Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Púšť

14. 02. 2004
7
2
5932
Autor
zvedavec

oázou môže byť i to, ak sa pokúšam svoje pocity spísať.

Púšť

 

Púšť.  Spálená.

 

Hnevom.

Beznádejou.

Otázkami bez nájdených odpovedí.

Bezmocnosťou.

 

Vidieť!

A potom urobiť to poznané, čo treba!

(Lenže vládne tma.)

 

 

Púšť, kde sa dá chodiť len do kruhu.

 

Nie priamo! 

Každá priamka ukáže sa ako časť obrovského kruhu.

Bez úniku! Urobila som už toľko krokov!

 

 

Púšť. Vraj je v nej i zeleň a vlaha.

 

Oáza. Múdrosť.

Zastrená fatamorgánou vypáleného piesku? 

 

 

A možno:

 

Keď spánok občerství

a zdvihnem viečka

spoznám,

že prekročila som už

hranicu púšte

 

a možno

 

púšť ani nebola

a ani nie je.

 

(A možno je tento predpoklad mylný

-  obyčajná ľudská túžba.)


2 názory

Manuamanua
23. 07. 2010
Dát tip
Tip.

Nicollette
15. 03. 2004
Dát tip
neni to vyloženě poezie, spíš nějaká filosofie hluboko v tobě... ...cesty...:-))..... doufam, že na nich potkám někoho podobnýho Tobě...:-) Nic tip *

zvedavec
15. 03. 2004
Dát tip
To je pohladenie... Vďaka.

Nicollette
15. 03. 2004
Dát tip
:-) rádo se stalo..

Aj púšť môže byť fatamorganou...?

Liso
24. 02. 2004
Dát tip
Podla cinskeho prislovia demoni chodia rovno. Preto napriklad mostiky maju obcas na sebe taku zatacku... Preto cesticky su klukate aby po nich nesli... Mozno ani my nemame chodit prilis priamociaro, lebo by sa nase cesty nestretali, nesli by spolu, ale by sa iba pretinali :)

zvedavec
24. 02. 2004
Dát tip
áno, je zaujímavé, že práve na tých kľukatých cestách možno nájsť ľudí, o ktorých vyjde práve tu najavo, čo sú zač. Sú typy, ktoré ľudí na kľukatých cestičkách z diaľky obchádzajú. No kto to je, ale to môže vyjsť najavo len, keď si na tej nepohodlnej ceste. Nakoniec, aj keď z určitého hľadiska nevidím, niečo zase vidím omnoho lepšie.

Anonym44
18. 02. 2004
Dát tip
ahoj zvedavec :) bola som zvedava.. tak som tu :) preco si tuto basen neuverejnila aj na christnete? Myslim, ze clovek by sa nemal bat hovorit o svojich pustach... a s tymi priamkami a kruhom a pustou... aaach... ako velmi viem... naucim sa naspamat a niekedy to bude moja mantra... ale nie.. nechcem, podobne mam aj ja. Myslim, ze clovek moze vyjadrit aj smutky, je jasne, ze prichadzaju. Ide len o to naucit sa trpiet a mat nadej. Uplne racionalnu.. nie len ju citit.. to moze byt o sebaklame.. nadej, ktora je produktom rozhodnutia.. a odsudenie pisania smutnych basni.. ja neviem, prave ked trpim, je moja dusa dost citliva a otvorena.. snad aj smutky, ak si v nich uprimna, mozu byt pre inych darom.. hmm.. len aby si nemysleli, ze je to tvoj zivotny postoj.. jeto komplikovanejsie.. je to mozno kruh.. vies, myslim,ze cely zivot je mozno kruh.. neustale sa zvacsujuci.. taka spirala.. nakoniec.. v jednom momente vybocis z predpokladanej trate... pytam sa, ci je to este v tomto zivote.. neviem.. potom urcite.. dufam :) ahoj :)

Anonym44
18. 02. 2004
Dát tip
nie som anonym, som salome (salome, ktora sa musi zaregistrovat asi :)

zvedavec
18. 02. 2004
Dát tip
milá Salome, nebojím sa hovoriť, len si uvedomujem, že nemôžem zahltiť Christnet svojimi pocitmi (keby som všetko, čo je tu, poslala do Christnetu...nie je to na to zamerané, nie?) Možno aj tu by som sa mala mierniť. Už aj preto, lebo nikomu sa nechce čítať len o tom zlom. A možno aj preto, aby som si tie zlé pocity neutvrdila sama v sebe. A možno aj preto, aby som v sebe dokázala vyhrabať aj to pozitívne a nájsť nejakú cestu. :-) Vďaka, že si si našla čas. Už si zaregistrovaná? Zaradím ŤA k obľúbeným autorom, veď na tom Christnete som Ťa čítala ozaj rada.

zvedavec
16. 02. 2004
Dát tip
Vďaka všetkým. Ewka1: :-) očakávania zredukované na minimum: niekedy nevedie k cieľu ani pozitívne myslenie. A nekonečné sklamania (vďaka nereálnym očakávaniam) môžu byť veľmi vyčerpávajúce. Aj keď pesimizmus môže byť príčinou neúspechov, súhlasím. Barbar: presne - už rada by som uvidela, lenže na niektoré veci som dosť krátka a niektoré veci riešim celý život, síce boli už časy, keď bolo všetko pestré a nádejné, ale napokon sa všeličo nevyriešené vracia a to nie v tú najpokojnejšiu chvíľu :-) Beda: vďaka za slnko :-)

Barbar
15. 02. 2004
Dát tip
Někdy nám je souzeno nevidět ty dary co nás obklopují Někdy nevidíme nic,cestu ani nebe cítíme jen bolest- vnímáme jen sebe A pak náhle, jako velkým třeskem prohlédneme, je to jako bleskem Svět kolem nás barvami zas hýří naše srdce před sebou se pýří za svou slabost, za to co se dělo nad duší když zvítězilo tělo. BARBAR*

*

beda
15. 02. 2004
Dát tip
O - to neni ó, to je sluníčko, co svítí do těch tvých šedých písmenek. :-) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru