Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zmrzlý smích

23. 11. 2003
14
0
4764
Autor
Don´t_worry

Ono to prý stejně jinudy nejde...





MeTB
11. 02. 2004
Dát tip
Souhlasím skoro úplně se StvNovou kritikou tam nahoře. Jak jsem do Tvého dílka minule rypal kvůli tomu, že to byly nesouvisející věty, tak teď do něj musím zarýpat slaběji, protože nesouvisející odstavce jsou pro mě rozhodně krokem vpřed, nicméně to pořád ještě není souvislý celek. Berušky mi také přišly dobré - jenže to asi proto, že to byl, myslím, jediný ucelený minipříběh v téhle koláži. Má to takovou...nevím, *snovou atmosféru*, ale snovou ve smyslu toho, když se probudím a za nějakou dobu si nemůžu vzpomenout, *o čem to vlastně celé bylo*. Pamatuji si některé kousky, ale nedává to dohromady příběh. Podobně na mě působí Zmrzlý smích. Tom PS: Název *zmrzlý smích* se mi moc líbí.

On to měl i ten název vystihovat ... však tady se hájit nebudu, protože to asi jako autor vidím jinak a taky se měním, né, že né. Souvislý znamená co? Jinak - odstavce totiž spolu souvisejí už řečenou snovou atmosférou a někdy realitou. Tak. Dík.

sgt_Hakon
25. 12. 2003
Dát tip
dlouhéé ale stálo to za tu "námahu" tipík

sgt_Hakon
25. 12. 2003
Dát tip
já ten tip netip... tak už tu je ;O)

Díky, že ses "namáhal". :)

sgt_Hakon
25. 12. 2003
Dát tip
hehe :) co bych pro tebe neudělal krásko ;O))))))

pozorovatel
07. 12. 2003
Dát tip
Hezké, snové, příjemně se četlo a naladilo takovou přijemně smutnou náladu. Ale občas jsem četl a vlastně nevěděl skoro co. Až teda k těm beruškám, ale to bych se už opakoval. No a co říct dál? Název to vystihuje – Zmrzlý smích. Co se mi na podobných povídkách líbí je, že inspirují. Těším se na další...

WiruZ
05. 12. 2003
Dát tip
ze zacatku me to tolik nebralo, ale cim dal tim vic je to lepsi a lepsi.....stilem mi to neco pripomina.....ale nemuzu si vzpomenout co:) no nic t/*

Až si vzpomeneš, klidně se ozvi. :) A dík.

WiruZ
05. 12. 2003
Dát tip
uz sem si vzpomnel lepe receno vyhledal....vonnegut a brautigan.....ale jen stilem jinak oni jsou daleko vic brutalnejsi, mnohem mene zasnenejsi (vonnegut to je propojeni absurdna, grotesky a sci-fi) a proste jinci, jen tim tekoucim postupem na sebe moc nenavazujicim......(i kdy¨z V melounovem cukru by k tom slo prirovnat od brautignana)

Aha. No...když to píšeš. :)

WiruZ
05. 12. 2003
Dát tip
no ja si taky myslim.....ale sezen si to to by se ti mohlo libit specielne ten brautignan....

Dobře, pokusím se, dík za tip na knížky. I když naše knihovna - mno, přinejhorším koupě. :)

katugiro, děkuju za názor a za přečtení

katugiro, děkuju za názor a za přečtení

katugiro
29. 11. 2003
Dát tip
s menším zpožděním :) na začátku mě to docela chytlo, pak nastoupila únava, pak berušky a konec a pocit že se mi to místy líbí i když nevím, o čem to je... to "snové" psaní odnikud nikam může být krásné (jak to uměl třeba Hrabal), ale dá se v něm také lehce ztratit a čtenáře nudit, třeba sleduješ pořád vlastní cestu, ale už není vidět... no, pak ty berušky, to byla část realističtější a moc pěkná... tak... :) příště já zas rád

StvN
27. 11. 2003
Dát tip
Potíž vidím v tom, že ani čtenář nepozná, jestli je ve snu.

studanka
27. 11. 2003
Dát tip
líbí...

Vinki
26. 11. 2003
Dát tip
Tak konecne sem se k tomuhle dostal... Mas tam male chybicky, drobne, ale rusici :) Obchod s casem je pekna myslenka a strase se mi libi ten pisek :) a takovych veci tam je spousta. Obsah je zajimavy, ale me se libi spis forma. Ale co bych tomu asi zase vytknul je fakt, ze to je opet trosku delsi. Je mi jasne, ze kdyz clovek proste prepisuje takove myslenky, nejake zkracovani jde bokem, protoze by to pokazilo vysledek, ale zkus to trosku kocirovat. Kdyz to tak neroztahas, spise nahustis, udela to jeste vetsi dojem. Taky to ma fajn atmosferu. Krasne poeticno :). A uz vim, co bych o tom rekl: je to zasnene... prijde mi to jako smeska snu vsech kvalit, nalad, pocitu... proste SNY, ktere jsou jednim velkym. Vlastne jsem z toho uplne mimo a nevim, o cem to bylo, ale takhle to ja mam se sny... zustavaji jen pocity... A jeste jedna formalita... *

StvNe, jak to víš, že vařím z vody? Na tohle prostě musím zareagovat. "přesvědčit o tom, že píšeš přirozeně, vidím v jejich střádání násilnosti a přemáhání. ...tohle je přezrálý plod zhlížející se sám v sobě. Neví, že končit se má v nejlepším" Takhle ne. Má to být postavené na hlavu s patami nahoře. Byl to účel. Dívka, která se hledá. Život - podle ní, nestojí za nic, tak se ukládá ke snům. Vidí to, co jiní berou jako samozřejmost - třeba domy. A jelikož vím, že jsi všímavý čtenář, kterému nemusí nikdo radit ani směrovat - tak si tyto řádky píšu zase jen pro sebe. Pro svoji obhajobu. Ve snech se jí zjevují střípky čehosi, co má odpovídat realitě - telefonní číslo. Jenže pak už i v realitě zase míchá své představy... Takže za chvíli nemůže poznat to, co je sen a co žije sama - ryby a jejich kosti. "Ono to prý stejně jinudy nejde a já jsem tak toužila ..." Tuhle větu jsem tam zkopírovala vícekrát, protože i v tomhle je pointa. Levá strana versus pravá. Chci něco, musím se spokojit s něčím jiným. Toužím, to neznamená, že dostávám. Ale stejně děkuju, jsem ráda, že jsi se rozepsal.

Vinki, díky ti. Ty chyby rušící ... co mám s váma dělat? Jako těma chybama myslím... Reakce je fajn a délka? Dokázala jsem si, že umím napsat něco na dvě áčtyřky a moc to nebolí...Souhlasím, čím kratší, tím by to mělo být hustší, ale zase by musel být důraz na každém slově.

Vinki
26. 11. 2003
Dát tip
Chyby pohubis tak, ze si to prectes :). Jeste mi rekni, ze to neumis a ja uz nenapisu jedinou kritiku... ;).

Mlčím. / s tím přečtením - dobrá rada / :-)

Seregil
25. 11. 2003
Dát tip
Nádhera... jedním slovem... avi

Díky za přečtení. :)

StvN
25. 11. 2003
Dát tip
Často vaříš z vody. Je zvláštní, a tobě to jde docela velmi dobře, jak napíšeš první, co tě napadne, a pak teprve tomu dáš trochu tvaru a ustavíš to do reálu. Hodně nesmyslů, ale podaný tak, že už se nezdaj jako nesmysly. Jenže se v nich ohromně ztrácí příběh. To důležitý neni vidět. Mě se moc líbilo to, co jsi mi dneska napsala a tom chlápkovi, co si sednul na revolver, z toho bylo cítit uvolnění. Avšak tady, ačkoliv nesmysly zjevně mají čtenáře přesvědčit o tom, že píšeš přirozeně, vidím v jejich střádání násilnosti a přemáhání. Zatímco ta druhá povídečka byla jako zralá malina, tohle je přezrálý plod zhlížející se sám v sobě. Neví, že končit se má v nejlepším, ale odtud už není návratu. Jinak ta scéna s beruškama je moc vydařená. Hodně pěkná.

zvedavec
24. 11. 2003
Dát tip
Zaujímavé :-) ja si sny bežne nepamätám. Hoci niekoľko ich bolo, čo sú živé aj dnes. Vždy som počúvala o snoch o lietaní, a nikdy som vo sne nelietala, a nakoniec raz som vyletela! - tak to je asi môj naj...sen. To je sen, čo dodáva dokonca aj odvahu a poučenie. pekne si to zachytila :-) tip

pěkné !

angelik
24. 11. 2003
Dát tip
Hodně, hodně, hodně zdařilé..moc se mi to líbí, kmitá tam jedna myšlenka za druhou, nenechá tě to ustrnout na jednom bodě, strhne tě to s sebou, třebaže to jen tak pozvolna plyne.*

Dero
23. 11. 2003
Dát tip
To je zvláštní ... **** + nejoblíbenější ...

Dík. Hlavně za přečtení.

Cannisho, dík, nápodobně. :) Jsem ráda, že se našel druhý čtenář, který přečetl do konce.

Dash_707
23. 11. 2003
Dát tip
Dočetl jsem trpělivě do konce a líbilo se mi to. Lehké kosmetické úpravy, zejména nůžkami do kratšího střihu, by tomu možná prospěly. Ale je to jen můj názor (mnoho čtenářů nemá dost trpělivosti), nijak to ovšem nezmenšuje kvalitu dílka. :o) :)))***T

Jéé, dík :) Těší mě, že jsi napsal své výhrady. Myslíš, abych vystříhala nudné pasáže a zůstala jen ta pointa, jestli nějaká je? Uvažovala jsem nad tím, ale nevím, co bych stříhala do ´odpadu´. Asi tohle bude jen pro trpělivé...a dyť dobře. :-)

Skvělý. Moc se mi to líbí. Určitě si to ještě parkrát přečtu.:-) je to sice dlouhý dost, ale to k tomudle, řek bych patří. Možná to někoho odradí, ale s tim nic neuděláš. tip

Jsem ráda, že líbí.

Šalvěj
23. 11. 2003
Dát tip
Jooo!!! Teda, klaním se :o) *****

Já taky, ale u počítače mi to moc nejde...počkej, jdu si stoupnout. Tak, vykonáno. :)

Ještě jsem si vzpomněl, taky jsem kdysi (před pár lety), měl takhle tři sny za sebou. Vim, že tehdy mi přišly strašně zvláštní, z každýho zvlášť jsem měl straštně divnej pocit, jaky by byly víc než sny, a když byly takhle hned za sebou, tak to pořád považuju za "významnou" událost. Ještě doteď si jeden - ten poslední - pamatuju (bohužel jsem si je tehdy nezapsal). Ten byl zrovna o tom jak sem byl na výletě se svýma synama. (tehdy mi bylo asi 14).Ale hlavní bylo jak ty sny byly prosycený veškerejma emocema, který jsem snad tehdy ani neznal. A to tvoje je o opravdových snech? a jsou teď ze současnosti? a máš tam pár překlepů. (jo, už jsem si to čet podruhý, možná decentní prostřih by tomu neuškodil)

Ještě, abych tam neměla překlepy. Se mi to už nechce číst zpět. :) Dobře, ještě to takhle nechám a pak budu stříhat a mazat a stříhat a...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru