Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hasnutí kostky ledu

25. 12. 2003
4
0
3212
Autor
dismorphia

Přání mezi rozkvetlým stromem, za žlutou záclonou.

 

 

tak hle

 

rozproudit krev v těle

ustupovat

prudce s tlakem stoupat

do kostek ledu

 

zůstat s živými

a s orgány

a vzdát se jim

 

procházet kolem divadla

cítit roztržitost komediantů

 

vpíjet se do rozteklého stromu

sníst plesnivé listí

hnědé červené oranžové

 

vlát v oknech místo žlutých záclon

rozepnout měkkou hruď

 

zabránit jejich procitnutí

 

 

 

 


sidonia
07. 04. 2005
Dát tip
taky ne

Toto mi nic neřeklo...

má atmosféru, fakt hezkou, nějak uprostřed to děsně graduje, rozehřívá to, a vůbec všechna ta měkkost a teplo, ale přitom se nabízí, že to tak neni.... třeba to s těma záclonama který se rozevřou - zabránit jejich procitnutí... jako kdybych se chtěl otevřít, pryč z kostky ledu, ale bojim se lidí.... jenom řikám, jak jsem si to vyložil a že se mi to tak moc líbí.

Craerassy
23. 04. 2004
Dát tip
mně ten konec smysl dává...jenže já si to dycinky vysvětlím po svém a nemusí to být vůbec tak, jak to cítil autor, viď:-)

dismorphia
23. 04. 2004
Dát tip
ale to přece není podstatné, trefovat se do autora je k ničemu :) jestli něco máš, sem s tím, zajímá mě :)

Craerassy
23. 04. 2004
Dát tip
k tomu konci...pohled do srdce a nevzbudit záclony do bělesti:-)

dismorphia
23. 04. 2004
Dát tip
:) děkuji, Crae.. a za návštěvu.. .)

JiKo
04. 04. 2004
Dát tip
Už se opakuju že se mi líbilo co Lyrykovi :-) ale jinak mi v tom cosi chybí, možná závěr (přes jasný obsah) čímž to zůstává pouhým obrazem. Jen krůček stačí .... mimo: Ale nevím jak s tím koncem, aby z toho zase nebyla patetická hnojárna kdyby se tam napsalo cosi ve smysl ledového umrlce ;-)

dismorphia
04. 04. 2004
Dát tip
ve skutečnosti to závěr má :) jenže zadupaný - možná v tom listí.. a viditelný snad jen mně, soudě podle reakcí ..

Lyryk
17. 03. 2004
Dát tip
vpíjet se do rozteklého stromu sníst plesnivé listí hnědé červené oranžové vlát v oknech místo žlutých záclon rozepnout měkkou hruď

dismorphia
01. 02. 2004
Dát tip
Vyplout a už se jen snášet.. unášet... ale nezhasínat.

Vio
25. 01. 2004
Dát tip
vlát v oknech místo žlutých záclon rozepnout měkkou hruď!!! * vyplout oknem po větru...

Nějak jsem pochopila jen krev, orgány a plesnivost, ale to mi moc nedává...

muflonšnek
11. 01. 2004
Dát tip
* (rozepnout měkkou hruď je neuvěřitelnej obraz... a vůbec Tvoje fantazie!!)

muflonšnek
27. 12. 2003
Dát tip
Vůbec nevím co si o Tobě mám myslet:-) Tuhle básničku si nechám napo tom.

dismorphia
27. 12. 2003
Dát tip
O mně? Důležitá je ta báseň, ne já:)

muflonšnek
27. 12. 2003
Dát tip
Jasně, ale jestliže člověk píše (třebas básně), vkládá do nich své zkušnosti, postoje a svou osobnost (a možná někdo něco víc... a někdo něco míň:). Jasně, že je tady důležitá ta báseň (ty ale taky! myslím že pro tuhle báseň zvlášť), což se rozhodně nevylučuje s tím, že nevím co si o Tobě mám myslet:-)

dismorphia
27. 12. 2003
Dát tip
Jestliže bych tedy vycházela z toho, že toto dílo Tě navedlo k tomu, že nevíš, co si o mně myslet (ačkoliv mám stále pocit, že to není důležité, i když....), zajímalo by mě, co na tom dílku vede takovou nit k takovému jádru?

muflonšnek
27. 12. 2003
Dát tip
Tu nit nejspíš vede ta nit, která vede tím dílem:-) Asi to, kvůli čemu jsem psal, že si ji nechám napak... No... asi takhle - myslím že kdybych Tě znal, tak tuhle báseň vnímám jinak. Jasně že můžu posoudit formální stránku (rytmus, obraznost, slovní spojení, melodii), ale tuším, že by to tady nestačilo... proto jsem si ji chtěl přečíst jindy než o půlnoci... což se mi koneckonců povedlo - už je jedna:-)

katugiro
27. 12. 2003
Dát tip
moc jsem toho nepochopil od poloviny obrazy zalíbily ... :)

dismorphia
27. 12. 2003
Dát tip
Řeknu to tak - abys pochopil tuhle báseň, musel bys mě znát minimálně tak, jak se znám já sama. Spíš ještě trochu víc:) - ale dík za reakci -

Leata
26. 12. 2003
Dát tip
myslim, ze Caryl Churchill mela tu performance s tajicim ledem... stala na jevisti v bruslich zamrzlych v kostce ledu, dokud led nerostal. to me jen napadlo...

dismorphia
26. 12. 2003
Dát tip
Lea: pozoruhodná asociace

Dash_707
26. 12. 2003
Dát tip
Fajn :o) líbí

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru