Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

organizmus

26. 11. 2003
10
1
2733
Autor
zvedavec

organizmus (ľudstva)

 

 

myslím tvojimi myšlienkami

vidím tvojimi očami

cítim tvojou radosťou, bolesťou

tvojou múdrosťou (si) odpovedám,

 

tým, čo o tebe viem a predpokladám

 

prijímam, či odmietam!

niťou emócií zošitá...

 

z nevedomia prichádzam

a potom sa moje JA rozrastá, rozpína, vstrebáva...

je dôsledkom nejedného stretnutia

 

a ty vstrebávaš jeho, ju, mňa

 


1 názor

zvedavec
01. 12. 2003
Dát tip
Rozmýšľam nad významom Tvojich slov. :-)

Hanca
01. 12. 2003
Dát tip
Myslím, že tomu rozumím, všichni jsme součástí čehosi .... Co to ale je? Nevíme. /T/

zvedavec
01. 12. 2003
Dát tip
niečoho, čo nás presahuje, podľa mňa :-)

Hanca
01. 12. 2003
Dát tip
No jo, rozumím, ale stejně nevíme co to je, víš, ale taky takhle přemýšlím, nejvíc ze všeho mi štve, že neumíme žít v souladu s ostatními tvory v přírodě, celý svět se ničí a je mi z toho smutno, stále se něco nového vymýšlí a zapomíná se na samotnou podstatu bytí. Taky to tak cítíš? Jsem z toho moc smutná.

zvedavec
01. 12. 2003
Dát tip
Trochu to tak cítim, a trochu nie. Myslím si, že nie je možné zase ale ani to, aby všetko, čo je, bolo a ostalo zachované. Keď prišla doba "odchodu dinosaurov" zmizli. Nie je to vina človeka. Niečo to spôsobilo, a ekosystém planéty sa s tým vyrovnal. Nastali vhodné podmienky na rozvoj cicavcov a z toho vzišiel človek. Aj človek je jednoducho len časť systému. Ak nastane nerovnováha, ja dúfam v to, že rovnováha sa nejako nastolí. Ono to vždy niekoho bolí... ale zakonzervovať sa nič nedá. Vadí mi ale napr. tá teória o perfektnom rozvoji spoločnosti , ak sa budeme snažiť o "trvalo udržateľný rozvoj". Môže byť človeku, ktorémukoľvek - stále lepšie? Ja si myslím, že nie. Vedie to len k vymýšľaniu mnohých zbytočností - a ku vtĺkaniu tej myšlienky do našich hláv, že nedá sa prežiť, ak nebudeme mať rýchlovarnú konvicu, či mikrovlnku, či...a pritom šťastie sa tým nedá získať. Šťastie ( v Tvojej terminológii podstata bytia) tkvie podľa mňa v iných veciach. POdľa mňa vo vzťahoch a tie sa dajú rovnako rozvíjať pri vatre ako aj pri mikrovlnke. Len ten problém je, že keď sa pokazí mikrovlnka, nedá sa už len tak zapáliť oheň... a máme kopu zbytočných starostí. Nie som proti pokroku, len nezdá sa nmi, že všetko je skutočný pokrok a nie zneužívanie slova pokrok. :-) Možno mi už zašibáva, práve som si prečítala kdesi, že mi chýba sebareflexia.

Liso
30. 11. 2003
Dát tip
Je to mozne, ze by sa dalo rozpravat s TEBOU? S TEBOU tam vo vnutri nevedomia skrytou pod vrstvou Vedomeho zvedavca??? Napis este nieco! Skus potvrdit, ze si to TY!

romantik
29. 11. 2003
Dát tip
pekná pekná pekná cítiš Štúrovsky :)

zvedavec
29. 11. 2003
Dát tip
Štúrovsky? Zvláštne, veľmi zvláštne, ako si to zhodnotil :-)

Andulka
28. 11. 2003
Dát tip
z tech dvou poslednich dilek citim, neco noveho...teplotu, laskovost, porozumneni...:-)*

Seregil
26. 11. 2003
Dát tip
Zvláštní...a zajímavé....trochu prozaické...

Dash_707
26. 11. 2003
Dát tip
Líbí :o) netendenční :o) *t*

Jeheheman
26. 11. 2003
Dát tip
Janko Kráľ jak vyšitý:o)*

*

zvedavec
26. 11. 2003
Dát tip
:-) žeby v organizme spojení?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru