Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stále Tě nacházím

16. 02. 2024
7
9
129
Autor
LaBruja

Hledám Tvou tvář

v podzimním listí

a nacházím ji

v každém lístečku.

 

Hledám Tvé doteky

v závanech větru

a brzy mi přináší

Tvoje pohlazení.

 

Hledám Tvůj hlas

v šumění stromů,

v ozvěnách rezonuje

a sametově konejší.

 

Hledám Tvé oči

mezi šedivými kameny

a zas a znovu

mě uhranují.

 

Hledám Tvou vůni

ve fialovém vřesu, 

až ho převoníš

a cítím Tvou blízkost.

 

Je to už patnáct let

a stále Tě nacházím

každý den

ve všem.

 

(16.2.2024)

 


9 názorů

Rhodesie
před 3 měsíci
Dát tip Janina6, LaBruja

Moc hezký obsahem,  nápady a hlavně tím, co cítíš po tolika letech...


Safián
před 3 měsíci
Dát tip

taktedy - nerozumím tvé poznámce.


taktedy
před 3 měsíci
Dát tip

Inu, kdo hledá, najde  .)

 


Safián
před 3 měsíci
Dát tip LaBruja

Na této básni je možné názorně ukázat, co je to volný verš. Příručky praví, že po dlouhém zkoumání určila jazykověda zvukový prvek, který se vyskytuje v každém z mnoha druhu veršů a může být bez přispění jiných zvukových prvků nositelem rytmu: veršovou intonaci. U volného verše, kde odpadají jiné rytmotvorné prvky (počet slabik, počet a rozmístění přízvuků, přerývky atd) zůstává  jediným nositelem rytmu. Příručky dále praví, že je určena stavbou verše, který dělí na dva odlišné intonační úseky. Zkoumat z tohoto hlediska delší verše, pro které jedině tato dvojdílnost připadá v úvahu, je trochu ošidné. My ale tady máme k dispozici krátké verše, kde z podstaty věci dvojdílnost jednotlivých veršů nepřipadá v úvahu. Intonační jednotkou, a tedy nositelem rytmického impulsu, je tu dvojverší. Každý, kdo se zabýval hlasitým čtením, nebo píše s představou zvukové podoby textu, ví, že dokud není sdělení ukončeno, drží se hlas ve vyšší, otevřené poloze. Pro intonační jednotku tedy platí, že v první části stoupá, v druhé klesá. To neznamená, že hlas musí začínat nebo končit ve stejné poloze. Nuancí je spousta.

 


LaBruja
před 3 měsíci
Dát tip Gora

Dobře, Goro, děkuji za názor/radu/tip :-) :-)


Gora
před 3 měsíci
Dát tip

LaBrujo, tvé verše jsou smířlivé, vzpomínkové a "deníkově milostné" v dobrém slova smyslu. Určitý půvab mají, jen bych ještě pracovala na nějakém poetickém překvapení, zajímavém nápadu, který by je okořenil ještě silnější pointou.


LaBruja
před 3 měsíci
Dát tip

Aha :-) :-) Děkuji!


Umbratica
před 3 měsíci
Dát tip LaBruja

Když "přidáš názor", avíza se automaticky rozešlou všem, kdo "přidali názor" před tebou a po tobě.


LaBruja
před 3 měsíci
Dát tip

Jak se tu prosím posílají avíza? Uměla jsem to jen "po staru", "po novu" to neumím, děkuji :-) :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru