Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hledání naděje

03. 12. 2003
0
0
3457
Autor
Babetka

Hledám naději, zn.: Spěchá to!!!

Dlaždičky s vesmírem

pod mojím papírem

do noci září.

 

Co mají znamenat?

Chtějí mě vylekat?

To se jim daří.

 

Ty jejich nekonečné dálky,

odkud nevrací se zpátky

nahání mi strach.

 

Že i mé sny

v zářivé dny

ztratí se v tmách.

 

Zmizela tam už má naděje,

že se vlastně nic neděje

a můj mír v duši.

 

Je tu jen bolest,

které chci utéct,

ztratit se v buši.

 

Kdo mě to zachrání,

můj úsměv vymámí

a srdce zahřeje?

 

Času mi ubývá,

tma už mě přikrývá.

Kdo je má naděje?


Babetka
25. 09. 2004
Dát tip
Ještě jedmou díky! :-))

Babetka
21. 09. 2004
Dát tip
Díky za názor! Já vím, že to mám spoustu chyb, ale to se u mě snad očekává, ne? :-) Kdybych chyby nedělala, jsem už spisovatelka na volné noze. :-) Zatímco já si píšu jen tak pro radost a někdy se to povede a někdy prostě ne. :-) Volný verš jsem nezkoušela, ale třeba se někdy rozhoupu. :-)

Azathe
21. 09. 2004
Dát tip
Jo, bereš to perfektně! :o) A máš pravdu ;o)

Azathe
04. 09. 2004
Dát tip
Dost křečovité, pravda. Pravidelnost rýmu nikdy nepůsobí dobře a nikdy dobře nedělá...ani dílu, ani autorovi, ani jeho kritikám :o) Máš tam navíc spoustu ohraných frází...(když budeš chtít upřesnit, pošli mi avi). Zkoušela jsi někdy volný verš?

Azathe
04. 09. 2004
Dát tip
Tedy ještě k pravidelnosti rýmu - jsou i tací, kteří to s ním umí. To jsou pro mne takřka mistři :o)

Babetka
12. 08. 2004
Dát tip
Je to smutný, ale takovej je už život... Nic nemůže být jako poprvý... Ale s jizvami přichází i zkušenost a díky ní se můžeš třeba nějaké další bolesti vyhnout, nebo ti aspoň usnadní nějaké rozhodování. Na všem je totiž třeba hledat výhody. :-) Svět se pak nezdá tak černej...

Beezer
18. 07. 2004
Dát tip
Nevím jestli nebude bít jako předtím, ale každopádně už to bude jiný. Hodně jiný. A to je smutný. Všechno nemůže být jako poprvý.

Babetka
17. 07. 2004
Dát tip
Ta jizva ti připomíná co se stalo, aby ses z toho mohl třeba poučit... A taky symbolizuje, že tvoje srdce nebude už nikdy bít tak, jako předtím...

Babetka
11. 07. 2004
Dát tip
Vždycky o ní budeš vědět... Ale už to tak nebolí, jak ta rána. Aspoň něco...

Beezer
11. 07. 2004
Dát tip
To je fakt. Aspoň něco. A třeba je i ta jizva k něčemu dobrá

Beezer
07. 07. 2004
Dát tip
To asi ano. :-) Ale i o tý jizvě budeš vědět. Záleží na povaze jak ji kdo vnímá

Babetka
06. 07. 2004
Dát tip
Asi máš pravdu, jizva zůstane... Ale lepší jizva, než celá rána, ne? :-) Dívejme se na to optimisticky. :-)

Babetka
05. 07. 2004
Dát tip
Já myslím, že na tom mým zapomínání není co na obdiv... Když zapomenu na fakt důležitý věci, nejradši bych se neviděla! Já myslím, že i na špatný pocity se dá zapomenout. Časem...

Beezer
05. 07. 2004
Dát tip
Jasně. To máš asi pravdu. Ale nejde to úplně. Po velký ráně zůstane vždycky jizva. Na pohled bude třeba špatne vidět, ale bude. Až do smrti...

Beezer
30. 06. 2004
Dát tip
Tak to máš můj obdiv. Já nedokážu zapomenout ani na ty špatný pocity. Bohužel.

Babetka
29. 06. 2004
Dát tip
Já jsem schopná zapomenout i na pocity! :-)) Ale asi máš pravdu...

Babetka
26. 06. 2004
Dát tip
U mě to s tím pamatováním není tak přirozený, jsem strašně zapomětlivá. :-) Tak se divím, že si ty pocity pamatuju. Asi to se mnou ještě není tak špatný. :-)

Beezer
26. 06. 2004
Dát tip
Zapomenout na úkoly je ale přece jenom něco jinýho než na pocity :-) Ty pocity jsou součástí nás. Nedá se jen tak zapomenout. Nemyslíš?

Beezer
23. 06. 2004
Dát tip
Tak přkvapenej bývám taky! Hlavně když mi nejde nic napsat a ak jen čumím jak sem to dal do kupy :-) Ale ty pocity k tomu taky patří. Vždyť to vlastně píšu z nějakejch pocitů. Tak je docela vpořádku, že si na ně pořád pamatuju :-)

Babetka
07. 06. 2004
Dát tip
Jojo, souhlasím. Ale je zvláštní, že někdy, když si ty svoje básničky čtu, tak už ani nevnímám obsah, ale vybaví se mi, jak a kdy jsem je psala a v jakém rozpoložení. A někdy si vzpomenu jen na kousek pocitu, co mi to připomíná... Takže si je po sobě už moc nečtu a pak jsem někdy překvapená, co jsem to vlastně napsala. :-)

Beezer
06. 06. 2004
Dát tip
No. Já vlastně taky ne. Ale ty místa těch nejzajímavějších "riffů" si prostě zapamatuju. Ale že bych se procházel a vzpomínal "tak tady jsem vymyslel ..." tak to taky ne :-))

Arien
04. 06. 2004
Dát tip
tak nějak se přikláním k ostatním

Babetka
04. 06. 2004
Dát tip
Beezer: :-) Já si normálně moc nepamatuju, co mě kdy napadlo, ale tohle si pamatuju úplně přesně. Nevím, čím to je. Asi tím místem. :-) Ještě jednou děkuju a slibuju, že se polepším. :-)

Babetka
04. 06. 2004
Dát tip
Arien: Tak nějak díky... :-)

Babetka
02. 06. 2004
Dát tip
To víš, takhle to dopadne, když si pohraju s formou. :-) Aspoň pro příště vím, kterým směrem se ubírat nemám. :-) Každopádně děkuji za ocenění myšlenky a první strofy - já ji mám taky nejradši. Napadla mě totiž na záchodě. :-)

Beezer
02. 06. 2004
Dát tip
:-))) V pohodě. Mě ty nejlepší pasáže zase napadaj ve sprše nebo při koupání :-) Jinak styl týhle básně se mi moc líbí. Má to spád, dynamiku. Ale to drhnutí prostě zpomalí ten tok. A to je škoda.

Beezer
30. 05. 2004
Dát tip
To možná, ale občas to drhne až dost. A to potom trošku určí směr čtení. Prostě to není tak jednoduchý vstřebat. To je na technice to důležitý. Ale myšlenka je výborná. Nejvíc mě nabudila asi první strofa. Dost poetická a pěkná.

Babetka
26. 05. 2004
Dát tip
Díky! Já si to taky myslím. :-)

Kelis
21. 05. 2004
Dát tip
Myslím, že ta "křeč a drhnutí" tomu nevadí. Být to moc uhlazené ztratí to ten výkřik.

Babetka
20. 04. 2004
Dát tip
Z toho si nic nedělej! :-) Trošku jsem si pohrála s formou a nějak to nevyšlo... I to se stává. :-)

Madelaine
17. 03. 2004
Dát tip
Jednoduchý obsah s jednoduchými rýmy, ale má to nápad i poetiku.

Babetka
03. 03. 2004
Dát tip
Díky za pozitivní i negativní kritiku. :-) Aspoň vím, že mi příště básnička nesmí "drhnout". :-) Nee, vážně díky za váš názor!

Lovecraft
02. 03. 2004
Dát tip
Hodně křečovité podání. Strašně to drhne. Ale krásný obsah......

remik
06. 12. 2003
Dát tip
Neco je tam pekne. Neco se mi nelibi.

Krimi
04. 12. 2003
Dát tip
Myslím, že je to trochu křečovité..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru