Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Medicína pro duši - č.5

11. 02. 2004
1
0
1380
Autor
Abur

Pokračování sbírky citátů

MEDICÍNA PRO DUŠI - č. 5

- Manželství je společenstvím jednoho vládce, jedné vládkyně a dvou nevolníků, což sumárně činí dvě osoby.

(Bierce)

- V manželství nejhorší věcí po tchýni je - žena.

(Tati)

- Manželství je mírové soužití dvou nervových soustav.

(Kkrotkij)

- Manželství je pokus a každý pokus má svou cenu.

(Wilde)

- Manželství z rozumi je spojení dvou lidí, kteří si nerozumějí.

(Karr)

- Manželství je jediné nevolnictví, které zákon připouští.

(Mill)

- Manželství je památka na lásku.

(Rowlandová)

- Manželství je věda.

(Balzac)

- Manželství je zlo, ale nutné.

(Menandros)

- Manželství je satirická forma lásky.

(Brie)

- Manželství je spravedlivé zařízení: žena musí denně vařit, a muž to musí denně jíst.

(Sordi)

- Manželství je nejdražší metoda, jak si dávat prát prádlo zadarmo.

(Jones)

- Manželství je nebe a peklo.

(Německé přísloví)

- Manželství s dobrou ženou je jako přístav v bouři; manželství se špatnou ženou je jako bouře v přístavu.

(Vauvenargues)

- Manželství nebývá šťastné láskou, nýbrž naopak rozumem.

(Paul)

- Manželství musí neustále bojovat proti draku, který všechno spolkne - proti zvyku.

(Balzac)

- Manželství je dobré pro nápaditého.

(Italské přísloví)

- Manželství je jako život - bojiště a ne záhon růží.

(Stevenson)

- Manželství je proto tak populární, že spojuje maximum pokušení s maximem příležitostí.

(Shaw)

- Manželství je opravdu hroznou přítěží - hlavně pro neženaté.

(Wilde)

- Manželský přístav je přístav jako každý jiný. Čím déle v něm lodi kotví, tím větší je nebezpečí, že zrezivějí.

(Shaw)

- Manželství je rovnice, na kterou je i ten nejdokonalejší elektronický počítač bezmocný.

(Fišer)

- Vhodnou základnou pro manželství je oboustranné nepochopení.

(Wilde)

- Z celého manželství dávám dávám největší přednost tomu, vůbec nedopustit, aby k němu došlo.

(Hopley-Woolrych)

- Velkou otázkou v manželství je, zda lze udržet lásku při životě konzervami.

(Chevalier)

- V manželství se spíše stydíme projevit manželskou lásku duchovní než tělesnou, před manželstvím ovšem naopak.

(Shelley)

- Je.li člověk v manželství šťasten, dá se o něm říci, že má štěstí v neštěstí.

(Petan)

- Manželství je jediný případ, kdy předplatné je dražší než jednotlivá čísla.

(Laub)

- V manželství je třeba se někdy přít, neboť se tak vzájemně o sobě něco dovíme.

(Goethe)

- Manželství a makarony chutnají jen za tepla.

(Italské přísloví)

- V manželství existují jen povinnosti a žádná práva.

(Nietzsche)

- Manželská pouta jsou tak těžká, že se musejí dát dohromady dva, aby je unesli... někdy i tři.

(Dumas ml.)

- Měli bychom se ženit jen s krásnými ženami - jinak nemáme vyhlídky, že se jich zbavíme.

(Kaye)

- Je snadnější být milencem než manželem, protože je těžší být denně duchaplný, než pronést obšas vtipnou poznámku.

(Balzac)

- Kdo si nevzal ženu, toho jako by byla jen půle.

(Talmud)

- Kdo nemáš s kým by ses vadil, pojmi sobě ženu.

(České přísloví)

- Chodíš-li bez knoflíků u kabátu, musíš se oženit - anebo rozvést.

(Douglas)

- Když někdo mluví o manželovi, jako by to byl pes uvázaný u boudy, ponižuje sám sebe.

(Jamesová)

- Jen málo slov zní tak pohrdavě jako slovo manžel.

(Pitigrilli

- Jsou dva druhy manželů; ti kteří si stěžují, že se jim ženy pletou do práce, a ti, kteří si stěžují, že tak nečiní.

(Lewis)

- Muži jsou velmi rozdílní, ale jako manželé jsou všichni stejní.

(Rowlandová)

- Milenec musí dokazovat svou lásku, manžel své alibi.

(Notkin)

- Čím lepší dělník, tím horší manžel.

(Francouzské pžísloví)

- Existují čtyři druhy manželských dvojic: ty a já = ty, ty a já = já, ty a já = my, ty a já = ty a já.

(Cesbron)

- Když jsou dva na koni, jeden musí sedět vzadu.

(Shakespeare)

- Francouzi o svých ženách nikdy nehovoří. Bojí se, aby o nich nemluvili před lidmi, kteří je znají lépe než oni sami.

(Montesquieu)

- Dnešní ženy požadují, aby muži vstupovali do manželství čistí jako ony. Nu, nepožadují-li víc...

(Roda)

- Do manželství se musí skočit, jako se skáče do vody.)

(Maurois)

- Existují manželství dobrá, neexistují rozkošná.

(Rochefoucauld)

- Před manželstvím se domníváme, že milujeme - a v manželství se to teprve učíme.

(Keastner)

¨- Pro dobré manželství si musí člověk zvaknout, že už není svobodný, ale nesmí si zvyknout, že je ženatý.

(Laub)

- V dobrém manželství jeden od druhého vyžaduje málo. V krásném manželství se všechno dává a přijímá.

(Gasset)

- Sedmi let je třeba, aby se znovu vrátil první rok manželství.

(Francouzské přísloví)

- Špatná manželka, která umí vařit a nevaří, ještě horší ta, která neumí vařit a vaří.

(N.N.)

- Život je opravdu komický: stačí jedno slůvko před oltářem - a jsme ženatí, a jedno slůvko ze spaní - a jsme rozvedení.

(N.N.)

- Velkou předností hotelů je, že nás chrání před rodinným životem.

(Shaw)

- Značnou zásluhu na obnově shody mezi manžely mívají šaty se složitým zapínáním na zádech.

(Bernard)

- Tchýni, která se do všeho plete, patří třetina ran , určených manželce.

(Etiopské přísloví)

- Muž může být šťastný s jakoukoliv ženou, pokud ji nemiluje.

(Wilde)

- Spousta lidí má manželské trable a ani o tom neví.

(Herford)

- Varuj se specializace; jestliže se jednou osvědčíš v úloze ukřivděného, jinou roli už nedostaneš.

(Brudzyňski)

- Nic tan neváže člověka k člověku, jako bezradnost,

(N.N.)

- Co je krásnějšího, než být své ženě tak drahý, že se staneš drahým i sám sobě.

(Seneca)

- Nic není lepšího nad život bez manželství.

(Horatius)

- Manželství je právě tak cenné, jako ti, které spojuje - obvykle tedy nestojí za nic.

- Nietzsche)

- Manželství je dobré pro dobré

(Španělské přísloví)

- Nemá-li opravdovou touhu, nahradí ji manželstvím.

(Čechov)

- Neexistuje ideální manžel. Ideální manžel zůstává svobodným.

(Wilde)

- Vdovec je muž odsouzený k doživotnímu žaláři, jemuž byl zbytek trestu prominut.

(Veron)

- Manželství je dlouhá konverzace, přerušovaná hádkami.

(Stevenson)

- Manželství je to, co zbude z milence, když je z něj vytažen nerv.

(Rowlandová)

- Jedině to, že jsou jim věrné, spojuje ještě některé ženy s jejich manžely.

(Guitry)

- Vlastnost, která se líbí u ctitele, bývá odmítána u manžela.

(Moliére)

- Manželé žen, které obdivujeme, nám připadají vždycky hloupí.

(Freydau)

- Lidé, kteří už dva tisíce let píší, se dosud neunavili uváděním důkazů pro a proti manželství.

(Maurois)

- Rozvod se objevuje v historii současně s manželstvím. Nebo snad o několik týdnů později.

(Voltaire)

- Hlavní příčinou rozvodů je manželství.

(Achard)

- Katolická církev zakázala rozvod patrně proto, že se přesvědčila, že proti cizoložství, právě jako proti smrti není léku.

(Engels)

- K manželství je třeba odvahy, ale odvahy je zapotřebí také k chladnému a opuštěnému stáří.

(Stevenson)

- Vrhl se do manželství jako do vody. Zřejmě proto si vzal ženu jako prkno.

(Maupassant)

- Po letech se i nejbližší duše k sobě otáčejítou nejpodivnější a nejneočekávanější stranou.

(Dygat)

- Je pořád ještě lepší být ženat, než být mrtev.

(Moliére)

- Především v manželství je nutné chyby znát a ne nenávidět.

(Erasmus Rotterdamský)

- Manželé se musejí vystíhat svárů, když láska není již silná natolik, aby usmiřovala.

(Rostand)

- Jeden dobrý manžel má hodnotu dvou dobrých manželek; neboť věci mají tím větší cenu, čím jsou vzácnější.

(Franklin)

- Manželství je vyzvání přírody na souboj)

(Rolland)

- Chcete-li být šťastny s mužem, musíte mít pro něho spoustu pochopení a trošku lásky; chcete-li být šťastni s ženou, musíte ji zahrnout spoustou lásky a vůbec se nesnažit o pochopení.

(Maurois)

- Manželství je jediné dobrodružství dostupné zbabělým.

(Voltaire)

- Nejsou nešťastná manželství, jsou jen nešťastní lidé a manželství je pouze ukazuje.

(Fosdick)

- Mládenec žije jako král a umírá jako pes, ženatý žije jako pes a umírá jako král.

(Anouilh)

- Místo manželů je proti sobě u sebe.

(Páral)

- Manželství je jako obležená pevnost: kdo je venku, chce dovnitř, a kdo je uvnitř, chce ven.

(Arabské přísloví)

------------------------------------------------------------------------------------------------


chudacek tva manzelka :o)

Dero
11. 02. 2004
Dát tip
Heh ... zase jich většinu znám ... :o) Překvap mě. :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru