Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zvonek neklepe

17. 01. 2004
11
0
3749
Autor
Dr_Mephisto

Mini povídka

Zvonek neklepe

 

V křesle obývacího pokoje obracela stránky na oranžovo obarvené stínítkem pokojové lampy – četla román. Milostný příběh podkreslovala televizní show komerčního kanálu a z kuchyňského rádia ohlašoval mužský hlas dvacet dva hodin. Čekala na člověka, kterému právě v tuto dobu končila odpolední směna a tímto člověkem byl muž, se kterým si před třemi lety, z lásky a oddanosti, vyměnili prsteny a prvně se podepsali společným příjmením.

Její dlouhé, černé vlasy dopadaly na bílé stránky knihy, na nichž vytvářely podivné ornamenty. Bylo půl jedenácté. Každou chvílí by v zámku měli zachrastit klíče a proběhne, již zevšednělý, rituál: „Ahoj miláčku, jak ses měl?“ Polibek na přivítanou. „Máme něco k jídlu?“ „Jistě, máš to v troubě.“ Rozhovor jako podle scénáře. Ale dnes se scénář trochu pozmění. Dnes mu musí říct, že si soused opět oklepal boty na společném schodišti a samozřejmě to po sobě neuklidil. Je to sice banální věc, ale ona to přece nebude do nekonečna uklízet a proto s ním manžel musí promluvit.

Jako ze sna ji vytrhlo zvonění, ale nebylo to zvonění klíčů v zámku, nýbrž zvonění telefonu. Letmý pohled na hodiny ve výklenku pokojové stěny jí napověděl, že je skoro jedenáct. Že by se dnes zdržel v práci? Vířilo jí hlavou, když se natahovala pro sluchátko. „Ano, prosím?“ odříkala naučený slogan téměř každého telefonisty. „To jsem já.“ zazněl na druhém konci hlas, ve kterém poznala svého manžela. „Hele, já dnes domů nepřijdu.“ „Zdržíš se v práci? A kdy dorazíš?“ proletěli sluchátkem její dvě otázky, spojující se v jednu.

„Nikdy.“

„Jak nikdy?“

„Prostě už nepřijdu.“

„Počkej, jak to myslíš?“

„Tak jak to říkám.“

„Proč?“

„Tů…tů…tů…tů…“ Signál ukončeného hovoru, který teprve vstřebávala, se mísil s tlukotem srdce, který jí bušil do spánků. Ano, scénář dnešního večera byl skutečně jiný. Stále seděla na křesle a hleděla na stránky knihy. Ovšem nečetla černě tištěná slova příběhu o naplnění velké lásky, teď četla jiný román, román psaný mezi řádky.

 


Dr_Mephisto
25. 10. 2004
Dát tip
navzdory_čtenářům: No, je to jen taková momentka, pokus rozepsat jen několik minut života. Samozřejmě mám v plánu i něco větší - ale to nevim kdy, protože bych to chtěl už napsat na úrovni tištěné knihy...

To by myslím šlo. Přeju hodně štěstí.

Čteš se lehce a svižně, proti tomu žádná. Hříčka: kdy přijdeš - nikdy, je lákavá a samotnému se mi takové situace líbí, ale právě v té chvíli bych čekal, že se povídka rozjede. Takže jsem zklamán, že jsi skončil tak záhy.

Dr_Mephisto
23. 03. 2004
Dát tip
alternative4 Jako v životě, houpačka :o) Závěr byl strohý úmyslně .... dík za zajímavou kritiku.

johanne
01. 03. 2004
Dát tip
:)

Dr_Mephisto
29. 02. 2004
Dát tip
johanne: Díky :o)

johanne
27. 02. 2004
Dát tip
prostě už nepřijdu... nikdy... :o, jo, tohle je fakt silný, zmínka o každodenním scénáři a pak takováhle rána... skvěle! *

angelik
11. 02. 2004
Dát tip
jo, tak tohle se mi dost líbí. Je to šílené, možná je to tím, že si poslední dobou věci vztahuju moc na sebe, ale každopádně mi z toho rozhodně nebylo fajn. Teda, ne že by se mi zrovna něco takového stalo, ale ten pocit z toho příjemný určitě není. Takže tak a určitě piš dál...:)*

Dr_Mephisto
11. 02. 2004
Dát tip
Jsem potěšen...

wankel
05. 02. 2004
Dát tip
Chce to pokračování, vypadá to jak perfektní začátek něčeho velkýho. Mohl by z toho být časem při stém druhém pokračování i román. Hlavně vydrž. Dávám tip jako motivaci pro další pokračování.

Andulka
18. 01. 2004
Dát tip
V prvnim odstavci mi prisli vety prilis dlouhe. Rozsekala bych je....jinak je to takove akorat...libilo se...*

sidonia
18. 01. 2004
Dát tip
na pokračování mám stejný názor jako Yossarian...

Yossarian
18. 01. 2004
Dát tip
já taky, ehm, vlastně nejsem to já? pošlu si avi

Pisces
18. 01. 2004
Dát tip
Týýý jo! Já nemám co dodat, jen snad jedno slůvko: POKRAČOVÁNÍ!!!! :-) A samozřejmě TIPík :) ******* PS

Dr_Mephisto
18. 01. 2004
Dát tip
Díky, díky, díky! Tak jsem zkusil udělat něco jako pokračování, snad to nedopadne jako u filmu, když se natočí pokračování a kritika to zhodnotí jako nepovedené. Takže můžete zhodnotit sami ve volném pokračování: Nedokonalé místo činu

fungus2
17. 01. 2004
Dát tip
Zdařilá povídka!! TIP

Daly
17. 01. 2004
Dát tip
Hezké. Některé obraty jsou skutečne moc dobré!!T

Kolega
17. 01. 2004
Dát tip
Tady musím napsat jedinné: POKRAČOVÁNÍ!!! Zaujalo mě to, ale musíš o tom napsat pokračování. Sloh: super! Ale POKRAČOVAT Kolega

sidonia
17. 01. 2004
Dát tip
Krásné..., tý jo, úplně mi to vzalo dech, fakt moc moc moc povedené:)) *t

JITINKA
17. 01. 2004
Dát tip
Opravdu krásné...slohově i myšlenkou.... Přimlouvám se za Kolegovo přání... a na povzbuzení chuti do díla posílám tipík. Jestli napíšeš pokračování, pošli avi

Yossarian
17. 01. 2004
Dát tip
jaký pokračování, tohle nemůže pokračovat, zkazilo by se tím všechno!!

Kolega
17. 01. 2004
Dát tip
Uvidíme, jak se rozhodne autor... Mně tam cosi chybí... pokračování...

JITINKA
17. 01. 2004
Dát tip
Tak fajn, bylo by škoda zkazit autorskou myšlenku. Takhle to velmi podněcuje fantazii--- co se stalo, co bude paní dělat, co s večeří... možná napíše pokračování někdo ze čtenářů...

Craerassy
17. 01. 2004
Dát tip
Prosííííím...taky chci pokračování!! Čte se to tak plynule a je to krásně napsaný..:-)

Dr_Mephisto
17. 01. 2004
Dát tip
Všem moc děkuji za uznání. Na to že je to moje první "próza" psaná na vážné téma, mě to velice mile překvapilo. S tím pokračováním to asi nebude jednoduché, musel bych stanovit určitý konec této "části". Možná napíšu nějaký další příběh z jejího života, to by bylo myslím lepší. (něco jako internetový román O. Neffa na pokračování :o))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru