Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Toto je krásná báseň

Výběr: John
11. 12. 2003
5
2
7265
Autor
zuzuzu

Je konec, zazvonil Žužu,

máš ranec a v něm kámen,

co ti spadl z roky,

Tys ho sebrala,

abys nezapomněla.

 

Je konec, kamarádi,

už nežiji pro nikoho jiného,

nežli pro sebe.

 

Je konec, kanec,

samec nesamec,

co mi zbylo je třas v rukou

a ústech

a těk očí

a slovíčka...


2 názory

Alú
17. 02. 2008
Dát tip
Ať si říká kdo chce co chce, mně se to líbí. Na začátku jsi pro mě vyjadřil už dost výstižně opuštění- kdy oslovuješ sám sebe. Dál se mi to líbí též, máš cejch a jako by si ona v něm libovala. Sobeckost druhé sloky je mi blízká. Vždyť člověk miluje a omlouvá hlavně sebe- což o litování platí též (ať si teď ťukáte na čelo a hovoříte o mé sebestřednosti). První dva řátky třetí sloky jsou tak krásně ryze lidské a pak už jen aktuální stav. A že krásná báseň? Ne že bych to chtěla považovat za ironii (to bych jí pak nemohla dát tip) ale občas je dobré dávat hezká jména nelibím věcem, ono se s tím pk mnohém lépe žije. Nejsem odborník (o což snad ani na písmáku zcela nejde) jsem to jen já a to já dává tip.

Alú
17. 02. 2008
Dát tip
Ať si říká kdo chce co chce, mně se to líbí. Na začátku jsi pro mě vyjadřil už dost výstižně opuštění- kdy oslovuješ sám sebe. Dál se mi to líbí též, máš cejch a jako by si ona v něm libovala. Sobeckost druhé sloky je mi blízká. Vždyť člověk miluje a omlouvá hlavně sebe- což o litování platí též (ať si teď ťukáte na čelo a hovoříte o mé sebestřednosti). První dva řátky třetí sloky jsou tak krásně ryze lidské a pak už jen aktuální stav. A že krásná báseň? Ne že bych to chtěla považovat za ironii (to bych jí pak nemohla dát tip) ale občas je dobré dávat hezká jména nelibím věcem, ono se s tím pk mnohém lépe žije. Nejsem odborník (o což snad ani na písmáku zcela nejde) jsem to jen já a to já dává tip.

hippiesanda
18. 09. 2004
Dát tip
je to nejkrásnější:) ne jako je to fajn prostě fakt :)

Tinwe
29. 12. 2003
Dát tip
dilo me pobavilo, ale zdaleka ne tolik jako reakce na nej...nebo reakce od zuzuzu na reakce ostatnich? abych se nezamotala... basen teda rozhodne krasna neni, mozna by neuskodilo si par opravdu krasnejch precist... myslim si, ze to dilo opravdu nestoji za takovy rozbor, jaky ste mu venovali..uprimne nestoji ani za tu minutu, kdy sem ho cetla...

zuzuzu
28. 12. 2003
Dát tip
jako ne, ale klidně jo

Bagg
22. 12. 2003
Dát tip
nejlepši je ten začátek.... ale zbytek se mi docela líbí, takže *

zuzuzu
22. 12. 2003
Dát tip
šak já jsem egoista a terorista a každej umělec,kterej není, píše sračky... a nic na tom není zbytečný, je to celek......KOTĚ

nejsem ani drsoń ani machr jsem jen jedinej kdo se tady pokusil říct pravdu o makabeozní změně lidských charakterů zdánlivě ukryté v anonymitě nereálného světa internetu.

dero je fajn kluk zkusil to sleeping beauty je píča a všichni co si přečetli tuhle báseň jenom kvůli názvu(teď je to zvlášť důležitý) jsou prach sprostí konzumenti nehodni slova čtenář se smyslem pro humor. navíc se mi to skoro líbí,i když vím žurine žes to sem dal jen proto abys zas nasral pár literárních diletantů. CHA

WiruZ
16. 12. 2003
Dát tip
druhykolouvozu: souhlasim, az na to, ze sleeping beauty fakt pica neni.

pomíjivá
16. 12. 2003
Dát tip
no, já si báseň nečetla qůlivá názvu, ale proto, že když se naloguju, čtu všechna nejnovější dílka, dokud neotupim, což obvykle bejvá něco kolem dvaceti. původně jsem toto dílko přeskočila, protože jak jsem psala již výše, ten název mě trochu naštval, pak jsem se sem vrátila, protože mi to z nějakýho i mně neznámýho důvodu přišlo nefér, zatratit dílko qůlivá názvu, zvlášť když je to evidentně provokace. Tak a teď mě můžete roznýst na kopytech. Jo a kdyby pro mě někdo měl nějaká hezká slovíčka (pokud možno inovativní, mohu-li si vybírat), tak směle do toho... koneckonců papír (a obrazovka) snese fšechno, že...

Dero
16. 12. 2003
Dát tip
A tak to já klidně přiznám, že jsem "báseň" primárně četl právě kvůli jejímu názvu ... a nelitoval jsem ... :o) Hezká slovíčka ... jo, já bych měl ... já myslím, že jsi: milá, chytrá a velmi nadaná autorka ... a teď mne suď. :o)

zuzuzu
16. 12. 2003
Dát tip
a tohle vubec neni provokace-

Dero
15. 12. 2003
Dát tip
No jo, Růženko, to já taky ... a možná mnohem výstižnějšího slova, než dokázala pojmou moje celá (na mne nezvykle rozsáhlá) kritika ... ;o) Nemáš zač, jsem rád, že ses tu zastavila a také se vyjádřila ... :o)

zuzuzu
15. 12. 2003
Dát tip
drazí omezenci, je těžké někomu vysvětlit, že když jsou tam rýmy, báseň je rýmovaná? to, že se navážíte do toho, jakou jsem zadal kategorii je opět směšné, ta báseň je samozřejmě rýmovaná, rýmy nejsou hloupé ani pitomé, ale jednak pracují z rytmem a jednak s pocity, je strašně legrační, že obhajuji vlastní báseň, tohle by měl dělat někdo jiný, ale když už ji znám... nechápu, proč by KDOKOLIV nemohl obdivovat mou báseň za to, že se s něčím loučím, ovšem je asi dost těžké pochopit, s čím se autor vlastně loučí a rozsah toho samozřejmě, že nejsem hlupák, to, že si napíšu, že to nikdo nerozchodí(samozřejmě, že mám právo napsat něco, co nemusí obsahovat nějakou fyzickou podstatu, ale spíš upozornění, že se nemístně pozastavujete nad něčím daným)je čistě moje věc a určitě tím neohrožuji svoje čtenáře, o kterých tak jako tak nic nevíš... jo, je legrační tomu klukovi napsat, že se vůbec zahazuje psaním něčeho mně, já to dřív cítil stejně, ale moc mě začalo bavit hádat se s vaší subjektivní pravdou, když jak jinak považuji za mnohem ryzejší pravdu svou...

Smím
15. 12. 2003
Dát tip
je to legrační, tip za kritiky(jsme fan of zuzu) a jinak ještě tip za dílko, docela dobry

zuzuzu
14. 12. 2003
Dát tip
jestli se ještě někdo pozastaví nad tim jaky davam nazvy svym basnickam, tak uz to nerozchodi znova

WiruZ
14. 12. 2003
Dát tip
me se to docela libi:)

Dero
14. 12. 2003
Dát tip
Rozesmál jsi mne ... opravdu upřímně rozesmál ... hlavně tím, když jsem si po přečtení díla opět přečetl (nevěřícně) název. ;o))) Báseň je to špatná, neřkuli hrozná ... ;o)

zuzuzu
14. 12. 2003
Dát tip
jo, přesně taková je... sl.:ty jsi totiž ta, která rozhoduje kdo je idiot apod.?promiň, ale když napišu že ještě jednou někdo napíše... tak nebudu posílat nikomu avíza, to jsou pitomý základy logiky, který zvládají 6letý děti.. Dero:to je tak špatná básnička, žes ani nedokázal říct v čem, já bych dokonce řekl, že je tak dobrá, že ses podělal a ....****tiptiptip

Dero
14. 12. 2003
Dát tip
Dobrá, já Ti povím v čem: Pakliže si myslíš, že tohle je báseň rýmovaná, pak Tě musím vyvést z omylu, protože já nacházím (mimochodem, velmi ubohý a primitivní) rým jen na konci první a začátku třetí strofy. Pokud jsi chtěl evokovat frázovitě skrytý rým v prvním řádku, tak to jsem také postřehl, nicméně mi přijde poměrně ... jak to říci ... zbytečný? První dva řádky jsou pitomé, to si přiznejme a u druhého nechápu tak plně jiný smysl než navození pocitu jistého rýmu, což se ovšem příliš nepovedlo ... K tomu, co báseň vyjadřuje: pro Tebe to bylo jistě důležité, což je vidět z druhé strofy: "Je konec, kamarádi, už nežiji pro nikoho jiného, nežli pro sebe." ... prostě rozchod, odloučení, neúspěch či cokoliv podobného. Nic nového pod sluncem, za co bychom mohli tuto "krásnou" báseň obdivovat. Spokojen? A věř mi, opravdu těmito slovy jen nekryji svůj nezměrný úžas nad touto básní a Tebou samotným. :o)

Dero
14. 12. 2003
Dát tip
Chtěl bych poupravit svoji předcházející kritiku: Když jsem psal "První dva řádky jsou pitomé ...", tak jsem mluvil o prvních dvou řádcích třetí strofy.

letuška
14. 12. 2003
Dát tip
toto je krásná báseň:-)

Dero
14. 12. 2003
Dát tip
A já si ještě avíznu Růžence ... ;o) Ať se také vyjádří ... ona to vždy uměla lépe jak já ... :o)

(G)eorge
13. 12. 2003
Dát tip
tak tady jsem znovu našel deníčkové oslovení (G)*

pomíjivá
12. 12. 2003
Dát tip
mě ten název taky spíš naštval....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru