Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O vrcholcích bříz

28. 01. 2004
14
0
8739
Autor
Rowenna

26. 1. 2004

Ten věčný motiv o vrcholcích bříz

kudy před chvílí, jen mžiknout

prolétla láska. Zmateně, zeleně

zachumlaná. Řekneš pché

nebuď tak patetická

za slova rty vyslovená

pánubohu do oken

půjdeš do pekla.

 

A sám jsi vystrojen

v trapném svátečním

jako by hráli

marš k veselce. 

 

A zatím - koruna břízy

ještě chvěje se.
Moc pěkně vyřčeno. Zanechám tedy po sobě tip.

WiruZ
08. 02. 2004
Dát tip
krasnej nazev.....

Newton
30. 01. 2004
Dát tip
už zase T *

katugiro
28. 01. 2004
Dát tip
a pořád nikdo? :)

guy
28. 01. 2004
Dát tip
katugiro, nerozptyluj nás obyčejné čtenáře, kteří nejsme vybaveni potřebnými pitevními nástroji a navíc čtou dílo, které není vystavené v aréně, nech v nás svobodně zaznívat to, čím se zachvívá vrcholek břízy ... :-) ale máš naději, že někdo tvou výzvu ještě přijme :-)

Rowenna
28. 01. 2004
Dát tip
No, čím se zachvívá vrcholek břízy? :-) Za onoho času, bylo nebylo, nevím, neúnavní, hledáme lásku, tam, tam, nevidíš? tam ve vrcholcích sosen a bříz.... a zatím už, co vás vede, ona, neznámá, dávno pradávno odlétla na jezera dalekého nebe. :-) Sním si, sním si - a nelze někdy snít v páru - protože moje sny pro něj směšné a patetické, vrdlouhám (autentické slovo mého milého, budiž mu země lehká), a jeho sny, ten směšný symbol svátečnosti, posvěcenosti, normálnosti a všednosti, spolu nesouzní. A vrcholky bříz jenom chvějí se. Copak to jimi prolétlo? Stačí takhle? Nebo ještě jinak? Lépe, hůř? Děkuji a všem přeji krásný den. :-)

Rowenna
28. 01. 2004
Dát tip
Ty jsi nějak na ta data umanutý. Pořád je ještě 26. 1. 2004, jak vytesáno do kamene. Ani za rok se to nejspíš nezmění, jsem líná opravovat, den sem, den tam. :-)

guy
28. 01. 2004
Dát tip
mně to stačilo i předtím ... a možná katugirovi to nebude stačit ani teď, ale třeba ano ... akorát mám pocit, že ti tam místo nikdy vlezlo někdy v prvním řádku třetího odstavce :-)

Rowenna
28. 01. 2004
Dát tip
Leya, Lydie - děkuji za shovívavost. :-)

krásná... **** :) dnes jsem přívlastkový

Jiljí
28. 01. 2004
Dát tip
Tak v tomhle sem se nepoznal:)))

*

katugiro
22. 01. 2004
Dát tip
už se mi to chtělo líbit, když tu! (ahá! :) ) - jsem zjistil, že jí nerozumím... - no nenaštvalo by vás to? Mě tedy ne. :) Ale nepotěší... všichni: nechcete se tu (proč ne právě tu) se mnou nezávazně bavit o vašich výkladech? (a jestli mi někdo chce napsat o výkladní skříni, ať se neobtěžuje) :)

Elyn
22. 01. 2004
Dát tip
katugiro: mluvme o tom, co to v tobě vyvolalo - jaké představy, jaké myšlenky, pocity... od toho se můžeme odrazit dál... Ráda ti řeknu svoje, ale nechci ti vnutit nějaký obraz dřív než...;)

Rowenna
22. 01. 2004
Dát tip
Katugiro: těžce jsi zklamal. Taková čitelná a jasná báseňka, ehhh, k nerozumění?

katugiro
22. 01. 2004
Dát tip
Elyn, nic takového, já jsem se ptal první! Rowenna: zklamání je výsledkem očekávání - můžu za něj? :)

Rowenna
22. 01. 2004
Dát tip
Co tady k tomu říct? Očekávala jsem tvůj běžný standard vnímání. :-)

Elyn
22. 01. 2004
Dát tip
katugiro: nehledej v tom Břízu... a nech se unést obrazem... láska, chvění, jaro, zelená... něha... svázanost, přísnost, "okřiknutí" prostá něha...nespoutanost, mládí.. Pořád nic?

Rowenna
22. 01. 2004
Dát tip
Elyn, dnes jsi mě už podruhé překvapila ostrostí pohledu. Že ty jsi byla někdy u nás v kuchyni, nebo aspoň v chodbě?

Elyn
22. 01. 2004
Dát tip
Rowi, vždyť ty z těch básniček úplně křičíš...;) Tím bych myslela, že to je...;) :) Zeptej se Mařky, ta mě podezřívá z téhož..;)

do ní "pánbůh" ťal, ale tohle asi nebylo první tění (jak je odst. jm. od títi?)

katugiro
22. 01. 2004
Dát tip
Elyn, ale tohle není žádný výklad, to mě napadlo pětkrát... :) Jestli tohle stačí k "ostrosti pohledu", k čemu je výstup na Rysy?

Rowenna
22. 01. 2004
Dát tip
tětí. :-) No jo, katugiro, tak když tě to napadlo, tak nekřič, že nerozumíš. :-) Šálí mě zrak, nebo píšeš něco o Rysech? :-)

Elyn
22. 01. 2004
Dát tip
katugiro: Nevím, co jsi chtěl.. že to je vzpomínka na mládí?, které je v tobě stejně nezadupané, i když už jsi svátečně svázán i ..s mašlí? Jestli jsi chtěl k tomu pohádku.... Na tebe tak akorát jed na krysy (za ty Rysy! tak !:))

katugiro
22. 01. 2004
Dát tip
hm... tak jsem zkrátka asi úplně vedle

katu: "chlapi maj penis, ženský angínu" (Policajt ze školky) a už dost!

katugiro
22. 01. 2004
Dát tip
dá se to léčit?

Rowenna
22. 01. 2004
Dát tip
Nebo taky mají ženský pochvalu. Něco stupidního, co sledoval můj syn v televizi. :-)

Elyn
21. 01. 2004
Dát tip
Zmateně zeleně zachumlaná...;) to se líbí...

Seregil
21. 01. 2004
Dát tip
Moc pěkná... Herdeck Elyn, jseš ňáká rychlá...:-))

Hanca
21. 01. 2004
Dát tip
****** tip

Elyn
21. 01. 2004
Dát tip
Seregil:... :) Kdybych věděla, že jsi tu chtěl být první... ještě avi...

Elyn
21. 01. 2004
Dát tip
hlava děravá, to avi...

Seregil
21. 01. 2004
Dát tip
Nemůžu být všude první...:-)

Elyn
21. 01. 2004
Dát tip
asiže výročí...bručoune..;)

Rowenna
21. 01. 2004
Dát tip
ale kdepak, výročí, datum vzniku. všimla jsem si, jak tuze elegantně vypadá tak někde uprostřed dílka nebo v pravém, či levém rožku datum, případně místo spáchání, to jsem nezvládla, tož jsem to prskla do prologu.

Rowenna
21. 01. 2004
Dát tip
No jo, a ještě to eleganci zblbnu. :-) Takže datum vzniku včera, tj. 21. 1.

severanka
21. 01. 2004
Dát tip
veľmi sa páči ako od poetických, "vzletných" častí plynule prejdeš k drsnej medzihre a znova sa vrátiš k lyričnu... t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru