Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Touha I.

Výběr: vesuvanka
30. 03. 2004
18
1
13155
Autor
synáček

TOUHA

 

Začínám něžnou představou

Končím jak lávou propálená skála

Přihořívám i bez doteků tvých kolenou

Jakoby žhavá svíce ve mně plála

S polibky ve vzpomínkách hořím na tvých ramenou

A v dlaních popel místo tebe…abys hřála


1 názor

vesuvanka
09. 01. 2006
Dát tip
a ještě V

synáček
09. 01. 2006
Dát tip
Jsi milá... s těmi návraty... Děkuji...

elfka_Sea
24. 09. 2004
Dát tip
jé to jsem ani nevěděla, že máš dílko s názvem Touha :) je moc krásné moc a moc ach měl bys je vydat

Honey
04. 08. 2004
Dát tip
moc pěkné TIP *

maia
04. 04. 2004
Dát tip
Tvoja nezna predstava je krasna. * A tuto diskusiu teda nemusim...

dapler
03. 04. 2004
Dát tip
Smutné je, že hlupáci jsou tak sebejistí a lidé moudří tak plni pochybností.

angelik
03. 04. 2004
Dát tip
já už se tady té debaty vzdávám. zvedavec: souhlasím s tebou, a pokud sis přečetl celý tento "dialog" (o čemž pochybuju, já bych se na to asi taky bodla:), pak tam i najdeš místo, kde jsem psala přesně to, co tu povídáš. dapler: krásně jsi to pověděl*;)

zvedavec
02. 04. 2004
Dát tip
Sranda, koľko emócií. A pritom ide vlastne stále len a len o to, čo komu dielo dáva. Nie o to, čo to dáva niekomu inému. Takže stačí napísať: mne to nedáva nič, alebo mne to niečo zobralo a že niekomu inému dalo: asi je schopný postrehnúť iné hodnoty ako ja. :-) Nechápem ale príliš, ako môže niekot o umení (alebo o pokuse o umenie) napísať: Je také a také...nie, len to si viem predstaviť, že sa dá napísať: na mňa pôsobí takto!

beda
01. 04. 2004
Dát tip
synáček: moc hezké. Škoda jen, že se to tu tak opět hádá. * angelik: máš můj obdiv. Osobně jsem podobnou diskusi po pochopení s kým, že to vlastně vedu spor, utnul po třech podáních. :-) Mějte se VŠICHNI hezky. :-)

angelik
01. 04. 2004
Dát tip
mně už taky došla slova. Je fajn, když tě veřejně osočujou lidi, kteří jsou bídou samotní, jako například slípink. Nechám ji myslet si, že mi to zase pěkně...natřela...tak jak to tu s většinou a s oblibou dělává. Jen mě mrzí, že nikdo proti tomu neřekne zhola nic. taky přeju všem hezký den*

Craerassy
01. 04. 2004
Dát tip
Andílku, hodně lidí se tady snažilo hloupost potírat, ale myslím, že je to zbytečné vynakládání sil a energie. Nechme hloupost kvést, vždyť pro hádky tu nejsme. Jak tu někdo řekl...není fér tu pod dílkem autora rozvádět další debaty a Ty nemáš zapotřebí se před nikým obhajovat. Já Tě budu číst vždycky, pokud to pro Tebe něco znamená, protože podle mě máš jedna z nejlepších dílek tady.:-) Synáčku, nezlob se, že si tady takhle dopisujeme. Už je to vážně naposledy.:-)

Craerassy
01. 04. 2004
Dát tip
Andílku, hodně lidí se tady snažilo hloupost potírat, ale myslím, že je to zbytečné vynakládání sil a energie. Nechme hloupost kvést, vždyť pro hádky tu nejsme. Jak tu někdo řekl...není fér tu pod dílkem autora rozvádět další debaty a Ty nemáš zapotřebí se před nikým obhajovat. Já Tě budu číst vždycky, pokud to pro Tebe něco znamená, protože podle mě máš jedna z nejlepších dílek tady.:-) Synáčku, nezlob se, že si tady takhle dopisujeme. Už je to vážně naposledy.:-)

Lilie
31. 03. 2004
Dát tip
Ahoj. Synáčku jsi mezi mými oblíbenými autory, ale tady tip nedám. Obsah i některé matafory jsou vážně krásné, ale já, jako rýmující autor, zastávám názor, že pokud se v básni něco rýmuje, ať jsou to rýmy krásné. Vždyť se to rýmovat nemusí, ale ať tam teda nejsou náznaky. Snad příště :-)

angelik
31. 03. 2004
Dát tip
s_b: a právě jsi uklouzla...:)) možná se řídíš pravidlem - podle sebe soudím tebe, takže tvá poznámka o "výběru", ať už jakkoli ironická, je pochopitelná. Mě to těší, rozhodně si ale "nevyskakuju", jak sama tvrdíš, kvůli tomuto faktu, ostatně si nevyskakuju vůbec, jen ti zcela upřímně říkám, co si o tobě myslím. a díky za názor, pusu na čelo, ptáčku***

angelik
31. 03. 2004
Dát tip
dostala jsem avízo, slípničko:)

angelik
31. 03. 2004
Dát tip
dostala jsem avízo, slípničko:) btw, když už nepředpokládáš, že se vrátim, tak přestaň rozšiřovat alespoň své vulgarismy, hmm?:)

Dero
31. 03. 2004
Dát tip
s_b: Nesuď někoho, koho neznáš. Ani já Tě nesoudím a to Tě znám z kritik mnohem lépe než ty angelika. Tvým dílům rozumím minimálně stejně jako dílům angelika - a nelíbí se mi tolik jako ta její. Můj názor.

Dero
31. 03. 2004
Dát tip
s_b: Jen mě zarazilo, jak hluboko jsi klesla, když osočíš úplně cizího člověka pro nic za nic. Svých morálních poklesků jsem si vědom a mrzí mě, že jsem se ozval. Ale ještě o něco víc mě mrzí, jak se v téhle soukromě veřejné diskusi chováš vůči angelikovi, která si dovolila jen nesouhlasit.

Dero
31. 03. 2004
Dát tip
Jistě.

Jeheheman
31. 03. 2004
Dát tip
s_b: Jen snad poznámku. Míra kvality osobnosti, pokud se dá vůbec posuzovat, se určitě nerovná míře sebevědomí, sebedůvěry, ať už hrané nebo skutečné. Z mého skromného (nekvalitního:-) hlediska se tato pomyslná míra snižuje například i s rostoucí mírou arogance.. Za ďélo tip, tady by moc vybroušená forma byla spíš na překážku

Jeheheman
31. 03. 2004
Dát tip
sleeping: :-))) Já vůbec nebyl konkrétní, vztáhla jsi to na sebe sama .-) Dero se mi omluvil a uznal svou chybu... no já myslím, že to zase tak neprožíval .-)

angelik
31. 03. 2004
Dát tip
s_b:takže, zlatá milá roubovaná životem, avi jsi mi neposlala ty, pouze Dero, pokud zmiňuju tvůj příspěvek s "angelik je hloupá kráva"... jak už jsem ti psala, snad jsem i doufala, že to naše žití tady se přesouvá do lepších poměrů. Pokud s tebou souhlasim, pak to napíšu, pokud ne, pak to napíšu stejně tak. Tvé zmíněné škatulkování ať už lidí, nebo dělení "chceš" nebo "nechceš" se vyjadřovat je v tomto směru zcela ubohá, asi tak jako jsi ubohá celá ty. Odpusť si své malé poznámky typu "arogantní jsem pouze k póvlu" a s těma se jdi skutečně svorně hrábnout. Vlastně ani moc nevim, kdo tě tady bere vážně, takže je to vesměs jedno...a další věc - to, že mě debata s tebou nudí, je fakt, přesto to ještě neznamená, že si tohle všechno odpustím. Ješitnost v tom snad ani tak nehraje roli, jako to, že mě baví se dívat, jak se sama dostáváš do slepých uliček:)) Vissel: jo, je zábavná, místy skoro tak zábavná asi jako Novotný Dero: někdy je fajn, že člověk nezůstává laxní a nepřihlíží, postupem času se začínám divit, že ti to tu takhle dlouho prochází, slípničko:) a na konec: so_bo( l ) : je od tebe milé, že se omlouváš synáčkovi za spam, k tomu se přidávám, ale proč sem tedy dál vkládáš své žblepty?

angelik
31. 03. 2004
Dát tip
milá zlatá boubelatá...pokud jsi Derovi něco vysvětlovala, bylo by fajn, kdyby ten pohled znal z obou stran a nejen z té tvé...takové divně paťaté.

angelik
31. 03. 2004
Dát tip
to můžeš, stejně tak jako všichni tady:) barvíš se víc a víc...to je tak krásné...:)krásné tak jako ty celá***

angelik
31. 03. 2004
Dát tip
jen tak krásná jako ty... by mou předešlou poznámku... pochopila jako lichotku...:)

Dero
31. 03. 2004
Dát tip
Lidi, když založím klub "Bitevní pole", budete se hádat (třeba i do krve a jakkoliv ostře) v tamějších diskuzích a ne pod díly ubohých autorů? Myslím, že by to nebyl až tak špatný nápad, vzhledem k tomu, že pod každým dvacátým dílem vznikne nějaký spor. Kdokoliv by tam mohl na kohokoliv nadávat a mohli byste tam debatit do aleluja ... a navíc diskuze jsou řešeny inteligentněji a načítaly by se taky dostatečně rychle. Potom by vás tam každý autor mohl odkázat, nemuseli byste spamovat po díly a tak vůbec ... široké uplatnění téměř jisté. Někdo pro? Zvažte to, všechno na jednom místě, chaos a nervy ... skryté emoce ...

Dero
31. 03. 2004
Dát tip
s_b: A vůbec - dobrej nápad. :o)

Dero
31. 03. 2004
Dát tip
(avi)

Dero
31. 03. 2004
Dát tip
s_b: Taxem ji kontaktoval. :o)

sidonia
31. 03. 2004
Dát tip
no teda pěkné, pěkné ako nezaujatý pozorovatel musím uznat, že...no, nejprve si ujasněme detaily.. -angelik má názor, se kterým nesouhlasí slípink (ale většina ostatních v tomhle případě zaintereseovaných, zdá se, ano.. z čehož bychom mohli odvodit, že slípka se staví do opozice "už ze zásady"...což je ale asi nepravděpodobné, že ano?) -slípka nazvala angelika krávou (v mém podáví to vyznívá docela hloupě, jakobych snad slovu kráva podsouvala nějaký stupidní přívlastek, uznejme, že slípka se vyjádřila velmi, velmi vybraným -a každopádně takntním - způsobem... z toho by se naopak dalo vyvodit, že se snad jako velká autorita snížila neignorovat póvl - jak už angelika nazvala, to jen podotýkám - což mi nejde do hlavy... že by angelik už póvl nebyl? Nebo že by snad slíping naopak do těchhle končin zavítala...?) -Dero to chce odsunout na vedlejší kolej (s čímž mimochodem souhlasím) ....co dál...? Myslím, že vaše debata je absolutně bezpředmětná a neměli byste si to vybíjet pod dílkem jiného autora, ketrý o to vůbec nemusí stát. Tož tak. jo a k dílu..tip*

sidonia
31. 03. 2004
Dát tip
a aviko:)

sidonia
31. 03. 2004
Dát tip
a aviko:)

Elyn
31. 03. 2004
Dát tip
rýmy neruší, báseňka hezká... (drobet škobrtla o svíci, tu už já tam mít nemusím, ale synáčkovic dílo, tak tak...;) Deroslave, bít na bitevním poli se budeme akorát my dvaja, protože nikoho jiného to "jen tak" bavit nebude... Růženka se radši hádá pod díly, leda bys psal nějaká přímo pro tento účel, ale to bys musel být tak nenápadný, aby to nepoznala. Těžká věc... Nemyslím, si, Růženko, že angelik je nafučenec, který si po prvním výběru vyskakuje... osobní výpady stranou - tohle nebylo hezký... Tví Lyrykové ti sice rozumějí a řada čtenářů taky, ale neznamená to, že jiní musí být idioti. Ztráta sil i času na všech frontách... copak jich máte tolik? (konec kázání na dvoře, howgh..) (odcházím s nosem nahoru, zakopávám o první kámen a padám do nejbližší kaluže, opravdu mi to sluší:) Tak ahoj, zase jinde :)

Dero
31. 03. 2004
Dát tip
(tlesk, tlesk) :o)

synáček
31. 03. 2004
Dát tip
Lilie: Díky za poctivou kritiku...vážím si Tvého názoru... Jeheheman: Děkuji žes to čet a reagoval... Cannisha: Jsi milá...děkuji... Sidonia: Jsi miloučká...díky

synáček
31. 03. 2004
Dát tip
avi

synáček
31. 03. 2004
Dát tip
Elyn: Díky žes četla i hodnotila...Tvých soudů si velmi vážím...

Elyn
31. 03. 2004
Dát tip
synáčku, jsem jen člověk... nezapomeň :) Hezký večer a já taky děkuju ...;)

synáček
31. 03. 2004
Dát tip
No právě...a některých lidských soudů si velmi vážím...Tvé mezi ně patří... Přeji také hezký veřer...

Craerassy
31. 03. 2004
Dát tip
Jéje....jedno dílko a kolik vzbudí kritik..:-) Napíšu to jen Tobě, synáčku, bez avíz, abych nepodporovala další možné hádky tady...tyhle tahanice jsou zbytečné, ale byla tady spousta mých oblíbených...angelik, Elyn, Dero, Cannisha, vesuvanka....a jsi tu Ty...každý máme své dobré a své slabší dny, ale vždycky jsme si to k našim dílkům řekli slušně a hezky a já vím, že ačkoli jsi toto psal se stejně krásným světýlkem uvnitř, že zase bude ten den, kdy to světýlko blýskne do očí a oslepí ještě víc..Takže..já si svůj tip schovám pro ten Tvůj další den, ano?:-)

Perchta
30. 03. 2004
Dát tip
:)

angelik
30. 03. 2004
Dát tip
sleeping: kladeš někdy důraz třeba na smysl, hloubku, prožitky atd. víc, než na technické provedení?:) jsou tam skvělé momenty, spousta asociací mě u toho napadá*

angelik
30. 03. 2004
Dát tip
sleeping: kladeš někdy důraz třeba na smysl, hloubku, prožitky atd. víc, než na technické provedení?:) jsou tam skvělé momenty, spousta asociací mě u toho napadá*

vesuvanka
30. 03. 2004
Dát tip
Krásná!!! Oslovila me. Moc se mi libi obrat "Koncim jako lavou propalena skala." A nakonec "A v dlanich popel misto tebe... abys hrala. Kdsybych mohla, dala bych dva tipy. Tak alespon jeden.

angelik
30. 03. 2004
Dát tip
no nepovídej, ty jsi mi nějaký znalec:) věříš si takhle ve svým trvrzeních vždycky, nebo se jen snažíš pěkně "uargumetovat", jak už to tak občas bývá?

tanganika
30. 03. 2004
Dát tip
lala...

zvedavec
30. 03. 2004
Dát tip
je to "ostatní", takže nie "rýmovaná", nie povinne rýmovaná. Ja, amatér nevidím ani jeden strašný rým :-) Super, (aj keď obsah je bolestný) Tip

angelik
30. 03. 2004
Dát tip
a co je podle tebe, růženko, kvalitní rým? vymyslíš tu něco? a za ten překlep - ano, správně jsi vydedukovala, že tam mělo být "svých"... a co se týká "tvých" tvrzení, pak věz, že pleteš se často, alespoň tady na těchhle stránkách ano, a ačkoli se s tebou občas i ztotožňuju, myslím, že názory jsou zde neobjektivní, naopak těžce subjektivní. Každý píše, co ON SÁM si myslí, z čehož logicky vyplývá, že mnohdy se to může míjet s pravdou, kterou tady ale skutečně zná jen pár lidí a předpokládám, že ty ve svých nedožitých -ceti letech, taky moc přeborník nebudeš (co se týká kritizování a vážného posuzování kvality - braku nebo skvělé věci - je to su-bje-ktiv-ní...)***pusu tobě*** a mimochodem, když už to dělíš na kvalitní a nekvalitní autory a dle toho si vážíš či vnímáš jejich kritiku - ty sama se pokládáš za kvalitní autorku?

Perchta
30. 03. 2004
Dát tip
synáček je lepší lyryk ha

zvedavec
30. 03. 2004
Dát tip
Dostala si avízo, lebo som Ti ho poslala. Ale dotknúť som sa Ťa nechcela. :-) dúfam, že sa tak ani nestalo. :-) Cizeluješ formálnu krásu niektorých básní. K tomu som sa trochu vyjadrila a zdalo sa mi, že keďže diskutujeme o jednej a tej istej veci, nie je chybou, ak Ťa informujem o tom, že vidím to trochu inak. Mne sa táto báseň zdá pekná. Možno, že je to preto, lebo som amatér. Možno je to preto, lebo to vnímam inak. Kto z nás bude vedieť na niečo povedať: Toto je strašné a toto je krásne? Dá sa to? Mám dojem, že sa dá povedať len toľko: mne sa toto nepáči, mne toto vadí. Myslím si, že na konštatovanie, že niečo je krásne, nie sú stanovené a nie je ani možné stanoviť žiadne kritériá. Dá sa to len pocítiť. A navyše, naše pocity sa nemusia zhodovať. Ja amatér napríklad neviem oceniť ani takého Picassa. (a odborníci sú nadšení) Ale ak mi umenie niečo dôležité nepovie, tak načo mi je? Čo z neho mám ja? Ak zaznamenám mnoho krásnych veršov, ale budú klamať, budú vytvorené na nejakú objednávku, načo mi to bude? Čím je prínosom, ak mi nebude behať mráz po chrbte (napríklad) pri čítaní slov? Ja uprednostňujem akúkoľvek formu, pri kttorej mi ten mráz po chrbte behá. :-) nevnímam to ako primitívny rým, ja tomu totiž skutočne nerozumiem. Ale nezdá sa mi to, čo je tu napísané neestetické...ospravedlňujem sa! dovolím si poslať Ti ešte raz avizo, ak budeš protestovať, už sa nabudúce zdržím. :-)

angelik
30. 03. 2004
Dát tip
milá drahá zlatá... to, jaká jsi osobnost, je velice zajímavé a dlouhé téma pro rozhovor a polemizování, věř, že já tě před sebou z těch pár řádků přeci jen trošku vidim. Myslela jsem si, že se zeptáš na příklad - byla bych blázen, kdybych napsala něco takového a nebyla schopná to dokázat. Tak věz - dle tvých zásad a "pravd" - každý tvůj názor, každé tvé slovo, které se nezototžňuje s tím mým a já následně neslouhlasím, je lež (protože já si za svými názory můžu stát stejně jako ty), tehdy se pleteš...protože přesně takhle ty sama přistupuješ ať už ke kritikům svým, nebo těm u jiných děl. díky a na budúce***:) P.S. ráda bych tě poznala, nerada dávám na první dojem, pocit z člověka, ale znám tě tu už takhle zhuba půl roku, moc se to nemění a podle mě příliš kvalitní člověk nejsi - vidiš, kdybych chctěla, mohla bych ti tohle klidně napsat a prosazovat, že se rozhodně nepletu pomíjeje že o tobě nevim vlastně vůbec nic.

Kateee
30. 03. 2004
Dát tip
tak tady se vede drsná diskuse (nebo spíš výměna názorů)? Jak nás učí naše učitelka češtiny - nic není dobré nebo zlé, pouze se nám to líbí nebo nelíbí. Vše je subjektivní. Takže báseň nehodnotím, prostě se mě dotkla někdu u srdíčka a autorovi moc děkuju****

gabio
30. 03. 2004
Dát tip
popravdě mi některé rýmy přišly tak nějak nucené, ale ty obrazy jsou krásné, ta pointa, tisíce malých myšlenek jedné obrovské... t

Dero
30. 03. 2004
Dát tip
s_b: Zcela bez emocí, zcela subjektivně - teď se musím angelika zastat. Její tvorba mi zejména v poslední době připadá značně lepší než například Tvoje. Forma nejni všechno. A jestli je od toho odvislá vzdělanost či inteligence autora, pak jsem naprostý barbar a neotesanec.

angelik
30. 03. 2004
Dát tip
myslim, že zacházíš na tenké ledy, děvče, zcela bez emocí ti tak ještě chvíli ráda budu říkat. A ještě jedno "zcela" - zcela reálně tě za monitorem nikdo nevidí, což je do určité míry výhoda, protože napsat můžeš cokoli, aniž by to souhlasilo s tvými emocemi. Diskuze s tebou mě přestává bavit. Jsi zatrpklá, mladičká, místy míň nebo víc hloupočká slečinka hrající si úzkostlivě na něco, co není. Tvé argumenty jsou chabé a dokola opakuješ tytéž věci (nekvalitní autoři, "já psát neumím, jsem bez taletu" - sebekajícné přiznání, bezpočet smajlíku, kteří se na daná místa snad ani nehodí + k tomu všemu rádoby trefné využívání tvé výřečnosti, která sice nedosahuje té mé, přesto ti jistou dávku tohoto daru přiznávám. Ať už napíšeš nebo nenapíšeš cokoli, bude to stejně jen jeden z tvých dalších odvarů a - zcela bez emocí - jsi taková malá místní ukejhaná husička:) a Dero - zcela bez ovací, ale upřímně - díky:)

synáček
30. 03. 2004
Dát tip
sleeping beauty; gabio: Děkuji, že jste to četli a že se nebojíte říci i to, co není pochvalou...vážím si toho! Perchta: Díky za stereonávštěvu i smajlíka… Angelik; zvedavec; Kateee: Děkuji vám za projevené názory...s nimž se ztotožňuji zcela. Možná, že, až někdy budou za nás psát básničky veršovací stoje, tak bude po stránce formální vše jistě v naprostém pořádku...ale bude-li se nám potom ještě tajit dech...mrazit v zádech...a hřát u srdce...to je otázka.... Musím se přiznat, že já osobně posuzuji všechno co čtu hlavně citem a pokud jde o stránku formální, tak ji začínám vnímat pouze jen tehdy, pokud mi vyloženě vadí...nebo naopak žasnu nad její dokonalostí...mně samotnému to někdy vyjde, někdy nevyjde, ale doufám, že nikdy nebudu upřednostňovat formální stránku před tím, co potřebuji sdělit. Tady konkrétkně jsem cítil, že doteky kolen jsou pro mne stejně důležité jako polibky na ramenou, tak tam jsou...možná se rýmujou triviálně...za to však nemohu...píši přece i věci nerýmované...a když se mi tam něco náhodou i rýmuje, tak to také nevyhazuji, ale naopak vítám...proto také většinu věcí...vlastně (od jisté doby) již všechny, dávám pod "ostatní". Když se podíváte na kritiky pod mými výtvory, tak tam najdete nejenom kritiky na nemožně jednoduché, nebo nucené rýmy...ale i na rýmy (jako takové) vůbec...že prý ruší a svazují...nu, někoho ano, někoho ne... vesuvanka; tanganika: moc vám děkuji, že jste tu zanechali svou stopu…ves: díky za „oba“ tipy Dero: Díky žes přišel…i když vlastně ani nevím, jestli jsi v zápalu té bitevní vřavy tady „dole“, četl vůbec tamto „nahoře“…

Dero
30. 03. 2004
Dát tip
Ne, dílo jsem nehodnotil (udělám to teď) a za to se omlouvám, chtěl jsem jen tak prolétnout. :o) Celkově se mi líbí myšlenka a ta atmosféra, když se člověk zamyslí ... za to rozhodně ***.

synáček
30. 03. 2004
Dát tip
Neomlouvej se...byla to jen taková "legrace"...i když se přiznám, že mít Tě tady...a Tvůj názor neslyšet...to mi tak trochu vadilo...takhle je to mnohem lepší...díky, že ses vrátil...

synáček
30. 03. 2004
Dát tip
avi

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru