Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

MEDICÍNA PRO DUŠI

02. 02. 2004
2
1
1663
Autor
Abur

Sbírka citátů známých i méně známých osobností.

MEDICÍNA PRO DUŠI

Sbírka vtipných citátů (aforismů, přísloví a moudrých rčení) pro lidi různého věku.

ÚVOD

Aforismus má tu výhodu, že nezůstává nedočten (N.N.)

Ne každý pochopí aforismus. Pro takové se musejí natáčet několikadílné filmy. (Viktor Koňchin)

Moudrý aforismus dokáže dát čtenáři víc než hloupý román. (Uspořadatel této sbírky)

Sbírka citátů, kterou jsem uspořádal, se nechce tvářit nikterak vznešeně a nemá žádný jiný cíl, než, na výběru vtipných aforismů a jim podobných moudrých rčení různých autorů, ukázat, jak je lidský život složitý a pestrý a jak lze i přesto všechny životní situace brát a přijímat s určitým humorem a nadhledem.

Sbírka zahrnuje aforismy a citáty vztahující se téměř ke všemu, co se dotýká člověka. A to, že si některé aforismy, zaměřené ke stejnému problému, vzájemně protiřečí, není znakem nějaké jejich hlouposti, nýbrž právě naopak, důkazem hluboké lidské moudrosti. Vždyť stejná životní situace může mít pro každého člověka zcela osobitý význam.

Přál bych si proto, aby ve sbírce obsažené moudré myšlenky, vtěsnané do minima slov, přinášely čtenáři nejen potěšení a zábavu, ale aby mu posloužily i jako účinný, zcela neškodný, a snadno dostupný lék na jakékoliv životní trápení, které ho v životě potká.

A b u r

ČÁST I.

O mužích, ženách, lásce, svatbě a manželství.

Úspěšný muž je ten, který vydělá víc než stačí jeho žena utratit, úspěšná žena je ta, které se podaří najít takového muže. (Sacha Guitry)

- Muž je vždy tak starý, jak si připadá, ale nikdy ne tak důležitý.

(Simone de Boauvior)

- Opravdový muž se pozná dokonce i nahý.

(Lec)

- Muži jsou tvorové se dvěma nohama a osmi rukama.

(Mansfieldová)

- Muž je tvor, který první polibek uloupí, druhý vyžebrá, třetí vymáhá,čtvrtý dostane, pátý si nechá líbit a všechny ostatní snáší.

(Rowlandová)

- Muž může být šťasten s jakoukoliv ženou. Pokud ji nemiluje.

(Wilde)

- Jsou muži, které je možné klamat s každou ženou.

(Kraus)

- Kdyby se muži ženili se ženami, které si zasluhují, měli by velmi těžký život.

(Wilde)

- Muž by se často spokojil jen s drobnými projevy přízně od ženy, jíž se dvoří, ale neodvažuje se býti

nezdvořilý a stane se jejím milencem.

(Rey)

- Muž, který se žení z lásky, má v noci ráj a ve dne vrásky.

(Italské přísloví)

- Všichni muži hledají ideální ženu - bohužel, vždy až po svatbě.

(Rowlandová)

- Správně vychovaný muž žije u své milenky a umírá u své ženy.

(Becque)

- Průměrný muž se zajímá více o ženu, která se zajímá o něj, než o ženu - jakoukoli - která má hezké nohy.

(Dietrichová)

- Existují tak marniví muži, že jsou hrdi i na ty, kdo jim nasazují parohy.

(Rey)

- Ženatí muži žijí déle - nebo jim to alespoň tak připadá.

(Nestroy)

- Muž, který si bere nehezkou dívku, je prachobyčejný lenoch.

(Saganová)

- Jací bychom byli my, muži bez žen? Vzácní, velmi vzácní.

(Twain)

- Muž se domnívá, že si vybral ženu; ve skutečnosti si žena zvolí muže, který si ji pak vybere.

(Gasset)

- Znám muže, který je už dvaatřicet let šťastně ženatý - ovšem, s pěti ženami za sebou.

(Kishon)

- Mužům jde u žen hlavně o duši. Musí však přebývat v pěkném mladém těle.

(Guitry)

- Muž není nikdy tak slabý, jako když mu žena říká jak je silný.

(Chesterton)

- To, že prošedivělé mužské skráně tak přitahují ženy, je jakýsi druh vyšší spravedlnosti, neboť ženy jsou většinou jejich příčinou.

(N.N.)

- Člověk se snaží vypadat trochu k světu, pak si ale uvědomí, že je ženatý.

(Afanasjev)

- Tři druhy mužů se špatně vyznají v ženách: mladíci, muži středního věku a starci.

(Irské přísloví)

- Statisticky je zjištěno, že na každého muže, který dosáhne věku 85 let, připadá sedm žen. To už je ale, bohužel, pozdě.

(Hoel)

- Kdyby byli muži tak dokonalí milenci jak o sobě říkají, neměly by ženy ani čas se znovu učesat.

(Gitry)

- Skromnost je vlastnost, kterou ženy na svých milencích spíše chválí než obdivují.

(Sheridan)

- Pro muže je velice znepokojující, když začíná na ženy působit uklidňujícím dojmem.

(Gabin)

- Muži dneška se i v lásce chovají jako zápasníci v ringu: chtějí hned dosáhnout vítězství na lopatky.

(Higginsová)

- Muži se v lásce často chovají jako v restauraci: objednají si podle jídelního lístku a potom šilhají na sousedův stůl.

(N.N.)

- Když vášeň zvítězí nad posláním, muž přestává být mužem.

(Maurois)

- Starý mládenec je muž, který vyvodil důsledky ze zkušenosti těch druhých.

(Ustinov)

- Starý mládenec je muž, který se rozhlédne než skočí - a pak neskočí.

(Peter)

- Staří mládenci mají výhodu, že vidí-li krásnou ženu, nemusejí se užírat, že doma mají tak ošklivou.

(Léautaud)

- Starý mládenec se nudí všude, ženatý jen doma.

(Dumas)

- Gentleman je starší pán, který mladistvě vyhlížející ženě nepřipomíná, že si spolu kdysi jako malé děti hráli.

(N.N.)

- Gentleman si dává při kašli ruku před ústa i ve tmě.

(N.N.)

- Dnes už platí za gentlemana muž, který vyjme cigaretu z úst než ženu políbí.

(Streisandová)

- Gentleman je muž, který se alespoň někdy chová tak, jak by se měl chovat stále.

(Leighová)

- Fotbal soustřeďuje dva druhy mužů: ty, co nemají dívky, a ty, kteří mají ženy.

(Radovič)

- Nic nepřijde muže tak draho, jako oběť, kterou pro něj žena podstoupí.

(Romains)

- Ženy jso chameleonky lásky. My muži jsme pro ně jen barvou, jíž se přizpůsobují.

(Chevalier)

- Ženatí muži jsou jako krasobruslaři: volná jízda jim sedí lépe než povinná, ale nejraději mají krátký program.

(Melliesová)

- Je-li žena v neprávu, pak první, co musí muž učinit, je okamžitě ji odprosit.

(Fresnay)

- I hloupý muž se pokládá za něco lepšího než je žena.

(Mongolské přísloví)

- Muž chce ženu natolik chytrou, aby pochopila jak je miudrý, a natolik hloupou, aby se mu obdivovala.

(Zangwill)

- Největší díla a zásluhy o obecné blaho nalézáme na účtech mužů neženatých a bezdětných.

(Bacon)

- Největší předností některých mužů je jejich žena.

(Sandová)

- Adam musí mít evu, které by ukázal co dokáže.

(Německé přísloví)

- Každý muž si přeje mít ženu, která v něm bude podněcovat jeho lepší vlastnosti a snahy - a druhou ženu, která by mu pomohla na ně zapomenout.

(Rowlandová)

- Úspěšný muž često vděčí za svůj první úspěch své první ženě, a za druhou ženu tomu úspěchu.

(Garcon)

- Jsou muži, jejichž žena vskutku neví co chtějí. Ženy ostatních mužů to však vědí.

(Faure)

- Až potkáš věrného muže, požádej ho o autogram.

(Rowlandová)

- Nic není na světě slabšího než muž.

(Homér)

- Nejnebezpečnějšími soky jsou právě nejodlišnější mužové.

(Stendhal)


1 názor

KayTee
19. 02. 2004
Dát tip
klub a tip

MeTB
05. 02. 2004
Dát tip
Dobrá sbírka aforismů. Tip Tom

StvN
04. 02. 2004
Dát tip
Dobroš.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru