Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SMS II.

01. 04. 2004
5
0
9902
Autor
Vio

Vypůjčil jsem si dva verše od Iana Andersona...

Suicide is the only self-defence
Melodies decaying in sweet dissonance
Salvation a la mode


dalsi bomba :o) ***

Sargis
01. 07. 2004
Dát tip
chroustjazz: každý jazyk má své zvláštní vyjadřovací možnosti a tudíž báseň anglicky není nikdy beze zbytku přenostitelná do češtiny a obsahuje sdělení přímo orižinelní. a proč by nemohl někdo napsat na Písmáka báseň auf Englisch? Je to zakázané? Neetické? Buďme rádi, že my anglicky umíme, neb se tím obohacujeme, na rozdíl od těch, kdo dál než k vlastnímu mateřskému jazyku nedošli. A také mi není jasné proč by měl mít čtenář právo číst české texty. Když něco nechci číst, tak to nečtu, narazím-li na cizojazyčnou báseň, dám si ZPĚT v brouseru a hotovo. Má snad někdo úkolovku přečíst tady fše? Toto je svobodné prostředí, kde je vše omezeno jen mými vlastními hranicemi.

Armand
09. 04. 2004
Dát tip
Ian Anderson :)))) hmm.. oceňuji dobrý vkus .)

Bebitka
08. 04. 2004
Dát tip
hehm, dobrej dis-skutník se tu vyčábřil... sweet dissonance beru, na to slyším... že píšeš cizozemsky ti mám trochu za zlý, protože si to sicejc přeložím, ale asi tu malebnost neocením tak, jako dyb-bych byla rodilá... avíza nikomu

Vio
08. 04. 2004
Dát tip
Ale já ji ocením...

Bebitka
08. 04. 2004
Dát tip
Vio: pokud píšeš sám pro sebe, tak samozřejmě...

Vio
08. 04. 2004
Dát tip
Co to je: psát sám pro sebe? To bych to sem nevyvěsil. Na druhou stranu si nemyslím, že bych byl sám, kdo to ocení.

Bebitka
08. 04. 2004
Dát tip
no, když podotknu, že díky anglině tvý řádky neocením a ty mi odepíšeš, že "ale ty ano...", tak to zní, jako by pro tebe bylo hlavním kritériem tvůj pohled na tvou vlastní věc... čili to znělo, jako bys psal jen sám pro sebe, víííš? :-))) a sem´s to vyvěsil proto, abys to měl furt na očích ;-)

Vio
08. 04. 2004
Dát tip
Každý píše hlavně pro sebe ;-)

Bebitka
08. 04. 2004
Dát tip
áha! sám ses usvědčil! :-)))

Vio
08. 04. 2004
Dát tip
Prd... hlavně, ale nejen ;-)

Bacil
06. 04. 2004
Dát tip
Neposílejte mi prosím avi, do téhle debaty se mi už nechce zasahovat (pokud chr. reaguje na moje přirovnání výkřikem "si děláš srandu", nemám s ním o čem diskutovat)

Bacil
04. 04. 2004
Dát tip
Tipová chroustjazz: většina Angličanů opravdu česky nepíše, stejně tak jako většina Pražanů, když chce jít do muzea, tak nezvolí okresní muzeum v... dejme tomu Neidentifikovatelném Hradišti, abych někoho neurazil - zatímco lidé v Neidentifikovatelném Hradišti sice chodí do svého okresního muzea, ale občas navštíví i Národní muzeum v Praze (a činí tak nejen Neidintifikovatelňohradišťané, ale občas i Brňáci, kteří jinak Prahu téměř nesmiřitelně nenávidí :-)) ).

Vio
04. 04. 2004
Dát tip
Miluju Brňáky ;-))) Brňáci si umí dělat srandu ;-))) P.S. Marně přemítám o tom, proč vlastně (jen tak namátkou) třeba Kundera píše francouzsky, když je Čech, a francouzi nepíšou česky...

Vio
04. 04. 2004
Dát tip
Hloupé je psát v jakémkoliv jazyce ;-))) Proč se ty řeči vlastně učíme? Každý si necháme svůj jazyk, abychom se nemohli domluvit. To bude lepší.

Vio
04. 04. 2004
Dát tip
A proč vlastně Kundera napsal poslední knihu španělsky? Si asi ukroutím hlavu. Suicide is the only self-defense ;-)))

drfaust
04. 04. 2004
Dát tip
Je to svodbodný prostor, ne? Všechny jazyky výjdou na stejno... hele Vio a nepsal sem regis tím svým jazykem? To by asi chroustjazz nerozchodil:)) Jo a navíc by tomu asi nerozuměl, s čímž má nakonec leckdy problém i v češtině:)))

Elyn
04. 04. 2004
Dát tip
fauste, nechala bych těch útoků... jestli je chroust jeden z těch, kteří řeknou veřejně, že jim tvoje díla přijdou nesrozumitelná, tak není přece hoden kamenování.. A že jste si nepadli do oka.. Nepodceňuj soupeře, zvlášť, když ho vlastně vůbec neznáš...

Vio
04. 04. 2004
Dát tip
Elyn, no tos to rozsekla. Kdo tady útočí, je především chroust. Jestli o mně řekne, že jsem hloupý, jsem hloupý rád. Ještě, že mě tak dobře zná... Nejsem tady proto, abych soupeřil, ale hloupý je jeho názor, pokud si myslí, že když jsem Čech a žiju v Česku, tak je hloupé psát anglicky...

drfaust
04. 04. 2004
Dát tip
Chroustjazz já přece nemluvil o češtině, znalče:))) Mimochodem v téhle komunikace fakt nemám žádné ambice psát spisovně... leckdy normu porušuju i záměrně... leckdy kašlu na interpunkci... Zkus uhodnou čím asi to???:))) Elyn: Já sis skutečně myslím, že ten jeho postoj s angličtinou je blábol... Elyn zkus si přečít pár jazzových kritik... libovolně pod kterými díly.... ale to je jedno:))

Elyn
04. 04. 2004
Dát tip
Vio: podívej, já myslím, že se podivil nad tím, proč máš potřebu napsat tuhle myšlenku anglicky, když to jde zrovna tak dobře česky, to je všechno..(mimochodem - mě to napadlo taky) a pokud vím, reagovala jsem sice u tebe, ale na faustovo povídání, od kterýho mi poslal avízo, jinak bych o tom už ani necekla. a když se podíváš pořádně - tak jestli chroust řekl, že je něco hloupé, tak je to určitě míň urážlivé, než když tady z něj faust dělá blbce, který neumí ani česky (tak to promiň)...

Elyn
04. 04. 2004
Dát tip
drfaust: "Jo a navíc by tomu asi nerozuměl, s čímž má nakonec leckdy problém i v češtině:))) " - tohle jsi fauste napsal, tak neříkej, že jsi nemluvil o češtině... jeho kritiky znám. Neboj se. Možná jsem si dala tu práci a dokážu se v nich orientovat, zrovna tak jako jsem si dala tu práci a dokážu se orientovat poměrně slušně v tvých dílech.. a už mlčím.

Vio
04. 04. 2004
Dát tip
Elyn, neprominu... on prohlásil o mně, že jsem hloupý. Tak jinak: již v prologu jsem napsal, že jsem použil dva verše Iana Andersona. Nechtěl jsem je měnit... jen jsem je umístil do jiného kontextu a přidal vlastní verš se sebevraždou. Navíc tam takto přibyl rým self-defense - dissonance a ten mě napadl v angličtině. Je to naprosto legitimní tvůrčí proces. A zní to takhle líp. Nehledě na to, že argument s Písmákem je zcestný. Písmák je na Internetu a já znám osobně pár lidí, kteří sem chodí z ciziny... Kanada, Austrálie, Amerika. A propos... i takový T.S. Eliot ve své Pustině, napsané anglicky, používá německy a francouzsky psané vsuvky, jestli se nepletu.

drfaust
04. 04. 2004
Dát tip
Elyn: Neustálé odbíhání od tématu všch možnách nicků, mě vždy přivádí názoru, že je lepší vůbec na nic nereagovat... Takže, to co jsi vypíchla, je možná jedovatá poznámka, ale není to podstata věci! Téma zní: cizí jazyky.

Elyn
04. 04. 2004
Dát tip
myslím, že každý mluvíme maličko o něčem jiném...

drfaust
04. 04. 2004
Dát tip
A to je právě to. Ty si z té výpovědi vybereš něco, pro mne nebylo až tak podstatné, a odběhneš k moralizování.

papouch
04. 04. 2004
Dát tip
A just tomu nerozumím!!! :-)

ulita
04. 04. 2004
Dát tip
broukjazz: "Neučíme se cizí jazyk proto, abychom v něm psali básně na Písmáku" - to zní jak z Rychlých šípů, ty Mirku Dušíne :))))

papouch
04. 04. 2004
Dát tip
...ale hlavně něpanimáju aussgerechnet chrousta, co to immerwére mele za pitomosti, o co mu go? .... ?? Prostě non capisco.... ;-))))

papouch
04. 04. 2004
Dát tip
choustbigbýt.: jhá thomu thaky nehrozumíííýýýüm, ale neklofu, neškrábu a neprrrskám qůli tomu! Fklidu si to nechám přeložit... abych zjistil,. že sem blbééj a stejně to nepochopil!!! :-)))

papouch
04. 04. 2004
Dát tip
(mmch - jo, někdo mě vyavivážoval, taxem vylezl z boudičky na bidýlko a začal vyvřískávat... ale zase už zalezu, takovýdle debaty pro hloupý papoušky nejsou :-))

Vio
02. 04. 2004
Dát tip
Lee: spíš bych řekl "slábnoucí" než "tříštící se"... aspoň já to tak vnímám.

zolli
02. 04. 2004
Dát tip
stejně tomu nerozumím

Lee
02. 04. 2004
Dát tip
no jo, vio, to záleží na úhlu pohledu a výběru ze slovníku :o)))) ale mi se to stejně leebí... hlavně prvá řádka

Vio
02. 04. 2004
Dát tip
Ta první je taky jediná moje ;-)

Print
02. 04. 2004
Dát tip
:-)*

Vio
01. 04. 2004
Dát tip
To jsou k nám hosti ;-) Ufí, mám to aspoň správně anglicky? ;-)

Elyn
01. 04. 2004
Dát tip
no, jsi zabrousil zase i do frániny.. :) self-defence? no potěš..:)

Lee
01. 04. 2004
Dát tip

Lee
01. 04. 2004
Dát tip
trochu snahy a vím o co jde... souhlasním si

papouch
01. 04. 2004
Dát tip
papoušek neumí anglijcky (

drfaust
01. 04. 2004
Dát tip
Autodestrukce systém dospěl k rovnováze Za otázkou už žádný stín - tím jsem si jist každé nekonečno se může jevit jako nic drf merci beaucoup

Evička
01. 04. 2004
Dát tip
This is no sweet dissonance but rather your suicide!

Dero
01. 04. 2004
Dát tip
Hmm ... !

zolli
01. 04. 2004
Dát tip
Já tomu nerozumím!

ulita
01. 04. 2004
Dát tip
já znám jen Pítra....:)

Lee
01. 04. 2004
Dát tip
sorry Vio (c: doslovně by to bylo: Sebevražda je jedinou sebeobranou Melodie tříštící se ve sladké disonanci (tj. nesouzvuk) Spása a la mode (podle módy, módně)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru