Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Odkaz z vojny

24. 12. 2003
2
0
2026
Autor
dlhagi

ta atmosféra sa nedá vybásniť, tento zážitok bol básňou sám o sebe

Minulý rok som strávila letné prázdniny v Berlíne.

Mesto to bolo krásne a ja som mala celý mesiac na potulky po zabudnutých uličkách, starých štvrtiach a pamätníkoch.

Nenapísala som za ten čas snáď ani jednu báseň - jednoducho na to čo som videla, nebolo možné nájsť slov.

Jednu sobotu bolo obzvlášť krásne počasie - rozhodla som sa, že konečne preskúmam trosky Berlínskeho múra.

Jednorázovým foťákom som cvakala krásne maľby na Eastside Gallery, predo mnou sa hrdo týčila Fernsehturm.

Krok za krokom som sa blížila ku koncu ostatkov múru, ktorý kedysi rozdeľoval a hubil... teraz mi pripadal starý, ošumtelý veterán, ľutujúci toho, že sa nechal tak využiť.

Vedľa mňa sa z ničoho nič objavila pootvorená brána, na mieste kde mali byť pôvodne hrubé tehly a ostnaté drôty.

Na zhrdzavenej bráne bola zavesená ceduľka s nápisom: "Pozri sa na druhú stranu múra."

Napadlo ma, že to je návod, smerovacia tabuľa pre turistov, aby videli, ako vyzerala plocha na "druhej strane", teda za múrom.

Nebolo tam nič. Len kopa hliny, smetí a starého šrotu.

 

No v sekunde som sa zarazila.

 

Zdvihla som hlavu a predo mnou sa týčila v plnej kráse pestrofarebná júlová dúha - videla som ako vyviea zo zeme a ponára sa kdesi v diaľave do nekonečna...

 

Ceduľka na bráne mi teda vôbec nemala ukázať rašelinisko za zrúcaninami berlínskeho múra. Ukázala mi svetlo a nádej aká sa často nevidí. Ukázala, že sú veci medzi Nebom (nad Berlínom) a Zemou, ktoré sú také jasné a my si ich napriek tomu nevšímame.

 

Koľkí z nás majú medzi sebou a vonkajším svetom taký malý Múr?


dlhagi
18. 01. 2004
Dát tip
Ja som to tak nemyslela, clovek je len v dnesnej dobe prilis opatrny, to urcite chapes:) Ospravedlunujem sa a v konecnom dosledku, ja som si tiez dala po papuli:) Nemlc.

Poetr
17. 01. 2004
Dát tip
:-)) Ahoj dhagi, ešte si si nestihla všimnúť, že poväčšine ak niekde prídeš a povieš pravdu úprimne a zo srdca, dostaneš cez mluvnicu a úplne sa znemožníš ? Ako vidíš - stalo sa mi, tak mi treba, mohol som mlčať ?

Elyn
03. 01. 2004
Dát tip
:) malé zázraky se dějí každý den...

dlhagi
03. 01. 2004
Dát tip
suhlasim:) a dik za avizo, uz som jedno to dilko zmazala, bola to administrativna chybicka:)

Poetr
03. 01. 2004
Dát tip
:-)) Áno dlhagi, tá dúha bola osudovým znamením okamžiku, pretože si bola zasiahnutá a poznačená. Tvoj údel je daný pochopením toho, že patríš medzi vyvolených. Lebo nie príroda vyslala, ale Tvoje JA prijalo ten signál vesmíru a prozreteľnosti. Tak to ja vidím a dávam TIP, že to nikdy nevzdáš !

dlhagi
03. 01. 2004
Dát tip
:))) teraz neviem ci si seriozny, alebo si zo mna robis procu, prepac za vyraz:)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru