Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Medicína pro duši - 2

04. 02. 2004
1
0
1487
Autor
Abur

Pokračování sbírky citátů

Ženy jsou běloučký cukr v tom hořkém kafi života.

(Jaroslav SEIFERT)

- Žena je něžnější než květ, ale tvrdší než kámen.

(Baudelaire)

- Ideální žena je taková, která nás nepodvádí, ale je tak nádherná, jako by to stále dělala.

(Aznavour)

- Žena je jako lilie: jemný muž se jí neodváží dotknout, ale přijde osel a sežere ji.

- (Rochefoucauld)

- Žena je domácí bouřka.

(Shaw)

- Žena je docela obačejný tvor, o němž sis udělal krásnou představu.

(Flaubert)

- Do žen a do melounů se nevidí.

(Italské přísloví)

-Ženy jsou jako závodní vozy: jsou citlivé, nervní, je obtížné je řídit a ještě obtížnější brzdit.

(Stewart)

- Ženy nedokážou poradit. Umějí jen talentovaně odrazovat.

(Pitigrilli)

- Žena je budoucnost muže.

(Sumerské přísloví)

- Ženy jsou jako cigarety. Nejdříve táhnou velmi dobře, ale nakonec se všechen jed nahromadí v ústech (Shaw)

- Žena přitahuje muže svými přednostmi a připoutává si je jejich slabostmi.

(Anglické přísloví)

- Ženám rozumíme jako ptačí řeči: intuicí, nebo vůbec ne.

(Amiel)

- Každá žena se mýlí, dokud nezačne plakat. Pak má najednou vždy pravdu.

(Haliburton)

- Žena vždy učiní co si přeje muž, požaduje-li muž co ona chce.

(Taylorová)

- Intuice je přesně to, co ženě umožňuje sečíst 3 + 3 a dojít k jakémukoliv výsledku, jehož se jí zachce.

(De Sica)

- Jen co řekneš ženě že je krásná, hned si myslí, že je moudrá.

(Renard)

- U ženy si vážíme i špetky duchaplnosti, jako se nám u papouška líbí, pronese-li zřetelně pár slov.

(Swift)

- Ženy, jež jsou zvyklé myslet, jsou ty, na něž muži nemyslí.

(Donnay)

- Byla-li počestná, to nevím, byla však ošklivá, a to je u ženy již půl cesty k ctnosti.

(Heine)

- Co si o mně teď pomyslíte, ptají se ženy - většinou až tehdy, když už o tom není pochyb

(Maugham)

- Když řeknete ženě, že má nejkrásnější oči na světě, hned vás upozorní, že ani nohy nemá špatné.

(Musset)

- Ženy mají dost důvtipu, aby v případě, že se vdají za milionáře, se do něj i zamilovaly.

(Pavese)

- Ženy jsou dřevitá vlna v bedně života.

(Tucholsky)

- Hodné a počestné dívky se těžko vdávají. Čím víc odpovídají vkusu svých rodičů, tím méně zajímají ty, za které by se mohly provdat.

(Radovič)

- Konverzací rozumí žena umění nepustit druhé ženy ke slovu.

(Polgár)

- Ženy někdy mlčí, ale není to nikdy, když nemají co říci.

(Souday)

- Příliš žvanit začnou ženy teprve tehdy, když zestárnou. Když jsou mladé, zamlčí nám toho až až.

(Nestroy)

- V každém případě mají televizor a rádio před ženami tu přednost, že se dají vypnout.

(Carrel)

- Ženský jazyk může smlčet leda to, o čem neví.

(Seneca)

- Ženy spolu hovoří tak, že jde vlastně o dva na sobě nezávislé monology.

(Plzák)

- Ženy musejí být milovány, mají-li zůstat krásné.

(Bauer)

- Když žena odmítne tvou lásku a nabídne ti přátelství, nepokládej to za rozchod. Znamená to, že chce dodržet pořadí.

(Moliére)

- Žádná žena se nestará o erotiku, pokud se o ni dostatečně stará muž.

(Saganová)

- Dovedete si představit ženu, která by nechala svého milence, aby jí vyprávěl tisíc a jednu noc pohádky?

(Lec)

- Nepřístupnost žen je pouze vatříbený doplněk jejich půvabu.

(Rochefoucauld)

- Žena se směje kdykoli může, a pláče, kdy se jí zachce.

(Francouzské přísloví)

- Ženy nám někdy zpříjemňují tento svět, někdy nás smiřují s oním světem.

(Lidové rčení)

- Všechny dívky jsou hodné, krásné a milé. Odkud se jen bere tolik zlých ženských?

(Ruské přísloví)

- Ideální žena je ta, která je vám věrná a zahrnuje vás péčí a něhou, jako kdybyste byl jejím milencem.

(Achard)

- Ženy se nikdy neohlížejí. Jediná tak učinila a proměnila se v solný sloup.

(Shakespeare)

- Žena nás všechny redukuje na společného jmenovatele.

(Shaw)

- Ženy milují poražené, ale podvádějí je s vítězi.

(Williams)

- Každá žena umí z ničeho udělat tři věci: klobouk, salát a manželskou scénu.

(Francouzské přísloví)

- Nač ztrácet čas odporováním ženě? Stačí cvíli počkat, sama změní názor.

(Anouilh)

- Žena buď miluje, nebo nenávidí, nic jiného.

(Syrus)

- Kompromisem rozumí žena, že muž ustoupí, je-li ona v neprávu.

(Pagnol)

- Umění ženy spočívá v tom, že si umí zvolit muže, který si ji pak vybere.

(Green)

- Mnoho manželek by bylo lepšími ženami, kdyby neztrácely tolik času, aby udělaly ze svých manželů lepší muže.

(De Sica)

- Nejlepší způsob jak ztratit ženu, je ukázat jí život, jaký jí můžete nabídnout jen na pár dní.

(Remarque)

- Flirt je pro ženu rozcvička s tupým fleretem, než vstoupí na bojiště s těžkým kordem.

(Donnay)

- Každá žena hledá mimořádného muže. Když ho nalezne, snaží se učinit z něj cvičenou opici podle svých představ.

(Steiger)

- Většina žen není proti líbání rukou, neboť soudí, že muž konečně někde začít musí.

(N.N.)

- Žena je krásné zvířátko bez kožešiny, jehož kůže je velmi žádaná.

(Renard)

- Ženská duše je pro mne otevřená kniha, jenomže napsaná v nesrozumitelné řeči.

(Kishon)

- Jsou dva druhy žen: jedny pletou svetry, druhé je vyplňují.

(N.N.)

- Milijící žena je jako vyšetřující soudce: požaduje stále další důkazy.

(N.N.)

- Ženy, to není koníček, to je přímo kalamita.

(Brailowski)

- Ženy jso jako zápalky: přitlačíme-li málo, nevzplanou, přitlačíme-li příliš, spálíme si prsty.

(Goetz)

- Jedné ženě trvá dvacet let než udělá ze svého syna muže. Jiné pak dvacet minut, než z onoho muže udělá hlupáka.

(Rowlandová)

- Kdyby ženy řídily auta s takovou rozvahou jako své muže, staly by se jejich havárie vzácností.

(Steinbeck)

- Žena pokazí každý vztah, protože se snaží aby trval věčně.

(Wilde)

- Ideální žena, jak si ji muž představuje: dáma v salónu, kuchta v kuchyni a koketa v ložnici. Většina mužů ovšem dostane opak: dámu v kuchyni, kuchtu v ložnici a koketu v salónu.

(Reinhardt)

- Žena je lidské stvoření, které se obléká, žvatlá, a zase svéká.

(Voltaire)

- Chceš-li poznat chyby některé ženy, obrať se na její nejlepší přítelkyni.

(Barbey de Aurevilly)

- Žena raději podlehne násilí než vlastní slabosti; potom vypadá situace tak, že jí násilím vzali to, co by byla i tak dobrovolně darovala.

(Diderot)

- Ženy jsou sudí, kteří někdy ukážou žlutou kartu, ale nikdy červenou.

(Mastroianni)

- Když už žena dala klíč ke svému srdci, jen zřídkakdy nevymění zámek.

(Sainte-Beuve)

- Ženy jsou stříbrné misky, na něž klademe zlatá jablka.

(Goethe)

- Jen jedna věc by byla horší než žít se ženami - žít bez nich.

(Wilde)

- S krásnou a profesionálně úspěšnou ženou je vždycky těžké pořízení.

(Neff)

- Pro hloupé ženy máme galantnost, co si ale počít s chytrými? Tady je člověk bezradný.

(Mann)

- Intuice je zvláštní instinkt, který ženě říká, že má pravdu, ať ji má, nebo nemá.

(Hubbard)

- Žena, po které touží někdo jiný, hned stoupne v ceně.

(Remrque)

- Žena vyžaduje lásku tichou a klidnou, podobnou matné lampě v budoáru, která je příliš tlumená na to, aby při ní muž mohl pracovat, ale dost jasná na to, aby nemohl usnout.

(Erenburg)-

- Zpočátku žena odolává mužovu útoku, na konci mu brání v ústupu.

(Wilde)

- Žena není nikdy upřímnější, než když říká milionáři: Miluji tě.

(Voltaire)

- Není dobře pro ženu, má-li více milenců. Jeden se pak spoléhá na druhého.

(Roda )

- Zamilovaná žena je otrokyně, která nechává okovy nosit svému milenci.

(Rey)

- Ženy jsou nešťastné, protože věří, že by mohly být šťastné.

(Guitry)

- Žena zřídka pochopí, že milovat ji věčně vůbec neznamená milovat ji celou tu dobu bez přestání.

(Achard)

- U žen je všechno srdce. Dokonce i hlava.

(Paul)

- S cizími ženami se nemá spát. Správně. Ale ženy s nimiž spíme, nejsou přece tak docela cizí.

(Laub)

- Ráno do maštale, večer do postele.

(Slezské přísloví)

- Největší ctižádostí ženy je vzbuzovat lásku.

(Moliére)

- Žena je silná jedině mírou neštěstí, kterým může potrestat svého milence.

(Stendhal)

- Kde by byla moc žen, kdyby nebylo ješitnosti mužů.

(Ebner-Eschenbachová)

- Kdyby jen bylo možné klesnout do náruče ženy - a přitom neupadnout do jejích rukou.

(Montherlant)

- Strašné je, že není možné žít ani s ženami, ani bez nich.

(Byron)

- Když si žena poprvé nasadí brýle, znamená to, že u ní zvítězila zvědavost nad ješitností.

(Lebeděv)

- Polovina žen je nešťastná, protože nemá to, co činí nešťastnou tu druhou polovinu.

(Bazin)

- Žena, která neumí být šťastná doma, nebude šťastná nikde.

(Tolstoj)

- Ženy nechtějí rovnoprávnost s muži, to nic není, ale s jinými ženami.

(Radovič)

- Základ ženské povahy je koketnost; všechny ženy ji ovšem neuplatňují, protože některé jsou na to moc hloupé, a jiné moc chytré.

(Rochefouceuld)

- Ženy jsou dnes tak vysoce vzdělané, že je nic nepřekvapí, vyjma šťastného manželství.

(Wilde)

-Ženy přejímají špatné vlastnosti mužů a povyšují to na emancipaci.

(Lange)

- Upřímnost od ženy - toť projev krajního nezájmu.

(Nahr)

- Čtyřicetiletá žena pro tebe udělá všecko, dvacetiletá nic.

(Balzac)

- Ženě je naprosto nepochopitelné, jak ji může někdo milovat.

(Maugham)

- Žena je jako tvůj stín: běž za ní - bude před tebou prchat, utíkej před ní - poběží za tebou.

(Musset)

- Znám jen jediný způsob boje se ženou - vezmu klobouk a uteču.

(Barrymore)

- Je jeden jediný způsob jak jednat se ženami. Bohužel, nikdo ho nezná.

(Chaplin)

- Nepřítomnost žen z nás činí hrubce, nebo světce.

(Cesbron)

- Ovládneme-li se v přítomnosti ženy, máme jen dvě možnosti: malou, že to ocení, a velkou, že nás bude považovat za hlupáka. Neovládneme-li se však, máme také dvě možnosti: malou, že nám to bude zazlívat, a velkou, že nám to nebude zazlívat.

(Goetz)

- Nejlepší přístroj na odhalování lží je žárlivá žena.

(Thurber)

- Žena potřebuje v radosti i v zoufalství v každé situaci - zrcadlo.

(Kraus)

- Ženy nevědí co chtějí a nedají pokoj dokud to nedostanou.

(Wilde)

- Nemůžeš prožít celý den v radosti, jestliže ho strávíš se ženou.

(Simonides)

- Studovat ženy je lepší než je znát.

(Greene)

- U mladých žen nahrazuje krása ducha, u starých duch krásu.

(Montesquieu)

- Jsou ženy, které věří, že každá nespravedlnost se dá odčinit dobrým jídlem.

(Greene)

- Je lepší ženu rozčilovat, než nudit.

(Shaw)

- Když muž skoncuje se ženou, pro ni tím věc teprve začíná.

(Welles)

- Mužova láska a jeho život není totéž, ženina láska je její celá existence.

(Byron)

- Miluješ-li ženu, občas od ní odejdi.

(Malajské přísloví)

- Osobnost ženy je vždy rozpolcena, kdežto osobnost muže má za cíl jen sebe.

(Staelová

- Na světě existuje nanejvýš jedna zlá žena. Bojužel, každý muž jen tu svou má za onu jedinou.

(Lessing)

- Chceš-li hodnou ženu, buď správným mužem.

(Goethe)

- Žena, která nedokáže zakrýt líbezností i své chyby - není ženou.

(Wilde)

- Jestliže hovoří ženy o ženách, u krásných vyzvedávají především rozum a u rozumných krásu; u páva hlas, u slavíka peří.

(Paul)

- Krásné ženy se dnes připočítávají k talentu svých manželů.

(Lichtenberg)

- Ženské lži se liší od mužských, jako se liší fleret od hulánské šavle.

(Guitry)

- Každé ženě je vždy milé, kritizujeme-li jinou ženu.

(Graaf)

- Jakmile ženy přestanou být předmětem pomluv, začnou se jim samy věnovat.

(Augier)

- Chcete-li se dovědět co si žena skutečně myslí - což je mimochodem vždycky nebezpečné - dívejte se na ni, ale neposlouchejte ji.

(Wilde)

- Snáší-li žena jinou ženu, je k ní laskavá. Nesnáší-li ji, je k ní velmi laskavá.

(Sandová)

- Od nezkušených žen se můžeme mnohému naučit.

(Casanova)

- Ženskou je lepší utopit, než zranit její city.

(Mac Donald)

- Jak by byly ženy miloučké, kdyby nechtěly být šťastné.

(Guitry)

- Žena je jenom žena. Ale dobré cigáro, to je přece pokouřeníčko!

(Kipling)

- Jsou dva druhy žen: oženit se s jedněmi je šílenství, oženit se s druhými je zločin.

(Slaughter)

- Jako ustavičné kapání skrze střechu je žena svárlivá.

(Šalomoun)

- Říká-li žena ne, myslí ano.

(Shakespeare)

- Źeny, jsou-li počestné, jsou vzácné jako perly. Jsou-li pravé.

(N.N.)

- Existují tak počestné ženy, že mají vždy výčitky svědomí, když svého muže podvádějí.

(Maupassant)

- Některé ženy jsou tak odolné, že na ně působí jen diamanty.

(Lembke)

- Ženy někdy odpustí tomu, kdo zneužije příležitosti, ale nikdy tomu, kdo jí nevyužije.

(Jeanson)

- Každá žena má slabost pro pitomce, poněvadž si myslí, že zpitoměli z lásky k ní.

(Žáček)

- S krásnou ženou mluv o její moudrosti, s moudrou o její kráse.

(Chevalier)

- Muži si libují v tom, že rozšiřují zlomyslné bonmoty o ženách. Ženy se jim mstí tím, že v praxi dokazují jejich pravdivost.

(Magnaniová)

- Ženy přikládají větší důležitost své kráse než své inteligenci, poněvadž muži bývají mnohdy hloupí, ale zřídka slepí.

(Montherlant)

- Ženy nejsou nikdy při sobě, chtěly by tedy, aby také muži nebyli nikdy při sobě, ale při nich.

(Kraus)

- S nehezkými ženami se člověk cítí nejlíp.

(Casanova)

- Ženy nemají smysl pro humor, protože muže milují, místo aby se jim smály.

(Brecht)

- Nechápu, proč se ženy tolik stydí svléknout před lékařem. Vždyť je to jen mužský jako každý jiný.

(Bardotová)

- Žena snadno oklame sto mužů, ale ani jedinou ženu.

(Morganová)

- Nejlepšími znalci žen jsou meteorologové, neboť dávají uragánům ženská jména.

(Ustinov)

- Líná žena, má-li síto, nemá mouku, má-li mouku, nemá síto.

(Italské přísloví)

- Není ani tak zajímavé, co vám ženy povídají, jako to, co vám zamlčují.

(Dumas ml.)

- Nejtajnější přání musíme ženě vyčíst ze zavřených očí.

(Belmondo)

- Dáma je žena, která dělá z mužů gentlemany.

(Guiness)

- Ženy mají zvláštní vášeň pro matematiku: dělí své stáří dvěma, zdvojnásobují cenu svých šatů, ztrojnásobují plat svých mužů a přičítají pět let k věku svých přítelkyň.

(Achard)

- Ani nejkrásnější žena nestojí za to, co nás stála, i když nás nestála zhola nic.

(Balzac)

- Být ženou je hrozně těžká věc, protože obvykle musí žíti s muži.

(Conrad)

- Žádná žena nenosí ráda šaty, které jiná žena odložila. S muži již není tak vybíravá.

(Saganová)

- Mám rád ženy hlavně když líbají. Protože tak musejí dlouho mlčet.

(Achard)

- Dívá-li se některá žena často do zrcadla, nemusí to být ješitnost, ale statečnost.

(Twain)

- Ženské koleno je užitečný kloub a nikoli předmět pro potěšení.

(N.N.)

- Nejsou ošklivé ženy, jsou jen ženy lhostejné.

(Rubinsteinová)

- Některé ženy jsou spokojené teprve tehdy, vypadají-li mladší než jejich dcery.

(Gable)

- Vedle mužské se ženská rozkoš vyjímá jako epos vedle epigramu.

(Kraus)

- Každý erotik znovu a znovu tvoří ženu z lidského žebra.

(Kraus)

- Jen ženy, které nemilujeme, jsou přesné.

(Dumas)

- Tři muži kalí štěstí ženy: jeden, jehož marně získává, druhý, jehož se marně snaží zbavit, a třetí, který se chce zbavit jí.

(Rowlandová)

- U vdovy je vždy lépe být druhým manželem než prvním.

(Konfucius)

- Ženy jsou zaměstnáním pro lenochy.

(Napoleon)

- Vrátí-li žena muži dárek, pak ho opravdu nenávidí.

(Talleyrand)

- Není divu, že ženy nemají na nic čas. Podívejte se jen na ty jejich malinké hodinky.

(Tuwim)

- Bílé ženy se chovají jako mužové indiánských squav: když táhnou do boje proti mužům, pomalují se válečnými barvami.

(Zaloga)

- Žena může udělat z muže milionáře. Ale jen z takového, který je miliardářem.

(Chaplin)

- Chytrá žena má milióny nepřátel - všechny hloupé muže.

(Ebner-Eschenbachová)

- Každý génius je pro lidstvo ztracen, jestliže se narodí jako žena.

(Stendhal)

- Jsem ráda, že nejsem muž, protože bych se musela oženit.

(Staelová)

- Narodit se je dobrodružství, nebezpečnější pro ženu než pro muže.

(Henry)

- Z pozemských statků nejlepší je dobrá žena; špatná žena je nejtrpčí úděl života.

(Simonides)

- Svou ženu bych si nechtěl vzít.

(Martialis)

- Dobré ženy nemají ceny.

(Slovenské přísloví)

------------------------------------------------------------------------------------------


Dero
04. 02. 2004
Dát tip
Většinu z nich znám ... ale je to pěkná sbírečka. :o)

Kolega
04. 02. 2004
Dát tip
Muž někdy pochopí, proč se vraždí i ženy. Páral - Milenci a vrazi

StvN
04. 02. 2004
Dát tip
Jsem rád, žes nevynechal mého oblíbence Musseta.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru