Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slint - Spiderland

20. 03. 2004
0
0
2813
Autor
Waawe

a zase další :)) už docela nudím, že ? :))

Slint

Spiterland

 

 

Jedním slovem temné, magické, kytarově místy průzračné, smutné, drsné, syrové a melancholické. Slint vydali po velmi slibném a vydařeném debutu svou první velkou desku u velké firmy, a hned po prvním poslechu musím dojít k závěru, že stojí opravdu zato.

Zvukově nikterak zvlášť dokonalá (vyšla již v roce 1991) , ale hudebně naprosto propracovaná a špičková. Geniální kytarové vyhrávky tvoří prostor, jakéhosi dokreslení toho, co se děje kolem. Pečlivě propracované a funkčně zakomponované kytatové vazby jsou místy trhány na kusy basovou linkou a neagresivně znějícími bicími. Ty jsou jen pro zajímavost dotaženy opět k dokonalosti a nabubnovány s naprosto brilantní technikou. Zpěv neboli jak chcete (šeptání, mluvení) je v souladu s hudební složkou a dokresluje pocitově náladu všech skladeb. Hodně silný materiál. Pomalé (ty smutné pasáže) střídá refrénová syrovost. A to doslova a do písmene. Milovníci hutných pasáží i kytarových vyhrávek si opět u "Slintalů" příjdou na své...

Vynikající počin Touch and Go, sice s horším zvukem, ale o to hodnotnějším materiálem. Kapela, za kterou se TG rozhodně nikdy nebude stydět....

8/10


Waawe
27. 04. 2004
Dát tip
to rostock : ve waawe nehraju :)), ale strašně se mi líbí a obdivuji jejich tvorbu. Starý vinyl je naprosto úžasný, Timestorm was the signal odhaluje všechny skryté tváře a kytarové plochy na nichž se waawe usazují .... a poslední deska není vůbec špatná, je zpěvná, obsahuje hitovky, ale něco mi u ní chybí....přesně ještě nevím co.... ps : nedávno jsem objevil naprosto fantastickou kapelu, která vydává na německém noiseworku a říkají si MONOLAND !!! takže pokud rád pronikáš přes mohutné kytarové stěny a noříš se do nich - kup si je :))) jinak se měj fajn... m.

rostock
25. 04. 2004
Dát tip
jojo..........ty hrajes ve waawe?........waawe mam rad. ovsem jen do posledni desky.......nevim proc, All Fabulous Things (nebo jak se to....) mne bohuzel nic nereklo.........

Waawe
13. 04. 2004
Dát tip
to rostock : za ten název se omlouvám, asi jsem se přepsal. Takže už je to opraveno !....nevím jak bych Ti to vysvětlil, ale z desky To be continued vyzařuje krása, nadhled, energie, emoce (ty ale hrají teprve hlavní roli u Slint !!!) a zasněnost. Z nepochopitelných důvodů, které jsem tu popsal :)) mě ta deska opravdu dostala. A jsem velmi rád, že ji natočila česká kapela !!! Slint jsou vynikající, temní, neuvěřitelně emociální a náladotvorní a taky se mi moc líbily a oblíbil jsem si je, ale opravdu více tíhnu k SOP. Je to subjektivní záležitost...tak jako skoro všechno.... ps : ale díky moc za kritiku...potěšilo mě, že alespon někteří se vyprostili z hlubin posluchačsky velmi oblíbeného středního proudu a objevují....čau m.

rostock
12. 04. 2004
Dát tip
hmm.....touch and go není major label....deska se jmenuje SpiDerland ne Spiterland....jinak tě nechápu...some other place oceníš jako 10/10 a slint, jednu z nejdůležitějších skupin všech dob pouhejma osmi.......tyhlety recenze já asi nikdy nepochopim...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru