Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obraz mé lásky

01. 04. 2004
3
0
3045
Autor
Bakchus

V ní je mé srdce. A já se promiskuitně dělím o své pocity s Vámi. Jsou tak ryzí, že si je nemohu nechat jen pro sebe :-)

Říkáš:

Dnes jsem moudrý

 

Neboť mě

probudily paprsky slunce

a já putoval s nimi

jako stín

na západ

 

Říkáš:

dnes jsem již moudrý

 

Neboť mě

probudily milenčiny rty

a já se s nimi potkával

jako se svým stínem

 

Říkáš:

dnes jsem moudrý

 

Neboť jsem

zapomněl všechna svá jména -

odložil všechna břemena vzdálených

tužeb

a vtiskl do své mysli

jediný obraz

 

Obraz

své lásky


listulka
23. 04. 2004
Dát tip
Tak tahle se ti opravdu velice povedla. Je krásná. Jen člověk může tvořit...vnitřní obrazy.

Vice se mi libi tva posledni basen! Tady jenom ta posledni sloka. Promin. Ale jinak jsi hvezda!

Vyznání, které nebylo vyznáno (či vyjeveno) není žádné vyznání.

Vyznání nemá smysl ani tak pro toho, v jehož srdci se rodí, ale spíš pro toho komu je určeno.

Bakchus
05. 04. 2004
Dát tip
V jednom ohledu se hluboce mýlíš. Není snadné pochopit mé stanovisko :-) Pascal vyčítal Montaignovi právě jeho nesmírnou otevřenost, jeho stavění se do očí. Kdybych vyznal svoji lásku těmito slovy, patrně by jí to příliš neublížilo. Ale já bych přišel o jisté tajemství. Láska je tajnosnubná. Moderní songy plné třeskutých narážek na milostné city podobně jako básně vyplavující city do éteru trpí svojí jednoznačností. Chybí jim půvab a vznešenost opravdového vyznání-tedy jisté skrytosti. Báseň má být jistým vyznáním. Ale měli bychom se někdy alespoň pokusit o zachování náležité míry odstupu od svých vlastních pocitů, které se svojí amorfní neurčitostí derou do našich veršů. Musím trvat na svém - existují (a mají existovat) vyznání, která nikdy vyjevena nebudou :-)

To je pěkné, ale zavání mi to trochu sebeláskou - to aby Tvoje vyznání zůstalo pro Tebe tajnosnubné, nevyjevíš ho osobě, které se týká? Může zůstat TAJNOSNUBNÉ PRO VÁS DVA, neboť jisté společné "uzavřeno" je přece součást kouzla lásky.

Bakchus
05. 04. 2004
Dát tip
No dobrá :-)))

S Tebou se dobře diskutuje, pojď na pivo!

severanka
02. 04. 2004
Dát tip
hodně zamilované :)

K Tvému prologu: možná, když cítíš touhu podělit se s někým o své pocity, neměla by to být v prvé řadě ta štastná dívka, kterou tak miluješ? Co o tom soudíš, Bakchu?

Bakchus
02. 04. 2004
Dát tip
To víš, že jo. Taky to pravidelně činím. Ale vedle toho mě docela baví anonymně rozprostírat vlastní srdce :-)) A některá vyznání ztrácejí na své opravdovosti právě tím, že byla druhému nepokrytě vyjevena. V mé básni je sice mé srdce - ale mé srdce je hravé :-))) Straním se hluboké vážnosti a patos je v mém projevu vždy spjat s lehkou ironií.

Elyn
01. 04. 2004
Dát tip
:) zítra si říkáš: jak jsem pošetilý...? :) ne, kecám, přeju ti to..;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru