Na Písmáku publikuje 51 tisíc autorů, 449 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Poslední zajímavé kritiky

K dílu: V cizím okrese
13.04.2021 17:53Diona

Přišla jsem se k Tobě, Cadmi, nalokat čerstvého, svěžího povětří z cizích okresů ,-))

Hm, já Ti mám pocit, že tu snad probíhá nějaký nejapný pozdní Apríl. Teda ne jako tady...u Tebe. Hmm, a nebo...nenajal tu někdo jakéhosi ochotníka, který si tu zkouší trapný divadelní kus pro naše oblažování? Víš, aby tu nebyla taková normální slušná "nuda"... jen se zdrobnělinama, vtipnýma komentářema apod...  ,-)) Inu. sranda k popukání.

 

No nic, jdu si dát kafe ,-))

K dílu: Tajemství čísel odhaluje vážnost doby!
13.04.2021 16:16Radovan Jiří Voříšek

Snake.

Jistě by se dalo o Einsteinovi polemizovat, o svědectvích jeho spolupracovníků o jeho víře, posledních letech i chvílích života ... ale o to jistě nejde. Jistota nemůže být nikdy (krom osobní - zkušenostní, která je však nezobecnitelná a nepřenosná). Stejně i dále o čem v komentáři píšeš. Lze přidat spousty dalších proudů, pohledů, ... třeba gnostiky, otce zakladatele psychoterapie, (věnuji se tomu cca 30 let) a toto téma je téměř nekonečné. A vzrušující v hledání.

Hezky jsme se rozpovídali, že?

 

K dílu: Prísľub
13.04.2021 14:31Lakrov

 Dobrá první věta -- taková "obsahově nonsensová". Na první stránce (ve druhém odstavci) se příjemně ztrácím; až začínám litovat, že porozumění tomuhle mírně cizímu jazyku je mi (po téměř 40 letech...) den ode dne vzdálenější. Připomínka klasické (dnes se říká "analogové"?) ČB fotografie mě oslovila. A to "svědomí" starého přístupu k fotografii mě pohltilo... (Trochu mě štve, že neuměli /ale uměli/ nafocený materiál zpracovat sami.) A ta slova, vložená do úst (zobáku) jednoho z přislušníků čeledi Corvus! Pro mě bomba -- i když připouštím, že možná způsobená mírným nedorozuměním. Čtení ve mně probudilo vzpomínku na jeden starší film (Slnko v sieti). Tip a Výběr.

K dílu: Zázraky se dějí... III.
13.04.2021 14:31Lakrov

 Trpný rod sloves, podstatná jména slovesná... to jsou drobnosti, které úvodním větám nesvědčí, přesněji řečeno jsou to mluvnické prvky, které odradí čtenáře. První stránka působí jako žoviálně pojatý "protokol" z události. Kdyby ten text napsal někdo, koho čtenář zná, se zájmem si to (čtenář) přečte; v "koňácké obci" to jistě obstojí. Předkládat to jako literaturu je ovšem něco jiného... Hodně jmen. Obsahově je to mimo můj "definiční obor", ale přes ten se dokážu přenést. Větší nedostatek toho textu spatřuji v jeho stylistickém podání, o němž si ale zároveň říkám, "s tím by se přece dalo něco udělat!". Snad autora můj názor neurazí...

K dílu: Tajemství čísel odhaluje vážnost doby!
13.04.2021 14:08Oskar Koblížek

Je známo, že spousta velikánů doby věřilo v čísla, která mají nějak ovlivňovat svět. Dám příklad jednoho z géniů.

Nikola Tesla například, až chorobně, věřil v číslo 3. Když přišel k domu, kde bydlel, nejdříve jej 3x obešel dokola, než do něj vstoupil. Pokaždé! Trojka byla jeho hnacím motorem, ke kterému vzhlížel jako k pilíři vědy a ke kterému pak přidal ještě 6 a 9. V přeneseném smyslu pronesl:

„Až lidstvo pochopí souvislosti mezi vztahy čísel 3, 6, 9, pak pochopí všechno“.

Takže, úvaha zajímavá, přesto (na můj vkus) protkaná příliš málo čísly. Dvě dvojice je na mě trochu málo. :o)) Hezký den, člověče.

K dílu: Z čeho je mi zle...
13.04.2021 12:41Litarts

Pracuji s proměnným rytmem, v různých typech veršů, jejich rýmů a  přihlížím podobně i k tónickým zákonům českého jazyka v poezii, ve vztahu k obsahu textu. Píši spisovnou češtinou, ve svých vlastních, spontánních představách a vizích. Obsahem jsou básně často víceznažné, proto pro někoho hůře chápatelné.

Teoretické rozbory patří takovým teoretikům, kteří jsou stavu porozumět stylu a záměru autorova díla.

K dílu: Vrtulník
13.04.2021 11:37a2a2a

Dievča z lesa, děkuji za návštěvu a ocenění.

Marcelko děkuji za stejné a nvíc komentář, který nelze popřít. Snad jen, že jsem hrál na vlastní strunu soucitu, protože si celý život, možná bláhově, namlouvám, že když je někdo pracovitý a zručný, má i šanci. Ale alkohol je nemoc a s vůlí je to stejné jako s imunitou. A řekl bych, že Vrtulník už o soucit nestál, to spíše my toužíme být samaritány. Děkuji.

K dílu: Z čeho je mi zle...
13.04.2021 11:05Safián

Pane Litartsi, já vaše básně čtu. Ale z nich se pochopit to, co máte na mysli, nedá. Mají svébytné, nerytmické, pojímání rytmu, které se dá snad vysvětlit tím, že používáte  slabičný verš a nepřihlížíte k tónickým zákonům češtiny (to se projevuje hlavně v rytmicky, ale i slabičně, nesourodých rýmech, takže je otázkou, proč je vůbec používáte). Často i ve velmi krátkých verších uplatňujete výpustky, což nejen ztěžuje pochopení jednotlivých veršů, ale vede k tomu, že působí poněkud pokrouceně. Je to vaše gusto, nikdo vám ho nebere. Ale právě proto, že používáte tal neortodoxní a těžko pochopitelnou poetiku, měl byste pojmy, které uvádíte, vysvětlit. Možná by to čtenářům přiblížilo i vaše vlastní básně.

K dílu: Letíme do světa
13.04.2021 10:54vesuvanka

Honzo, krásně jsi napsal svoji vzpomínku a doplnil fotkami, TIP. Nikdy jsem neletěla, ani jsem po tom netoužila - neměla bych odvahu. My jsme cestovali převážně vlakem nejen u nás, ale v osmdesátých letech i do Bulharska a k Baltu. Cestování vlakem má své kouzlo. Do Itálie a na Sicílii jsme s dcerou jely autem (vlakem bychom se na jih dostaly jen obtížně  s několika přestupy), program jsme si určily samy, takže pohoda. Jinak jsem ráda chodila pěšky, pokud jsem mohla, ale jen ve dne, na noční túry jsem si netroufla.

Těším se na Tvé další vzpomínky z cest :-)))

K dílu: Vrtulník
13.04.2021 10:37Marcela.K.

Takových "Vrtulníků" nám na oddělení vozili nespočet.

Tak jsme je vykoupali, převlékli do čistého, nechali vyspat v čisté posteli...a ráno je propustili.

Jeden dokonce tvrdil, že přiletěl z Prahy na rogalu. Pak jsme mu prohlédli igelitový pytel ve kterém měl jen "své" věci. Posbíral po oddělení mobily ze stolků pacientů, peníze, radio, čokolády, sušenky...

Každý strůjcem svého osudu.

Napsané to je poutavě, trošku hraješ na strunu soucitu, ale to je v pořádku - jsou Vánoce. 

 

K dílu: PRÁCE
13.04.2021 10:03ALFONS

K3, práce je pro mě pouze soubor činností, které čkověk musí dělat proto aby vydělal peníze a udržel hmotné statky ve slušném stavu. Pro dokreslení atmosféry jsem silně ovlivněn prostředím tzv. kovozemědělství, což je opravdu hodně práce, ale naštěstí se v tomto oboru již dávno nepohybuji, nicméně hláška "Tak do práce.", mě pěkně nasere ještě dnes.

Pokud je pro tebe práce zároveň koníček a zábava patříš k té méně početné skupině a budiž ti to přáno. 

 

 

K dílu: Tajemství čísel odhaluje vážnost doby!
13.04.2021 09:32snake_01

Radovane, ač já sám v Boha (a při té příležitosti ani v bohy) nevěřím, souhlasím s tebou, že není na místě svůj názor předkládat jako neměnné pravidlo (už jen proto, že je to jen názor). Navíc prosazovat v takto emotivní záležitosti jedinou interpretaci rozhodně nepřispívá vzájemnému pochopení a porozumění.

Pokud jde o ty věřící "chudáky", jak je vidí Magdalene, je třeba si uvědomit, že až do 19. století se jen výjimečně v dějinách vyskytly okolnosti, za kterých bylo vůbec možné uvažovat o neexistenci boha (a skupiny takto uvažující byly zřejmě v naprosté menšině). 

Dokonce i takoví otcové zakladatelé Spojených států ve většině uznávali nějakou formu existence "vyšší síly". Moderní stát ale založili zcela nezávisle a sekulárně - tím odkázali víru a církev do soukromí občanů a vykázali ji tak z politické debaty.

Znakem vyzrálé moderní společnosti je podle mě to, že otázka víry/nevíry není vůbec součástí hodnocení konkrétního člověka. Toleranci je ale potřeba v tomto ohledu explicitně podporovat, protože při nárůstu projevů netolerance se velmi snadno můžeme vrátit o mnoho kroků zpět od sekulárního státu - a jak je z historie (doufám) jasné, ani jedna varianta absolutní dominance není přijatelná.

Jedině snad s tím Einsteinem to není zcela jasné. Einstein, podobně jako například Hawking a jiní fyzici a obecně vědci, užíval ve svých textech termín bůh, ev. Bůh. Problém je v tom, že není zcela zřejmé, jestli to znamenalo, že je zároveň věřící, nebo zda jen termínem bůh označuje přirozený stav věcí, tak jako dříve např. Stoici mluvili o Přírodě s velkým P. Například Dawkins na několika místech uvádí, že je přesvědčen, že Einstein věřící nebyl  a že užíval slova bůh jen jako metafory.

Nicméně tato věc zřejmě zůstane nerozhodnuta (a asi je to tak dobře), stejně jako povaha užití slova bůh v projevech Václava Havla.

K dílu: Krychlík a Koule
13.04.2021 09:25Lakrov

 Od začátku oceňuji literární útvar "geometrická pohádka", který je (aspoň pro mě) dosud nevídaný a ocenůji taky to, jak je text čitelně ("prostupně") napsaný. S příchodem (příkulem) Koule mě to pohltilo a dál už se vezu na hře slov (..Kpomalík...) Dobře se to čte a shledávám, že ko konci se z té geometrické pohádky stává jakési sociální drama s podstatně širším záběrem, než jaky se dal z počátku tušit. Konec je zprvu smutný, ale "recyklační idealismus" to zachrání. Něco takového, jako je tahle pohádka, už se na Písmáku dlouho neobjevilo (nebo teď málo čtu). Velký Tip a Výběr.

K dílu: Maloletý faraon
13.04.2021 09:24Lakrov

 Od začátku mi to připadá "těžké na čtení", což je možná způsobeno mou ranní nesoustředěností, protože některé slovní obraty (..olověnět v dešti střel...), po tom, co je pochopím, oceňuji. Verše v próze, říkám si při čtení prvních dvou odstavců. Poslední odstavec je pak svou náladou takovým "návratem z těch veršů na zem". Tip.

K dílu: Překvapivé dětské výroky
13.04.2021 09:24Lakrov

 Motto úvodního odstavce (nesené onou přímou řečí) je úžasné; je to jedna z těch vět, jimiž lze zahajovat velké proslovy. Dál je to to pak směrováno spíš k úsměvnosi (...Zoubková víla...) Celkově je to taková zkratka, "esence" a umím si to představit jako předmluvu k delšímu literárnímu dílu. A (můj) závěr: Musím si víc všimat vnoučat, než z těchhle upřímných moudrostí vyrostou... Tip.

K dílu: Žena za pultem
13.04.2021 09:07Křivodržka

Si úplně pamatuju, jak sme měli u nás dochtora na přednášku vo drogách - a pokaždý, když začal mluvit vo nějaký další, na chvíli se zasnil a prones "dělá to divy"; asi taky občasnej konzument... holt když chodil kolem močidla, neušel nádchy :-)))

-------------

Nebezpečný hejno je taky moc hezký; byl sem kdysi kámoškou pozvanej (dneska už to neni v módě) na jednu lekci taebo - něco jako érobik, akorát do svižnýho rytmu kočky kopaly nebo boxovaly do vzduchu (mimochodem, jako "kartáč" musim říct, že v praxi by to teda nefungovalo ani náhodou). No a přišli tam čtyři chlápci tak ve věku kolem padesátky - samo, šli na kukačku... no a teď tyhle gaučový čutálisti měli rozvlnit tělo :-D Byl požitek to sledovat, jak slintaj dílem z těch ženskejch a dílem kvůli tomu, že umíraj (a v šatně to potom bylo vo bolestech v kolenou, kyčlích, zádech...) :-D

---------------

No a to třetí... to je jak nějakej, jak s oblibou řikám, poeovskej démon zvrácenosti. Ví, že se stalo, ví, že se stát může, a ví, že se někdy stane... ale přesto (anebo právě proto) de a udělá to...

 

No, snad sem nevotravoval; za mě dobrý :-)

 

 

K dílu: Letíme do světa
13.04.2021 08:01Zajíc Březňák

Hezká vzpomínka. Nevím, jestli bych se někdy odvážil vlézt do letadla. Každopádně ač cestuji rád, mnoho jsem toho dosud nenacestoval. Nejdále jsem byl před třemi lety s kamarádem v Curychu. Většinou nebylo moc peněz ani příležitosti, a tak jsem cestoval, jak se dalo. Třeba i pěšky. Takhle jsem prochodil mj. velký kus Šumavy. Nejraději vzpomínám na mou třídenní velikonoční cestu na Velký Javor v roce 2011. Na nejvyšší kopec Šumavy jsem lezl celou noc a vystoupil na něj za svítání Velikonoční neděle, a já věděl, že jsem na vrcholu a sám.

K dílu: Krychlík a Koule
13.04.2021 06:39StvN

Omlouvám se, ale úvod, nutno dodat, že dlouhý, mi připadal jako snaha "napsat něco jako tamten, co se probudil jako brouk". Krychlík mi není sympatický, spíš mi přijde prostě jako blbec, zřejmě je to tím, že jeho naivita není vyvážená něčím, co by mě, jako čtenáře, bylo sympatické. Celkově musím říct, že mě nápad, zpracování, jazyk, nic z toho mi nesedlo a přišlo mi to jako by se i autor sám trápil.

K dílu: Vata a kámen
12.04.2021 23:20PavelK

Takhle si představuji dokonalou báseň ve volném verší. Dokonalou ve svém pocitu, dokonalou ve své emoci. Že ne zcela jasnou? Na to máš právo. Bez jediného rýmu. Nemám rád rýmy ve volném verši, trochu si přihřívám vlastní polívčičku, ale Tvé dílo je pro mne dobrý příklad ukázat, jak je skvělé při psaní básně volným veršem jít jen po emoci a neuhnout z toho. Libozvučnost rýmu poutá pozornost a většinou (pro mne) básni ve volném verši spíš uškodí.

Obsah je pro mne jakoby skryt v mlze, ale nějaké kontůry vidím, snad hlubokého citového prožitku, krerý se vytratil, touhu prožít ho znovu a reálný chlad při setkání. Jsme si všichni tolik podobní. Kde je potom chyba?

Pro mne jedna z nejlepších básní co jsem tu četl.

K dílu: Ztráty a nálezy
12.04.2021 23:19Radovan Jiří Voříšek

Luci, koukni na to ještě

jeví se mi to kostrbaté, když už jsi to zařadila do volného verše, tak je zbytečné rýmovat, navíc velmi nešikovně

nic proti obsahu, ale zpracování je velmi nepoetické a díky tomu je ono bolestné sdělení o podvedení a rozpadu vztahu bez výrazu.

hele, nenech se odradit, nápady tam jsou a téma rozhodně najde čtenáře, jen z toho chce udělat opravdu báseň

K dílu: Tajemství čísel odhaluje vážnost doby!
12.04.2021 23:04Radovan Jiří Voříšek

Obdivuji odvahu zde si být jistá. 

Já osobně v Boha věřím (nebylo tomu tak vždycky) a kupodivu si jako chudák nepřipadám. Co se logiky a rozumného uvažování týče, není to pravda nic moc, ale na úspěšné absolvování tří univerzit mi to stačilo.

A co teprve takový Albert Einstein, myslíš, že byl chudák, který logicky nedokázal myslet?

Napadá mně, jestli tvé jasné "nevěření" v Boha není spíš nevěření ve vlastní představy. Měl jsem to, v mém ateistickém období, zrovna tak. Když se ohlížím zpět, mé tehdejší představy o Bohu a víře se s poznáním, které mám teď, potkávali cca v 0,5 %.

Tímto komentářem se ti nijak neposmívám, konec konců, kdyby ano, posmíval bych se i sám sobě. Měj se.

K dílu: Oddělení 32 A - Kapitola č.4 - Bílá pávice a bůh lásky
12.04.2021 22:24StvN

Přijde mi to fajn. Zatím se ti daří držet humor v jakés takés netrapné rovině, ale musím říci, ze to je hodně těsné, tak si na to dávej pozor. Například s tím nádražím to je dobrý nápad, ale věnoval jsi tomu zbytečně moc prostoru, dlouhý vtip vyprchává. A dělat si humor ze zvířat je možná též zbytečné. Obecně z bezbranných. Jinak fajn. 

K dílu: Tematický den - Den louží
12.04.2021 22:11reka

Hezký. Líbí se mi, jak se to prolne s tím, že je to vyprávění a Gague vstoupí do příběhu jako posluchač. Některý nápady výborně vystihují dětskou fantazii a logiku, třeba to s polštářem nebo se sekačkou. Vyprávíš hodně dětem? Já jsem dřív taky vyprávěl, teď už si ale spíš vymýšlejí oni příběhy pro mě.

K dílu: Z čeho je mi zle...
12.04.2021 22:03Safián

Pane Litartsi, já sice nejsem autorem, ale vždycky se rád pobavím o poezii. Vaše tvrzení je jen flákanec bez jakéhokoliv obsahu. Z toho si nikdo nic neodnese. Mohl byste vysvětlit, co je podle vás na této básni subjektivně emotivní nesmysl a jak a proč se ho má autor vyvarovat? Mohl byste trochu rozvést, proč je forma podle vás špatná? Podle mě autor vzorně drží metrum a jeho rýmy musí uspokojit i nepřátele gramatickýc rýmů  - není tam ani jediný. Možná máte vyšší nároky, ty je jistě možné mít, a to by pro ostatní bylo nejen zajímavé, ale i přínosné.

K dílu: Oddělení 32 A - Kapitola č.4 - Bílá pávice a bůh lásky
12.04.2021 21:09a2a2a

Mi se text líbí a docela dost. Úvod mi nepřijde nikterak dlouhý, třebaže by se možná mohla jedna, dvě věty ubrat, ale opakuji, nepřišel mi dlouhý. Navíc,a to oceňuji, obsahuje rozkošný popis nádraží včetně opakování. Proč? Protože vtipným způsobem zařazuje autora jako pacienta, je v tomto smyslu autentický a pokračuje věrohodným a gradujícím popisem jeho introvertnosti. Zde ocením psychologicky věrný popis děje v sesterně, jeden moment mi hned utkvěl, a sice jak sestra Klárka odpovídala za Terezku. A v tomto smyslu text uzavírá školácká básnička, která je ovšem věrnou ilustrací k danému obsahu, nečiní si nárok uspojit třeba jen průměrné milovníky poezie. Kdyby tam byly verše zřetelně pokročlejší, nezapadlo by to do kontextu, už s ohledem na vizitku autora v podobě popisu nádraží. Je to úryvek z nějaké knihy a pak záleží, jak to pokračuje a takto to i vnímám.  V době svého čtení jsem tam pravopisné chyby neshledal, hlavně jsem je ale nehledal, nicméně souhlasím, že pokud tam byly, je třeba si dát větší pozor a Savage Flame si za šetrný způsob upozornění zaslouží i můj dík.

Nicméně jeden hrubý a zásadní nedostatek ti vytknu. Místo fotografie sestřičky Terezy dáš fotografii nádraží. To je neodpustitelné drásání.

K dílu: Z čeho je mi zle...
12.04.2021 19:33Muamarek

Safiáne, ještě se vrátím k tomu patosu. Definic by se našlo asi více, ale mně naskočí jako první synonymum k němu faleš, prázdná pompéznost, hra na něco bez obsahu. 

 Své básně prožívám, a snažím se do nich dávat, co cítím - a jak to cítím. Faleš se mi protiví. Ale je mi jasné, že každý člověk je trochu jinak naladěn - a když se v něm struny při čtení nerozechvějí, může mít pocit, že jde o patos. Něco, co se ho nedotýká...

Vesuvanko, Phil, díky za zastavení.

 Kočkodane - po Tvé návštěvě mi je naopak vždy lépe :-)))

 Krásný večer všem tu :-))

K dílu: Dopis majaks.
12.04.2021 18:24Magdalene

Také jsem dnes majaks představila vám všem. Upozornila jsem na její díla a nemusela jsem , mohla jsem psát jen o sobě. Myslím, že její díla bude číst více lidí. Bude tady uznávaná, pokud mu někdo nezačne závidět. Prokázala jsem jen službu. Jsi Aleši, otřesný rýpala. 

Psala jsem v dopise co si myslím. Nebylo to jen na základě toho, že majaks chtěl znát můj názor. Nemám problém napsat jen o sobě a proslavovat se. 

K dílu: Dopis majaks.
12.04.2021 18:20Magdalene

Tak psala jsem jak jsem začínala, svůj názor, aby se nebál prosadit se. Myslím, že jsem dost dala najevo, jaký názor na jeho díla mám.  Proto je to celý dopis. Nauč se lidi chválit, chval sám sebe, pokud jsi o tom přesvědčený. U nás když se nepochválíš, nenapíšeš co umíš, co jsi , neznamenáš nic. Nauč se myslet evropsky , světově a ne z díry, kde myši dávají dobrou noc. Česko je v EU, poznává tuto zemi svět a podle toho by mělo směřovat myšlení lidí. Jinak zůstanete navždy na ohonu. M.

K dílu: Oddělení 32 A - Kapitola č.4 - Bílá pávice a bůh lásky
12.04.2021 16:52Janina6

A hleďme, pan Básník "stojí o hlubší kritiku" a přitom maže komentáře, které se mu nehodí. Tos mě tedy zklamal. Naštěstí Písmáci většinou vědí, že stačí si klinout na Zobrazit smazané.

Luzz to řekla i za mě. Dodám jen, že mě to nebavilo číst. Úvod byl hóódně dlouhý a v podstatě o ničem, a když to vypadalo, že se začne něco dít, přišel dialog, který děj nikam neposunul, a básnička. Tu povídku jsem nějak nenašla...

K dílu: Pes - Short story
12.04.2021 14:48StvN

Snažím se k obsahové stránce povídek spíše nevyjadřovat, protože literatura podle mě není o konfrontaci, ale o pochopení. Zároveň vím, že je situace postav složitější a povídka umožňuje pouze stručné sdělení, takže se nemá smysl zabývat tím, jak to dopadlo, když nevíme, co k tomu vedlo. Myslím si, že bych vyjádřením názoru k obsahu postavy zbytečně soudil. Nikoho soudit nechci. Mohu jen říci, že bych situaci na jejich místě řešil jinak, ale to podle mě s dílem nesouvisí. Písmák není poradna. 

K dílu: Pes - Short story
12.04.2021 13:55Marcela.K.

Magdaleno, to co tu předvádíš je opravdu tristní...Nevím, proč napadáš zrovna Janinu6, která se ti snažila napsat fundovanou kritiku.

Přečetla jsem si tvůj příběh a musím napsat, že mě nikterak nezasáhl. Proč? Především proto, že je napsán ledabyle - nestojí ti ani za to vybrat příhodná slova - například je rozdíl mezi třepající se a třesoucí se rukou. Nevěřím ti. Proč, protože se snažíš vydírat čtenáře závěrem, který po průměrně sepsaném příběhu dílo degraduje. 

 

K dílu: Detektivní schůzky se smrtí
12.04.2021 13:51Jamardi

No to je velký rozdíl! Zrovna minulou sobotu tento díl dávali v televizi a viděla jsem ho. Děkuju za informaci o knize. Je vidět, že scénarista si vlastně vymyslel vlastní příběh a využil jméno Agathy Christie. Producent zřejmě usoudil, že psychologická analýza je moc složitá a že běžného diváka spíše potěší více mrtvol, více zločinců a zvuková ukázka týrání.

K dílu: Z čeho je mi zle...
12.04.2021 13:43Muamarek

Já jsem to pochopil. Proti lacinosti a pokrytectví se snažím poměrně dlouhodobě vymezovat. Současně mi na prostředí, v němž žiji, záleží - a řekněme, že osud řady zástupců fauny a flory mi není ukradený.

 Zároveň ale odmítám jít cestou prázdných frází a Gretina kultu...

 Toto ber jako určitý povzdych a vypsání se z toho, co mě tíží.

 

K dílu: Z čeho je mi zle...
12.04.2021 13:38Safián

Marku, možná jsem to nevyjádřil dost přesně. Ekologická, genderová a co já vím jaká ještě, témata jsou dnes vstupenkou mezi "správné" autory. Mluví nám všem přece do svědomí. Já nepopírám, že to mnozí tak i bytostně cítí, zejména ti, kteří se domnívají, že na jejich mínění stojí svět. Nebo si alespoň chtějí vytvořit diasporu. Pro mě je to taková falešná, paneláková angažovanost. To není výtka tobě. Jen všeobecný komentář.

K dílu: Pes - Short story
12.04.2021 13:29Magdalene

Janina 666. Co mě mělo potěšit na tom, že jsi mi změnila text věty? Uvědomuješ, si, že tobě se líbit nemusel, ale ostatní nad jednou větou neuvažovali nebo se jim do textu hodila a neměli vůči ní připomínky? Ty ses rozhodla prostě dát pochvalu a hned na to kárání. Prohlídla jsem si tvé díla a také bych věty měnila, styl měnila, u některého díla Tip nedala. Ale proč? To budeme tady do puntíku rozebírat díla? Ve zlatém výběru jsou díla, která doslova jsou špatná, kdyby je do puntíku někdo rozebíral a přesto tam jsou. Protože je tam dali kamarádi. M. 

K dílu: Z čeho je mi zle...
12.04.2021 13:26Muamarek

Safián: Díky za obsáhlou reakci. Prázdnou slámu, byť příjmení na to mám, jsem rozhodně mlátit nechtěl.

 Samozřejmě, že vím, že nemá smysl mluvit do svědomí někomu, kdo ho nemá. Ale pak jsou tu ti, kteří ho mají, aspoň v nějaké míře - a mlčí. A k těm se promlouvat snažím.

 Asi záleží též na tom, jak je kdo při čtení zrovna rozpoložen - a co si pod kterým obrazem (ne)vybaví.

 Zkusil jsem to i namluvit, jak si to představuji, aby to plynulo - ale to zase může rušit někoho v jeho pojetí.

 Každopádně díky moc za zastavení - a pokud Ti to aspoň trochu něco dalo, jsem rád...

 Pěkný den :-)))

K dílu: Z čeho je mi zle...
12.04.2021 13:16Safián

První, co mě trklo, jsou některé formulace, které díky výpustkám jsou na hranici srozumitelnosti (např. jež máme chránit  atd). Věc, která jinde zdobí, k tomuto druhu poezie nepatří. Trochu mě  po slibném úvodu znejistil střed básně. Chvíli jsem nevěděl, jak je to míněno. Kdybych tě neznal, snadno bych podlehl dojmu, že jde jen o svěcenou vodu, libovou snahu vetřít se do přízně těch, kteří za zobrazené nemohou, ale angažovaně si to, poplatní svádivým ideologiím, namlouvají. Zkrátka o mlácení prázdné slámy. Svědomí těch, díky kterým se něco podobného děje, se to přece nijak nedotkne. Ti se ze svého pohledu, který se dokonce opírá o některé současné hodnoty, chovají správně. Není to tedy trochu falešná nota? Naštěstí krajní strofy báseň posunují do realističtější podoby. Jinak se mi báseň, včetně patosu, líbí. Tady bychom si museli nejdřív vyjasnít, co to ten patos vlastně je. Mně se jeví, podobně jako gramatický rým, jako bájný strašák, jehož skutečnou podobu nikdo nezná. V době, kdy je v poezii čurání u vrby vrcholem účasti se světem, tomu ani nemůže být jinak.

K dílu: Pes - Short story
12.04.2021 13:16Magdalene

Luzz . Vím, že to není 100%.  Ale jde o sám příběh a ne o diplomovou práci z češtiny. Je to lidský příběh a také se divím, že dostal pouze při 99 zobrazeních jen 2 Tipy. Mrzí mě , co se děje na Písmáku. Proto už sem nic dlouhou dobu nevložím. Měla jsem to tady ráda. Dávala Tipy, nikoho zbytečně nekritizovala za maličkosti. Pokud bych to chtěla udělat , vejdu Janině 666 na sklo a divila by se, co vše bych našla. Nejsem mstivá a jejich mstivost dopadla, tak, že čtenáři, kteří mě četli, už si nic ode mě nepřečtou. M. 

K dílu: Pes - Short story
12.04.2021 12:53Magdalene

Nemám čas, hlídat každé slovo v mých dílech. Za hodinu napíšu tři povídky nebo básně. Mně nejde o to, aby někdo se zybýval maličkostmi v textu , protože i vy z vás máte mnoho a mnoho maličkostí ve svých textech na kritiku, ale je to zbytečnost. Mě jde o to, aby čtenář se nad textem zamyslel, co mu říká a jak s ním cítí. Co z díla, které nic neříká? A to je tady o mnoha děl úplně normální a pak to jde ještě do zlatého výběru. Každý píšeme jinak a každému vyhovuje něco jiného. Nevnucujte mi svůj styl. 

K dílu: Pes - Short story
12.04.2021 12:52Janina6

To jsme se nepochopily, u té věty o bytě mi šlo o její rozvláčnost, ne o obsah. Prostě když s člověkem hýbou silné city, myslím si, že se nevyjadřuje tak "květnatě" a promyšleně, ale stručněji.

Máme asi odlišný názor na "rozebírání do puntíku". Tady na litwebu jsme většinou rádi, když nám někdo napíše podrobnější komentář, napíše, co se mu zdá dobré (což jsem udělala) a co by případně doporučoval jinak. Doufala jsem, že tě svým zájmem o text naopak potěším. Ale co se dá dělat. Ať se ti daří.

K dílu: Pes - Short story
12.04.2021 12:45Magdalene

Janina 6, a2a2a.

Ano. Úředníci štěkají a to i v Česku, tam naopak štěkají až moc. 

Dále: A jaký je je rozdíl, když řekne, že ten byt se jí už nelíbí, protože více miluje Lumpíka než byt. To jsi nepostřehla? Tu lásku k zvířeti, nadzvedává nad hmotnou věcí. Já už do toho bytu nechci je naprosto stejné. 

Možná pro tebe je to navíc, ale pro ostatní je to smutné, že lidé zvolili tuto cestu. 

Vaše komentáře a do puntíku rezebírání článku, se mi zdá nemístné a mstivé, za mé názory. Děkuji všem znalcům , kteří vlastně nic nedokázali, pouze negativní kritika jim jde. 

Příběh je moc hezký , dojemný, neotřelý a jsem si naprosto jistá, pokud ho dám do Fb skupiny bude mít stovky like. Vám už tady nedám nic. 

 

 

 

 

K dílu: Pes - Short story
12.04.2021 11:55Janina6

Až na nějaké drobnosti se mi to četlo dobře. Je to smutný a dojemný příběh, ale líbí se mi, že jazyk tvého vyprávění je klidný, věcný, že to dojetí čtenáři nijak okatě nevnucuješ. Vlastně se mi líbí i to, co by se jinak dalo označit za chybu, a to je absence úvozovek u přímých řečí. Tím, že tam nejsou, se text jakoby víc „slévá“, je plynulejší, a ta plynulost se mi k tomu příběhu hodí. Je to takový neúprosný proud, který plyne k předem danému, nevyhnutelnému konci.

Drobnosti, které mě rušily, jsou tyhle: Když paní Blažková pláče, že se bude muset vzdát svého pejska, zdá se mi tato její řeč „Ten nádherný, velký, jednopokojový byt s terasou, už se mi vůbec nelíbí“ příliš „košatá“, příliš rozvitá. Věřím, že ve chvíli velkého rozrušení by mluvila stručněji, něco jako „Já už do toho bytu nechci!“ A závěrečné „Odešli i se svým pejskem tam, kde jim umožní svobodně dýchat, svobodně žít“ je zbytečně doslovné a vlastně tak trochu navíc. Myslím, že čtenář by měl po přečtení příběhu k podobnému pocitu dospět sám od sebe. 

K dílu: Pes - Short story
12.04.2021 11:31a2a2a

Podobně jako Stvn. Napsáno, pokud jde o formulace, je to slušně. Výrazným problém jsou scházející odstavce, grafické členění, ale to jsi už vysvětlila technickými možnostmi. Jistě by se dalo na několika málo místech lépe vyjádřit. Např. ...trošku vyštěkla..., když ve větě předchozí štěká pes. Zatímco když štěkne pes, je to přirozené, když napíšeme ...štěkne člověk... je to zlé.  A to propojení pak vyznívá jako nepovedená ironie. Nebo pasáž s podepisováním smlouvy je odbytá. Nejprve se zdá, že když zjistí úřednice přítomnost psa, žádná smlouva nebude, ale opak je pravdou. Stačila by jedna věta navíc, ve stylu, byt vám dáme, sle nejpozději třeba do dvou týdnů, pes musí pryč, jinak nájem skončí. Ale ty píšeš o výpovědi. A konečně vlastní závěr. I kdyby byl pravdivý, což vyloučit nemohu, působí lacině jako citové vyděračství a hlavně není vůbec potřebné jako důraz pro skutečnost, že pejsek scházel. Tam se to dalo popsat mnohem méně násilněji a efekt by byl stejný a věrohodnější.

K dílu: z trilogie Duše sebevrahů
12.04.2021 11:15j.f.julián

Ahoj, já jsem opravdu dalek nějaké pýchy, naopak stále znovu opravuji a zvažuji, jestli je mé dílko dost dobré na zveřejnění, ale tady to je jiný případ. Tohle ani není báseň, tohle je taková ta moje mezihra v knize, nicméně, mně se to opravdu tak líbilo, že jsem to sem vložil, s nadějí, že to čtenář pochopí...

Jde opět o tu recitaci, protože, když to jen přečteš, tak to asi nevyzní, jak jsem měl v úmyslu, takže moc díky, potěšila jsi mě a jdu se za to odměnit do hospůdky. To výš že bych vás tam nejradši všechny pozval, ale...

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
12.04.2021 11:09Gora

Poslední komentář k tomu, co se zde odehrálo:

původně šlo o rasisticky naladěný text u Magdalene /Jak se žije s imigranty nebo tak podobně/, s nímž jsem si dovolila vyjádřit mírný nesouhlas. Jistě nejsem zde na Písmáku sama, kdo jej četl. Zřejmě byl adminy smazán, autorka v něm m.j. vyhrožovala místním uživatelům soudy.

Tady u článečku určeného dětem vidíme odezvu, která vyvrcholila zveřejněním cca 50 soukromých zpráv.

Děkuju redaktorům a2a2a. snake_01 a R. J.Voříškovi za jejich komentáře, ostatním uživatelům za názory.

Prosím, abyste se k tomuto tématu zde již nevyjadřovali, díky!

K dílu: Pes - Short story
12.04.2021 10:59Magdalene

Manuálně jsem to upravila a vkládala po částech. Připsala jsem short story, tudíž už to musí být jasné, že to není román na 300 stran. Pouze zkrácená verze. Tak se těším, jak budou Tipy jen lítat. Protože je to silný příběh. Jak ze strany úřednice, jelikož ve smlouvě Blažkovi nic nenašli, že tam nesmí být pes. Bohužel toto by bylo v zemi, kde se příběh stal, protiprávní. Úřady to tak obcházejí. Staří lidé neměli sílu se bránit, proti úřadům. Moc je mi líto, že lidé mají srdce z kamene a jen a jen vyhledávají chyby v textu, nikoliv jeho jádro. Kam ten svět spěje? Děkuji za Tip a krásný den přeji. 

 

Ps. Toto je zároveń odpověd pro StvN. 

K dílu: CURRIKULUM VITAE - REBEL & PRŮŠVIHÁŘ . . .
12.04.2021 10:47blacksabbath

Jamardi....hodně se muselo poschovávat, když se blížilo auto, které jsme neznali....a tak třeba....ráno začalo zatnutou sekerou do špalku....to se nesmělo....to dělali skauti.....bylo třeba uklidit totemy, vyměnit program na nástěnce za schálený....sklidit dřevěné medaile za bobříky....a nejlépe rychle odvézt děti z tábora do lesa, když to šlo....pokud bylo na programu dne koupání....rozdat jim koupací čepice....atd. když se to nepovedlo.....což se stávalo....bylo velké  bububu  a sebrání odměn za letní činnost....já je nikdy neměla...:-(((...:-)))))).

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
12.04.2021 10:47Radovan Jiří Voříšek

Víc než o šikanu, jde zde o eskalaci napětí a zoufalství z nemožnosti domluvit se, vysvětlit. To zavdává příčinu k nabalování témat, která už ani zdaleka nesouvisí s původním jádrem pudla. Obhajování, konstrukcím, nezáměrným i záměrným nepochopením a teď už marnou snahou o zobecnění, principy. Začalo jít o rekcí na rekce reakcí v minulých a předminulých příspěvcích, smazaných komentářích.

Tento způsob - myslím tím psaní výše předvedeným způsobem, není nic, co by vedlo k pochopení, přijetí a tím řešení.

Apeluji na vaši moudrost a um vědět, kdy přestat. 

Zášť, která se zde zjevně narodila, se dá ubezdušit pouze mezi těmi, kde žije. V těžších případech s třetí osobou, profesionálem. Jiné, spolehlivé řešení, jsem za svou praxi nezažil.

 

 

K dílu: Pes - Short story
12.04.2021 10:32Magdalene

Zdravím STvN. K tvým připomínkám. Nejde mi na první dobrou vložit. Musím použít u kopírování zdrojový kod. Samozřejmě, že jsem to měla v odstavcích, bohužel u většího díla se to slije v celek. Mohl bys mi poradit, co s tím? Proč mi nejde někdy vložit normální cestou delší článek? 

Celek není zveličený. Všichni už tady víte, že žiji v zahraničí. Tudíž píši z tohoto prostředí. Nevím, jak je to v Česku v pečovatelských domech. Tento příběh je podle pravdy. 

 

Závěr? Ten je psaný úmyslně. Není to povídka o smrti dvou seniorů. Na světě denně umírají miliony lidí. Je poukázan na sociální stránku seniorů.

Pak je to věc názoru. 

 

Nevím, jestli u vás v Česku si může senior vzít sebou do nového domova i pejska. Ale pokud ne, tak pro mnoho seniorů, život ztrácí smysl.

Škoda, že ses hlouběji neponořil do textu. Možná bys přehlédl maličkosti o kterých píšeš. A viděl v tom lidskou stránku. 

Díky za zastavení. Přeji hezký den. 

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
12.04.2021 10:29kvaj

Teprve teď jsem si přečetl zdejší diskusi a pobavila mě. A jak snake_01 psal o rolích autora a kritika, vzpomněl jsem si na knížku Václava Laciny "Čtení o psaní", který hned v úvodu píše: "Spisovatelství je umění slovesné, tj. látkou tvárnou je tu slova zápisem zachycené; znalost čtení a psaní je tedy podmínkou úspěšné literární kariéry. Protože Vymazal (český polyglot František Vymazal 1841-1917 - moje poznámka) nenapsal Čtení a psaní pro samouky, třeba se obrátiti na ústavy k tomu určené, totiž na školy národní, nebo jde-li o ducha hloubavějšího, na školu zvláštní, dříve pomocnou, abychom získali základ pro činnost spisovatelskou. Škola nám poskytuje i jiné užitečné znalosti: i počtů je třeba spisovateli, aby si sám správně vypočetl honorář, i aby nebyl na rozpacích nad daňovým přiznáním. (Kdo se naučí toliko číst, ale neumí psát, může být literárním kritikem.)"

Poznámka pro Magdalene: Jestli ti Gora dokáže nějakou připomínkou zkazit dílo, pak by to pro tebe měl být podnět k tomu, aby ses zamyslela nad tím dílem, potažmo nad sebou, než k výpadu proti Goře a jejím textům. Ale to je jen moje rada. A přidám ještě jednu - neber to tak vážně.

K dílu: Krychlík a Koule
12.04.2021 10:22Janina6

Já chápu, žes chtěl překvapit. Záleží ale, koho :-) On ten můj koment byl hlavně o tom, jestli jsi měl rozmyšleno, pro jakého čtenáře to vlastně píšeš. Od toho se odvíjí, co je tvým cílem, proč to vlastně píšeš. Když budeš psát pro děti, budeš na ně při psaní myslet, přizpůsobíš tomu děj, způsob vyjadřování a podobně. A budeš si říkat, ano, děti by se měly bavit a přitom se třeba i nenápadně poučit. (A já dodám, doopravdy vyděsit by se asi neměly.) Když to bude pro dospělé, zase budeš psát jinak, jiným způsobem, a sem už se určitě hodí třeba i ten děs a deprese, nemusíš si kdovíjak hlídat ani srozumitelnost a logiku, dospělý zkušený čtenář se srovná s ledasčím. Snad jen bych i v tomto případě zase přemýšlela, co je mým cílem, co chci tomu čtenáři dát, co v něm vyvolat. Tak, jak jsi „poskládal“ tenhle příběh, to na mě působí, jako žes napsal půl pohádky pro děti a v té polovině sis to rozmyslel. Anebo to bylo schválně a tvým cílem bylo prostě čtenáře zaskočit, šokovat. To se určitě povedlo, jen mi takový cíl připadne na dobrého autora trochu málo.

K dílu: Rozhovory s Karlem
12.04.2021 10:21a2a2a

Podobně jako Gora. Úvodní dlouhé odstavce jsou pro laika sice zajímavé, ale formálně mají tvr spíše popisu a částečně vyprávění. Některé podstatné a pro orientaci důležité informace by se daly vložit jako meziřádky do vlastního dialogu s Karlem.

Další věcí je, zda bylo nutné zařazovat pasáž s volbami, vybočuje z obsahu předešlého dialogu a měla by být námětem pro samotnou povídku,

V textu by se dala opravit drobná, ale spíše ojedinělá stylistická nedopatření, alenijak mne nerušila.

Jako laik neumím posoudit věrohodnost tvých zmínek, kde opakovaně píšeš o rakovinotvorných látkách a jak by sis přál, aby ti, třeba společně se žloutenkou pomohly ukončit vlatní trápení. Chci jen napsat, že se mi zdá, že i pokud to tak je, že se v textu opakují zbytečně často. Podobně jako laik , navíc nekuřák, mám pochybnost, zda je třeba neustále zdůrazňovat počet vykouřených cigaret, zda by se to dalo vyjádřit méně matematicky a méně častěji.

A teď to vypadá, že text je k ničemu. Není. Naopak. Je živý i díky výtečně vedené přímé řeči, která tvoří osu příběhu, a právě zde prokazuješ schopnost dobře psát. Už jen to, jak jsi naprosto přirozeně a s pestrostí zvládl opsání dialogů s Karlem, kdy vlastně stále dokola klade stejné otázky. Mé připomínky jsou pouhé technikálie. Tip

K dílu: Týden v galerii
12.04.2021 09:45Jamardi

Pěkný příběh o tom, jak lidem, kteří chtějí někoho potěšit, se to i povede a jak má lidská všímavost řetězovou reakci.

Někde jsem  slyšela nebo četla větu, že člověk, který někoho zachrání, se navždy cítí za dotyčného zodpovědný. Nevzpomínám si, odkud pochází, jestli je to citát nebo to jen někdo řekl u nějaké příležitosti.

K dílu: Léky
12.04.2021 09:39Janina6

Ježiš, Bixley, omlouvám se :-) Mazala jsem svůj vlastní koment pro Magdalene, protože jsem v něm našla na konci překlep a vkládala tedy koment nový, opravený. Nějak se mi to mazání nedařilo, tak jsem mazala opakovaně. Asi jsem přitom nechtě zrušila i něco jiného! Dokonce koukám, že i svou odpověď na tvůj koment. Jsem to ale dřevo. Tak aspoň pro pořádek - myslím, že tvůj koment byl o tom, že "se lze obejít i bez prášků". To máš pravdu, já je taky naštěstí nemusím moc polykat - aspoň většinou :-) A ještě jednou sorry za zmatky.

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
12.04.2021 09:35a2a2a

Magdalene,

1) naprostý souhlas s komentářem Snake_01. Z tvé strany jde o objektivní šikanu. Svůj názor jsi napsala, proč ne, na něm samotném nic šikaizního nevidím, ale pak ho opakuješ stále dokola.

2) Děti mají větší fantazii jako dospělí a snadno si vytváří představy. Navíc text je součástí uceleného souboru, kde se jména opakují.

3) Nejsi povinna číst ostatní texty, ale pak bys měla připustit, že nejde o změť jmen, protože všechna jsou v textu uvozována a tím naprosto srozumitelná, tím spíše, že děti rády přisuzují jména zvířátkům, se kterými se setkávají pravidelně. Zde nepř. ...kuře Pampeliška..., ovečka Beranice..., koza Líza..., kozel Eman..., medvěd Míša..., bratříček Jindřišek.

4) Přesný opak je pravdou. Osobní jména prostředí, atmosféru polidšťují a odráží již výše zmíněnou potřebu dětí dávat vztahům jména.

5) Struky. Ano, většina dětí jistě nebude vědět, o co jde. Ale to je spíše přednost zařazovat nové pojy a obohacovat. Přece je naprosto dnes a denně obvyklé, že se děti neustále na něco ptají. Pokud jim pohádka bude čtena, tak jim to čtoucí jistě vysvělí, pokud budou číst samy, zeptají se.

6) Na několika místech zmiňuješ svůj text se šesti jmény. To je přece nesmyslný argument. Tvůj text je naprosto samostatná kapitola a nemůžeš jim poukazovat, už proto, že mohlo jít o úplně odlišné souvislosti.

7) Uvádíš, že text nelze zařadit kekonkrétní čtenářské skupině.  Pokud si to myslíš, proč ne, ale zjevně se jedná o ojedinělý názor. Je naprosto jasné, že se jedná o děti, řekněme 3 až  8 let, plus, mínus.

K dílu: Pohozená ženou divou , nebo také Macebilou
12.04.2021 09:28Květa Sněžnická

Všem děkuji za slova.Tahle povídka je součástí knihy Idivnosti-vlastně její z

začátek.

Protože jsem byla oslovena z Písmáku, chtěla jsem rychle vyhovět a tak jsem to tam "nastrkala" ,  rychlostí blesku.Proto všechen ten marast okolo.

Slibuji, polepším se-snad-smích.

Všem děkuji za čas a přečtení. Příště napíši další kapitolu.Mějte hezký den. Květa

K dílu: Léky
12.04.2021 08:40Křivodržka

Když se to veme kolem a kolem, tak i samotnej čas je svým způsobem docela dobrý analgetikum. A takový - nevim, jak to říct přesně - asi  selektivní, páč mívá tendence zamlžovat to špatný a nechávat to dobrý. 

A čtení proti světlu a času - proč ne, taky se někdy ponořim do vzpomínek.

 

Na spaní prášek,

na bolest prášek,

na čas tvá slova, přesně.

Čtu proti světlu.

Čtu proti času,

k tobě.

 

Na prášek spaní,

na prášek bolest.

V čase tvých slov.

K dílu: CURRIKULUM VITAE - REBEL & PRŮŠVIHÁŘ . . .
12.04.2021 08:14blacksabbath

Nami....ty máš snad kachní žaludek:-))))

Renato....ve vzpomínkách je to úsměvnější....:-)))

Cad .....jak píše Květoň knedlík je hmota s vlastním rozumem:-))))

Květoni...tvůj komentíř mě pobavil...jjj...od té doby ho kupuji hotový a jenom ohřívám

Křívo....úúúplně přesně

děkuji, že jste se mnou pobyli.....přeji všem pohodový začátek týdne

K dílu: Léky
12.04.2021 07:06Janina6

Magdalene, ano, "číst proti světlu" je úplně obyčejné vyjádření, tady má svůj význam jen v kontextu, jako díl skládanky. Dovolím si ale nesouhlasit, že "směr čtení" proti času - k někomu je často používaná okoukaná formulace. Když budeš tak hodná a dáš mi konkrétní příklady básní, ve kterých je použitá, ráda se poučím. Děkuji.

Myslím, a moc mě to těší, že někteří čtenáři si tady prostě našli to svoje. Pokud jako ty hledali něco originálního, možná je zaujala zrcadlová dvojice "na bolest prášek - na prášek bolest". Nebo si třeba všimli, že spojení "na čas tvá slova, přesně" skrývá hned tři významy (1. lék na čas, 2. na nějakou dobu, 3. přesně v pravou chvíli). Vím, že autor by neměl vysvětlovat svoji báseň, taky to běžně nedělám, ale myslím, že těm čtenářům, co mi dali tip, křivdíš. Jiní tam nenašli nic zajímavého, to se stává. 13 tipů není nic, co by se muselo závidět. Přeju víc spokojenosti u jiných děl, mrkni třeba do Zlatého výběru.

K dílu: Próza měsíce 21-03 (březen 2021) - HLASOVÁNÍ
12.04.2021 00:13Gora

1. Krychlík a Koule

2. Prísľub

3. Maloletý faraon

Krychlík a Koule zobrazily nevšední fantazii výborně skloubeného pohádkového příběhu a solidním stylem.

Prísĺub libozvučně kreslí obrázek za obrázkem a prolínání skutečnosti se sny je velmi povedené.

Movsar je Movsar a Maloletý faraon skvělý, naprosto.

Všechna díla si zaslouží pochvalu, ale míst, bohužel, není víc...

 

K dílu: Sčítání
11.04.2021 20:53Benetka

...to jsem se zase tak jednou ve vzpomínkách vrátil do minulosti když jsem svému malinkatému oblékal punčošky do školky a tam byly vyšity nějaké obrázky které jsem tak nějak nedokázal indentifikovat a tak se ptám co to je Adámku?! A on: Jednokožci. Aaa?!?!?! Cože!?!?! No... Maminka řikala že jsou to jednokožci! Áha! No tak jo... Jsou to asi spíš jednorožci ale řikej tomu jak chceš!!! :)

K dílu: Próza měsíce 21-03 (březen 2021) - HLASOVÁNÍ
11.04.2021 20:29Jamardi

1. Krychlík a Koule - poučný a poutavě napsaný příběh.

2. Maloletý faraon - navádí k zamyšlení, že prvotní dojem může zadusit myšlenky, představy, které dobře popisují skutečnosti a které neladí s prvotním dojmem. Je to užitečné téma.

3. Zázraky se dějí... - úsilí je završené úspěchem a dalšími potěšujícími zprávami. Toto se ve skutečném životě stává zřídka, proto jsem ráda, že jsem si to mohla přečíst a takto prožít. Čtivě napsané.

 

K dílu: Pro pana admina
11.04.2021 18:57Křivodržka
  • Uživateli je zakázáno zvěřejňovat obdrženou soukromou poštu (včetně citace její části či citlivých údajů z ní získaných) bez souhlasu obou stran.

 

Admin tě nemusí upozorňovat naprosto na nic, máš si pořádně přečíst pravidla servru, který si stoprocentně dokážeš najít sama - věř mi, neni to tak těžký, když to dokázal i takovej oligofren jako já :-)

 

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
11.04.2021 17:15snake_01

Tím, co píšeš, ukazuješ na naplnění bodu 3 z mé předchozí zprávy - skutečně ses právě přiznala, že důvodem je reciprocita (prehistorický a v tomto kontextu dětinský) model msty po vzoru oko za oko, zub za zub. 

Abych to shrnul: 

1. tvé jednání je reciproční a právě ses přiznala, že je tvým cílem se Goře pomstít tím, že jí Ty sama budeš "ničit" její dílo - a to jako odplatu za to, co údajně provedla ona Tobě.

2. nadále si nejseš vědoma rozdílu mezi autorem a kritikem, dovol mi tedy prostší přirovnání - tak jako by se od učitele tělocviku nemělo očekávat, že dá sto košů ze sta (ale že naučí žáky dávat koše), právě tak by se od kritika nemělo očekávat, že sám napíše zcela bezchybné dílo (ale že dovede upozornit na chyby ostatní autory).

3. Ovšem Tvé nepochopení role kritika má zřejmě prostší povahu - slouží Ti totiž jako nástroj k naplňování bodu 1.

 

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
11.04.2021 16:52Magdalene

Tady máš nějakou konverzaci mezi mnou a Gorou. Každé mé dílo i každé haiku jen kritika. A sama dělala a dělá stejné chyby. Tak ona mě může kritizovat a já jednou udělám kritiku a už potřebuje obhájce? Psala jsem, že je to mezi mnou a Gorou. Ale jak myslíš, tady to máš. Že to není jen jednou. Je to stále, co mi Gora schválně ničila díla, abych náhodou nedostala nějaký Tip. Bohužel, nejde to tady vložit. Dám to normálně do díla. Přečti si to, napiš mi a já to smažu. Sice nevím, co je ti po tom. Jaká společnost tady za sebe lobuje, ale dobře. 

 

 

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
11.04.2021 16:33snake_01

Magdalene, ty ses rozhodla, že máš v plánu šikanovat Goru? Důvody pro mou otázku jsou následující:

1. Tvé poznámky k textu jsou zcela marginální, přesto ses rozhodla zahltit jimi větší část oblasti pro kritiky ( a to přesto, že neustále jen opakuješ tutéž myšlenku a již asi napopáté jsi nebyla schopná přijít s ničím navíc)

2. I malé dítě chápe, že existuje rozdíl mezi kritikem a autorem. Názor kritika se nemusí nijak projevovat v jeho osobním díle. Kritik (v tomto případě Gora) svými kritikami obohacuje autory a snaží se je na základě vlastního nejlepšího úsudku posouvat k lepším výkonům. Tentýž člověk, avšak v pozici autora, se chová jinak, totiž jako autor (a může se dopouštět autorských chyb). Vyčítat mu to vztažením obou rolí k sobě je jednoduše slaboduché a souvisí to s nepochopením role kritika a autora. Z tohoto důvodu je Tvůj požadavek zcela bezpředmětný.

3. Z kontextu navíc plyne, že důvodem Tvých ohlasů je především uražená pýcha a Gořin dávný kritický ohlas na Tvé vlastní dílo.

Četnost Tvých komentářů zde mi přijde zcela nepatřičná a skutečně mi začíná připomínat šikanu. Bylo by na místě se trochu uklidnit.

K dílu: Promiňte. Nic se nestalo.
11.04.2021 16:02stromeček

Vítej na písmáku. Tady se všichni kousli na tom nečekaném závěru, ale já celkem dobře rozumím proč tam je. Dělám to ve svých povídkách taky, ale ono se to vždycky nepovede a tohle je ten případ. To nevadí, protože je vidět, že přemýšlíš nad tím o čem píšeš. chce to trochu více pracovat s energií, aby se ti neztrácela v těch vatičkách. Není to dlouhé a má to hlavu a patu. A snaž se odpovídat na komenty. Ta inerakce je důležitá. Dávám tip za snahu.

K dílu: Tučňák císařský
11.04.2021 15:40Kočkodan

 

Jako obvykle jde o hezké zvířecí dílko, které se zase určitě dostane k uším nebo očím dětí či vnoučat řady Písmáků.

 

 

 

Aptenodytes forsteri

 

 

nikdy nespí v posteli,

 

nehřeje ho teplá deka,

 

tím se liší od člověka.

 

 

 

Správně píšeš, to je jisté,

 

tučňáci jsou kolonisté,

 

před komouši, mnohem dřív,

 

věřit zkouší v kolektiv.

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
11.04.2021 15:20Magdalene

Goro, přece nejde jen o to, že je těch názvů tam 21. Jde o to, že ty píšeš  někomu upozornění, že v článku má 6 jmen na jednom místě. Kazíš mu dílo , protože víš, že tady na tebe dá skupina lidí, která tě podporuje.  Pokud dá Gora Tip, dáváme také. A pak napíšeš dílo s 21 názvy na pár řádcích a ještě k tomu pro děti. Tak , co si mám  z toho odvodit? A to není poprvé, co jsi mi dílo nemístnými poznámkami pokazila. Minulou debatu jsi ji ovlivnila jen ty. Tím, že jsi napsala, že je nevhodná. Byla vhodná i kdyby byla politická až moc. Nikde není napsáno, že politika se nesmí psát. Ovlivnuješ lidi, nepravdami. To je můj názor na tebe. A týká se to pouze tebe. Toto dílo je podle tvých pravidel jaké tady udáváš, špatné. A pokud mi závidíš, což je to tento problém, že mi vyjde čtvrtá kniha, máš takové možnosti jako já. Já je měla ztížené o to, že nežiji v Česku. M. 

K dílu: SOLÁRNÍ PANELY
11.04.2021 14:51Janina6

Pěkně, vtipně napsané.

Mám dojem, že dneska na nás hlavně ze všech stran "tlačí" reklama. A lidi, včetně dětí, pak řeší to, co jim reklama nasadí do hlavy. My jsme v tomhle byli přece jen svobodnější. Ale zase si vzpomínám, jak jsem bývala jako dítko často až bolestivě spálená od sluníčka. Dneska si říkám, že mám štěstí, že zatím žádné následky. Každá doba má holt to svoje :-)

K dílu: Promiňte. Nic se nestalo.
11.04.2021 14:47reka

Líbí se mi tvoje jméno, autore.

Docela fajn imprese. Ale souhlas s Janinou, některé scény působí jako vycpávky, hlavně ta muzejní. Na to, abych si takové popisy rád přečetl, tomu něco chybí - větší síla a originálnost v těch popisech, nejspíš. Větší tah vidím v té povídce v profilování charakterů těch postav a jejich vztahu.

K dílu: Promiňte. Nic se nestalo.
11.04.2021 14:37Janina6

Dost dobře se mi to četlo, i když některé pasáže mi přišly trochu vatové (třeba po tom důležitém dialogu o tom, že "to jim neuděláme", následuje zbytečně podrobný popis muzea, který v tu chvíli čtenáře prostě nezajímá). Nejlíp napsaná mi připadá ta "akční" část u tramvajových kolejí, líbí se mi zkratkovité formulace jako tahle: "Nevydržím to, protože matka."Závěr je sice neromantický, ale řekla bych, že přesně takhle to v životě chodí. A tak mi nevadil. Jsem zvědavá na tvé další texty.

K dílu: Akord a jiskry
11.04.2021 14:23Janina6

Soudě podle prvního řádku textu se nejedná o povídku, ale o upoutávku na knížku, která autorovi vyjde. Nevím, jestli je to ideální způsob, jak o ní čtenáře informovat, alespoň mně tedy názvy povídek ani vybraný citát nepřipadají nijak zvláštní a vůbec si z nich neudělám obrázek o kvalitě knihy. Asi by bylo lepší dát upoutávce kategorii "Knihy, časopisy" nebo "Události", napsat srozumitelně, o co jde, a přidat trochu delší ukázku z textu, třeba i celou povídku.

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
11.04.2021 13:45Magdalene

Jde o text. Na jednom místě má 21 jmen. Nejde tak ani o to, že si to dítě nezapamatuje. Mám nadprůměrného vnuka na matematiku, ovládá slovenštinu, češtinu, angličtinu, irštinu , těmi jazyky tady mluvíme, vše na úrovni fluel.  Na matematiku chodí s osmou třídou a on je ve čtvrté.  A tudíž hned po přečtení jsem kladla otázky. "Babičko, musím  přemýšlet." Tak toto podle mě není správně pro děti napsané. Méně chápavé dítě si to jednak nezapamatuje a jednak se v tom textu bude špatně orientovat. Toto dílko do koše nebo přepsat. To je můj názor. M.

K dílu: Samota
11.04.2021 13:28zvedavec

tak, mne sa zdá byť škoda, že zmažeš staršiu vývojovú etapu

mňa niekedy vedia osloviť niektoré moje výtvory a myšlienky, ktoré sú nimi zachytené - a niekedy ma dokonca vedia aj prekvapiť či inšpirovať a posunúť ďalej 

možno aj iných,

a rovnako aj Tvoje, takže škoda mazať

ale zase niektoré sa mi zdajú byť už mne vzdialené - myšlienkovo a hlavne formou , aj ich nechávam

vážim si aj niektoré diskusie, ktoré pod dielkami nachádzam :)

---------

zaujímalo by ma, či som sa s Tvojimi staršími menami netretla (ak chceš napíš o nich, ak nie, OK)

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
11.04.2021 13:13Křivodržka

Máša a medvěd, dobrej matroš... a díl Máša a káša je doslova sladkej :-DDD  

Děti by zvířata neměly znát jen z knížek nebo - a to je teda vo dost horší - z nějakejch přiblblejch reklam (nemam tim teda na mysli zrovna nějaký parazity, že jo). Známej má taky statek, a kdejakou krávu, prase, kočku a psa má pomenovaný - asi jedinou výjimku, co si pamatuju, byly slepice :-) 

¨První, co mě napadlo, když ty ména postupně vyplavávaly na povrch, bylo, že vlastně slaví něčí svátek skoro každej den :-D

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
11.04.2021 13:13Cadmium

Magdalene, já nikoho neobhajuju, ale vidím děti denně, na hřišti se jich sejde 10, vidí se prvně,ale nemají nejmenší problém se zorientovat v tom, jak se kdo jmenuje. 

Je to text pro děti, pokud tam něco ruší dospělého čtenáře (jsi dospělý čtenář, že?), neznamená to zas až tak moc. Mě třeba ve spoustě textů pro děti ruší tisíc věcí, ale světe div se, děti to milujou. 

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
11.04.2021 13:07Magdalene

To není o tom, že by to až tak dítě nepochopilo, možná máte nadprůměrné děti. Ale  mně osobně tolik jmen a názvů v tak krátkém textu rušilo a to moc. Jsi hodná, že obhajuješ Goru a pomalu šplháš. Ale pokud jsi nestranná a rozumíš trošku psaní, pak sama zjistíš, že tento text je špatný. A mimo to, Gora kritizuje druhé za to,  pokud je v  krátkém textu moc jmen. Měj se hezky. M. 

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
11.04.2021 13:00Magdalene

Goro, nezlob se, ale já jednou dala povídku a ty jsi pod to připsala, že v malém prostoru je moc jmen. Bylo jich tam 6, ty jich máš 21. Pochopila jsem to a už to nedělám. A pak vidím, že sama to děláš i když druhé upozornuješ. To samé děláš u mých haiku. Bud napíšeš nedopovězené nebo moc dopovězené, nebo jinou chybu najdeš. Ale vždy najdeš chybu. Já se učila od tebe a už dnes i já v tvých haiku vidím chyby. Pokud chci někoho učit nebo dávat kritiku, sám se musím podle toho řídit. Kdybych já napsala takto text, už bych měla od tebe negativní kritiku. Tebe projde všechno. Nikdo ti nekontroluje pravidla, styl a proto jsi samý Tip. I když mnoho tvých děl si tolik tipů nezaslouží. Naopak, některá díla jsou hezká. Měj se hezky . M. 

K dílu: Překvapivé dětské výroky
11.04.2021 12:08Luzz

k textu jsem se vyjádřila - napasala jsem, že pro mě je to jen soubor hlášek. který pro mě nemá kouzlo. dokonce jsem ti připojila i zdůvodnění - že tyto výroky jsou podle mě kouzelné ve chvíli, kdy zazní; napsané své kouzlo ztrácí. alibisticky dodám - nemusí to tak být vždycky, ale tobě se to v tomto textu asi nepodařilo zachytit tak, aby tam to kouzlo zůstalo. to je vše.

K dílu: Lopata
11.04.2021 11:23vesuvanka

 „ Soudruzi, to je úžasné. Uvědomujete si, že jste byli svědky neobvyklého jevu. To je příklad vlastenectví a síly dělnické třídy. Prostý dělník svým postojem vytváří nové hodnoty. Posouvá možnosti překračování ukazatelů plnění pětiletého plánu rozvoje národního hospodářství.“...

Přemku, povídka mě pobavila a vrátila do padesátých let. Teď se ledačemus z té doby zasmějeme, i vylepšené lopatě a dění kolem ní, ale tenkrát bychom se tomu veřejně zasmát nemohli. TIP

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
11.04.2021 10:01Magdalene

Bohužel, nikde nevidím, pokračování. Ale to nic nemění na tom, že v malém prostru jsou pomíchána jména a názvy. Jak jsem psala výše, dětem je třeba dát prostor i když děj a jména znají. I na dospělého čtenáře v některé knize je někdy míchanice všeho do jednoho malého prostoru hodně. A musí se vracet, aby vše dobře pochopil. Toto je čtení tak odhadem na dvě minuty a pak přicházejí další informace a čtenář to tak najednou nevstřebá. Pokud jsi kreslila obrázek je moc hezký. Ta křivá vrata pokud je to účel, mají u berana svůj význam. A dá se o nich s dětmi mluvit a zároven vzniká další příběh. To se povedlo. M.  

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
11.04.2021 09:52blacksabbath

Magdalene....Kdo čte od prvního dílu.....tak jména zvířátek potažmo postav už dávno zná..(stejně jako pohádku Máša a Míša)..a dozví-li se zde další - nové....tak to je dobře.....ty struky vysvětlil v napsání dědeček velice pěkně...pochopila to i moje vnučka....tím ti neberu tvůj názor...to je jen můj postřeh při čtení dětem.....měj hezký den

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
11.04.2021 09:51Gora

Magdalene, je od tebe laskavé, že ses zastavila u tvorby pro děti.

Ano, kdo to čte poprvé, je toho na něj možná příliš. Jenže tohle je už šestý díl a všechny jmenované zvířecí a lidské postavičky čtenáři znají.

Všudybylka, Ano, koza, koťata, prasnice, ovečka, babička, děda není, pokud vím, jméno, ale chápu, bylo třeba vyjmenovat toho co nejvíc. A hlavně vrátit vše i s úroky.

K dílu: IVA A KUŘE - 6. Iva a ovečky
11.04.2021 09:42Magdalene

Prvních pár vět jsem se začetla. Vypadalo to moc hezky. Pak se mi začala míchat jména. Dětem je třeba dát prostor, aby si v pohádce našly svou představu. 

Babička, Iva, Jindra, kočiččí král, mašinka Tomáš, Ano, Máša, Míša, Ivuška, děda, líza, kotata, koza, všudybylko, pávík, prasnice Tonička, Janička, Eman, ovečka, beranice, kuře Pampeliška. Pokud dobře počítám 21 jmen a názvů. 

Autorka natlačila do tak malého prostoru neskutečný počet jmen a názvů.  A do pointy vložila pro děti dost těžké téma. Většina dětí by nepochopila, z čeho vůbec kůzlátka pila. Tudíž rodič by musel názorně ukázat struky naplněné mlékem, pro dítě nepochopitelné slovo. Abych to shrnula - pohádka guláš. Pohádka přeskakuje z jednoho místa na druhé. Nelíbí se mi pro děti a ani pro dospělé. Nezařadím ji do žádné věkové skupiny. Je to můj názor. Omlouvat se za svůj názor nebudu. Ráda jsem vysvětlila důvod.    

K dílu: kvákání...
11.04.2021 09:12CHT

pan učitel má sice pravdu jako vždy, nicméně mne osobně "začalo" ruší dalekoméně než celé první senrjú. A i tam dokážu rozklíčovat co a proč. Ono je to takhle: Autorka si dost zakládá na originalitě a někdy je to až krkolomné. Myslím si navíc, že dokonce ani v senrjú nešlo primárně o vtip, ale nejsem dogmatik a tak přiznávám, že tu originalitu nakonec oceňuji. Pokud tedy překonám tyto fáze čtení, musím uznat, že jde o formálně čistý text a dvojku u-popředit.

K dílu: Óda na radost
11.04.2021 08:27CHT

Ahoj, já sice neodděluji život tvůrců od jejich děl, v interpretaci mi to pomáhá (velmí vášnivým zastáncem opačného postoje je třeba Tomáš Lotocki), ale zároveň nehledám "správný výklad". Je mi to v podstatě jedno, pokaždé nějaký text sedne nebo nesedne jiným způsobem, na literatuře vůbec - povýtce samozřejmě poezie neboť velké romány bohužel nečtu - mne baví privátnost. Absolutní intimita, kdy "vidět do duše" čtenáře (docela zajímavý kulturní konstrukt) ani tak úplně nelze.

No a s tímto předpokladem když jsem přečetl tento tvůj počin.....fakt jsem ožil. Tak trochu usuzuji, že ti v tomto případě ani nejde o klasické jsem si tím jist, spíš asi fakt ta dokumentární hodnota. Ale je tam spousta velmi inspirativních momentů a pro každého autora je trochu hendikepem, že v tomto žánru je pro mne ideálem Šiktancova skladba Adam a Eva (nedostižnou situací, u níž jsem nebyl, je pokus mé dcery přečist z ní u ohně úryvek kamarádům z napoleoniky - ano, ta rekonstrukce u Slavkova. Nikdo neposlouchal a ona tam stála s odlesky plamenů na tváři a slzy se ... takhle to vidím. I když vím jen to, že bezradně stála a brečela. 16 let. Tehdá.)

Podivuhodné, Jako kdybys zkoumal sám sebe a použil k tomu zrcadla nás čtenářů.

P.S: má zmiňovaná věc se jmenuje Rozhledna a možná se válí někde na Totemu (-kranad- nebo -fernet-).

K dílu: Samota
11.04.2021 07:59dormance

Jsi hodná. (už vím, že se hlásíš mezi holky, ale nevím jak dlouho si to budu pamatovat, protože ta přezdívka je vážně zavádějící:-))

V noci mi docvaklo, že já vlastně stejně všechny zachycené myšlenky pouštím časem na svobodu, takže není důvod ke smutku. Dormance je moje minimálně devátá přezdívka na Písmáku. Já to mám jak Indiáni = pro každou vývojovou etapu mám nové jméno, takže když jsem tu na podzim 2001 začínala, měla jsem jiný nick než dneska. Když usoudím, že je potřeba udělat místo novému, všechno, co se daného nicku týče, smažu. Teda u některých nicků si to před mazáním vytisknu (což měl být případ toho včerejšího dílka, které mělo mít název "Babička či dědeček? Všude stejný ježeček!). Všechno si netisknu, proto nejsem schopna říct přesný počet vývojových fází alias přezdívek, ale něco jo, takže vím, že minimálně devět jich už bylo.

Mrtvým věnujeme tichou vzpomínku, dílko zmizelé v propadlišti času si ji zaslouží také. Obsahem dílka Babička či dědeček? Všude stejný ježeček! byla lehká úvaha na téma kadeřník-holič v této neutěšené době. Spousta penzistů bere úpravu svého vlasového porostu do svých tlapek - na netu si koupili střihací strojky za 199 korun a ostříhali si hlavu na ježka. Musím přiznat, že u některých fotek, co jsem viděla, jsem si opravdu nebyla jistá, jestli koukám na dědečka nabo babičku. U některých babiček to poznat bylo - babičky si nechaly ofinku, ale některé to vzaly jedním vrzem, a tam to fakt poznat nešlo. Je to opak situace když si kluci, kteří nosí náušnice, nechají narůst dlouhé vlasy a pečlivě se holí nebo jim ještě vousy nerostou - tam si člověk na první pohled také není jistý.

K dílu: Óda na radost
11.04.2021 00:40Safián

CHT. Zajímavý postřeh. Říká se, že díla stárnoucích autorů ztracejí na síle, ale já si myslím, že se jejich zájem spíše přesouvá k námětům a postojům, kterým mladší generace nemohou rozumět.  Nechci to dál rozebírat, protože důsledně odděluji výtvory od životů jejich autorů. Možná si mě s někým pleteš, ale poznání, že moje básnička může takto působit, mě znepokojuje. Díky. Cením si toho.

Po té poemě se podívám Pod Antonckem asi nebude. Tvé básničky jaou po všech stránkách svižné.

K dílu: Pohozená ženou divou , nebo také Macebilou
10.04.2021 22:53pedvo

  Představ si, že jsem si to přečetl ještě dřív, než jsem viděl avízo.  Květo, taková hezká věc a tak ledabyle napsaná, věčná škoda. Žádná práce s přímou řečí, odstavce...  Obsahově je to ovšem velice působivá povídka, tím spíš, že pod tou Přípeří jsem bydlel. Z Jalůvčí dolů jsme jezdili po silnici na sáňkách - právě, když tam bylo neprůjezdno. I ty vojáky na koních si pamatuju.  Ale zpátky k povídce - já vím, že ty píšeš z jedné vody načisto, jak tě zrovna napadne a nebaví tě vracet se a upravovat. Pak ale právě jenom jakž – takž sdělíš, co jsi chtěla sdělit, ale počtění, jaké by si to zasloužilo, to není. Jak už jem psal, věčná škoda. Ahoj.

K dílu: Týden v galerii
10.04.2021 21:40K3

První třetina je docela zajímavá. Jakmile se tam ale objeví to děvče, začíná to být dost přeslazené. Děj už nepřináši nic nového, podobných příběhů je v umění víc než dost. Poslední čtyři řádky tomu ale zase daly jiný směr. Oživily to, happyend se nekoná a končí to docela překvapivě. Pro celkové vyznění povídky to je veliké plus.

K dílu: Smazáno na rozkaz...sna_ke....
10.04.2021 21:09Magdalene

Ale jak si vůbec mohl Jaryn 666 tě upozornovat na tvůj názor? To ti nevadí, že tě ovlivnuje, že s tebou manipuluje? Vím, že jsi rozumný člověk, ale jsi osobnost a snad si za svým názorem stojíš. A ne aby ses mu omlouval.

Vyznělo to přesně takto. 

Ty, ty, ty Radovane, proč jdeš proti nám?

A Radovan hned, sorry, sorry, sorry kamaráde.

Přece nešlo o šlápnutí na nohu. Šlo o tvůj názor o tvé ego. Před nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj. To si pamatuji ještě, když mi to tatínek říkával. 

K dílu: Smazáno na rozkaz...sna_ke....
10.04.2021 20:21Magdalene

To je v pohodě, Oni ted řeší, zda je černoch rasistické slovo, či nikoliv. Aby mě mohli názývat rasistkou.  Černoch je na sebe pyšný, že je černoch. Tak jako nám nevadí, jestli nám někdo řekne, že jsme bílí, tak jim to také nevadí. Záleží, jak mu to třekneš. To Češi jsou rasisté, myslím v první příčce v Eu. Viz, Fotbalista Kudela, ostuda národa. Odsoudili ho i ve světě. Tam do něho se strefovat neodváží. To jen zde na skle. Chtěla bych ti jen napsat, jako redaktorovi poezie. Už pár lidí mi tady napsalo, že se bojí dávat Tipy,  či komenty. I já jsem pocítila tady divnou atmosféru. Jen jedna skupina tu vede a ty má vždy slovo. Lidé tady jsou zakřiknutí a raději mlčí. Také jsem si všimla , jak tě hned zpéroval Jaryn 666 za ten tučný příspěvek ke mně. A ty ses mu omluvil a on pak tobě. Podivné poměry tady vládnou. Mluv jen to, co chtějí ostatní slyšet........

K dílu: Smazáno na rozkaz...sna_ke....
10.04.2021 19:27Magdalene

Můj komentář , který píšu nahoře, je pouze pro lidi, kteří mě uráželi, napadali. Samozřejmě, když jsi nic nenapsal, nemůžeš být do toho vztažen. Pokud to někdo tak chápe, těm všem se samozřejmě omlouvám. Taktéž i tobě. Vůbec mi nevadí, jestli někdo byl jen v Brně nebo v jeho okolí. Moje babička také byla jen ve svém okolí a jednou v Římě na svěcení Anežky české. A přesto to byl pro mě důležitý člověk v mém životě. A pokud věci nerozuměla, mlčela nebo si ji dala vysvětlit. Jen jsem popsala, jak vypadá život po boku migrantů. Okamžitě jsem rasistka, dianozy, léčení mi navrhují. Urážky, že mi jde jen o šíření zla , nenávisti.   A kdo se bude za toto omlouvat mně? Ano, tady v tomto článku, už jsem si servítky nebrala. Protože lidi, kteří umí jen urážet si od této chvíle nevážím. Upálili by mě kvůli migrantům o kterých nic neví.  Nemají s nimi žádné zkušenosti. Neví, co od nich můžou čekat oni, jejich děti nebo vnuci. Tihle lidé budou zodpovědni za budoucnost, já ne. Já se tomu, co se na Evropu připravuje bráním , jak jen to jde. Buhužel, tady jsem neprošla. Čas jim otevře oči, ale už bude pozdě. Děkuji za tvůj komentář. M. 

K dílu: Samota
10.04.2021 18:14dormance

Naordinovala jsem si dlouhou procházku, a při ní mi došlo, že například skláři to mají těžší, protože tam sebemenší nešikovnost způsobí také zánik daného díla. Zkoušela jsem to napsat znova, ale to pravé tvůrčí nadšení už je pryč. Nezbývá než se utěšit tím, že cesta je stejně důležitá jako cíl, a být vděčná, že jsem vůbec to nadšení mohla na chvíli pocítit. To souznění s pímenkama, vnitřní pýcha nad myšlenkama, které se vyrojily a které jsem na chvilku spoutala písmenky do vět a odstavců. Mou nešikovností se zase osvobodily a třeba doputujou k někomu dalšímu, kterému se budou hodit do jeho díla lépe.

Zvědavče, máš něco společného s www stránkou zvědavec nebo jde jen o shodu slov?

K dílu: Smazáno na rozkaz...sna_ke....
10.04.2021 18:08Radovan Jiří Voříšek

Ahoj Magdaléno,

mám k tomu tyto postřehy:

1.     je legitimní smazat urážlivé a osočující komentáře na vlastní osobu.

 

2.     Při používání množného čísla u výroků – jste závistiví, zlí, hlupáci, maloměšťáci … to vypadá, že všichni. Mně osobně to nějak nevadí, i když jsem se žádným komentářem neprovinil, v lecčem se vidím. Moc chytrej nejsem a Brno je v podstatě největší dědina v republice. Nicméně je v tom určitě pár lidí nevině. Proto by bylo moudřejší přesněji konkretizovat ty, kteří tě nakrkli.

 

K dílu: Smazáno na rozkaz...sna_ke....
10.04.2021 17:03Aru

psal jsem co jsem cítil a z tvého příspěvku jsem cítil silnou negaci s jakou jsi to psala, ale díky že mě cituješ, to oceňuju, byť u toho chybí moje jméno. to slovo "smazat" jsem opravdu nenapsal, nechápu tvoji útočnost, vkládáš text do kategorie diskuze, ale diskuzi, i jiné názory, než z tvého pohledu odmítáš.

škoda, že toto se znovu nese v duchu nenávisti a nediskuze. nechápu čím jsme si zasloužili tvoji nenávist a proč ji máš potřebu ventilovat na hlavní straně Písmáku.

K dílu: Smazáno na rozkaz...sna_ke....
10.04.2021 15:52snake_01

Znova: Tenhle komentář není můj, nějak se ti to pomotalo. Kritiky jsou ale naštěstí dochované, takže:

Aru: snake_01: ano, smazala nám oběma poslední komentáře, které se ji nehodili a ukazovali na záměr článku, autorka nestoji o názory, ani odpovědi komentátorů, jde ji jen o šíření nenávisti a zla ve svém podání prostřednictvím svého textu.

tento text, ani ne/diskuze rozhodně nevyřeší problémy vlád, ani migrantů, ale má přímý vliv na samotný Písmák a lidi co sem chodí, to autorce nedochází

 

Celý tento komentář autora aru reagoval na mou předchozí zprávu: 

Snake_01: Mj. Magdalene nyní dospěla už i k tomu, že mi smazala kritiku, ve které jsem analyzoval na základě dějinné analogie dehumanizaci, které se ve článku dopouští. 

Já osobně to vidím tak, že Magdalene záměrně vyvolává hádku, na nevinné či decentní komentáře (viz Gora na začátku) okamžitě a nepatřičně útočí. Pokud nenajde způsob, jak útočit konstruktivně, jednoduše si vede svou nebo zvolí emocionálně laděný útok. A když už si neví rady vůbec, kritiku (ev. celý příspěvek, jako v případě první diskuze) smaže.

Tohle jsou samozřejmě postupy, se kterými tu už máme mnoho zkušeností i od jiných autorů - takže: Nihil novi sub sole

 

Nikde jsem nedoporučoval Tvé smazání, naopak: vyhrazoval jsem se proti tomu, že ty sama mažeš příspěvky jiných uživatelů.

To je vše.

K dílu: Smazáno na rozkaz...sna_ke....
10.04.2021 15:38snake_01

1. To, co cituješ jako mou kritiku je ve skutečnosti kritika od jiného autora (Aru). 

2. v rámci komentářů k dílu na tebe ani jeden autor nezaútočil - a to, že sis jejich reakce jako útoky vykládala, souvisí zřejmě s jinými okolnostmi (do nichž se ovšem pouštět nehodlám).

3. Není mořné čekat, že nikdo nebude reagovat na věci, které se tě dotýkají, pokud celou věc prezentuješ jako svůj osobní pohled.

4. Být zcestovalý a být povýšený spolu nijak nesouvisí - dokonce bych řekl, že je to většinou v přímém kontrastu.

 

 

K dílu: Próza měsíce 21-03 (březen 2021) - HLASOVÁNÍ
10.04.2021 14:42Já Lucie píšu...

1. Krychlík a Koule

2. Maloletý faraon

3. Překvapivé dětské výroky

1. -› Originální příběh, který neměl chybu! Krásně napsaný plných barvitých slov, nechybělo ani ponaučení. Délku obdivuhodná. 

2. -› Já prostě žeru minimomentky od Movsara! Jsou napsány jedonoduše a je v nich to, co vždy očekávám... 

3. -› Milé a roztomilé čtení. Vykouzlilo mi úsměv na tváři :)

Pismak.cz 1997 – 2021, provozuje Dobrý spolek, pravidla Školy v přírodě Letní dětský tábor