Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Boh a platany

11. 03. 2004
4
0
2973
Autor
Hermann

V parku v našom meste stoja dva platany... Už roky ich milujem a oni tam majestátne krájajú samotu na lásku... Zaslúžili si túto rozprávku...Daj Boh zdravia platanom...

Boh a platany

 

V parku pri kaštieli stoja dva platany... každý má v sebe pol vesmíru a ich mohutné koruny šteklia oblaky na nebesiach a možno i Bohov, tam hore, alebo tam dole...Raz sa za tie stromy obetujem... postavím im pomník  z môjho tela... Bez nich by planéta nemala platany, ale platany by mali planétu... Každý svoju  a jedna pologuľa by sa iste ušla i mne... Pod nimi nemožno zomrieť.. Pod nimi je skryté tretie oko vnímavého človeka a šiesty zmysel i Achilova päta... Sú nekonečno.. Aha, vidíš? Tam hore sa miluje slnko s vetrom... Nemám to nikomu hovoriť, ale budú mať dvojičky... Neveríš, že? Nevadí, ľudia aj tak málo veria iným a sami sebe už vôbec nie... A neveria ani platanom... Mali by...  Pretože sú zívajúca a posledná loď  a posledné súste potravy, ktoré sa dáva do úst... Raz mi povedali, že Boh stvoril človeka, keď stál na hlave a  prvé jeho slová boli -"Snáď mi bude odpustené... " Len oni žijú... a ja sa im klaniam...Pod nimi som sa bozkával s dievčaťom  a do vlasov  jej spadli kúsky platanového šťastia.. Bol to dar od toho vyššieho.. Nižší nežiarlil, veď v jeho korunách čakalo predsa Slnko  nového syna... Mal sa narodiť na Letný Slnovrat...Zimu som oslávil ozdobovaním platanových konárikov a polievkou z usušených listov... Prišiel hlad.. Krajina hladovala a ja som prišiel k platanom..Boli obsypané jedlom a láska bola hlavné menu... Vyšší povedal -"Toto môžeš vidieť len Ty, pretože máš tretie oko...Toto môžeš jesť len Ty, pretože si uveril v Nové Slnko... Na zem zostúpil Boh... chce zachrániť krajinu, tak dal ľudom jedlo, ale nikto ho  neje...Prečo?" Objal som oba stromy a hodil som sa k ich koreňom..."Pretože Vám na konároch visí  láska a ľudia už dávno zabudli ako vyzerá a ako chutí láska..." ... Teraz som v nebi s mojimi platanmi a boh mi urobil aj kolísku... Naklonil sa ku mne a pošepkal mi do ucha...

" Vitaj v nebi, Nové Slnko..."...písal sa Letný Slnovrat...


vesuvanka
21. 05. 2004
Dát tip
Tak to mě těší, že jsi tak trochu odpurce kresťanu, ja také. Vcera jsem Ti psala obsáhlejší dopis a tam jsem se Ti s tímto svým problémem svěřila. Díky za kritiku k Čaj Středohorák - přečetla ljsem si ji a napsala k tomu.

Hermann
21. 05. 2004
Dát tip
Vesuvanka- To ja dakujem tebe, Janka!!! Hermann

vesuvanka
19. 05. 2004
Dát tip
Je to krásné a k zamyšlení - z díla znovu vyzařuje veliká láska nejen ke stromům, ale ke všemu živému. Jenom to na mě působilo trochu smutně. Já se nějak bojím nebe a Boha ,ne že bych byla ateista, ale na mě Bůh a nebe - pokud je to myšleno v křesťanském pojetí, působí depresivně - mám z Boha, tak jak nám ho podává bible strach, nahání hrůzu, trestá, hrozí posledním soudem, zničením světa a nabízí něco čeho se bojím. Ale dílko jsi napsal moc pěkně - ta láska ke stromům mě dojala, mám také moc ráda stromy - a dávám tip

Hermann
19. 05. 2004
Dát tip
Priateľka, Boh ako ho opisujem ja, nie je vôbec kresťanský, tým by som to len celé pokazil..Som trochu odporca kresťanstva...Do názvu som mal dať Bohovia a platany...Je to trochu zamotané...Môžeme to rozobrať v najbližšom liste...Herman a dakujem.....Posdlal som Ti kritiku na "Čaj stredohorák" a list...

Hermann
04. 04. 2004
Dát tip
Dík, zajtra napíšem názor..Vážim si ho!!!! Hermann

Ragnar
03. 04. 2004
Dát tip
Viacerí (napríklad o pár poschodí vyššie Severanka) Ti to už napísali, ale pridám sa k nim - máš pekné myšlienky, snažíš sa ich nasúkať do pôsobivých obrazov, ale pozor na "silné" slová. Sú ako korenie - tu a tam sa hodia, ale keď ich je priveľa... Prirovnal by som to k inflácii. Peňazí kopec, len nič z nich. Samý Boh, samá láska... Priveľa papriky si dau do guľášu... A ešte niečo: Choď navštíviť tie platany a opýtaj sa ich na to. Povedia Ti to podobne, len stručnejšie... :-)

KayTee
01. 04. 2004
Dát tip
*

andromeda
23. 03. 2004
Dát tip
teda to bylo moc krásné, nemám co dodat a tip

Hermann
12. 03. 2004
Dát tip
Severanka: Steinbecka som čítal.. je to krásny a pútavý román... Možno je v tom niečo podobného, ale vôbec som o tomto nepremýšľal, keď som to písal...Napísal som to z iných príčin... Ďakujem za kritiku...Hermann

Fidunka
12. 03. 2004
Dát tip
Skutečně to má být pohádka (rozprávka)? Je to úvaha a ten konec je takový otevřený pro všechny.Teda aspoň tak to na mě působilo. Jsou tam moc krásná místa, ale zároveň se tam místy opakuješ a chvilkama mi to přijde hodně sentimentální, což je ale nejspíš účel, že? Každopádně to je zase něco nového a za to ti dám tip! ***

severanka
11. 03. 2004
Dát tip
a koho máš za sestru? ;) viac úvaha ako rozprávka, hoci rozprávkový záver.. Má čarovné miesta (dvojičky, čo sa majú narodiť Slnku a Vetru...) a cítiť z toho lásku k stromom, čo je u mňa vždy plus :) Na druhej strane je tam tej lásky až moc ... myslím slova. ...+ ešte nejaké drobnosti: (radšej "hlavný chod" ako "hlavné menu" keď už to má byť rozprávka..) Miestami pripomínalo Steinbeckove Neznámemu bohu .. viď postavím im pomník z môjho tela... ale vcelku príjemné

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru