Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD Tajomná voda

21. 05. 2023
11
13
160

 

Konečná päťky, posledné paneláky a úzka asfaltka pomedzi záhrady. Zelenou by sme sa vyštverali na hrebeňovku. Púšťame sa po modrej popri potoku. Našu malú výpravu vedie kamarát hydrogeológ. Má pre nás prekvapenie. 

Lesný chodník, poniže žblnkot v kamenistom koryte, z druhej strany zarastený svah, sem-tam skala. Cestou nám popisuje prácu v teréne. Ako putuje proti prúdu horskej riečky, každých sto metrov vyloví z dna kamienok a pridá k tým v batohu. S nákladom sa vracia do tábora a zajtra, pozajtra pokračuje. Po ukončení prieskumu priváža materiál do laboratória. Z kameňov doslova povytĺka informácie o hmote, priestore a čase. 

Tu odbočíme z cesty. Za krovinami sa ukáže otvor v skale. Vchádzame po jednom. Čelovka putuje z hlavy na hlavu. Som na rade. Najprv štvornožky. Po pár metroch sa môžem vspriamiť. Dno chodbičky klesá a končí stenou. Pri nohách mi dravo preteká meter široký prúd vody. Vyviera spod skaly napravo a mizne na druhej strane. Naberám si do dlane. 

Vysvetľuje. Potokov je tu viac. Vtekajú do obrovského podzemného jazera. Je  jedným zo zdrojov pitnej vody pre hlavné mesto. Zásobuje stred a severovýchodnú časť. Prístupný je iba tento prítok. 

To znamená, že doma si púšťame z kohútika tajomnú vodu z tajomného podzemného jazera.


13 názorů

Tak to musel být super zážitek. Já bych ho neměla, protože bych tam prostě nevlezla. Bojím se.


dievča z lesa
před 11 měsíci
Dát tip

Abakus ... mal to v oku ... ďakujem***


dievča z lesa
před 11 měsíci
Dát tip

Alegna, ďakujem ... život prináša tajomné prekvapenia, niekedy ich nazývame maličkosťami***


Abakus
před 11 měsíci
Dát tip

Môj otec svojho času značkoval potoky - zisťoval, kde sa strácajú a  zase  vynoria /žiadny geológ, ale vyučený optik, vášnivý rybár a fotograf/


Alegna
před 11 měsíci
Dát tip

To si připravil moc pěkné překvapení ..... a z kohoutku ti doma teče trochu tajemna


dievča z lesa
před 11 měsíci
Dát tip

milý Kočko ... v srdci som lesotuláčka a občas mi vstúpi do života nečakaný zážitok, tentokrát jaskynný*** 

(jeden žulovo-karpatský žmurk)


dievča z lesa
před 11 měsíci
Dát tip

Janina ... teším sa, že oslovilo***


dievča z lesa
před 11 měsíci
Dát tip

Gora ... bol to špeciálny zážitok aj vďaka kompetentnosti nášho kamaráta ... ďakujem***


Kočkodan
před 11 měsíci
Dát tip

Hm, tak ty jsi byla chvíli i jeskyňářkou. No, hlavně že ne zlou pohádkovou jeskyňkou.

Není žádným tajemstvím, že teď přijde můj žmurk. Tentokrát rockový.


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip

Moc pěkně napsané, jako bych tam byla s vámi!

 "vyštverali by sme sa" - ta slovenština je tak kouzelná :-)


Gora
před 11 měsíci
Dát tip

Pěkná prozaická mini, dievča! Už tě s čelovkou vidím:-), i tu jeskyni. Díky za příspěvek k TD!


dievča z lesa
před 11 měsíci
Dát tip

Jamardi ... to poznanie bolo úžasné ... v iných častiach mesta je zdrojom rieka ... ďakujem***


Jamardi
před 11 měsíci
Dát tip

Zážitek asi způsobil větší potěšení z vody z kohoutku, že?

Voda má čarovnou moc, moc hezký výlet a příběh.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru