Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sám doma

26. 02. 2004
7
0
2649
Autor
Ivabo

 

Sám doma

 

Přišel k misce a viděl, že v ní nic není. Šel tedy dál, ale nemohl nikde nic najít. "To je ale den." pomyslel si. Být zavřený sám v bytě, to si snad ani nezasloužil. Co komu udělal? "Co jsem komu udělal?" zavyl nahlas, aby to sousedi slyšeli. Těm to sice vadilo, ale neudělali nic. Takoví sousedi jsou na nic, když člověku nedokážou pomoct. Jako by tady ani nebyli. Najednou se posadil, našponoval uši a poslouchal. Přiběhl ke zdi a tam už dobře slyšel svého kamaráda. Ten není sám. Má tam bratra. "Kéž bych tam mohl být s nimi." To ale nemohl. Byl zamknutý v bytě a odsouzený k čekání. Lidi si ani nedokážou uvědomit, co je to nuda, než ji zažijí. Nuda ale není jen nedostatek práce a zábavy. Je to hlavně narůstající pocit deprese. A ten teda narůstal. Snažil se své myšlenky směřovat jinam, ale od chvíle, kdy si přítomnost deprese uvědomil, nemohl myslet na nic jiného. Tak například vymyslel, že bude okusovat pantofle, které někdo zapomněl v obývacím pokoji. Už se zvedal, vzdaloval se vchodovým dveřím, vcházel do pokoje, uviděl ty boty, zakousl se... Ale i během toho bezduchého kousání si uvědomil tvrdou skutečnost. Je tu sám a ještě dvě hodiny bude. Dvě nekonečné hodiny. Sto dvacet minut. Nekonečných minut. Nechal boty botami a zase si šel sednout ke dveřím. Plánoval si, že až se dveře otevřou, ať je otevře kdokoliv, vyběhne ven, na ulici a bude pelášit pryč, až ho nikdy nikdo nenajde a nikdy nikdo ho už na takovou dlouhou dobu nezavře. Měl to promyšlené do nejmenšího detailu. Před očima viděl trasu, kterou poběží. Nejprve na ulici, tam zahne vlevo, další zatáčka bude vpravo, pak zase vlevo a pak už si to požene přímo rovně. Jen kde bude cíl jeho cesty, v tom ještě nemá jasno. Hurá! Je tady další důvod k přemýšlení. Tím aspoň zabije několik dalších minut. Musí to mít naprosto dokonale promyšlené. Aby ho nic nepřekvapilo, až ta velká chvíle nastane. Celá tahle představa ho moc vzrušovala, ale přitom věděl..., tam někde uvnitř mu bylo jasné, že až se dveře otevřou, lehne si na záda a nechá se hladit, ať přijde kdokoliv.


romale
07. 12. 2004
Dát tip
Skutečně je to zajímavé. Ale na můj zpráchnivělý charakter je to vyznívá až moc miloučce. Nicméně...

rady1
09. 09. 2004
Dát tip
Mám z toho špatný svědomí. Tip.

Ivabo
02. 03. 2004
Dát tip
Děkuju, jsem ráda, že se Ti to líbí.

zvedavec
01. 03. 2004
Dát tip
Zaujímavé. Vcítil si sa do pocitov psa. Ale vlastne hovoríš aj o nás všetkých. Tip. :-)

zvedavec
01. 03. 2004
Dát tip
Zaujímavé. Vcítil si sa do pocitov psa. Ale vlastne hovoríš aj o nás všetkých. Tip. :-)

Ivabo
29. 02. 2004
Dát tip
Jéé, to potěší! Děkuju, moc!

synáček
28. 02. 2004
Dát tip
Mám jiná kriteria...když někdo cítí lásku a je schopen se o takový cit podělit...dokáže tomu všemu dát jistou formu...použije-li k tomu i jistou alegorii, či dokonce personifikaci…a je-li tam myšlenka, kterou dokáže udržet a překvapit s ní až na samotném konci příběhu...a toto všechno hned na poprvé, pak (alespoň pokud jde mne) není, co řešit... TIP...a díky!

Ighor
28. 02. 2004
Dát tip
Jo, taková nuda, to je zlá věc. To tě lituju

Ivabo
28. 02. 2004
Dát tip
synáček: líbí se Ti obě moje zatím zveřejněné dílka... to je velmi povzbuzující! Doufám, že si počteš i u dalších. Moc děkuju! Ighor: To nemusíš, už jsem ji dlouho nezažila.

synáček
28. 02. 2004
Dát tip
Už se na další těším...přeji hodně úspěchů..

Ighor
27. 02. 2004
Dát tip
Je to celkem dobrý. Připadá mi to jako nějaká úvahová pasáž z knížky. Na začátek je to dobrý. tip

sicco
27. 02. 2004
Dát tip
tož tady máš třetí, ale víc jich ode mě dostaneš, až se budeš víc snažit zdraví tě Santa SICCO (takovej červenej hajzlík, co všem přes rok bere a na vánoce dělá tak akorat how how) a vůbec howg

Ivabo
27. 02. 2004
Dát tip
Ve skutečnosti je moje osobní zkušenost...:-) Děkuju

aramis
26. 02. 2004
Dát tip
hmmm... nejak tomu nedokazem nic vytknut, ale nic vyzdvihnut...

Ivabo
26. 02. 2004
Dát tip
Jé a já jsem si myslela, jak je to na moji prvotinu zajímavé...

aramis
26. 02. 2004
Dát tip
ale ja som divny... :o) je to moja chyba, ale mne sa to az tak nepaci... mno

Ivabo
26. 02. 2004
Dát tip
To je dobrý, třeba si to možná přečte ještě někdo jiný a možná se mu to bude líbit....:-)

aramis
26. 02. 2004
Dát tip
:)

Petr_Pan
26. 02. 2004
Dát tip
V celku se mi myšlenka líbí - jen - možná se to dalo ještě trošku pokrátit... Ale i tak - TIP si zaslouží :-)

Ivabo
26. 02. 2004
Dát tip
Děkuju. Můj první tip v životě :-))

Petr_Pan
26. 02. 2004
Dát tip
Je to pro mě obrovská čest :-))

Petr_Pan
26. 02. 2004
Dát tip
avi

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru