Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Listopadová; řekla mi

Výběr: Lyryk, Print
24. 02. 2004
16
1
6333
Autor
egil
Břízy pálí listí.
Tvářemi dýchá kůň.
Kde nyní líná mžení,
brzy poroste sníh.
 
Z autobusu jsem viděla první vrány.
Byla jich jen hrstka,
jako by byly poslední.
Ohlédli se všichni.

1 názor

médea
02. 03. 2011
Dát tip
*

Miroslawek
28. 04. 2004
Dát tip
kvalitní kousek... který si zaslouží pár kritických slov: líná mžení je skvělý obrat, snad ono předcházející nyní ve verši bych nahradil něčím jiným, hutnějším, byť určité jeho zvukové funkce jsem si také vědom... ale to už bych asi neuctivě radil přes Míru... takže z jiného soudku - ač jsou jednotlivé verše čtyřverší, resp. figury, jimiž jsou tvořeny, skvělé či hezké, jejich konstrukční způsob je u každé z nich úplně a téměř na vylínaný chlup stejný (břízy pálí listí, tvářemi dýchá kůň, nyní líná mžení, brzy poroste sníh), což jim dohromady sice dává a zřejmě záměrně jednotící charakter, provázanost, ovšem na druhou stranu, protože tam nic jiného (ve smyslu dalších způsobů a tvarů) není, působí to na mne tak trochu jednostranně či lépe jednorozměrně, jedno-tvarně přetíženo. Vynikne jak ono čtyřnásobné spolehnutí se na jednu myšlenkovou konstrukci - ve čtyřech variantách realizovaný stejný nápad, tak absence prostředků ostatních. Způsob druhého čtyřverší včetně pointy je zdařilý, ovšem ta metoda byla již docela vytěžena, jmenujme, ať z hlavy nelžu, třeba Skácelem... a ty jsi jí mnoho svého nepřidal, jen jsi ji použil, takže byť nepopírám dotek a vidění - mám přeci jen určité pochybnosti... Nicméně mé připomínky vnímej spíše jako drobné, zjevné věci lze odbýt prostým poukazem či konstatováním, s popisem titěrností je vždycky mnohem větší práce, proto zase náběh na traktát ;o)))

woai
12. 03. 2004
Dát tip
trošinku z toho mrazí :-)

park
25. 02. 2004
Dát tip
už chápu, proč máš v oblíbených Holana ....... tam, kde nyní líná mžení, - skvostný archaismus ! skvostně vícevýznamový - sedí mi to vylínané mžení, já toho holouše přímo vidím :))))))

***

merman
25. 02. 2004
Dát tip
flashback, jak se jmenuje to, kde se to objevilo poprvé, že by i tvoje poezie měla svá oběžná období ? mě se tohle na tom líbí, a to moc, překročí to pak svůj rámec (nemyslím nějakou obraznost)

djPes
24. 02. 2004
Dát tip
dnes mně do nálady!!!

aramis
24. 02. 2004
Dát tip
**

drfaust
24. 02. 2004
Dát tip

Robinia
24. 02. 2004
Dát tip
...podzimní nálada na mě padá, Tip

Dero
24. 02. 2004
Dát tip
***

Marthin
24. 02. 2004
Dát tip
hmm

Shellinka
24. 02. 2004
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru