Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chvílení

Výběr: Print
02. 02. 2004
10
0
7875
Autor
Vio

Chvílení

 

Z útržků zaschlých rtů
lepím montgolfiéru

někdo mi do ní píchá špendlíky
asi abych se tak nenafukoval

stromy se rozhodně nehodí k přistání

stejně to byla jen hračka

 

Z podhledů o schod níž
stříhám celovečerní film

zbývá jen stočit jej do spirály
rád házím barevné konfety

rozhodně je marné stát před sálem

plesová sezóna je u konce


Miroslawek
19. 04. 2004
Dát tip
tohle mi připomíná jednu moji starou... ale je lépe a výstižněji napsaná... přesto se mi ze stejných důvodů nelíbí (dnes už ;o) ... nerad "jen" házím konfety (nebo jsem jimi jen trefován)

Lee
09. 02. 2004
Dát tip
ať čtu jak čtu, pořád nic... zjecvně to není špatné, jen nemůžu najít ten tón, ten akord k rozeznění

alina
03. 02. 2004
Dát tip
.... * * ..... no commmmment ..

alina
03. 02. 2004
Dát tip
upřímně: nějakou takovouhle jsem teď čekala ;)

alina
03. 02. 2004
Dát tip
"někdo mi do ní píchá špendlíky asi abych se tak nenafukoval" ........ no vidíš, a já si tenhle veršík oblíbila hned napoprvé!

kozel divákem!

Elyn
02. 02. 2004
Dát tip
stromy se rozhodně nehodí k přistání ..:) a druhá se mi líbí...;)

papouch
02. 02. 2004
Dát tip
slípin.: Vio asi aby honí někde baby, víš? :-)) A není to z -pohledů-, ale z podhledu. Což mi není jasný, páč podhledy se dělají ze sádrokartonu a ten se jednak blbě stříhá a druhak ho zaboha do ruličky nestočíš... :-) no nic, sorrrry brrrácho :-))

Vio
02. 02. 2004
Dát tip
sleeping: zbytečná slova? Prostě jsem potřeboval vyjádřit pravděpodobnou příčinu... proč? asi abych... to není vycpávka.. nebo snad myslíš, že kdybych tam nechal jen "se tak nenafukoval", znamenalo by to totéž? Kdybys mi vytkla slovo "tak", ani bych nepíp.

Kratas
02. 02. 2004
Dát tip
Jen roluj i sádrokartóny. Dyť je to kurňa jedno. Chtěl jsem napsat kur.. ale ...... . Je to tak. *

Dash_707
02. 02. 2004
Dát tip
No fajn..:o))

Elyn
02. 02. 2004
Dát tip
náhodou podhledy... jsou super ..:)

Adelan
02. 02. 2004
Dát tip
* moc pěkné...

Vio
02. 02. 2004
Dát tip
sleeping, a nezdá se Ti, že ta otázka je trošku dvojsmyslná a tento dvojsmysl, ač je často používám, zde není na místě? Kromě toho tím úplně porušíš styl textu.

Vio
02. 02. 2004
Dát tip
Otázka "nemám se nafukovat?" může být položena v kladném i záporném smyslu... čili asi takto: "Opravdu se nemám nafukovat?" resp. "Neměl bych se náhodou nafukovat?" ... a tuhle možnost výkladu tam nechci. Styl myslím jednak graficky (někdy jde i o délku verše) a jednak změnou stylu vyprávění - tou změnou bych se dostal skoro do přímé řeči a to taky nechci.

Dero
02. 02. 2004
Dát tip
Hodně dobré ... ***

Vio
02. 02. 2004
Dát tip
sleeping, ale mně ne ;-) pro mně je to přirozené takhle... asi mám dost specifické a striktní cítění ;-) a to se může jevit neopodstatněné, stejně jako Tvoje výtka... ;-) mimochodem... "nafukuju se ?" ... to už snad ani nemyslíš vážně, ne? ;-)

drfaust
02. 02. 2004
Dát tip
...je dost frekventovaný a navíc mi přijde nepřirozený??? Necítíš ve svých slovech nějaký rozpor? frekventovaný/nepřirozený?

Elyn
02. 02. 2004
Dát tip
sleeping.. no, nafukuju se asi, ale to, co navrhuješ, opravdu je úplně mimo konstrukci celé básničky, vůbec se to tam nehodí... Otázka jako taková myslím..

drfaust
02. 02. 2004
Dát tip
Tvoje srovnání je odvěci. Bavím se o jazyce a o výraových prostředcích autora. Proto do toho nemůžeš tahat svůj osbní postoj k věcem dení spotřeby. To by byla demagogie. Svojí vátkou jsi překročila komunikační rovinu mojí otázky. Ptám se tedy ještě jednou. Jak se to má v jazyce? Já tvrdím, že je li nějaký výraz v jazyce frekverntovaným, respektive zvyšuje li se postupně jeho frekvence, svadčí to o tom, že pro uživatele jazyka je naopak přirozeným... postupně, jde li například o nespisovný projev, je přijat a kodifikován... Viz například změny psaní: jsi se/ ses.

Elyn
02. 02. 2004
Dát tip
promiň, sleeping, nebiju tě, jen jsem si přiložila ... názor...

dismorphia
01. 02. 2004
Dát tip
Plesová sezóna je u konce.. a další se chystá začít.. Jenže, čekáme my na sezónu nebo sezóny na nás?:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru