Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zraněná životem

02. 03. 2004
4
0
4989
Autor
Candy

Zraněná životem strništěm obilí kráčím

nohy zbarvené krví duše už chtějí najít soulad a jas

v slzách svých prokletých šaty své máčím

slyším jen z lesů znít vábivý větru hlas

 

Cuchá mi vlasy a nutí nohy dát se do běhu

jak ale překonat neschopnost celé duše

- já přece nechci být součástí smutného příběhu

o dívce jež zemřela s šípem v srdci z ledové kuše...


synáček
06. 03. 2005
Dát tip
"- já přece nechci být součástí smutného příběhu o dívce jež zemřela s šípem v srdci z ledové kuše..." Nádherný konec... (a dobrý konec, jak známo, všechno napraví...) Celá je ale krásná (bolestně krásná...) T***

Candy
06. 03. 2005
Dát tip
Děkuju...moc...

Simona
13. 03. 2004
Dát tip
Tolik smutku, kdybych mohla...přála bych si , klid pro tvoji duši;o)*t

Hanca
03. 03. 2004
Dát tip
Dílko je hezoučké, takové starodávné, řekla bych jako od Jiráska. Víš mám ráda takové obraty a dám ti tip.

Makča
03. 03. 2004
Dát tip
Candy:dodatečně se teda omlouvám, ale právě proto, že se mi to líbilo a nemohla jsem prudit tebe, tak jsem musela aspoň tu sleeping...

Candy
03. 03. 2004
Dát tip
No to koukám, jak se to tady od včerejška rozproudilo - každopádně děkuju za vaše názory, i když to chvilkou spadlo do osobní skoro až pře.Já sice vím, že nejsem žádnej umělec - verše mi zkrátka moc nejdou, ale čas od času k nim slouznu- jen pokusy, ale každý nějak začíná a hledá.... Makča:není se za co omlouvat, každej přece může projevit svůj názor a reagovat na názory jiných - ať s nima souhlasí nebo ne. Hanca: děkuju za milou kritiku,potěšila ... Frances:díky...a k tý interpunkci - já ji mám taky radši a většinou ji při psaní i používám, ale někdy prostě... Lancelott:díky, jsi moc hodnej - ale snad to hašteření nebylo myšleno až tak vážně a nevyprovokovalo nějaký nepřátelství - to by se nemělo stávat zrovna u literatury - každej to prostě vidí svýma očima a tím má psaní svoje kouzlo. Besuhoff ,sleeping_beauty:no tak nemám smysl pro melodii, rytmus a psané slovo, ani to osobě netvrdím - sice až tak úplně nemyslím,že mi rytmus chybí úplně, i když ty "verše" se vám tak jeví, ale zkusím někdy dát na vaši radu a při dalších pokusech o veršování( jestli ještě nějaký budou ) si ty nezbedný slabiky počítat. Děkuju i ostatním...

Candy
03. 03. 2004
Dát tip
Á ještě Dero, taky ti díky za tvůj názor a upozornění na ten překlep. Taky jsem to psala tak nějak jak mě napadla první myšlenka - postupně to dopiluju, spíš trochu víc dobrousím...

Sakurka
03. 03. 2004
Dát tip
vše již bylo řečeno..... snad jen bych chtěla dodat,že se mi moc líbí ten nápad s ledovou kuší:-) celkově pěkné čtení:-)

Dero
02. 03. 2004
Dát tip
"svých prokletých šaty svě máčím" -- vadí mi tam opakování svých/své (ono je tam sice "svě", ale to bude překlep :o)) Chtělo by to ještě trochu dopilovat rýmy, protože duše/kuše není asi to pravé ořechové ... Celkově se mi to však líbí ... je to takové křehké ... díky.

Besuhoff
02. 03. 2004
Dát tip
k rýmům mám své i já... kráčím/máčím... to je lenosti, to je lenosti... Vábivý větru hlas.... když to používal Mácha, bylo to čerstvé, ale dnes to má táááákovéhle vousy. Spousta zbytečných slov: obilí, najít, svých, dát se, celé, jež zemřela,...

Makča
02. 03. 2004
Dát tip
sleeping: díky za co? žes mohla zranění života rozpočítat do slabik?

Makča
02. 03. 2004
Dát tip
sleeping: Ne, mně se to popravdu netýká, já jsem taková celá neslušná dívka, sem se jenom chtěla zeptat, mi to nedošlo, protože jsem k tomu ještě navíc trochu jednodušší a to počítání slabik mi připomnělo časy dávno v poezii minulé, romantika starých časů na mě dýchla, tak si říkám, něco jí napíšu, holce jedný vzdělaný, zeptáš se, jak to myslela...a ona takhle na mě...no teda...

Makča
02. 03. 2004
Dát tip
Jo, já to teda beru, ale stejně mi tenhle přístup připadá stupidní, nepopírám, že báseň je vědomá práce s technickými prostředky, s jazykovou materií, figurky, obrazy, slabiky, přízvuky, jinak by to koneckonců mohl psát každej blb, na tom bychom se asi shodly, nicméně za stejně nebezpečné považuji aplikovat subjektivní představy o formě básně na jakýkoli text a vydávat to erudovanou pomoc...je báseň otázka formy nebo obsahu? ale já jsem opravdu jenom taková hlupačka, se mnou se asi vůbec radši nebav...

Noe1
02. 03. 2004
Dát tip
Taky mi připadají některá slova nadbytečná (třebas to obilí). Když ji vnímám jako celek, vnímám její atmosféru, tak se mi líbí.

dušekuše:-)

Makča
02. 03. 2004
Dát tip
No to je právě přesná reakce takových nebezpečných "kritiků", které jsem měla na mysli, chytla jsi se do mé primitivní pasti, drahá, ale já už tě přestávám prudit, protože se jdu věnovat jiné, nutno podotknout méně zábavné činnosti...

Besuhoff
02. 03. 2004
Dát tip
Možná se počítání slabik jeví jako puntičkářký byrokratismus, ale když někdo nemá cit pro melodii, rytmus a tempo psaného textu (poezie) tak mu ze začátku nic jiného nezbývá. V počítání slabik bych měl máslo na hlavě, ale melodie a rytmus tam mívám.

Makča
02. 03. 2004
Dát tip
jó, my filozofové jsme byli vždycky ve své době označováni jako primitivové, ale pozdější generace nás docenily...boží mlýny melou pomalu ale jistě a tebe semelou a mě vyvrhnou přímo na kamenné podstavce...

Lancelott
02. 03. 2004
Dát tip
Makča, sleeping_beauty: Styďte se! Takhle se hádat u cizího díla. Copak Candy zajímají vaše pitomé starosti a sváry? Okamžitě se jděte hádat jinam! Mě se tohle dílko líbí a velice mě mrzí že se pod ním takhle ošklivě hašteříte a podle mého názoru ho tím zneuctíváte!!! Candy: Je fakt pěkné...díky:o)

Frances
02. 03. 2004
Dát tip
Raději čtu básničky s interpunkcí, ale to je věc každého. Ta tvoje je docela hezká, líbí se mi hlavně poslední dva verše, nevím proč...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru