Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sny

28. 12. 2003
15
0
4688

Slovo \"sen\" se stalo synonymem pro něco krásného, milého

Stojí ve veliký hale, možná to nemá strop, tím stropem ji vidím, stojí tam a slyší: „Cos to udělala? Proč jsi to udělala?“ S hlavou zvrácenou dozadu se rozhlíží,  snaží se přijít na to, odkud na ni matka volá. „Seš parchant! Parchant! Parchant!“ „Ne, nejsem, mami, já to neudělala, opravdu!“ Nemůže zjistit, odkud ten hlas volá, najednou je slyšet odevšad, rozeběhne se, vyběhne ven z haly, cítí, že za ní někdo běží, nemůže se ohlídnout, jen ví, že když se zastaví, když upadne, umře. Stále ji pronásleduje ten hlas: „Ale ano, udělala, já to vím, seš parchant, nikdy jsem tě neměla porodit, zkazilas mi život, nenávidim tě, chci, abys nebyla, umři!“ Běží, pláče, přes slzy nevidí, křičí, snaží se to vysvětlit: „Já jsem se, maminko, nechtěla narodit…“ „Umři!“ Dobíhá domu, do toho domu, kde bydlí s matkou, otevírá domovní dveře, jde to ztěžka, jsou těžké, klika je zarezlá. „Umři!“ Vchází dovnitř, rozhlíží se – chybí schodiště. Jestli chce domů, musí se vyšplhat po zábradlí. Ale i zábradlí je ztrouchnivělé, bortí se pod ní. A nahoře, když se vyšplhá, v bytě, kde bydlí a kde hledá ochranu, tam je to tak cizí! A cizí lidé jsou tam, lidé bez tváří, bez kůže, bez očí, bez rukou, bez nohou… „Umři! Umři! Umři!“ Pomalu se blíží k ní, jak tam stojí vyděšená v předsíni. Uteče do kuchyně, v kuchyni bude babička, ta ji ochrání, schová se za ni a babička ty lidi zažene. Rychle za sebou zabouchne dveře a beží babičce do náručí. Babička ji chytne, udělá s ní krok k oknu, okno otevře a vyhodí ji ven. Leží na trávníku, kolena u brady, oči pevně zavřené, vyděšená k smrti. Malá holka, kterou nemá nikdo rád. A pak se zvedne a utíká pryč, utíká za tátou. Neví, kde táta bydlí, ale najde ho, přece si trošku pamatuje, jak ten dům vypadá. Proběhla několik domů, v každém z nich potkala několik z těch divných lidí, kteří byli u nich doma. Viděli ji a rozeběhli se za ní. „Umři! Nikdo tě nechce!“ A pak ho našla, ten tátův dům, běží nahoru po schodišti, neohlíží se, ale slyší, jak se přibližují. Otevírá dveře do bytu a rychle se protáhne dovnitř. Zabouchne za sebou. Uvnitř je ticho, teplo a klid. Veliká místnost, uprostřed jídelní stůl s bílým ubrusem, plný jídla, krásně prostřený. Za stolem sedí táta, nějaká paní a dvě děti. Ta úleva, už se jí nemůže nic stát. Usmála se a sedla si na volnou židli ke stolu. Rozhlídla se kolem. V každém rohu pokoje stojí ozdobený a rozsvícený vánoční stromeček a pod ním jsou balíčky. Čtyři vánoční stromečky. Podívala se na tatínka, zrovna si bral kapra. Děti sedí způsobně, jsou menší, než ona, hezky oblečené a učesané. Ta paní je krásná, hezky se usmívá a dává dětem na talíře salát. Najednou, jakoby na povel se všichni otočí k ní. Tatínek se diví: „Copak tu děláš?“ „Přišla jsem k tobě na Vánoce.“ A ta paní říká: „Ať jde pryč, o Vánocích nemá být u stolu nikdo cizí, Vánoce jsou jen pro rodinu!“ „Ale já jsem vaše rodina, tohle je muj tatínek!“ „Nejsi rodina, jdi pryč!“ a všichni čtyři se na ni dívají zamračeně a důrazně. „Ale já jsem vaše rodina!“ „NE! Nejsi! Běž pryč!“ „Když odejdu, umřu, za dveřma na mě čekaj, zabijou mě!“ „Běž pryč, nám je to jedno, my si nenecháme zkazit Vánoce!“ (Probuzení…..?)


Joen_B
28. 12. 2004
Dát tip
:o)))

Ighor
23. 01. 2004
Dát tip
chudák dítě... asi má velký trauma z toho, že něco provedla... tip

j_i_r_i_k
06. 01. 2004
Dát tip
StvN to vystih, mám chuť něco napsat, ale nevím co, prostě... Nelíbí.

StvN
05. 01. 2004
Dát tip
Nelíbí.

KayTee
31. 12. 2003
Dát tip
*

Pirka
29. 12. 2003
Dát tip
Freud by měl radost ... celkem psycho : ) a snová logika a snové obrazy jak má být ... ***

rainman
29. 12. 2003
Dát tip
dobré a docela drsné...ale realita bývá někdy ještě horší...

Pivicko
29. 12. 2003
Dát tip
Hmmm... Další noční můra, co stojí za to..... Nechtěl bych, aby se mi zdála..... *

guy
29. 12. 2003
Dát tip
čekanko ..... ***

Elyn
29. 12. 2003
Dát tip
tys byla u nás o Vánocích?

Žíně
28. 12. 2003
Dát tip
To nejsou sny, ale noční můry. Lze vůbec takovej sen vymyslet pouze od stolu? Podle mého jedno z tvých nejlepších dílek.***

Andulka
28. 12. 2003
Dát tip
-> tohle bych davala cist vsem, kdo maji deti...jako domaci ukol...:-)...Jinak ten sen se da citit, da se bolet....ale uz se k tomu neda co rict....a tak souhlas se Zini...:-)*

gASK
28. 12. 2003
Dát tip
Tohleto skvěle plyne a ubíhá, přesně jako sen:))) Móóc vydařený čekanko, díky ti za takovýhle sny....mně se zdávaly v dětství nepodobně podobný;))) Díky ti za tohle atip***

Craerassy
28. 12. 2003
Dát tip
Snad se tohle dětem nestává, snad je to jen sen... Smutnej a krásně sepsanej...

Nemyslete si, že se mi o tom hezky píše, jsem v podstatě introvert, jen jsem se rozhodla, že horory mýho života budu vykládat všude na potkání, protože třeba někdy někdo nějakýmu dítěti pomůže a potom to nebude zbytečný. Tohle je sen, kterej se mi zdává až teď v dospělosti, moje dětský sny si nepamatuju. A vycházej z reality, jsou to moje strachy přeměněný na sny.

lukas_84
28. 12. 2003
Dát tip
Krásnej depres dávám tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru