Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

K prameni

07. 01. 2004
8
0
4552
Autor
Evička

od vzpurnosti k pokoře...jak těžké!

 

Rvu se

za odvrácení hadího uštknutí

co hatí sladký dotyk vzpomínek

          v mrazivé noci

Zmizet tak v býčí vášni

chřípím nasát slanost

tvého procitnutí, Jobe!

Slyšet tvá slova

         andělé se nekonají

 

                   už víš

že úleva přichází

         s kohoutím kokrháním

                      za rozbřesku pokory

                              přitakáním její něžné síle

až s rosou na víčku

        zamíříš k prameni

                          sklonit se


s tipem

studanka
13. 01. 2004
Dát tip
mě pokora nesvazuje...

Elyanne
09. 01. 2004
Dát tip
Vcelku hezké. Jen nad tím člověk nesmí příliš přemýšlet.

studanka
09. 01. 2004
Dát tip
A co pokoro před něčím, co mě přesahuje? Je větší a silnější /v duchovním slova smyslu/ než já, je krásnější a pravdivější? Před tím nemám cítit pokoru?

Evička
08. 01. 2004
Dát tip
Máš obráceně nos a oči, Zorásku! :-) jooo schizofrenie, tak -:)? Ale pýcha předchází pád! (ověřeno dějinami!)

Evička
08. 01. 2004
Dát tip
Opak pýchy je v jistém smyslu pro mne pokora! Samozřejmě ne vždy je pokora na místě! Před nepřítelem bych se nepokořila, nekořím se před sebou...touto pokorou jsem mínila cit pro jiné, úctu k životu, k tomu, co nás přesahuje...k lásce druhého, dobru, přírodě apod.

Leclajr
07. 01. 2004
Dát tip
V poslední době mi jde lyrika pěkně proti srsti, ale tohle dílko je vyjimkou, líbí se mi poslední 3 řádky.. Hezká slovní spojení.. andělé se nekonají? Hmmmm.. TIP..

djPes
07. 01. 2004
Dát tip
andělé se nekonají

Seregil
07. 01. 2004
Dát tip
Hm... klobouk dolů... velmi pěkně spojené obraty... a jako celek si to krásně pohrává s mým vnitřním uchem...***

adrift
07. 01. 2004
Dát tip
rozbřesk pokory, jo? zajímavé. zdá se mi to trošku zvláštní. člověk se do toho opravdu musí trošku ponořit aby to pochopil. tohle moc děl neumí takže (T)

Zejména tučně vyvedená část je hodně zajímavá - celkový dojem dle mého kazí zbytečné odkazy na Joba, anděly.... Biblické rekvizity jsou v módě, ve většině případů ale posouvají text směrem k nechtěné trapnosti.

Evička
07. 01. 2004
Dát tip
Pišto, bohužel neznáš souvislosti, nejde o módní záležitost, vlastně je to vzkaz komusi........kdo ty odkazy pochopil.....:-)

Evička
07. 01. 2004
Dát tip
Pišto, bohužel neznáš souvislosti, nejde o módní záležitost, vlastně je to vzkaz komusi.....kdo ty odkazy snad pochopil....

Tak je to soukromej vzkaz, nebo báseň ? A jestli to první, na co je u soukromých vzkazů žádost o hlubší kritiku ?

Rowenna
07. 01. 2004
Dát tip
někomu jde pokora tak vcelku přirozeně. :-)

Kolega
07. 01. 2004
Dát tip
prolog: biblický...

studanka
07. 01. 2004
Dát tip
líbí...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru