Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dopis Karlovi (Na lovu)

30. 01. 2004
15
0
7119
Autor
Empty

Se svým přítelem Ignácem jsem si vyměňoval korespondenci celých pět let. Byli jsme vždy dobrými přáteli. Toto je poslední z dopisů, jež mi Ignác poslal. došel mi bohužel až v den jeho pohřbu. Naplno to však objasnilo příčinu jeho zasebevraždění se....

 

Drahý Karle

   Odpusť mi, že jsem tak dlouho nepsal, nicméně až ti objasním proč tomu tak je, proč jsem strávil posledních několik týdnů v alkoholovém opojení, určitě to pochopíš. Mám totiž velký problém a musím se ti s ním svěřit. Jedině k tobě totiž ještě chovám důvěru. Ale přejděme k věci. Jak jistě velice dobře víš, jsem vášnivým myslivcem. Toto povolání se mi však stalo před nedávnem osudným.

   Sedím takhle zhruba před měsícem za rozbřesku na posedu a vyhlížím s flintou v ruce kance. Náhle vidím, jak cosi běží z lesa přes obilí. „To bude výstavní kousek!“ konstatuji nadšeně a začínám střílet. Potvora se ještě chvíli kymácí v poli a za chvilku lehne. Běžím se tedy rychle podívat na ten svůj kapitální úlovek, vlezu do obilí a polije mě horký pot. Ačkoliv odmítám uvěřit svým zrakovým vjemům, spatřím zastřeleného chlapa. Ale znáš mě Karle, jako vždy jsem zachoval klidnou hlavu a začal uvažovat, co s chlápkem provedu. Zvolil jsem zřejmě nejlogičtější cestu. Vzal jsem ho za nohy a odtáhl ho do lesa, kde jsem plánoval zakopání dotyčného do země. Nikdo se nic nemusí dozvědět a všem tak bude dobře. Potěšení z dobře vymyšleného plánu však netrvalo příliš dlouho. Při cestě lesem mě totiž zarazil další hrůzný pohled - chlap s useknutou hlavou! Velmi mě to znepokojilo, ačkoliv jsem se snažil utěšovat faktem, že tentokrát ubožáka nemám na svědomí já. O to více mi však vrtalo hlavou, kdo jiný to mohl být. Mé myšlenky však přeruší pravidelné prudké rány. Nechám prozatím ty dva ležet ve křoví a vydávám se za oním zvukem. Po chvíli spatřím statného dřevorubce, kterak zatíná sekyru do stromu. Okamžitě mi dojdou souvislosti. Dřevorubec, sekyra, chlap s useknutou hlavou. Člověk přeci nemusí mít moc velký detektivní talent, aby mu tohle došlo. Rozhodnu se plížit k tomu vrahovi a přemýšlím,  jak ho za jeho krutý čin potrestám. Očividně se jedná o chladného profesionála. Usekne chlápkovi hlavu a pak si tady celkem v klidu ještě kácí strom. Napadá mě, že nyní se ocitám v bezprostředním nebezpečí i já. Kdyby mě zahlédl, zřejmě by se příliš dlouho nerozmýšlel, jak se mnou naložit. „Kdepak, vrah si zaslouží jen smrt!“ řeknu si odhodlaně a jedinou ránou ze své flinty toho parchanta skolím, čímž potvrzuji svoji pověst nejlepšího střelce mysliveckého svazu naší vsi. Poté ho odtáhnu do křoví, kde leží ti dva. V tu chvíli mě zarazí maličkost, které jsem si doposud nestačil povšimnout. Ten s useknutou hlavou má totiž dosti čistý a hladký průsek, který by šel jen sotva provést tak tupým nástrojem, jako je dřevorubcova sekyra. Napadá mě šílená myšlenka. Chlap, kterého jsem zastřelil v obilí měl na zádech batoh. Nevěnoval jsem tomu přílišnou pozornost, avšak nyní se jeho obsah stal předmětem mých nejčernějších myšlenek. S velice špatným tušením jsem ten batoh otevřel a má zlá předtucha se bohužel ukázala jako opodstatněná. Objevil jsem v něm totiž velký řeznický nabroušený sekáček. Abych se přesvědčil, že právě to je onen vražedný nástroj, zkusmo jsem jím prosekl chřtán dřevorubci. Průsek byl naprosto totožný Karle! Všechny tři jsem samozřejmě zakopal hluboko v lese, ale ačkoliv se snažím na tuto smutnou příhodu zapomenout, nejde to. Mívám neklidné spaní, jídlo mi nechutná a vůbec nic mě nebaví. Na posed jsem od té doby rovněž nevylezl a obávám se, že to již nikdy nedokážu. Nejvíc mi leží v hlavě ten dřevorubec. Vrah si moji kulku zasloužil a koneckonců jsem ho zabil omylem, kdežto do chudáka nevinného dřevorubce jsem to našil úmyslně a při plném vědomí. Ty si, Karle, jediný, kdo o tom ví. Byl bych ti vděčný, abys za mnou přijel a promluvil si se mnou o tom. Ale spěchej, ať mě zde ještě najdeš živého. Děkuji!

 

S pozdravem Ignác

 

P.S.: Pozdravuj ode mne Roberta a vyřiď mu, že o ten jeho pluh mít zájem patrně nebudu.
Spirit
15. 07. 2005
Dát tip
je to super.. si to vždycky uplně živě představuju :) *

Eileen
14. 07. 2005
Dát tip
dobryyy:) (tisknu:)))

Terkasob
21. 06. 2005
Dát tip
fuj! Dobrý! Hezky se to čte...

ježiš, kluku je to skvělá věc! :))***

probe
19. 03. 2005
Dát tip
Potěšil jsi srdce myslivcovo! t. Největší psychouš, neurazíš se?, je Ignác.

Empty
19. 03. 2005
Dát tip
Mám mysliveckejch víc, hele.-))) jináč díky .-)

Tulipanka
06. 02. 2005
Dát tip
Zajímavá zápletka, i když z toho poznám, že je to vymyšlené. v některých okamžicích je to hodně nerálné (proč by vraždil dřevorubce, když by za to mohl dostat vězení?). I když těžko říct, jak to má působit. Ta forma dopisu totiž přímo evokuje brát to dílo jako skutečnost. Na druhou stranu beru, že je to "jen" literární dílo.

Petr_Pan
31. 01. 2005
Dát tip
Marťa> ani po přednesu ? :-) Mě oslovila dost .. :-) a TIPík si zaslouží

Petr_Pan
31. 01. 2005
Dát tip
avi

Nijak mě to neokouzlilo, ale ani nevzalo. Já vím, že z takové kritiky si asi něco těžko vezmeš, ale stejně si myslím, že může pomoct. Mno nic.

Zase se opakuju, ale je to skvělé :o)) ***

Lancelott
01. 11. 2004
Dát tip
Troufám si říci...dobré...ale vzhledem k těm předchozím dvěma, kdteré jsem od tebe slyšel-četl...je to trochu slabší.

ondrech
31. 10. 2004
Dát tip
hezkkýýý vtipnýý!:-))))

Aleya
18. 04. 2004
Dát tip
pobavilo:))

Empty
18. 04. 2004
Dát tip
aleya: Přečti si mou poslední, prosí prosím prosím!!!!

Dotek
16. 04. 2004
Dát tip
Tak to je dost dobré! :-)

Empty
16. 04. 2004
Dát tip
Díky! ale mám i lepší.... :)))

Nicollette
22. 03. 2004
Dát tip
No ty máš fakt takový ujetiny, ale slohově to zvládáš uplně v pohodě..:-)) ..... proč furt zabíjíš?:)***

Ighor
27. 02. 2004
Dát tip
Je to výborný. Good zápletka. Neřekl bych, že je to překombinovaný, je to fakt dobrý. Terpv na konec mi došel ten prolog...

Hip_Zdenda
13. 02. 2004
Dát tip
Ty jo, Míro, nepředělal jsi to malinko? :o) Když jsem to četl na papíře, tak to myslim nebylo psané formou dopisu, ale teď si tím nejsu úplně jistý :o)

Empty
13. 02. 2004
Dát tip
Jé, čau Zděnku! Předělal, protože mi to přišlo takový údernější, víš, seš teda všímavej...

j_i_r_i_k
08. 02. 2004
Dát tip
:))) Díky moc... Idealista rozhodně jsem, zda chorobný - nevím, co to spojení znamená, ale budiž - jen jedna poznámečka, nic proti Tvému scénáři, uznávám, že les za rozbřesku je vskutku velmi vhodné místo pro vraždu, ale pokud chci někoho prostě zabít a useknu mu hlavu sekáčkem, tak rozhodně nejsem psychicky zcela stabilní - to mě svedlo na špatnou cestu :)...

Empty
08. 02. 2004
Dát tip
Sekáček má na vesnici každý, není lehké určit, čí sekáček to zavinil, proto jde o ideální vražednou zbraň. Z člověka se někdy stane psychopat, když mu někdo zahýbá s manželkou:)))

j_i_r_i_k
08. 02. 2004
Dát tip
:))) Tak jo, tohle už je neprůstřelný :)... Jen ještě jeden detail - a proč musel tu hlavu useknout? To by nestačilo jen trošku naseknout? Vždyť to musí být docela fuška, useknout někomu hlavu, ne? (přiznávám, že jsem to nikdy nezkoušel, takže se snadno mohu mýlit) - ale pokud se zbláznil z toho, že mu žena zahejbá, tak to useknutí je asi v pořádku, tak jo, teď už je to dokonalé :)... Jo a mám pocit, že mu spíš manželka zahýbala s někým než že by mu někdo zahýbal s manželkou :)... I když nemůžu vyloučit, že mu s manželkou zahýbala třeba milenka, na kterou si činil výsadní právo - a to už by asi na zbláznění fakt bylo :)...

j_i_r_i_k
07. 02. 2004
Dát tip
Jak tomu máš rozumět? No překombinované tak nějak co tam všici dělali a že na sebe tak vhodně narazili, Ignácovy myšlenkové pochody... A že život tropí hlouposti jako že se to i přesto klidně mohlo stát, protože občas je realita neuvěřitelnější než filmový scénář :)...

Empty
07. 02. 2004
Dát tip
Kdybych napsal, že Ignác byl zrovna doma ve vaně, vrah jel zrovna na kole z pošty, dřevorubec byl na dovolené v České ráji a oběť vraha si zakládala účet v bance, příběh by jistě ztratil na své zajímavosti a čtenáře by nudil... Ačkoliv od tebe bych možná dostal tip, protože by to nebylo ani trochu překombinované...

j_i_r_i_k
07. 02. 2004
Dát tip
Eh? Nějak naprosto nechápu souvislost vany, kola, pošty, dovolené a účtu v bance s tím, že si takhle za rozbřesku na jednom místě někdo čeká na kance, zároveň si opodál jiný rube dřevo, zatímco se hned za bukem skrývá psychopatický vrah a náhodou jde kolem jeho oběť - asi proto, aby mohla být obětí... A Ignác si splete vraha s kancem, aby vzápětí našel oběť, pak hnedle dřevorubce, geniální dedukcí v něm našel vraha, přičemž mu po jeho zabití došlo, jaká to byla zcestná myšlenka... Prostě podle mě jsou lesy za rozbřesku příliš prázdné na to, aby se něco takového stalo, ale jak už jsem psal, život píše všelijaké scénáře... A i kdybys přidal x vysvětlení, nic by to přece nezměnilo na spletitosti zápletky, máš plně pravdu v tom, že by tím příběh akorát utrpěl :)... A pokud chceš tip, řekni si a dostaneš :)))...

Empty
07. 02. 2004
Dát tip
Nikde není psáno, že vrah je psychopat a oběť jde náhodou okolo. To je tvůj názor. Vrah chce zabít oběť. Kde jinde než v lese... Právě proto, že je tam tak málo lidí! Může jí tam ráno nalákat pod tisícovkou záminek. Můžou být staří kamarádi a jeden se prostě rozhodne zabít druhého, protože zjistil, že spí s jeho ženou a tak kamaráda přátelsky pozve k ránu na houby. Co se týče pracovní doby dřevorubců a myslivců, tak tě mohu ujistit (Bydlím kousek od lesa), že jejich pracovní doba začíná mnohokrát ještě před rozbřeskem.. Pokud ti to přijde nepravděpodobné, pak si chorobný idealista...

Empty
06. 02. 2004
Dát tip
Sice nevím, proč překombinované, ani nevím, jak tomu mám rozumět, ale fajn...

j_i_r_i_k
02. 02. 2004
Dát tip
Tak já Ti přidám kritiku bez tipu, ať se to změní :)... Zajímavé to je, ale trochu překombinované... I když život tropí různé hlouposti, tak co by ne...

Andulka
31. 01. 2004
Dát tip
Co delal chlap za rozbresku v poli...dalsi chlap s useknutou hlavou...zacinam byt zklamana ale mas to tak dobre napsany, ze ctu az do konce. A jsem tomu rada, protoze to mas skvele promysleni a je to dobra povidka. Sice trochu ujeta, ale dobra..:-)*

Empty
31. 01. 2004
Dát tip
Díky moc! Koukám, že sem asi jeden z mála, kdo má víc tipů, než kritik...

Roman_Tik
30. 01. 2004
Dát tip
Ty seš kolík dle mého gusta Karle. Líbí se mi jak je to chvílema nechutný, vážně!

StvN
30. 01. 2004
Dát tip
Pěkná zápletka zapletená.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru