Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přání nová

31. 03. 2004
27
1
11381
Autor
synáček

Petrklíče

a

fialky

podběl a pampelišky

a

dívky bez

 

A také bez

který se modrobíle na oslavu jara chystá

a tráva všude

tolik

zelená

 

Na trávnících v parku již opět otevřené knížky

skupinky dětí sedí na schodech

(v kraťasech kluci)

a v očích

všech

je vidět

láska a naděje

 

Mnohde se pomlázka již chystá

blíží

se

Velká noc

a na všechno zas

bude

hodně místa

 

Kéž by se na mě usmála

ta jistá

 

Kéž by si všimnul

ten co tak dlouho již se chystá

jak voňavá jsem

a

jak jsem čistá

(a kolik na těle mám místa)

 

A kéž by

polibek

pod

jakoukoli jabloní

se letos trapně nevymlouval

(jako doposud)

a

ze všeho nejvíc

vloni

Nevěřím na osud

nevěřím na pověry

věřím

jen na lásku

 

Chci uzamčen být láskou

 

Chci láskou býti otevřena


1 názor

Lunka
03. 09. 2004
Dát tip
Ježíš...to je tak nádherné jaro... ;o) *T

romi
23. 04. 2004
Dát tip
Ten konec mě dostal *

Hermann
10. 04. 2004
Dát tip
Prečítal som si to ešte raz a musím povedať, že Ti dávam daľší tip.....krásne a jedinečné!!!!Hermann

Morney
06. 04. 2004
Dát tip
krásná jarní :)*T

Rowenna
06. 04. 2004
Dát tip
No, na hlubší kritiku to není - je mi líto, je to příjemné, jásavé, a jako poezie špatné. "Ta lípa má sváteční den, na lípě se veselka chystá, a blízko už nebudou místa..." nebo tak nějak zní ten popík Haničky Zagorové. Hodně mi to evokuje. Jiko - soudím, byl velice, velice mírný ve svém hodnocení a dosti zdrženlivý. Avíza neposílám, abych nepopudila.

gabio
03. 04. 2004
Dát tip
*************

Nicollette
03. 04. 2004
Dát tip
JiKo:Nevim, proč je to dobré, ale rozhodně vim, že to neni špatné. Prostě mam ten POCIT..... btw, nevzpomínám si na barvy té tvé šály:))))

Robinia
02. 04. 2004
Dát tip
Jaro, touha, naděje a láska... TIP

JiKo
02. 04. 2004
Dát tip
Craeassy: cituji: "Přidat vlastní názor - kritiku" Pokud nechceš rozumět neporozumíš. Byl to můj názor a šel přeložit např. tak, že text básně je nezajímavý obsah na téma jaro. Prostě v tom nevidím takovou kvalitu jakou mí předřečníci a doufám, že to tu můžu veřejně napsat. FXŠalda by ti mohl napsat i tvrději, např: "Je to sračka" - tak expresivně to ovšem podávat nechci. Každý, kdo něco opublikuje má být připraven na bezmezné oslavování ale i na totální zatracení svého díla.

JiKo
02. 04. 2004
Dát tip
Takže seriozně - nelíbí se mi to, protože báseň obsahuje mnoho vycpávek a nic neříkajících obrazů, které v tomto množství ztrácejí na efektu. Dávají dílu pouze popisnou část kdežto obsahová stránka se zcvrkla na pouhé poslední 2 řádky. K tomu přispívá i absence metafor což je sice moderní trend, ale vzhledem k rozsahu textu se tento stav začíná přechylovat do prozaického útvaru a to nemluvím o patosu který z básně vylézá použitím velkých slov jako láska, naděje. Přímo mě zamrazilo při přečtení slova "trapně" - to jsem opravdu v romantické básni nečekal. A aby byla kritika vyvážená přidám i klad, který mě zaujmul ale v ostatním se ztratil. Posl 2 verše. jakýsi rozhovor dvou metafor, který do sebe funkčne zapadá, neobsahuje zbytečnosti navíc a jistě by obstál i sám o sobě.

JiKo
02. 04. 2004
Dát tip
ps: vaším úkolem teď není říkat mi jaxem blbej a nerozumím tomu, ale vyvrátit moje tvrzení v kritice!

Craerassy
02. 04. 2004
Dát tip
JiKo, já ale ani slůvkem nenaznačila, že bys byl blbej, viď. Nehledě na to, že si to ani nemyslím. Mám prostě jen pro pár lidiček tady slabost a možná proto cítím nějakou vnitřní potřebu se jich zastat. Zvlášť po některých výstupech v synáčkově minulém dílku, po jehož přečtení jsem šla rozladěná sem. Omlouvám se, vím že jsi mu tím nechtěl ublížit. Kritiky vyvracet nebudu, protože nejsem kritik, ale pouhý čtenář, vyjadřující tu spíše názor řízený pocitem.

JiKo
02. 04. 2004
Dát tip
Craeassy tak to jsem rád (ps: nenaznačila jsi nic, ale čekám spršku nesouhlasu :-) Autorovi vzkazuji, že doufám, že mu můj druhý proslov k ničemu bude :-)

Craerassy
02. 04. 2004
Dát tip
Nečekej žádnou spršku nesouhlasu, JiKo. Já respektuji Tvůj názor. Není důležité, že se můj liší..

Craerassy
01. 04. 2004
Dát tip
JiKo...Můžeš si odpustit avíza a já si zase ráda odpustím kritiky tohoto typu.

JiKo
01. 04. 2004
Dát tip
Byla to jásavá a unáhlená jarní krit....názor, velmi se omlouvám i ostatním co mi přijdou vynadat

Perchta
01. 04. 2004
Dát tip
Myslim, že je to fakt umění, napsat takovou s.....kvělou věc :)

synáček
01. 04. 2004
Dát tip
Simona; Kay Tee; Lee: Děkuji moc, že jste to četli... Noe1; Tomáš33; vesuvanka: Děkuji za projevenou radost... maya: Slyším to velmi rád...protože u Tvých věcí mám stejný pocit zase já...děkuji... angelik: ...a za pocit z té Vaší radosti děkuji zase já..Dovedete se radovat velmi krásně...velmi bezprostředně… Nicollette: ...mám stejnou radost z "pírka" jako Ty...děkuji inblue: To si piš, že jsem myslel i na Tebe...a pokud jde o ten konec...jsem rád, že některé (podstatné) věci cítíme stále stejně... Perchta: Děkuji za stereo...mám radost...velkou...děkuji moc... Craerassy: Děkuji...pokorně slibuji, že se budu (už vždycky!) snažit se všech sil... Fidunka; Rish: Poctěn...díky... pampelin; JiKo: Díky, že jste to četli...

synáček
01. 04. 2004
Dát tip
avi

Hermann
01. 04. 2004
Dát tip
Skvelé!!!! Pútavé a tak záhadno napísané, že miestami som mzslel, že uletím...Tip Hermann

kassiope
01. 04. 2004
Dát tip
Nádhera, ta jarní nálada dělá divy :o) t*

příjemná to je ta doba, kdy se člověk směje, aniž by mu bylo do smíchu taky potkávám podběl a je to moc hezký opravdu*

Tomáš33
01. 04. 2004
Dát tip
Ale pěkný blábolení. Když si to všechno představuju, eště k tomu jaro mámm opravdu rád, a kdzž sem to čet, tak sem si to krásně představoval.

beda
01. 04. 2004
Dát tip
:-) *

Delahaye
01. 04. 2004
Dát tip
:-) ano, jaro je moc krásná věcička... a mně ty poslední dva řádky daly tak přes papulu, až jsem vletěl hlavou do závěje... :-) Craerassy : Nebuď taková na _JiKa_ ... :-) Jeho názor byl s úsměvem a stál za malinké zamyšlení. A Tvůj vztek na avi mi VELMi připomněl jednu známou fugurku, kterou asi netoužíš následovat ... :-))

Craerassy
01. 04. 2004
Dát tip
Slíbila jsem synáčkovi, že tu už nebudu rozvíjet další debatu. Takže naposledy - pokud je seriózní kritika blablabla a tak...potom se kaju a tiše odcházím.

Dero
31. 03. 2004
Dát tip
No tak tohle je opravdu moc krásné, když se nad tím člověk zamyslí. Jsi mistr závorek, perfektně dokreslují celou atmosféru. Popravdě - co se mého pocitu z díla týče - nemám moc, co bych vytknul. Krása (vnitřní) **** + klub, jestli nevadí?

tanganika
31. 03. 2004
Dát tip
verim na mlcanie...ehm...

sjuuu
31. 03. 2004
Dát tip
jaro je v pořádku... jarní nálady taky... ale proč je propánakrále nenechat v sobě?

synáček
31. 03. 2004
Dát tip
Dero, toho doutnajícího pírka si moc vážím...děkuji... tanganika; sjuuu: děkuji za přečtení i za reakci... sleeping beauty: I Tvoje nálada je (pro mne) odměnou...děkuji... Cannisha: Ten název klubu mě vždycky znovu dostane...květy a medové štěstí...díky...a voňavé pohlazení kudrnatému broučínkovi...

tanganika
31. 03. 2004
Dát tip
bolo potesenim:)

Simona
31. 03. 2004
Dát tip
Nádherné..*t

KayTee
31. 03. 2004
Dát tip
*

Lee
31. 03. 2004
Dát tip
jo jo, jaro už nám punpuje do žil všelijaké věci :)

Noe1
31. 03. 2004
Dát tip
Celá se mi moc líbí, ale tahle závorka "(a kolik na těle mám místa)" mne dostala. Díky + t*

Tomáš33
31. 03. 2004
Dát tip
Vopravdu dobrý. Jaro se nezadržitelně rozvíjí a naplňuje lidi láskou. To je dobře. Bohužel ne každý to takhle vidí. Tvůj pohled líbí se zase mě. t.

vesuvanka
31. 03. 2004
Dát tip
Skvela . Vyzaruje z ni kouzlo jara a lasky. Dekuji a davam tip

maya
31. 03. 2004
Dát tip
U tvých básní je mi vždycky dobře, jsou mi něčím blízké...tip

angelik
31. 03. 2004
Dát tip
to je nádherné. Takhle tu dýchá tohle roční období, i když je teď momentálně venku ještě zima a tma***děkuju za tenhle pocit

Nicollette
31. 03. 2004
Dát tip
Ještě že patřím mezi "pírkaře", páč tyhle skvosty kdyby mi měly uniknout... do smrti by mě to trápilo.......***

inblue
31. 03. 2004
Dát tip
Sloka o májovém polibku příliš z mého života pravdivá. Konec moc moc hezký.

Perchta
31. 03. 2004
Dát tip
...

Craerassy
31. 03. 2004
Dát tip
Jak jsem řekla, svůj tip jsem si schovala přesně pro tuhle.:-)

Fidunka
31. 03. 2004
Dát tip
Moc krásná, jarní, nádherně pravdivá, formou bezvadná, nemám co dál kritizovat, tak se jen tiše uchýlim k jednomu TiPiKu...

pampelin
31. 03. 2004
Dát tip
Copy>Mnohde se pomlázka již chystá .... Tohle mi u6 p5i3lo p5es hranu.

JiKo
31. 03. 2004
Dát tip
15 tipů? Asi jsem blbej...... Volně přebásněno: bla bla bla bla bla.... blablabla bla bla Jaro! :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru