Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Minulost, budoucnost, přítomnost

29. 01. 2004
1
0
3682
Autor
LucyH

Občas se nám stane, že se až moc zahledíme do minulosti anebo do budoucnosti a zapomínáme na to, že bychom měli žít přítomností a tím co je, ne co bylo nebo bude a navíc i to, co bude musíme tvořit právě teď.


pozorovatel
03. 02. 2004
Dát tip
No, já ti nějak nevim...

pozorovatel
03. 02. 2004
Dát tip
Vysvětlils mi to dostačujícně. Chápu. Myslím, že čas neexistuje, ale proč ho teda neustále pociťuju:-)) Jinak mi přijde logický, že čas neni.. Nad kardinalitou vesmíru se ještě zamyslím. Nevím totiž vo co vlastně jde:)

pozorovatel
03. 02. 2004
Dát tip
Hele, že ty mi zapomínáš posílat avi?:))

Adam_G
02. 02. 2004
Dát tip
LucyH Napsat méně slovy. I přesto zasloužíš tip.

LucyH
02. 02. 2004
Dát tip
Dekuji :)

pozorovatel
02. 02. 2004
Dát tip
chroustjazz: Nepsals náhodou někde, že čas neexistuje, což ti dneska řekne každé malé dítě? (Doufám, že se nepletu:)

LucyH
31. 01. 2004
Dát tip
To je fakt, ale zase na druhou stranu nemuzeme byt jen v minulosti nebo budoucnosti, protze ty myslenky na ne by nas pohltili natolik, ze bychom se uzavreli ve vlastnim malem "neexistujicim" svete a nejevili bychom zajem o realitu, kterou bychom meli zit. Zivot neni lehky, ani pritomnost, minulos a budoucnost, ale musime zit tim co je ted, ne tim co bylo nebo bude. Kdesi jsem cetla, ze budoucnost je jen nami tvorena minulost. Nevim, vidim to tak, jak jsem napsala do toho citatu nahore :)

StvN
30. 01. 2004
Dát tip
To jsou dětské dohady.

Dero
30. 01. 2004
Dát tip
Děti se musejí nějak bavit ... :o)

maia
30. 01. 2004
Dát tip
Chrustik, nieco na tom bude, ze pritomnost neexistuje. Existuje iba to, co mas v hlave. Bud zijes spomienkami na minulost, alebo nadejami do buducnosti. HM? :-)

maia
30. 01. 2004
Dát tip
HM? je ako hm? Proste som sa ta spytala, ze co ty na to? :-) V hlave vymetene? To musis byt stastny clovek. :-)

chrobák: přítomnost je jakýkoli nekonečně dlouhý okamžik, kdy člověk ztratí pojem o čase (a je škoda, že čím je člověk starší, tím je ten okamžik kratší :)

LucyH
29. 01. 2004
Dát tip
Jasně, ale to je dost diskutabilní :)

LucyH
29. 01. 2004
Dát tip
No, je pravda, že ta přítomost je jen ta vteřina, kdy o tom vlastně uvažuješ a během okamžiku se přemění v minulost, ale i tak, je to ten okamžik, a ten existuje.

Dero
29. 01. 2004
Dát tip
Přítomnost je časový úsek, kterým právě žiji. Takže vlastně nekonečně krátký. Nebo je to časový horizont, ve kterém aktuálně přemýšlím, konám ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru