Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Medicína pro duši č.8

01. 03. 2004
0
0
1234
Autor
Abur

Pokračování sbírky citátů

MEDICÍNA PRO DUŠI č. 8

- Ničím nestárne člověk rychleji, než neustálou myšlenkou na to, že stárne.

(Lichtenberg)

- Na mnoha pomnících by mělo stát: zemřel ve třiceti, pohřben v šedesáti letech.

(Lichtenberg)

- Stáří začíná od chvíle, kdy se nám všechna děvčata začínají zdát hezká.

(N.N.)

- Od starého vola učí se orat mladší.

(Iuventalis)

- Jen málo lidí neprozrazuje již prvními příznaky pokročilejšího věku, kterým směrem se nachýlí jejich tělo i duch.

(Rochefoucauld)

- Stárnutím se člověk stává pošetilejším i moudřejším.

(Anglické přísloví)

- To nejlepší, co si můžeš na stará kolena zachovat, jsi ty sám.

(N.N.)

- Starý člověk chutná po mladém.

(Německé přísloví)

- Rady stáří osvěcují, ale nehřejí - jako zimní slunce.

(Vauvenargues)

- S přibývajícím věkem ubývá soudnosti a geniality.

(Kant)

- Co nám udělá stáří, když jsme dva?

(Stendhal)

- Starý ukazuje, jaký byl mladý.

(Norské přísloví)

- Stáří není přílišným neštěstím, uvážíme-li i tu druhou možnost.

(Hemingway)

- Zestárnout není umění. Umění je to snést.

(Goethe)

- Večer života přináší s sebou i svou lampu.

(Joubert)

- Škoda, být starý je jediný způsob, jak žít dlouho.

(Lesseps)

- Tragédie pokročilých let nespočívá v tom, že stárneme, ale v tom, že zůstáváme mladí.

(Wilde)

- Stárnutí není nic jiného než zlozvyk, na který opravdu zaměstnaný člověk nemá čas.

(Maurois)

- Važ si starce i tehdy, kdyby ze stařecké slabosti pozapomněl svých vědomostí.

(Talmud)

- Starý člověk ztrácí jedno z největších lidských práv: není už posuzován svými, svou generací.

(Goethe)

- Bohužel, budoucnost není už tím, čím bývala.

(Valéry)

- Dbejme, aby nám stáří neudělalo vrásky také na duši, když je dělá na tváři.

(Montaigne)

- Stařec je, kdo má o deset let víc než ty.

(Henry)

- Uschlé listí nehyzdí krásné stromy.

(Kurdské přísloví)

- Krásní mladí lidé jsou hříčka přírody, ale krásní staří lidé jsou umělecká díla.

(Goethe)

- Stárnou jen lidé bez zásad.

(Börne)

- Muž, který nemá přes čtyřicet, není k ničemu.

(Shaw)

- Nikdo nemiluje život tak, jako starý člověk.

(Sofokles)

- To co způsobuje stárnutí, není věk, ale opouštění ideálů.

(Světlá)

- Stáří je smutné ne proto, že přestávají všechny radosti, ale proto, že přestává naděje.

(Paul)

- Ničím nejsme před třicátým pátým rokem života, před čtyřicátým pátým, před padesátým pátým...

Pořád musíme přesouvat hranici.

(Renard)

- V mém věku si už nemohu dovolit, abych se cítil špatně.

(Churchil)

- Všichni rádi stárneme, když je nám osmnáct let.

(Hubbard)

- Staří lidé, kteří v mládí bývali roztomilí, se nejvíce zesměšňují, když zapomínají, že už nejsou.

(Rochefoucauld)

- Padesátka je věk, ve kterém se člověk v poměrném mládí dožívá úctyhodného stáří.

(Vondráček)

- Není nic snadnějšího, než psát paměti ve věku, kdy už si člověk skoro nic nepamatuje.

(Chaplin)

- Člověk není k stáru moudřejší, je jen opatrnější.

(Hemingway)

- Když už nemůžeme svůj věk skrývat, musíme s ním koketovat.

(Blumenthal)

- Mladá generace má pociz, že s ní přichází lepší svět. Stará garda má pocit, že s ní ten lepší svět odchází.

(K.Čapek)

- Člověk má za to, že musí být starý, aby byl chytrý; v podstatě ale má šlověk s přibývajícími léty co dělat, aby se udržel tak chytrý, jako byl.

(Goethe)

- O smrti se mohou kompetentně vyjadřovat pouze nebožtíci.

(Kumor)

- Smrt nikdy neztratí klientelu.

(Lec)

- Když ti, kdo se milovali, zapomenou na něžnost, zůstane smrti málo, co by jim vzala.

(Byron)

- Smrt se neřídí našimi plány.

(Moliére)

- Strach ze smrti je horší nežli smrt sama.

(Publitius Syrus)

- Většina lidí raději umře, než by myslela. A přinejmenším jednou v životě to i udělají.

(Russel)

- Je lepší pro něco zemřít, než žít pro nic.

(Woolrich)

- Umírejte včas. I hrobníci musejí plnit plán.

(Žáček)

- Každý umírající umírá prvně.

(Ionesco)

- Do stáří jsem se staral o to, abych dobře žil, ve stáří o to, abych dobře umřel.

(Seneca)

- Smrt je lékem, který najdeme kdy chceme, ale měli bychom ho užívat co nejpozději.

(Moliére)

- Debutuje se až do smrti. Ostatně - smrt je také debut.

(Kumor)

- Jen proto lidé svou smrtelnost snášejí, %9


Dero
01. 03. 2004
Dát tip
Hmm ... zase jich většinu znám nebo mám poznačenou.

adrift
01. 03. 2004
Dát tip
citáty jsou fajn. já mám někde taky spoustu citátů o smrti a umírání. a tyhle citáty tady jsou taky dobré.

Dero
01. 03. 2004
Dát tip
s_b: Já jimi jsem přímo fascinován. Ale nevím proč. V praxi se jimi nijak neoháním ... :o)

Marky2
01. 03. 2004
Dát tip
"Celý lidský život je jen zbytečně dlouhým čekáním na smrt." Už nevím, kdo to napsal a jestli je to přesně takto, ale možná by sis to mohl přidat k citátům.-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru