Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vítej zpět

27. 01. 2004
5
0
6309
Autor
Seregil

Večer 26.1.2004 ve vlaku z Dobřichovic do Prahy.. Věnováno dědovi poetovi...

Tak tedy vítej zpět.

Obejme tě města vzruch

a podpoří štědrou dlaní.

 

Vstaň ráno asi v pět.

Zažij ten šedý kruh

s temnou paní.

 

Tak jsi v svém městě zas.

Nalij si večerní tee

s vlezlou třtinou zlosti.

 

Poslyš časné zprávy hlas.

A dojez šlehaný krém,

jehož ses včera zhostil.


Drago
20. 02. 2004
Dát tip
nemáš zač... ale já opravdu nevím jak to popsat :o)

Fouraix
17. 02. 2004
Dát tip
Tak jsi v svém městě zas. Nalij si večerní tee s vlezlou třtinou zlosti. Paráda! Přesně moje slova******

Seregil
16. 02. 2004
Dát tip
Drago... jen se neboj nějakého bodnutí, ostřejšího komentářa... na každý pád Dík...

Drago
14. 02. 2004
Dát tip
je to... zvláštní. nedokážu svůj pocit popsat, ale není to špatný...

Rowenna
09. 02. 2004
Dát tip
Výborná diskuze pod dílkem. Není moc co dodat. Smekám před kritikami erudovanými, uchechtávám se tady nad katugirovým nářkem nad ohnilými hvězdičkami....

Seregil
09. 02. 2004
Dát tip
Taky si myslím Rowenno... Teď už se toho dodat moc nedá.... Ale alespoň mě to žene dál... :-))

3/5 tak tady už tě "roztrahli" ostatní :))

katugiro
29. 01. 2004
Dát tip
Seregile, jaké je tajemství Tvého úspěchu? Sleeping mi k poslednímu dílku (počítám Slunovrat) napsala jen ohnilé hvězdičky, swedish vybitou kritiku a tady se můžou přetrhnout, blednu závistí, copak jsem tak mizerným naslouchačem? :) (+avi) (+Seregil mi tam neřekl taky nic :) ) ad totoque - rozebrali to dostatečně, chybí snad jen celkově... na mě to nakonec působí mile, vybrané (nejen doslova) výrazy se hodí k dědovi... pro něj je prostě dobrá, taková sušenka k čaji o samotě :)

Seregil
29. 01. 2004
Dát tip
Uf katiguro... Nevím jaké je tajemství... snad jde o zpětnou vazbu... ale můžu se mýlit...

Seregil
29. 01. 2004
Dát tip
sleeping... jsem to myslel všeobecně... nenašel jsem vhodné slovo... ne u každého mého díla se takto zastavíš.... :-))

Andulka
28. 01. 2004
Dát tip
podle me si skvele vystihl atmosferu maleho mista, odkud te autobus brzy rano odvazi do prechodneho bydliste, typla bych si kolej - Praha....:-)*

Seregil
28. 01. 2004
Dát tip
sleeping_beauty: v podstatě jsi dodala ještě něco dalšího... alespoň vím, na čom ještě zapracovati.. co se týká vzruchu... měl jsem na mysli prvotní pocit .. takže ne ruch... tee.. večerní čaj.. šedý kruh s temnou paní - opakování každé ráno s temnou oblohou po ránu v zimě a nakonec zhostit se - připravit, udělat.. v tomto smysle... Na každý pád dík za vyčerpávající kritiku, sám bych na ledacos nepřišel - v rýmované poezii jsem pionýr... proto dnes uveřejním další vlakovou, byl bych rád o další kritický rozbor... Andulko: To malé místo je větší vesnice (či menší město), kde jsem byl navštívit dědu, sestřenku a zbytek pokrevního příbuzenstva a jel jsem domů.... :*)

Zaprděnec
28. 01. 2004
Dát tip
hele, mě se to docela líbí, nevim jak moc si to změnil, ale je to v poho...*

Seregil
28. 01. 2004
Dát tip
Díky...

Seregil
28. 01. 2004
Dát tip
Nezní ti to tak? Asi jsem to zkřečovatěl.... ;-/

Seregil
28. 01. 2004
Dát tip
No já děkuji... průkopničím už dlouho a nedaří se.. mno musím zkoušet... a učit se.... asi nemam správný ucho...

studanka
28. 01. 2004
Dát tip
líbí atmosféra- další si netroufám hodnotit

Seregil
28. 01. 2004
Dát tip
Děkují studanko moje modroučky hluboká.... ty umíš dycinky potěšiti... :-)

ne, tomu nevěřím, Tome, je to trhaný: např: "s TOU temnou paní" - TOU je jenom vycpávka a přitom zájmeno ukazovací dokáže být velice zásadní, navíc tady ukazuje do nikam potom: celá třetí strofa je moc zadýchaná, v prvním verši se slova o sebe třou, ve druhým se naopak roztahujou do pravýho rohu "tee" a třetí je tam tak plácnutej taky mi tu chybí nějaký neobraný obraty - a i kdyby jím "zpráv všech hlas" měl být, tak zase ne za každou cenu a poslední dva verše jsou z prominutím pitomina (nehledě k tomu, že je to zase skok někam úplně jinam): parafráze: "sněz krém, co jsi včera snědl" - opět chybí něco bližšího o tom krému, který má být nepochybně klíčovým a pointovým na dortu tohle mi nejede!

Seregil
27. 01. 2004
Dát tip
Uf .. díky Švéde.. pustím se do změn...

Seregil
27. 01. 2004
Dát tip
Tak co teď.. trochu jsem to oprášil... co máš teď za slovo do pranice...

...že je to hodně nebezečný takhle "oprášet" své díla, protože se někomu nelíbilo...na druhou stranu je to příležitost k jedinečnému dialogu a ve svých kritikách, pokud to jde (v těch vážně míněných) se snažím být, co nejkonkrétnější, protože kdybych ti třeba řekl jenom, že je to roztrhaný, tak bys z toho moc chytrej nebyl, protože bys nevěděl kde a jak, a bylo by o dialogu (smysluplném) osobně na "oprašování" nevěřím či na retušování, něco jiného je pod stejným dojmem, pokud ho kdy ještě podchytíš, báseň přepracovat (i to je pofidérní)...myslím, že téhle by to prospělo nejvíc (pořád se nesrovnám s tím dojídáním)-podle mě by v tomhle případě bylo nejvohdější použít jazyk lehké ironie, která je i tady:"štědrost dlaně", "večerní tee", "šlehaný krém", jenže ty vede spisovný jazyk, jenž brání tomu, aby se to rozkřiklo v celém svém a nepotlačovaném účinu ale hlavně to dělej (to zásadní, co se týká tvorby),tak jak ty uznáš za vhodné, ale líbí se mi na tobě, že se třeba nenaštveš kdyby se do mě takhle někdo navezl hned bych se nasral...

Seregil
27. 01. 2004
Dát tip
Já nejsem člověk, kterej by se hned naštval... spíš mě to mrzí, ale zas se snažím s tím něco dělat... neumím být často konkrétní... Snažím se pobrat i z chyb /jsem zvyklý z šachu... hrál jsem dost dlouho na to, abych se poučil a mnohokrát se mi to promítlo do života/ Koneckonců jsem stál o hlubší kritiku, takže jsem počítal i s tvrdším.. Tahle báseň byla napsaná na cestě mezi Smíchovem a Hlavním nádražím ve vlaku.... dle toho také vypadala... dodělával jsem ji v metru ... no a výsledek byl jaký byl... Každopádně díky....

uf

Seregil
27. 01. 2004
Dát tip
Mno... tak také možný Marilyne...

Rufus
27. 01. 2004
Dát tip
Hele, nemám na to to tak rozebírat (už usínám..), ale líbí přirovnání, atmosféra, a ten krém po ránu... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení

© Dobrý spolek

Nahoru