Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Citodela

16. 08. 2000
18
0
8021
Autor
Merle

hledejte v tom co chcete...

Kolosy kamene strmě ční k novu, vrcholky zjemněny korunou z par, ve strusku zčernalé jsou zbytky krovů. Smysly jen nastíní bývalý tvar. Chrliče z čediče, mohutné zdění, co snad až ke hvězdám chtělo by růst. Hrotité hradboví tesáky cení, k posměchu dvoukřídlých bezzubých úst. Rozpuklé dlažboví bývalé scesty, prorostlé hrstěmi odolných trav, dotvoří obrázek pochmurně pestrý. Posádka havranů - plný má stav. Zapadlo vahadlo padací mříže. S kvílením vklínila své hroty v zem. Z železa vyhřezlá - tvar samé kříže, vypráví o smrti. Přestárlým zdem...
hledejte v tom co chcete... Tak jsem v tom hledala žižkovský vysílač – ale ať dělám co dělám, asi tam až tak docela není :))

Merle
22. 07. 2003
Dát tip
inga: ale já neříkám, že v tom je cokoliv v tom hledáš... :))

No, však není, já to zkusila... :)

Jess
02. 04. 2003
Dát tip
Já nemluvila o TÉHLE realitě, víme?

Jess
31. 03. 2003
Dát tip
Příliš realistické. Vyvolává to ve mně vzopomínky, které nemám. Moc se mi to líbí... >Miroslawek: Spíš ten Lovecraft.

Merle
31. 03. 2003
Dát tip
Jess: tady jsi úplně mimo... tohle není nic o realitě :)

sazzy
18. 03. 2003
Dát tip
Teda je to zajímavý, připomíná mi to chrám ve Francii, kterej nevim jak se jmenuje, je děsně monumentální a mrazivě krásnej, že přetrval do dnešní doby, fakt pěkný :o)

Yenn
05. 08. 2002
Dát tip
K tehle se obcas vracivam. Stastny Atlas, ktery podpira nebesa. Podpirat drtivou tizi Citodely je mnohem tezsi...

Merle
05. 08. 2002
Dát tip
yenn: to je od tebe ta největší poklona, jaký se mi vůbec mohlo dostat. kdybych nebyl velký kluk, rozbrečel bych se

ikarka
17. 07. 2002
Dát tip
**!

Beata
07. 01. 2002
Dát tip
pěkně zveršované starodávně vyhlížející obrazy

Elyanne
29. 11. 2001
Dát tip
Je to perfektní, Merle. Moc se mi to líbí... TIP ...úplně nejvíc se mi líbí první sloka...

Jochanien
12. 03. 2001
Dát tip
hezké, líbí :-)))

šroubek
07. 12. 2000
Dát tip
mám pocit, že se pokoušíš dosáhnout na dno možností

mike
20. 11. 2000
Dát tip
Souhlas s Brablencem P a Royem. Nemám co dodat, ale lepší básničky teprve přijdou (třeba ta od H nebo, no uvidíš sám).

Prokletí
17. 10. 2000
Dát tip
*Citodela: každý má myslím takovéhle místo: to své ti neprozradím... je to místo nejvyššího ticha ... povedená b., tipózní... m.

kalinka
25. 08. 2000
Dát tip
típ za rozehrávku obrazotvornosti:O)

Tynic
25. 08. 2000
Dát tip
Je to obrazící... Přiměřeně pochmurné... Technicky vybroušené... Posádka havranů je skvělý obrat... Teď co mě trochu rozhodilo : S kvílením vklínila ( pomlčka ? ) své hroty v zem. Z železa vyhřezlá - tvar samé kříže, (tady ta větička : tvar samé kříže... ) nějak mi to gramaticky nesedí... jo kdyby tam bylo : tvar - samé kříže...tak to jo ! Jinak ale tyhle drobnůstky mne nemohou odradit od tipu pro ostatní..

Merle
25. 08. 2000
Dát tip
Drakan: když se to přesně a zřetelně rýmuje? Filip: kdepak Tynic: gramaticky máš pravdu (ta druhá pomlčka), ale mě šlo spíš o naznačení pauzy... každopádně by asi bylo lepší to napsat, jak to říkáš ty a k pauze použít čárku... Ostatní: dík...

Filip
21. 08. 2000
Dát tip
To jsou Trosky co mám za barákem! Jedna je Baba a druhá Panna. Že jsem to uhodl? Báseň se mi líbí

Falka
18. 08. 2000
Dát tip
Pořád líbí. Až na ten rým scesty - pestrý, přes který se moje uši nemůžou přenést. Ale i tak to stačí na tip. Zly skriatok: Citodela je to schválně.

Hackman
18. 08. 2000
Dát tip
Merle to se ti povedlo, podle me je to dost dobry, moc me to oslovilo, neskonale zajimave vieni sveta

Anonym
17. 08. 2000
Dát tip
hmmmm.. melo tam byt jen vic toho chrlice s cedice..)) treba /odulí ze žuly andílci se tulí s kdejakou břehulí zasnění v tisnění těch století.. a jak ti havrani v krakaní zabráni .. a t.d... treba na pokračování.. TIP..od Steva..

Proud
17. 08. 2000
Dát tip
Tip. A jinak mlčím.

Vio
16. 08. 2000
Dát tip
ať hledám jak hledám, vidím jenom krásné obrazy Merle, já ti to snad TIPnu :-DoD

Silly
16. 08. 2000
Dát tip
Připomělo mi to pocity z svatýho Víta v půlnočním šeru, dík... já vím, že není, ale i tak je to krásný :-)

Miroslawek
16. 08. 2000
Dát tip
Takhle to v Ostravě rozhodně nevypadá...škarohlíde. To je jak z Addams Family nebo z Lovecrafta.

Brablenec_P
16. 08. 2000
Dát tip
Tohle už je vysoká škola básnická, na tohle já budu dycynky blbej. Ale líbí se mi to. Jen mám z toho husí kůži!

Bambulka
16. 08. 2000
Dát tip
Ufff, Merliiiikuuu!!! tohle neni ani trochu sedivy... chtelo by to vic veselych barvicek a nezneho smichu...ale neco mi to pripomina (ne sice Sv.Vita, ale je to taky v Praze)... nac tak smutne cerne? ze Ti budu muset jako terapeutka predepsat nejakou terapii (dobre, zatim jen v dopise)!!:-))

Drakkan
16. 08. 2000
Dát tip
Tak takhle tedy vypadá Citodela ! :-) Správně temný, oduševnělý a zajímavý obraz. Snad bych to jen zařadil mezi básně neveršované.

Laďa
16. 08. 2000
Dát tip
Merle je to výborný. Má to asi tvoji oblíbenou atmosféru, že. :-) Nemyslím tu ponurost, ale tu tajuplnost nebo tak. Myslim, že už ses naučil pořádně dobře hrát s jazykem českým.

Roy
16. 08. 2000
Dát tip
Pěkné, má to atmosféru, má to pocit, snad by však mohlo být té šroubovanosti míň na úkor jednoduchosti . . . v té je krása. Ale jinak dobrý.

Adelan
16. 08. 2000
Dát tip
Musím uznat, že i veršovaná poezie má hodně do sebe. Čtení krásně plyne jako vlnky na vodě, všechno to prostě hraje souladem, souzněním...A k tomu ty krásný obraty a zajímavý obsah... Poslední sloka mě doslova nadchla. Co ještě dodat? Tip! A to jsem se rozpovídala :-)

Nemalo sa to volat Citadela? Alebo to bol zamer? Napriek tomu - TIP

Ber
16. 08. 2000
Dát tip
nezbývá než se k té chvále připojit

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru