Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

List priateľovi

20. 08. 2000
5
0
6121
Autor
Sýkorka

Aj túto báseň som napísala už dávnejšie. Pôvodne bola v angličtine, napísaná pre môjho najlepšieho priateľa Aliho, ktorý žije vo Švédsku. Stratila som s ním kontakt v čase, keď som strácala svojim pričinením kontakt s láskou ako takou. Tento list mal byť tak trošku aj volaním o záchranné koleso. Ali mi ho hodil, a aj napriek tomu, že som sa chytila až kolesa svojho, omnoho neskôr, som mu vďačná, že ma nesklamal. Že ma nikdy nesklamal. A za to mu patrí moja najväčšia úcta.

Je štvrtok pred polnocou, sedím na peľasti postele a modlím sa svoj pokrytecký ruženec... Možno i Ty, kdesi v ulici FisksätraTorg obdivuješ Štokholm, alebo sa modlíš k Allahovi, či k Bohu.. rovnako pokrytecky a rovnako túžobne ako ja. Viem... Obaja sme osameli, od seba od iných Sme tak trochu spolu, tým, ako sme vzdialení aj nemožnosťou opäť sa dotknúť. Ale... Dnes, priateľ môj, mám myšlienky v tieňovej rovine zaseklo sa mi kormidlo, opäť som raz potiahla za nesprávne laná, prekážam v ceste ostatným tieňolodiam ako šupka z nahnitého pomaranča, ktorú by sa už zišlo vyhodiť. Opäť Ťa hľadám na rovnakej lodi s vetrom, ktorý ju unáša z ciest na ostrovy - z času na čas blahosklonnejším k svojim trosečníkom. Stále mi mizneš medzi vlnami... Možno je čas prestúpiť, preto dnes zapálim štvrtku sviečku a ako Robinson pohľadám stopy piatka v piesku ostrova svojej izby a snáď Ťa nájdem, kým svieca dohorí...
noRRo
06. 10. 2000
Dát tip
Po takomto nadhernom volani o zachranne koleso, sa koleso nehadze, ale jemne podava... a nielen koleso... TIP, neda sa inak.

O.S.to6
24. 08. 2000
Dát tip
snád' nikdy niedohorí ... ¤

Yeziiinka
24. 08. 2000
Dát tip
Nadšená...zavrtalo se mi to hlouběji, než básně obvykle. Nápadité, naléhavé i jemné...a pak je to taky nějaké takové, na co neumím slova. *!

Vio
21. 08. 2000
Dát tip
Tato sloka je pro mě naprostý skvost: Ale... Dnes, priateľ môj, mám myšlienky v tieňovej rovine zaseklo sa mi kormidlo, opäť som raz potiahla za nesprávne laná, prekážam v ceste ostatným tieňolodiam ako šupka z nahnitého pomaranča, ktorú by sa už zišlo vyhodiť. Silvinko, krásné je to... samozřejmě TIPík

Anonym
21. 08. 2000
Dát tip
krásné

Anonym
21. 08. 2000
Dát tip
krásné

Anonym
21. 08. 2000
Dát tip
krásné, velice

Merle
21. 08. 2000
Dát tip
Vio to vytípl...

mandragora
20. 08. 2000
Dát tip
tip, protože je to dost zajímavé

Saxanka
20. 08. 2000
Dát tip
Slovenština se mi začíná líbit víc a víc No a Ty samozřejmě taky:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru