Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jediná jistota

Výběr: Lyryk
02. 02. 2004
18
0
7029
Autor
kassiope

Snad každý se jí trochu bojí...já tedy ano...

V kolejišti

života

to skřípe zbabělostí,

když poznáme,

že jistota

je bělost našich kostí.


podezdívka
23. 08. 2005
Dát tip
Je to tak. *t

ponetka
04. 11. 2004
Dát tip
jo jo, tohle já můžu...*

Lotoska
04. 11. 2004
Dát tip
hezké *

katugiro
20. 10. 2004
Dát tip
trochu se zpožděním... v téhle otázce zrovna nijak nepochybuji, pro mě tuhej = mrtvej = úplně mrtvej = už nežije a podle mého názoru moje ucho informace mého "já" nenese... dobře, DNA je tam tolik, že by se pět prasátek nažralo, ale i kdyby ho bylo ještě o metrák víc, s "já", s čímsi esenciálním, to nemá moc společného takže to každý vidíme jinak, nevadí... ale asi bych to už nepatlal sem - Jediná jistota, a tolik pochybností :)

pozorovatel
12. 10. 2004
Dát tip
A věříš jen vědecky potvrzenému? Nemáš jako já vlastní verze, i když nepodložené? "To, že dokud budou moje buňky existovat, budu i já, je nesmysl" záleží, co chápeš pod pojmem "já".... Já si myslim, že každá část mého těla nese informace mého já.

kassiope
11. 10. 2004
Dát tip
:o) díky

katugiro
11. 10. 2004
Dát tip
pozorovatel: ohledně té jistoty smrti? Tak ta, přijde mi, jistá je.

kassiope
11. 10. 2004
Dát tip
Při prvním čtení ti to přišlo jinak, ale teď.... Každopádně s tebou souhlasím, co je jistějšího? :o)

katugiro
11. 10. 2004
Dát tip
ne že bych si přesně pamatoval, co mi přišlo jinak, ale ohledné té smrti bych se asi nebyl přel - líbí se mi moc to skřípání kovu o kov když člověk nechce a nechce a zbaběle visí na záchranné brzdě... to, co mi přišlo jinak, bylo jestli to tak vždycky je, jestli naopak nezačneme horečně přikládat pod kotel, abychom viděli větší kus světa / a pro samou práci a uhelný prach nevidíme nic... a ještě bolí záda :) rád jsem se vrátil

pozorovatel
11. 10. 2004
Dát tip
Že odumíráme jisté je. Ovšem, že zemřeme jisté není. Vysvětlim, proč si to myslim: Zemřít znamená ztrátu života a základem života je buňka, čili dokud budou naše buňky existovat budem i my, i když v poněkud rozpoloženém stavu:) Smrt by se ale i dala brát jako ztráta pospolitosti těla a vědomí. Tělo je shluk pospojovaných molekul a jeho rozpojení by se dalo nazvat smrtí. Ovšem, ta smrt by také mohla trvat po dlouho, čímž by nebylo vůbec jasné, kdy dotyčný se doopravdy rozpojil...tedy zemřel. A to nemluvím/nepíšu o tom, kam a jak dlouho se ztrácí vědomí... Hihi, a to vlastně kecám o ničem. Mám totiž problémy se slovem "smrt" a jeho významem, který je dost nejistý. Asi to slovo přestanu používat:)))

kassiope
11. 10. 2004
Dát tip
katugiro: rozimím ti naprosto dokonale, jenom přece jen, když přijde tohle ošklivý slovo na jazky, tak nějak se naježí chloupky a nechce se ani uvěřit, že by to mohlo takhle dopadnout a člověk od toho tématu raději utíká, protože nad tím nechce přemýšlet neb je mlád :o) Jinak děkuju za názorek :o) pozor: je možné, že zemře jen tělo, naše hmotná stránka a duše (jak jsi řekl vědomí) zůstává kdes v prostoru a někde bloudí nebo hledá nový domov (tělo). Já nevím, píšeš o tom moc zbytečně složitě, i když tě chápu, prostě to, že jednou odejdeme z tohoto světa je jisté, což jisté ovšem není, jestli se do něj někdy vrátíme. A to slovo taky zrovna v lásce nemám, obzvlášť na podzim :o)

pozorovatel
11. 10. 2004
Dát tip
Koukám, že máme hodně rozdílné pohledy. Snažim se psát naopak srozumitelně, i když k takové věci to příliš nejde, protože pojem smrt už je tolika způsoby zformulován, že vlastní jeden význam téměř nemá. Nevěřím, že tu po nás zůstane (či odletí někam) duše, zatimco hmotná stránka odumře. Z toho je až cíti poetismus a doufání... Viděl bych to spíš na rozklad a to rozklad i duše, mysli,..čehokoli abstraktního. Jediné, v co dokážu věřit, jsou zanechané stopy naší existencí... stopy oku neviděné. Ostatně tím se vysvětlují reinkarnace, kdy po smrti některý člověk zanechá v druhém svůj abstraktní odkaz. Mohl bych o tom vyprávět příběhy.......

katugiro
11. 10. 2004
Dát tip
pozorovatel: v tom, co je smrt, nabízí dle mého názoru lékařství docela srozumitelný a přijatelný pohled - zástavu vitálních funkcí, tj. zástava srdce, dýchání a mozkové činnosti, průkaz EKG, EEG a nějaké angiografické vyšetření. To, že dokud budou moje buňky existovat, budu i já, je nesmysl. Udržet pacientovo tělo "naživu" na přístrojích není takový problém, ale "nahodit ho", aby žil když už ne vědomě, tak alespoň nevědomě, to nejde.

Jajoch
10. 10. 2004
Dát tip
Jo. To je fajn, lehce do filosofování, trošičku rozpaků, přisypat strašlivou pravdu...skvělej recept. Tip.

kassiope
10. 10. 2004
Dát tip
Děkuju moc za zastavení a za upřímnost, vážím si toho :o)

pozorovatel
10. 10. 2004
Dát tip
Jistá je jen smrt, říká se a já doplňuju, že už ani ta smrt není tak jistá...

pozorovatel
10. 10. 2004
Dát tip
katugiro: mě by moc zajímalo, jak to přijde tobě:o) Za jistoty asi považuju jen konstanty... ještě jsem nepřemýšlel... já raději ty solidní nejistoty:)

stromovka
14. 09. 2004
Dát tip
jo

gabio
14. 09. 2004
Dát tip
:) t

Nostradamus
25. 08. 2004
Dát tip
*

Marthin
22. 08. 2004
Dát tip
Ty vidíš...

ajlla
25. 05. 2004
Dát tip
hmm...zajímavé ;o)*

(závorka)
11. 05. 2004
Dát tip
jo, (líbí) T

Craerassy
20. 04. 2004
Dát tip
To je hodně silné. tip

katugiro
14. 02. 2004
Dát tip
zní to pěkně jen mi to... ééé... přijde jinak :)

815_0
03. 02. 2004
Dát tip
Zajímavé :-)

Noe1
02. 02. 2004
Dát tip
t* až mi praštělo v kostech ... na druhou stranu - jediná naše jistota je, že je vše nejisté - a i to je zatraceně nejsté ;-)

Bagg
02. 02. 2004
Dát tip
hmmhmmm.... neni zla

Bagg
02. 02. 2004
Dát tip
hmmhmmm.... neni zla

ashentree
02. 02. 2004
Dát tip
Tak to je... Jistota není... Ale je sen... A jsou tu notoričtí snílci :-) ***t a díky...

Feanor
02. 02. 2004
Dát tip
Vždyť vše co odsouzeno bylo k žití má zas jen zemřít zčernat ztlíti a na konci té cety z popele jen noční havran smrtky zapjeje.

zuzuzu
02. 02. 2004
Dát tip
tak Maslow to rozpracoval líp.... ale dobry, docela jo*

zzz1958
02. 02. 2004
Dát tip
napiš veselou, jo, hi

Andulka
02. 02. 2004
Dát tip
Zbabelost ma hanlivy vyznam. Proto se mi tam to slovo nesedi. Kazdou chvili musime udelat rozhodnuti, ktera vyzaduji urcity risk. To ze se nekdo boji, neznamena jeste, ze je zbabely....:-)

Rozervanec
02. 02. 2004
Dát tip
po andulcine kritice jsem to cetla snad jeste asi 10x....neco na tom bude..... ale jinak je to vazne mrazive az mi leze mraz po zadech... ...ale je to povedene..

Rozervanec
02. 02. 2004
Dát tip
avi :c)

zuzuzu
02. 02. 2004
Dát tip
andulka je dogmatik, kterej tem pojmum rozumi jen ze svyho hlediska, stejne tak te basni a dava to naodiv opet jen vyhraněně....

zuzuzu
02. 02. 2004
Dát tip
mně jde o způsob, jakym ho sděluje, jo?

kassiope
02. 02. 2004
Dát tip
Tak jako tak vám děkuju za různorodé názory :o)

Dero
02. 02. 2004
Dát tip
Dobré, velmi dobré ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru