Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Moderní povídka

02. 01. 2004
0
0
4153
Autor
Ighor

Doufám,že toto rozpoutá diskuzi na téma: moderní povídka (mé doufání je zřejmě předčasné)

Co je to vlastně moderní povídka?


Empty
22. 02. 2004
Dát tip
protože se mi nepodařilo najít diskuzi klubu, žádám tě tímto o povolení vkládat odkazy do klubu na základě bodu číslo 6...

ECHO
06. 01. 2004
Dát tip
Já bych to shrnul takhle: ať už moderní povídka znamená cokoliv, určitě to není totéž co dobrá povídka :-)

StvN
05. 01. 2004
Dát tip
To je podobné, jak by ses ve třetihorách ptal, jak se tomu věku jednou bude říkat.

Ighor
04. 01. 2004
Dát tip
souhlasím s igorem_indruchem a s pozorovatelem moderní povídka má bejt něco, co se líbí lidem musí bejt prostě trhák, reagovat na ňákej problém, bejt čtivá...

Já si nemyslím, že by to s tou moderní povídkou bylo zas tak ouplně od věci. Vždy, ve všech obdobích a ve všech formách umění byla vždy snaha nějak podchytit a definovat to, co se tam zrovna dělo. Takže proč ne "moderní povídka"? Možná proto, že ten termín je opravdu příliš nejednoznačný. Co třeba virtuální povídka? movela (od slova move - není z mojí hlavy)? atd.

pozorovatel
03. 01. 2004
Dát tip
Moderní povídka je asi ta, která je srozumitelná současnému obyvatelstvu. Souhlasim s ostatními.

To je povídka, co nejni staromódní.

Ighor
02. 01. 2004
Dát tip
Já spíš myslym, co je moderní, je nový, jakoby IN

To je skutečně slovo do pranice :-) V podstatě mám na výběr hned několik přístupů: 1. Moderní povídka je každá, která pohotově reaguje na aktuální problémy, události atd. 2. Moderní povídka která využivá nových výrazových prostředků, nerespektuje tradiční formy atd. 3. Moderní povídka je taková, která se snaží vyjít vstříc požadavkům současného čtenáře. tj. klade důraz hlavně na "akčnost", čtivost, není moc dlouhá atd. jinými slovy taková povídka, která má úspěch na Písmáku :-) a jistě by se našla i další možná kritéria....

Yossarian
02. 01. 2004
Dát tip
nelíbí se mi už tvůj prolog, takže nic, ty si snad protiřečíš i ve spaní!! :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru