Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VULKÁN

12. 02. 2004
15
29
11971
Autor
vesuvanka

"Báseň o vulkánech ještě čeká na svého básníka." Tato věta slavného vulkanologa Harouna Tazieffa mě inspirovala k psaní básní o vulkánech, které miluji. První je tato krátká báseň.

VULKÁN

Bolestný výkřik
z hlubin
chvění země
vyšlehl oheň
a s ním
tisíce hvězd
vzlétlo k nebi
na zem se vrátilo
jen černé kamení

Ohnivá řeka slz
tiše šuní
a zvolna hasne
její žár

Kámen vydaný
na pospas
chladným živlům
mění svoji tvář
Otevřena náruč štědrá
domov nového života ...


 


29 názorů

vesuvanka
27. 10. 2022
Dát tip Crazy Ema

Ahoj Crazy Emo, i já Ti přeji hezký den :-)))


Crazy Ema
27. 10. 2022
Dát tip

Ahoj Vesuvanko, jsem tu nová, děkuju za navržení tykání. Přeju ti hezký den


vesuvanka
27. 10. 2022
Dát tip Crazy Ema

Crazy Ema, těší mě, že se Ti báseň líbí a že Tě oslovila. Děkuji za zájem a prosím o tykání, my si tu všichni tykáme. 


vesuvanka
26. 10. 2022
Dát tip

Mariane, děkuji za zastavení a milou odezvu :-))). České středohoří je krajina mého srdce, která svůj sopečný původ nezapře už při prvním pohledu z dálky. Když jsem je viděla kdysi dávno poprvé z vlaku, tušila jsem v této krajině něco jedinečného, s čím se jinde u nás nesetkáme. Tušení nezklamalo, každý kopec je něčím jedinečný. Geologie, květena, fauna. Bylo nás několik nadšenců, kteří jsme po této krajině putovali, říkali jsme si Poutníci Českého středohoří. Komorní hůrku jsem také navštívila a byla překvapena barevným kobercem květů včetně mateřídoušky. Kanárské ostrovy jsem trochu procestovala jen po internetu, ale jedinečné zážitky mám z Vesuvu, Vulcana, Stromboli a Etny - obě sopky se nám předvedly v plné síle a kráse, navíc mě zaujala i květena.


Crazy Ema
26. 10. 2022
Dát tip

Vesuvanko, Vaše báseň se mi moc líbí a taktéž mě hodně oslovila, už se těším, až si přečtu další. Líbí se mi, jak v ní popisujete přírodní živly.


vesuvanka
26. 10. 2022
Dát tip

Crazy Ema, děkuji za přečtení básně a Tip. Moc mě těší, že je ve Vašich oblíbených. 


vesuvanka
20. 09. 2021
Dát tip blacksabbath

Ivi, mám radost, že sis báseň přečetla a děkuji za milou odezvu i Tip :-))). Vulkány jsou fascinující a inspirující... :-)))


fascinující....*/***


vesuvanka
24. 06. 2021
Dát tip

Romane, děkuji za přečtení básně a Tip :-)))


vesuvanka
02. 06. 2021
Dát tip

Blani, děkuji za zastavení a milou odezvu :-)))


Taubla
02. 06. 2021
Dát tip

pěkné


vesuvanka
05. 11. 2020
Dát tip

Savage Flame, děkuji za zastavení u této starší básně a za Tip :-)))


vesuvanka
14. 08. 2020
Dát tip

Milane, díky za přečtení básně a milou odezvu :-))). To ve mně doznívaly nezapomenutelné zážitky a dojmy z návštěvy Stromboli a Etny, kdy jsem ty bolestné výkřiky vulkánů slyšela a viděla  fontány žhavého kamení a řeky lávy. 


MilanH
14. 08. 2020
Dát tip

Hodně žhavá !!!


vesuvanka
29. 01. 2017
Dát tip

Irčo, děkuji za přečtení této starší básně i komentářů  a děkuji za milou odezvu :-))). Sopky jsou velice inspirativní.


Gora
29. 01. 2017
Dát tip

Sopky musí být pro poetu nekonečnou inspirací...pěkné, i kresba, též komentáře - od lepidla na duše kol až po akné:-))))


vesuvanka
14. 12. 2011
Dát tip
Sidy, děkuji za přečtení a milou odezvu - už jsem to napravila. V době, kdy jsem báseň vkládala, jsem neměla českou klávesnici.

Sidy
14. 12. 2011
Dát tip
Sopky a přírodu vůbec mám ráda ale chybí mi tam háčky a čárky, to pak při čtení kazí dojem a připadám si že mám zlomený jazyk, uprav to a pak by byla hezká.

vesuvanka
18. 10. 2011
Dát tip
Sidy, díky :-))) Ta síla vulkánů je fascinující, hrozivá a zároveň životadárná. Díky žhavému nitru Země, projevujícímu se sopečnou činností, je naše planeta živá, stejně i hory se žhavým srdcem :-)))

Sidy
18. 10. 2011
Dát tip
Každý vulkán je nádherné přírodní kouzlo, i když nahání strach svou mocnou silou.

vesuvanka
18. 10. 2011
Dát tip
Sidy, zdravím Tě a děkuji za milá slova :-))). Příroda je rozmanitá a bohatá.

Sidy
18. 10. 2011
Dát tip
Báseň je krásná a malebná, jak je příroda nádherně rozmanitá.

vesuvanka
17. 10. 2011
Dát tip
Sidy, mám radost, že se Ti líbí, děkuji za tip a posílám pozdrav z Etny :-)))

Sidy
17. 10. 2011
Dát tip
Moc hezké Jani, tyto přírodní útvary jsou nádherné, posílám tip.

vesuvanka
15. 10. 2011
Dát tip
Sidy, vítej! Děkuji za přečtení a milá slova :-)))

Sidy
15. 10. 2011
Dát tip
Moc hezké Jani, dravím tě. J.

vesuvanka
15. 09. 2008
Dát tip
Narriel, děkuji za přečtení a milou odezvu, která mě potěšila :-)))

Narriel
14. 09. 2008
Dát tip
Osobně mi poněkud vadí absence interpunkce, což ovšem nic nemění na výsledném dojmu. Báseň mne opět upoutala svou sdělnou prostotou (či snad prostou sdělností?). Líbila.

vesuvanka
10. 09. 2006
Dát tip
angel_death - díky za návštěvu :-))) podobnost čistě náhodná, když jsem mívala akné, přirovnávala jsem je k sopkám :-)))))

angel_death
10. 09. 2006
Dát tip
vsude sami sopky :) ... hhh vim, ze se to nehodi, ale ted me napadlo, ze sopky jsou takovy akne planety ;)

Jazena
29. 09. 2005
Dát tip
Libilo.

vesuvanka
29. 09. 2005
Dát tip
Jazena - díky moc, mám radost

pacajda
21. 07. 2005
Dát tip
Vesuvanko, je vidět, že máš pro sopky pochopení.

vesuvanka
21. 07. 2005
Dát tip
pacajda díky za návštěvu a milá slovíčka - sopky jsou moje láska už od dětství...

vesuvanka
28. 01. 2005
Dát tip
galaxy - díky za návštěvu i tip

galaxy
27. 01. 2005
Dát tip
*

supizmus
18. 01. 2005
Dát tip vesuvanka
pěkné vyobrazení. lze jen souhlasit s názorem Augusta, nic nezaniká, jen se mění...

vesuvanka
18. 01. 2005
Dát tip
supizmus děkuji za přečtení a milá slova.... je to tak, nic nezaniká, jen se mění....

Grosanda
12. 10. 2004
Dát tip
Vesuvanko, to je nádherné ................) ###

vesuvanka
12. 10. 2004
Dát tip
Grosanda - Tvoje návštěva mě moc potěšila, díky

ondrech
12. 10. 2004
Dát tip
Nu, to je hezké...:-)**TIP

vesuvanka
12. 10. 2004
Dát tip
Augustus - dodatečně ještě děkuji za další zastavení.... tak to se budu na povídku moc těšit ondrech - díky moc za přečtení a tip

vesuvanka
17. 09. 2004
Dát tip
Augustus děkuji Ti za návštěvu a milá slova, která mě potěšila - zejména to, že vulkány Tě fascinují. Mě také, a to nejen jejich síla a krásné přírodní divadlo, které sice způsobí na začátku spoušť, ale i jejich životadárnost.... do míst zasažených erupcí se vrací postupně život, který je velmi bohatý, podmořskými erupcemi vznikají ostrovy - nové základny pro život....

Augustus
17. 09. 2004
Dát tip
To máš pravdu, nic nezaniká...alespoň ne úplně. Něco krásného se končí a něco krásného zas začíná, každým dnem. Vulkány jsou opravdu obdivuhodná síla...tak ničivá, tak životadárná...tak krásná. Možná jsi mne inspirovala pro povídku, i když ještě nevím, co z toho vznikne. Děkuji.

Augustus
16. 09. 2004
Dát tip vesuvanka
Inspirativní. Tahle báseň probudila mou obrazotvornost. Vulkány mne fascinují. Ta síla hromadící se nepozorovaně pod povrchem, aby pak mohla jednou znenadání vybuchnout a způsobit strašnou spoušť. Samozřejmě jsou tu určité varovné signály, avšak ty je poměrně snadné přehlédnout...jako u člověka.

Hermann
15. 05. 2004
Dát tip
Toto je trošku slabšia báseň na obrazy. Je to trošku tak "normálne" podané, dalo by sa s tým pohrať.... Hermann

vesuvanka
15. 05. 2004
Dát tip
Nýna: Děkuji za návštěvu a za popsání Tvých dojmů z italských vulkánů jsou to nádherné Boží chrámy. To ani nevím, že u Stromboli je ženská věznice. Dívat se z okna cely na Stromboli a mít k dispozici tužky,štětce, barvičky a čtvrtky, to by byl pro mě krásný trest, to bych brala. Vznikly by tak soubory akvarelů "Čtvero denních dob na Stromboli" anebo "Čtvero ročních dob na Stromboli" - to by záleželo na tom, jak dlouho bych byla ve věznici. Hermann Děkuji za návštěvu. To je část původní básně Fudžisan, další část jsem považovala za nepovedenou a tak jsem vzala jen ten začátek, asi jsem neudělala dobře.

Nýna
12. 05. 2004
Dát tip vesuvanka
I já stála na Etně, celkem čtyřikrát,byla jsem i na Vulkánu a jeho černá pláž mi učarovala. Na Stromboli jsem strávila nezapomenutelný den a koupala se na širém moři blízko ženské věznice.Ano, jsou to boží chrámy

vesuvanka
08. 05. 2004
Dát tip
Andromedo, diky za navstevu a tip. I ja mam k sopkam posvatnou uctu. Uz kdyz jako dite jsem spatrila na stare pohlednici Neapolsky zaliv s tehdy mirne kouricim Vesuvem.... Byla jsem tim unesena, ptala jsem se tatinka co to je za horu, kde je a tatinek mi o Vesuvu vypravel. A pro me se uz tenkrat stal posvatny a stejne tak i dalsi sopky, ktere jsou jak pises, uchvatne, mysticke, symbolem sily a moci. I mne se tajil dech kdyz jsem stoupla poprve na posvatnou pudu vulkanu a byl to prave Vesuv, kteremu jsem jeste pred timto setkanim napsala dve basne. Stejne pocity jsem mela na Etne, Stromboli a Vulcanu.Stromboli je neustale cinna a Etnu v roce 2001 jsme s dcerou zastihly pri vrcholici erupci... nadhera! Pro me jsou vulkany bozimi chramy.

Já se vulkánů bojím, jsou nebezpečné, leda tak v televizi ...

andromeda
06. 05. 2004
Dát tip
Sopky jsou úchvatný výtvor přírody, symbol síly a moci...působí na mě až mysticky, kdybych před nějakou stála, asi bych ji jen tak obdivovala se zatajeným dechem......Musí to být silný zážitek. TIP

vesuvanka
30. 04. 2004
Dát tip
Mam radost, ze "sopky jsou Tvoje". Takovych je nas malo, kteri milujeme sopky. Z toho si nic nedelej, jak uz se asi na svoje milovna mista take nedostanu, ale zazitky, ktere jsem si odtud prinesla, jsou nezapomenutelne. Diky za navstevu

VenusHalley
29. 04. 2004
Dát tip
ano sopky, to je moje:) ach, jo do jizni europy se dlouho zase nepodívám.. a ty mi to tady tak hezky líčíš:)

aramis
04. 03. 2004
Dát tip
keby to bolo trosku zhustene... straca to rytmus

Dero
12. 02. 2004
Dát tip
Inu ... ?

papouch
12. 02. 2004
Dát tip
Vulkán je lepidlo na veloduše.

houmles
12. 02. 2004
Dát tip
vulkan je vyrobce gumiczek

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru