Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kouzelná zima

13. 01. 2004
2
0
4313
Autor
Hanca

Veršovánka pro děti o zimě.

Kouzelná zima

 

 

Zima maluje barvou bílou,

mrazivého království silou,

v krápnících se svit slunce odráží,

třpytivé paprsky ledové zrcadlo proráží.

 

Všemi barvami třpytí se sníh,

celý kraj usnul, je tich.

Koberec bílý krajkový

zimní pohádku napoví.

 

Mráz stromy obháčkoval

bílou bavlknkou

celý kraj pomaloval

vlnku za vlnkou.

 


Hanca
11. 10. 2004
Dát tip
Andromedo děkuji moc.

andromeda
09. 10. 2004
Dát tip
taky miluju zimu, tu bílou krásu, jak se na sluníčku třpytí ...kolikrát mě napadne, že někdo obdivuje jenom zlato a diamanty a přitom nejkrásnější jsou ty obyčejné věci...třeba třpytící se sníh, nebo obyčejný kámen.....to jsou pro mě důležitější věci, než nějaký klenot s umělým třpytem........a když mráz maluje na okna, to jen tiše obdivuju přírodu....ale nejradši ze zimy mám vánoce...celý rok se na ně těším ...měj se krásně Hančo....

andromeda
08. 10. 2004
Dát tip
ta poslední sloka je moc miloucká a heboucká - tip /je to o snehu a mrazu, ale básnicka me spís hreje...../

Hanca
08. 10. 2004
Dát tip
Andromedo, víš proč hřeje? To proto, že je psána s láskou k zimě, kterou v sobě mám. Má své osobité kouzlo, je čistá, pokud sníh nezasviní civilizace, miluji zimu, když svítí slunce a jiskří sníh, i mráž miluji, když Ti zčervenají tváře a potom vejdeš do teplíčka, dáš si čaj, hlavně zimní procházky jsou krásné, ale také běžky, sjezdovky, a pohyb vůbec. Pro mne je pohyb hnacím motorem pro všechno a hlavně příroda, víš to ona čaruje, my jsme její součástí a jsme jen zrnečka písku v tom koloběhu a potom se z nás stane popel, ze kterého, věřím tomu, opět vyvstane život, a to tak dlouho, dokud neurazíme nám shora z vesmíru stanovenou cestu. Avi posílám všem a pokud k tomu vyjádříte nějaký názor, předem děkuji!

Mila_cik
31. 08. 2004
Dát tip
zajímavé..

Candy
24. 02. 2004
Dát tip
Mráz stromy obháčkoval bílou bavlknkou celý kraj pomaloval vlnku za vlnkou. ....tahle sloka je tak milá a jemná.Je to taková příjemná básnička pro radost.

Ano, kouzelná zima. Ale toto je asi pro trochu starší děti, ne?

Hanca
20. 01. 2004
Dát tip
Asi tak 10 - 100 let?

Nejspíš.

Hanca
14. 01. 2004
Dát tip
Opravdu moc a moc díky.

Jolina
14. 01. 2004
Dát tip
Jo, je to moc fajn, ta fantazie, myslím, že mám taky podobné básničky pro děti. Jen mě mrzí ta poslední sloka, že ú§plně vyšla z rytmu těch předchozích, ale jinak moc fajn!

Hanca
14. 01. 2004
Dát tip
Asi máš pravdu, mně se tam líbí to přirovnání s tím háčkováním, ale rytmus je asi trochu jiný. Snad to někdy opravím.

Lancelott
13. 01. 2004
Dát tip
Líbí se mi to...celé...ale prostřední sloka je vážně nejhezčí:o)#

Lancelott
13. 01. 2004
Dát tip
A navíc...má to srdce...což mnoho děl postrádá:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru