Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ráno z cizího pokoje

19. 01. 2004
9
0
3633
Autor
Crowley

stalo se...

 

 

  Spal. Celých pět hodin a v kuse, což se povedlo jen opravdu zřídka a ve svém snu, pokud se mu něco zdálo, byl určitě šťastný. Když se ale probudil a místo ranního pošimrání slunka dostal ránu do hlavy kocovinou, sváteční nálada ho bohužel přešla. Otočil se na pravý bok, aby oddálil utrpení ranního návratu do reality a spatřil vedle sebe cizího chlapa, jak se blaženě usmívá ze spánku. Ohrnul horní ret a neznatelně zdvihl obočí. Podíval se doleva. Uviděl koláč zblité podlahy s otiskem boty uprostřed. Ten otisk patřil s největší pravděpodobností jemu.

  Znechuceně vstal a došel na záchod, kam se na protest dnešnímu nepodařenému ránu chladně, v klidu a naprosto soustředěně pořádně vysral aniž by spláchnul. Když dokončil svoji revoltu s uspokojivým výsledkem, přesunul se do koupelny, kde přistoupil k umyvadlu. Podíval se do zrcadla na svoji mírně zarostlou tvář a párkrát zamrkal střídavě levým a pravým okem. Pohled mu přitom padnul na zubní pastu stojící v kelímku před ním spolu se zubním kartáčkem. Ani o jedné z věcí si neuvědomoval, že by byla jeho. Pastu vzal a zahleděl se na kartáček, který ho lákal svým modrobílým dyzajnem. Zahloubal se nad možností beztrestného vypůjčení, ale pak si nahlas řekl, že neni zas taková krysa a bylo by to hluboko pod jeho úroveň. Nastavil dva prsty, pomalu na ně vytlačil proužek Odolu a strčil si je do pusy. Pár dalšími letargickými pohyby dodělal ranní hygienu. Když byl hotov, vkročil zpátky do ložnice, oblékl se a odešel z buňky, ve které se vyspal. Hlavní dveře vedly na dlouhou chodbu a on si s přispěním své dlouhodobě zhulené krátkodobé paměti uvědomil, že se nachází v útrobách libereckých kolejí ČVÚT. Lehce vrávoravě seběhl troje schody dolů a prošel kolem vrátnice až ven, kde ho konečně oslovilo několik vytoužených denních paprsků. Tak moc ho to potěšilo, že málem zapomněl na své nepříjemné ranní překvapení, které mu mizelo ven z hlavy do prostoru s lehkostí pouťového balónku. Teprve v poslední chvíli zachytil odplouvající myšlenku a otočil se na budovu, kterou měl za zády. Zjistil, že si včera pod vlivem neustále doplňovaného počtu promilí spletl pavilony E a F.

  Byl rád, že svoji malou záhadu vyřešil a už ji mohl pustit z hlavy bez jakýchkoliv výčitek. Na tváři se mu dnes poprvé udělaly malé a roztomilé ďůlky od zvedlých koutků. Vykročil směrem k autobusové zastávce a v duchu stál u kartotéky vlastních vzpomínek a snažil se ji urovnat. Byl trochu zmatený, když zjistil, že se mu to nedaří chronologicky, ale pouze podle abecedy. Jeho nit myšlenek zpřetrhal až pohled holčičky hrající si na pískovišti u chodníku. Když ji míjel, vytáhla z pusy opatlané lízátko a vrhla na něj svůj zářivý úsměv ozdobený zadrátovanými rovnátky. Nehnul ani brvou, jen pomalu, skoro až ledabyle, zdvihl pravici do výše jejího pohledu a vztyčil prostředník. Holčička upustila lízátko. Oběma sklouzl pohled k jejím botám na ulepenou sladkost obalenou pískem. Rozbrečela se. On otočil hlavu zpátky na cestu před sebou a ďolíčky ve tvářích se mu prohloubily ještě víc. Nakonec, pomyslel si, ten den zas tak špatně nezačal


Aleya
24. 02. 2004
Dát tip
dost dobré...známe tyhle rána:).a zpracování nemá chybu.

Kastel
22. 02. 2004
Dát tip
fajn čtení T

Crowley
25. 01. 2004
Dát tip
T7: já o tom věděl, ale chtěl jsem tam nechat ty kontrasty a spoléhal na to, že si tolik lidí nevšimne :-) A tohle je příběh mého (šestadvacet let starého!) kamaráda + sem tam nějaký změny...ne můj já sám jsem dokonce v životě špeka ani nedržel v ruce!

Crowley
25. 01. 2004
Dát tip
T7: já o tom věděl, ale chtěl jsem tam nechat ty kontrasty a spoléhal na to, že si tolik lidí nevšimne :-) A tohle je příběh mého (šestadvacet let starého!) kamaráda + sem tam nějaký změny...ne můj já sám jsem dokonce v životě špeka ani nedržel v ruce!

Crowley
25. 01. 2004
Dát tip
avi

Tereza7
25. 01. 2004
Dát tip
Crowley: uf, to se mi ulevilo...:-))). Tvoje dílka (nestihla jsem jich přečíst zas tolik) na mě totiž nepůsobila jako výplody dlouhodobě zhulené hlavinky. Ale s tím, jak je nesnadné převyprávět "cizí" příběh a sdělit v něm (ryze subjektivní) pocity, jsem se potýkala nedávno a dopadlo to tak, že jsem přehlédla "školácké" gramatické chyby:-((. A obsahový výsledek mé povídky je navíc asi nevalný...

Dr_Lecter
25. 01. 2004
Dát tip
Úlet, ale koneckonců proč ne...asi jsem kacíř, ale ten konec mi tam připadá nezbytný...a to v té podobě, jak je...T

Tereza7
24. 01. 2004
Dát tip
Vybavil jsi mi obdobný prožitek ze strahovských kolejí, ale to už je jaksi taksi dávněji - naštěstí :-)). Akorát s tou ranní očistou jsem na tom byla podstatně lépe! Snad bych ti dala i T*, kdybys to nepo... s tou malou holčičkou na konci:-((. Ona tě obdaří zářivým úsměvem a ty jí...fuj, chlape zhulenej!!! A ještě malé studijní doporučení: prolistuj si anatomii - takhle malým dětem se rovnátka na zuby NEDÁVAJÍ. Jsou to totiž většinou ještě samé mlíčňáky. Nebo že by to dítě bylo už puboš? Pak nevím, co dělalo s lízátkem na písku...

JITINKA
21. 01. 2004
Dát tip
Crowley: jasně, že to byl kompliment, jinak bych přece netipovala. zuzuzu: to mě mrzí, připadalo mi, (jak jsem se probírala klubem), že to je podle vašeho gusta...

chicoria
20. 01. 2004
Dát tip
To se mi taky dřív stávalo, hih, ješte že už je to dávno.-)))*

Crowley
20. 01. 2004
Dát tip
Jituš: doufám, že to mám brát jako kompliment..! :-)

zuzuzu
20. 01. 2004
Dát tip
mně se to teda vůbec nelíbí... je to sračka, ale ne dost velká, abych to dal mezi největší sračky... ani to není dobrý, abych to dal do fekálních výparů...-

MNĚ se to teda líbí, ta opilost, kocovina a těžká hlava po ránu je z toho úplně cítit. Akorát na tu malou holčičku nemusel bejt tak zlej :-)))))*

DwainDibley
19. 01. 2004
Dát tip
Tak jsem tu a čtu a čtu a bavím se, protože některé životní postřehy, které mi zatím unikaly, jsem opět našel u tvého dílka. Kdes byl tak dlouho?? Velmi dobrý popis, ale občas možná trochu nezvyklá slovní spojení (dlouhodobě zhulená krátkodobá pamět..?:-) Zdá se mi to celé v takovém - OH - oparu, ale to asi byl účel. Kvalitně napsané, spousta silných okamžiků. Dávám tip*

Já z toho tak nadšenej nejsem. Ale neni to špatný.

Afázie
19. 01. 2004
Dát tip
Tybrďo to je skvěle vyhulený!!!!!!!!!!!!!!! Nejvíc se mi líbí: DLOUHODOBĚ ZHULENÁ KRÁTKODOBÁ PAMĚT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! CHA CHA CHA!!!!!!!!!!!!!! TIP TIP TIP TIP TIP !!!!!!!!!!!!! TIP TIP TIP !!!!!!!!!!!!!!!!

Craerassy
19. 01. 2004
Dát tip
Jako život sám...:-)

JITINKA
19. 01. 2004
Dát tip
To je teda den!!! :-)) Každopádně tohle dílko by měli zrekognoskovat pánové z Klubu fekálních výparů a největších sraček na Písmákovi. Posílám AVI :-)))))))))) A tip za tu atmosféru.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru