Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lapiduch

13. 02. 2004
3
0
2754
Autor
lukas_84

K tomuhlemě inspiroval jeden válečnej snímek, byl o doktorovy který bezmocně přihlížel jak umíraj jeho přátelé a on jim mohl pomoct jen s omezenými prostředky

Pane, dej abych netoužil po útěše, ale utěšoval

Netoužil po porozumění, ale rozuměl

Netoužil po lásce, ale miloval

Celým svým srdcem

Lapiduch

 

Sedíš okolo je mlha a tma

Tiše nasloucháš okolním skřekům

Máš hlad a je ti zima

Všude na tebe smrt číhá

 

Jsi jejím stínem a hrůzou

Nejistými kroky odháníš ji pryč

Válčíš obvazem nití a jehlou

Ona však vítězí má silnější chtíč

 

Plníš svůj Hippokratův slib

Nemůžeš se dopustit chyb

Bezmocně přihlížíš

Chceš utéci pryč

 


Petr_Pan
05. 09. 2004
Dát tip
sk8ergirl> To koukáš, jak jsem si to žlutil - co? :-)) Myslím, že teď nežlutím ani ostřejší kritiky, než jsou tyhle... :-( :-)

sk8ergirl
23. 08. 2004
Dát tip
No, koukám, že tady se 815_0 nějak rozjel :-) Leč ve většině budu muset asi souhlasit... Nejlepší se mi na tom zdají úplně první čtyři řádky...takovej ten "podprolog"...dílko samo o sobě mě vůbec neoslovilo, špatně se mi četlo...a konec se mi zdá příšerně utrženej...takový prostě najednou bác a je konec...

Duhovka
16. 02. 2004
Dát tip
815.. každej ma nejakoej vkus a me. se tohle dilko opravdu libi.... Tak jo,priste si dam vic zalezet.. :)

815_0
16. 02. 2004
Dát tip
L> Souhlasím :-) D> Líbí-li se ti tohle dílko, pak proti tomu nic nemám a - ani bych snad mít nemohl - odkazy máš povoleny a proto Ti nic nebrání v zařazování dalších Tobě příjemných dílek - z nás ostatních si nic nedělej ;-)

815_0
15. 02. 2004
Dát tip
Protože je dílko v Řádu, ani má kritika by tady neměla chybět...:-) V prologu je překlep a celej na mě působí zmateně až komicky - nevím nevím, ale podle mě je namístě chytit se za hlavu, protože stavba věty v ČJ je už pro hodně lidí neznámá - navrhuji přepracovat, ať to dává důraznější a jasnější smysl. 4 "podprologový" řádky jsou celkem kliše, ale z dílka se mi líběj asi nejvíc :-) Dílko jako takový je naprosto pitomý (odpust mi ten výraz) - protiřečíš si snad úplně ve všem - píšeš že zahání smrt, která je z něj mimo (to samo o sobě je hloupý) a končíš to tím, že i ten týpek je z ní mimo a vyděšenej a taky zdrhá - myslím, že to je dost postavený nahlavu a nedává to smysl - nebo - aspoň nikomu, kdo si to pořádně přečetl (zdravím Fidunku a Pivicko - je správné, že jste utrousili svou kritiku, protože přecházet dílko, které Vás nezaujme mlčením není správné - jsem rád, že to víte - děláte mi radost :-)) Duhovka - nevím, do jaké míry Tě okouzlil autor, ale myslím, že do vyšší než dílko samo - a- to je podle mě trošku chyba - ale - každému se líbí něco jiného, takže - proč ne ;-) Myšlenka krásná ale dokonale jontrastní s ubohým zpracováním - škoda :-)

Fidunka
15. 02. 2004
Dát tip
815_0:Díky za pochvalu:))

UfoTofu
15. 02. 2004
Dát tip
nejlepší na tom je to mezi oběma nadpisy, zbytek už je horší, myslím, že by nedalo takovou práci to zpracovat líp

lukas_84
15. 02. 2004
Dát tip
Záměrem bylo to aby si to protiřečilo, chtěl jsem aby byl citelnej rozdíl mezi životem a smrtí. Co se týče zpracování vím že to není to správný vořechový, zveřejnil jsem to tak jak jsem to napsal hned napoprvé, hned jak jsem dokoukal ten film. Slibuju že se zlepším a díky

Kolega
15. 02. 2004
Dát tip
Myšlemka je zajímavá. Už jsi četl od Jamese Clavella: Král krysa? Tam je něco z tvýho prologu: omezené prostředky...

815_0
15. 02. 2004
Dát tip
Chtěl-li si zdůraznit citelnej rozdíl mezi Životem a Smrtí, myslím, že ses nemusel tolik snažit, protože ten je v reálu a je opravdovej, každej o něm ví a tohle se mi zdá jako bys koukal na piramidu, vzal bábovičku, trochu písku a vzniklou hromádku obdivoval proto, že byla inspirována tak dokonalou stavbou - a to je podle mě blbost (nevím, jestli je z příkladu jasné, co chci říct :-)). "Protiřečnej záměr" - to mi nevadí, ale - když už, myslím, že mnohem přijatelnější by bylo, kdyby mezi sebou zůčastnění bojovali a ne naopak (utíkali před sebou) - použil bych slova jako "respekt, strach, odvaha a moc" - tohle ne - kdyby oba utekli, kdo by zbyl a hlavně - co by se stalo s umírajícím, kdyby utekla Smrt i lékař ? Mě se to porřád nezdá smysluplný - nevím :-) Občas je lepší nechat dílko odstát a průběžně dotvářet, aby mělo opravdu to, co by tam mělo být a co Ty chceš, aby v tom bylo vidět :-) Děkovat nemusíš :-)

lukas_84
15. 02. 2004
Dát tip
Hold jsme každej jinej

Duhovka
14. 02. 2004
Dát tip
Uplne me to okouzlilo... dovolim si klub a Tip

Pivicko
14. 02. 2004
Dát tip
Mě toteda zas tak úchvatný nepřipadá. Jako text písně by to zřejmě moc neuspělo, chybí mi v tom nějaká pravidelnost rytmická, atd. "Celím.." to je jak pěst na oko, doporučoval bych opravit...

lukas_84
14. 02. 2004
Dát tip
Děkuji a tu hrubku polepším

Fidunka
14. 02. 2004
Dát tip
Nějak nezaujalo..téma je sice originální, leč to zpracování..:-/

Mishulda
13. 02. 2004
Dát tip
Jéé:)) To by se hodilo do nějakého muzikálu...:) třeba.....Hippokrates!!!:))* M.H.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru