Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nekřič

18. 12. 2003
6
1
3827
Autor
adrift

mlčení malého

teriéra, kterého

nakopl bezzubý bezdomovec,

mi trhá uši.

 

jeho smutné oči

nedávají mi možnost

odtrhnout mysl od této

nespravedlnosti.

 

nemohu se pokusit

roztrhnout ústa výkřikem

nesouhlasu,

neboť jsem němý.

 

němý básník, hledajíc

odplatu pro

němou tvář.

tak mi podobnou ,

že mne to bolí,

nenajde zastání

u okolního světa.

 

nemáš co říct,

tak buď zticha

a drž krok s ostatními.

 

a hlavně

 

nekřič!!


1 názor

Madelaine
23. 10. 2009
Dát tip
Ze života určitě ano, takže bych se ani nepozastavovala nad formou, dýchá to na mne výpovědí, svědectvím o něčem - a to je většinou působivější bez kudrlinek. Jen si oprav hrubku v přechodníku - "básník hledajíc" je chybně, neboť "-íc" je koncovka pro ženský rod. A nekončila bych strofu tečkou, pokud další začíná malým písmenem.

Arien
02. 07. 2004
Dát tip
smutné a ze srdce pravdivé, děkuju

rabako
08. 02. 2004
Dát tip
nic moc mi to neříká, přijde mi to trošku patetické, ale jsem zvědavá na ostatní básně ve sbírce :o))

rabako
08. 02. 2004
Dát tip
nic moc mi to neříká, přijde mi to trošku patetické, ale jsem zvědavá na ostatní básně ve sbírce :o))

katugiro
20. 12. 2003
Dát tip
ta básnička v kritikách byla lepší než ta publikovaná sinon... ujasni si jak se to má s přechodníky, trochu to motáš... no a ta z kritik byla opravdu lepší :)

Margaret
20. 12. 2003
Dát tip
moc se mi líbí jak píšeš..:)* a škoda té v kritikách že není publikovaná..ta se mi z těch co tu máš líbí nejvíc..

adrift
20. 12. 2003
Dát tip
ja jsem ji už publikoval na totem.cz tak jsem se nechtěl opakovat, ale jinak moc díky všem

Áda116
20. 12. 2003
Dát tip
Moc moc se mi to líbí *

adrift
19. 12. 2003
Dát tip
díky

meanka
19. 12. 2003
Dát tip
z tyhle basnicky mam takovej strasne zvlastni pocit... takze tip jak vrata :o)

Movsar
19. 12. 2003
Dát tip
jsi-li němý, pak nech promluvit svou jistě osvalenou pravačku. hanebná rezignace.

adrift
19. 12. 2003
Dát tip
já sice nejsem němý, ale tohle bych nikdy neřekl. rezignovat může i silný člověk.

Craerassy
19. 12. 2003
Dát tip
Dal jsi jí pocit a její slzy mohly být pocitem jiného... ...podívala se na mě žádné jiné oči nedokážou být tak smutné žádné jiné oči nebyly tolik něčí jako když jejich pohled prošel mnou skrze mne komu patřil ten pocit když ne mně...

Craerassy
18. 12. 2003
Dát tip
Pocitový:-)

adrift
18. 12. 2003
Dát tip
já myslí, že pocity řídí všechno.

Craerassy
18. 12. 2003
Dát tip
Ne všechno je dokáže probudit:-)

adrift
18. 12. 2003
Dát tip
to je taky pravda, ale na druhou stranu mi popiš situaci u které nic necítíš. každý posit můžeš přeměnit v něco krásného nebo dokonale smutného. záleží jen na nás. Vzpomínka potkal jsem nepřízeň osudu. stála na zastávce autobusu. zeptal jsem se jestli jsem tu správně neodpověděla mi stál jsem tu s roztaženýma rukama a plácal se po zádech zahánějíce zimu. nepodívala se na mne chvíle tíživého ticha se potichu vetřela mezi nás a já skutečně nevěděl co říct. nemající žádné východisko, sedl jsem si na lavičku opodál. nevšimla si toho jestliže ústa jsou stvořena k hovoru s blízkými i cizími lidmi, v této chvíli jsem pociťoval zbytečnost tohoto nástroje. mlčela a najednou! vítr zvedl vločky z jejich netečné krásy v závěji tichého odpočinku. a vmetl jí je do obličeje. podívala se na mne najednou jsem se ocitl v jejích světle hnědých hlubokých očích a nemohl ven. volal jsem. kopal, bouchal. lehce se usmála ale já věděl, že to je jenom maska. žádné jiné oči nedokážou být tak smutné, jako oříškově hnědé. pousmál jsem se, ale to už jí veliká, křišťálová slza pomalu stékala po tváři. ta malá kapička moře, unikající ze svých břehů se mi na věky vryla do srdce. nikdy jsem ji neměl ztratit, ale nedokázal jsem tomu zabránit. nastoupila a odjela. ztratila se mi ve víru nepokojných vloček spěchajících za odjíždějícím autobusem. nikdy jsem jí to neměl dovolit. a teď žiji pouze ze vzpomínek. nikdy jsem se neměl zamilovat! nikdy!! jmenovala se Eva. co třeba tohle?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru