Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zpověď Slunci

12. 03. 2004
1
0
1922
Autor
Kelis

Když jsem toto před lety psal, chtěl jsem různě odraženým textem zdůraznit myšlenku a dramatičnost.....

Zpověď Slunci

 

Slyš hvězdo, jenž čníš na nebi věčné nesmrtelnosti.

Vyslyš mne, ubohého pozemského nic, sklánějícího se před

                                                                                               Tvou velikostí.

Jak nepatrná kapka, která ukápne a vyschne,

je život, který nám smrtelníkům jeví se snad dlouhým.

Co je to vše proti nesmrtelnosti dějin a budoucnosti skrývající 

                                                                                     tajemno nepoznaného?

Kolik nevyřčeného se skrývá v zítřku…. a kolik zbytečně popsaného bylo včera!

 

Malá loužička je lidstvo proti moři celého bytí.

 

         Ty, hvězdo, jenž stála jsi u zrodu celého zápolení, budeš stát i u zrodu nutného konce, který jsi poznala v mnoha podobách.

          Skládám Ti dík za nicotnou chvilku bytí

                a nebojím se konce, jenž je nutností všeho.


kubjin
16. 11. 2004
Dát tip
Je to dobré. Asi jedna z velkých osudových. Ale s takovými by se to asi nemělo přehánět. Není takováto modlitba matkou několika dalších básní? :o)

kallista
05. 07. 2004
Dát tip
Do úvahy to má daleko, je to spíš PROMLUVA...

Pečík
17. 05. 2004
Dát tip
Zajímavé. Jen to není úvaha. Spíš básně lyrické nerýmované

To je jako náboženská hrůza, jaká snad nebyla psaná ani v 15. století. Navíc ta úporná snaha o nějakou vyšší filosofii působí drobátko trapně.

JiKo
12. 03. 2004
Dát tip
Je to celkem přepatosovaný a tím báseň ztrácí na důvěře.Nedá mi ještě nezmínit to "nic", ačkoliv je to gramaticky správně, působí mi to tam jak šmirglpapír. Celkově to na mě nepůsobí nejlépe. Shluk velkých slov, obrazy 0, metafory 0, co tedy hodnotit?

Morasten
12. 03. 2004
Dát tip
příde mi,že to má takovou starověkou resp. egyptskou atmosféru...T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru