Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podivní jednorožci městem se ubírají

06. 12. 2003
7
0
5151
Autor
Flammea

Tohle je trošku starší dílko.Bylo na zadaný téma,tak nevím jestli s tím nadpisem tak úplně souvisí...Ale přece... Jak jsem byla upozorněna,měla bych ho uvést jako psychologický rozbor:-)

  Dívám se mu do očí.Vidím je poprvé v životě a přesto mi jsou tak známé.Vypadají chladně...nedotknutelně, ale já vím, že to tak není.Za tím ledovým klidem, tak ledovým, že to vypadá,jako by se ho nic netýkalo, jako by mu bylo jedno, co se tu děje, poznávám strach.Strach, nerozhodnost a...a smutek.Dívám se mu do očí a v duši se mi rozhostí zvláštní klid.

  Pozvedne ruku nad hlavu.Ostrá čepel nože se v paprscích slunce nebezpečně zaleskne.Dívám se mu do očí.Vypada zvláštně v tomhle odrazu světla s nožem nad hlavou.Jako jednorožec.Podivný jednorožec.Rozmáchne se a bodne.Nůž pomalu projede mou hrudí a já s tichým vzdechem padám k zemi.Dívám se mu do očí.Teď už je v nich vidět je strach.Lítost.Má víčka se naposledy zavřou.Dívá se na mě.Se skloněnou hlavou odchází.Pláče.A v místnosti zůstává jeho nevyřčené "Odpusť...."

 

 

Dívám se jí do očí.Pozoruje mě.Vidím ji poprvé v životě a přesto mám pocit, jako bych ji znal tisíc let.Tím je to těžší.Snažím se vypadat nepřístupně, nesmí poznat mou nerozhodnoust.Dívá se mi do očí.Vidím na ní, že mi nevěří, že přesně ví, co prožívám.Tohle nemůžu...Je tak klidná, jako bychom si vyměnili role.

Bez jasného úmyslu zvednu ruku nad hlavu.O ostří nože se zlomí jeden z dopadajících slunečních paprsků a vytvoří malý světelný terč přímo mezi jejíma očima.Proč se na mě tak dívá?Neudělám to...nemám na to.

Rozmáchnu se a bodnu.V jediném okamžiku, aniž bych to vážně chtěl...Padá k zemi.Pořád tomu ještě nevěřím.Na tváři se jí rozhostí překvapený výraz, pak se její oči naposledy zavřou.Jak jsem mohl?Odpusť,odpusť,odpusť..., mám chuť křičet, ale neudělám to.Snažim se zabránit slzám...marně...zbaběle prchám z místnosti.V uších mi stále zní její nevyřčené "Proč...?"

 

 


Mno, dobre...je to ze zurnalu, ze? Nezlob se, ale posledni veta prvni casti - V mistnosti zustava nevyrcene odpust - na me pusobi hrozne kycovite, jako ze Slepicich polivek pro dusi... Ale ja doufam, ze se nebudes zlobit, kriticky nazor se ceni, ne? :-) aspon vidis, ze se te nebojim a kdyz ti neco pochvalim, tak to tak fakt myslim :-)

Flammea
11. 11. 2004
Dát tip
Taky když jsem to psala,bylo mi 12!:)Tak to ber v potaz,to mi bylo jedno,co je a co není kýč:) A navíc, co bys chtěla na ty poblblý témata od Novotné napsat?!:)

Mařka
18. 09. 2004
Dát tip
*

Bibour
07. 02. 2004
Dát tip
Strašně pravdivý! takhle je to v životě pořád....jeden něco nechce a udělá to, často ani neví proč...a ten pronikavý odhad oběti...pochopení...smíření...klid..asi i odpuštění...je to moc dobrý...tip

Flammea
07. 12. 2003
Dát tip
Dero:Jo,psala jsem to asi ve 13-ti letech,takže sloh nic moc,ale teď jsem to náhodou našla a říkala jsem si,proč to sem nenapsat...Jinak díky:-) Nicollete:Možná není realistická,nevím,já to nikdy nezažila.Naštěstí.Ale co ty víš?Ty jsi to copak zažil:-)Ale taky moc děkuju.

Nicollette
07. 12. 2003
Dát tip
Flam: no víceméně, já sem co se týče smrti, téměř profík..... uplně jí obdivuju ( nenávidim) a pohlížim na ni z různých stran... píšu o ní, setkávam se s ní, čtu o ní.............. takže co já vim, sem jen zaostalá .-) každopádně, ty víš ..... :-)

Flammea
07. 12. 2003
Dát tip
Profík co se týče smrti?To je celkem děsivý:-)Myslím jen,že nikdo,kdo nebyl v přímým ohrožení života,nemůže popsat,co se člověku při tom honí hlavou,tudíž ani já ne.To asi nezjistíme,díky za tip:-)A dobrou noc!

Nicollette
07. 12. 2003
Dát tip
sem ujetá morbidní ubohá troska :-) tak to prostě je :-)) dobrou....a díky za jednorožce.-)

gabio
07. 12. 2003
Dát tip
velice podařený dílko. Učili mě, že dílo by mělo zůstat do jistý míry utajený, nepopisný a to tohle je...takže t

Pivicko
06. 12. 2003
Dát tip
Zajímavé, moc zajímavé, zdá se jako by toho bylo napsáno jen půlka, a zbytek se musí domyslet, nejen proto tip

Flammea
06. 12. 2003
Dát tip
Byla toho jen půlka,dopsala jsem tu druhou...Co si o tom myslíš teď?Mám ji tam nechat?

Pivicko
06. 12. 2003
Dát tip
Hmmm. Určitě nechat. Stále pěkný. I když,.. Co a proč se to vůbec stalo? :-)) pěkné

Flammea
06. 12. 2003
Dát tip
sleeping_beauty:Myslíš-proč se to vůbec stalo,stejně jako Pivicko?Nebo proč jsem něco takovýho vůbec napsala?:-) Pivicko:díky,dám na tvůj názor:-)A na důvodech přece vždycky nezáleží,ne?:-)

Flammea
06. 12. 2003
Dát tip
Vždyť říkám,že na důvodech toho činu nezáleží,nejde o pointu.Jde o vraždu,nejspíš z nějakého malicherného důvodu,ale to není podstatné.Podstatné je,co u toho ti dva prožívají.

Pivicko
06. 12. 2003
Dát tip
Nebo psychologický rozbor....

Flammea
06. 12. 2003
Dát tip
sleeping_beauty:Jo,váhala jsem,pod co to zařadit.tak jsem dala na tebe:-) Pivicko:ale taková kategorie tady není.Nebo je?:-)

Flammea
06. 12. 2003
Dát tip
Takhle nějak?:-)

Pivicko
06. 12. 2003
Dát tip
Pravda, taková kat. tu neni, ale nápad sleeping beuty určitě funguje :)

Flammea
06. 12. 2003
Dát tip
sleeping_beauty:Ufff,teda tobě se zavděčit,to je docela síla:-)

Pivicko
06. 12. 2003
Dát tip
Flam: jo líbí, dobrý. sleeping_beauty:Nebud taková detailistka, každý píše jak umí:-))

Pivicko
06. 12. 2003
Dát tip
Jasně, to byl vtip :-)) Plně s Tebou souhlasim.

Dero
06. 12. 2003
Dát tip
Líbí se mi to ... svým způsobem. Ani ne tak po slohové stránce, jako že vím, že mi to teď bude chvíli strašit v hlavě a budu o tom přemýšlet ... *** + */** ... :)

Nicollette
06. 12. 2003
Dát tip
jo s těma čárkama to docela ruší četbu.... ale já sem zaostalej čtenář, mě to neruší........ hezky, moc hezký, dobrej nápad......... jen ta první část se mi nezdá realistická.........a asi ani nemá bejt............ kdyby tě někdo měl zabít a ty si na to koukala, honilo by se ti hlavou uplně něco jinéh, hlavně zmatek, bezmoc, strach..... ale nápad opravdu dobrý , tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru