Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Záporná

27. 02. 2004
2
0
2539
Autor
Ivabo

Na podzim z nudy...

 

Když slunce zapadá za obzor brzy,

Každého z nás to jistě mrzí,

Když prázdnotou zejí houpací sítě,

Dřív se v nich houpalo nejedno dítě,

Když teplo se už nemá k světu,

Musíme říct tu hroznou větu:

„Je tady podzim.“

 

Když ze stromů opadává listí,

Jen ta zem to všechno jistí,

Když už se nemůžeme v rybníce koupat,

Ani na houpačkách houpat,

Když už odjede náš strejda popleta,

Objeví se nám zase ta věta?

 „Je tady podzim“

 

Když děti ženou se do školy,

I když nemají podepsané úkoly,

Když si lidé oblékají pláštíky,

A pro jistotu s sebou nosí deštníky,

Když slunce už nechodí nám vstříc,

Už to opravdu musíme říct:

 „Je tady podzim“


Petr_Pan
02. 03. 2004
Dát tip
Ivabo> Ne - myslím, že nechcem, co myslíš, že chcem - smutek, smrt a Láska jsou temata tolik (už) klišoidní, že se autor musí hdně snažit, aby vypotil něco originálního, co zaujme. Nemyslím si, že máš pravdu a stojím si za tím, co jsem výše napsal. Rýmy jsou příšerný a obsahově si myslím, že říkačky o chytrých liškách, zákeřných strakách, odvážných ježcích, moudrých medvědech a sovách jsou pro děti mnohem přínosnější, než prázdné povídání o podzimu - nemyslíš ? :-)

Ivabo
01. 03. 2004
Dát tip
Třeba se mi líbí hezké básničky pro děti. Určitě mi říkají víc, než depresivní básně bez rýmu, které mnohdy ani nedávají smysl. Každý má jiný vkus. Asi by se vám líbilo, kdyby se to nerýmovalo a obsahovalo to trochu víc smutku a smrti. To tady letí.

Ivabo
29. 02. 2004
Dát tip
Mě se prostě víc líbí básničky s rými

Ivabo
29. 02. 2004
Dát tip
rýmy

Ivabo
29. 02. 2004
Dát tip
Proč si to myslíš?

Camus
29. 02. 2004
Dát tip
Pěkný..

Ivabo
29. 02. 2004
Dát tip
Děkuju!

Petr_Pan
29. 02. 2004
Dát tip
Ivabo> Ehm - no - nechci být nepříjemný, ale o vkus - nevím nevím - když si přečtu knížku říkaček typu "Skákal pes...", můžu říct, že je to pěkný, ale nebudu to obdivovat jako umění. Souhlasím, že občas se najdou mezi říkačkami výjimky, které mě mohou oslovit, ale - výjimky...;-) Co se rýmů týče - myslím, že Ti Růženka pomůže víc než já...:-) Růženka> Těší mě, že děláš tu hodnou - něco mi říká, že mám podobný problém, jako Ty...

Petr_Pan
28. 02. 2004
Dát tip
Když jsou některé rýmy opravdu "slabší", většinou je přepisuji... Bojím se, že bych musel přepsat všechny a... To se mi opravdu nechce. V tomto směru musím souhlasit s Lens(em?). Zastižení podzimu, toho, co se děje, ale - nic víc - nevidím v tom hloubku - prázdné povzdechnutí nad příchodem podzimu - nelíbí...

synáček
28. 02. 2004
Dát tip
"Když slunce už nechodí nám vstříc..." Touto větou je (velmi krásně) řečeno všechno, ale i to ostatní vnímám také tak...dokonce i ten prolog považuji za velmi významný, protože nuda patří (dle mého soudu) rovněž k podzimu... Je to působivé...vyvolává to beznadějný smutek něčeho, co ztrácíme na věky...naštěstí je však před námi (opět) jaro... TIP...a díky!

Ighor
28. 02. 2004
Dát tip
To znamená, že asi nejsi z Prahy. V Praze je to takovej projekt, kde v dopravních prostředcích (hlavně v metru) dávaj místo reklam plakáty s básničkama. Jmenuje se to Poezie pro cestující

Ivabo
28. 02. 2004
Dát tip
Petr_Pan: Je to Tvůj názor. Upřímně: mě se tahle moje básnička líbí a tady vidím, že nejsem sama, takže jde hlavně o vkus. synáček: Děkuji, ani nevíš, jak mně to po předchozí kritice potěšilo! Ighor: Z Prahy nejsem... může to být zajímavé

Sakurka
28. 02. 2004
Dát tip
do školy/podepsané úkoly není to Žlutý pes?hm,jsem na rozpacích,ty rýmy mi moc nesedí,ale podzim je krásné roční období:-)

Ivabo
28. 02. 2004
Dát tip
Podle Žlutého psa to není. Je to starší než ta písnička, takže leda že by to Hejma opsal odemně.

Sakurka
28. 02. 2004
Dát tip
nebo jste s Hejmou zpřízněné duše:-)můžeš ho žalovat!:-)

Lens
27. 02. 2004
Dát tip
Tohle by podle mě byla docela dobrá básnička pro děti. Myslím, že bych ji klidně zařadil do nějaké čítanky pro druhou, třetí třídu. Je to mile naivní text, ale např. "Už to opravdu musíme říct" má něco do sebe, stejně jako způsob, jakým autor vykresluje projevy přicházejícího podzimu.

aramis
27. 02. 2004
Dát tip
opat dobre napady, ale podane - podla mna - trosku zlym sposobom. ja by som sa snazil vyvarovat zbytocnych slov a tym dodat basni dynamiku...

Ivabo
27. 02. 2004
Dát tip
Já jsem svůj pocit z podzimu popsala přesně tak, jak ho cítím a kdybych něco vynechala, nebylo by to celé.

aramis
27. 02. 2004
Dát tip
ja som zas pocit z tvojej basne popisal tak, ako ho citim...

Ivabo
27. 02. 2004
Dát tip
Samozřejmně :-) a tak to má být.

aramis
27. 02. 2004
Dát tip
:)

Ighor
27. 02. 2004
Dát tip
sice nejsem velký básnický expert, abych to mohl nějak soudit, ale mně se ta básnička docela líbí. Docela mi to připomíná Poezii pro cestující, jestli znáš

Ivabo
27. 02. 2004
Dát tip
Jsem moc ráda, že se Ti líbí. Bohužel poezii pro cestující neznám.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru