Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nevesta

05. 01. 2004
3
0
1650

..pokr. pred. diel...je Silvestrovsky Karel Gott

Ahoooooj, ty si predsa došla? To som rád, že ťa vidím. Poď ďalej. Povedal foter a mne neostalo nič iné, len prikyvovať. Došla ti nevesta? Spýtala sa matka, ktorá nevedela odtrhnúť oči od telky, v ktorej práve spievala Helenka Vondráčková. Pri tejto predstave ma oblial studený pot. Nestraš odvrkol som. Drahá sa len kyslo zatvárila. Myslela, že ironizujem.

Tak sme si posadali telke, ako jedna veľká rodina a sledovali ďalšie pseudozábavné programy, ktoré mi po klesnutí promile, už nepripadali tak vtipné. Radšej som si dolial.

Aby som nevyzeral, že príliš chľascem, dolial som aj drahej. Jemne sa ku mne pritisla. Ešte, že som nemal pyžamo. Prešlo my mysľou. Bolo asi pol jedenástej. Práve som dopíjal ďalší pohárik. Ozval sa telefón.

Bola to Linda. Ahoj, ako sa máš. Začala trošku divne. Čo sa deje? Spýtal som sa priamo. Rozišli sme sa. Čo? Dnes? Spýtal som sa, načo sa ozval len tichý plač.

Odkráčal som von z izby. Bolo mi jej síce ľúto, ale svitla mi nádej. Konečne sa toho trótla zbavila. Začal som sa normálne tešiť. Nejdeš von? spýtala sa. Hrozne rád by som jej odpovedal, že hneď, ale... . Je tu moja drahá. Aha chápem. Tak sa teda ma, zašepkala zlomeným hlasom a položila. Ahoj. Odpovedal som do signálu značne sklesnuto.

Kto to bol? Spýtali sa fotrovci, hneď ako som došiel do izby. Drahá, tiež natrčila uši. Ale nikto, Fero. Nechala ho. Odsekol som a jasne tým naznačil, že sa o tom už nemienim baviť.

Sadol som si k milej a pevne ju objal. Chyť ju za zadok. Zvýskol foter. Chcel som mu niečo odseknúť, ale prehlušil ma jeho hlasný duet s Karlom Gottom.

Nejdeme do izby. Zašepkala veľavravne do ucha moja drahá. Bolo mi jasné čo chcela. Ten tón som už poznal. Ale predstava sexu, pri ktorom by som si každých desať sekúnd musel utrieť sopeľ ma nenadchla. Navyše sa blížila polnoc. Však už tu chvíľu počkáme. Súhlasila. Tú chvíľu bola ešte ochotná vydržať.

Prišla polnoc. Búchajúce petardy. Strieľajúce šampanské. Opilci a tyčky. Zmocnila sa ma ľahká depresia. Neviem čo ma to pochytilo, ale príde to vždy pri takýchto chvíľach. Zvláštny pocit melanchólie.

Všetko dobré v Novom roku. Povedal som svojej láske celkom úprimne. A pevne ju objal. Pridali sa aj fotrovci a babka. Sestra bola v meste.

Spomenul som si na Lindu. Čo asi robí? Zrejme plač. Odpovedal som si sám a hrozne po nej zatúžil. Pozrel som sa na svoju drahú. Smiala sa. Vyzerala naozaj šťastne. Šťastný Nový rok. Vykríkla ešte raz a vyhodila prskavku z okna. Poď sa pozrieť. Aký je krásny ohňostroj. Zavolal ma ktosi. Ani som nepostrehol kto. Nešiel som. Nezaujímalo ma to. Len som tam sedel. Pozeral telku a rozmýšľal o Linde.

Je to iná klasa ako moja drahá. Spomenul som si na svoju starú stupnicu holiek. Zaraďoval som vtedy ženské do troch kategórii. Ta prvá, tak to bola extra klasa. Ženské do ktorých som bol zamilovaný. Pre ktoré by som sa bol ochotní zmeniť. Niečoho sa aj vzdať. Aj chľastu.

Druhá kategória boli ženské, ktoré by som mal síce rád, ale nevzdal by som sa pre nich ničoho. Boli to aj takzvané kamarátky, ktoré by som rád...

Do tretej skupiny spadali všetky ostatné ženské, ktoré by som chcel iba prešukať.

Linda patrila do druhej. Moja drahá do tretej. Do prvej patrila len jedna, ale tú som nevidel už tri roky.

Stále sa ozýval praskot pirátov a piskot svetlíc. Začal som mať depku. Aspoň, že zatvorili okno. Mohol som sa tak v kľude sústerdiť na perverzné vtipy v televízii.

Drahá ma chytila za ruku. Ideme si ľahnúť. Povedal som . načo sa ozval veľavravný smiech fotra a matky. Tak bežte! Užite si to! Toto neznášam. Predstava, že fotrovci si predstavujú...radšej ani nepredstaviť.

Zašli sme do izby a zaspali. Na nič nedošlo. Bol som príliš unavený a chorý. Zrejme si to aj ona všimla. Alebo ju prešla chuť, keď sa jej po kýchnutí rozprskol sopeľ na tvári.

Ráno odišla skoro. Cestovala za babkou. Do Piešťan. Na stole mi nechala odkaz - nejakú blbú básničku a pod ňou srdiečka a asi 10 krát napísané milujem ťa. Zasmial som sa a hodil to medzi ostatné papiere. Vcelku mi jej odchod vyhovoval. Čakal som, že mi zavolá Linda. Nezavolala.

 


Bix
09. 05. 2005
Dát tip
No, tak to som si istá :o) Môj rozchod bol celkom iný. Zhoda iba v dni :o)

...to je dobre...lebo by som sa zacal citit...akoze ovplyvnuje zivoty ludi ktori su so mnou v kontakte...

Bix
06. 05. 2005
Dát tip
Raz som zažila rozchod na Silvestra - čudné.

...hmm...ale tentoraz to s tebou nesuvisi... ...je zvlastne ze obcas si nieco vymyslim...a napisu mi ze to cosi podobne zazili...hmmm...

jo

johanne
27. 02. 2004
Dát tip
jojo, opět hezký... ty tvý tři kategorie - seš fakt cynik ;). nebo tvá vymyšlená postava =)

maia
12. 01. 2004
Dát tip
* :-)

...uz som myslel ze sa neozves...vdaka...

maia
12. 01. 2004
Dát tip
Prepac, mam dost prace. Precitala som, ale nestihla reagovat. :-)

Yossarian
06. 01. 2004
Dát tip
hochu, začínáš se mi líbit opět dávám tip za upřímnost a taky mě začala bavit slovenština, v tvém podání je skvostná, třeba výraz "prešukať" :o) takovýhle věci piš dál

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru