Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Polsko - kapitola II.

11. 04. 2004
3
0
1800
Autor
Nedlloyd

II.

Sedmý den: den poslední

 

Jednoduché fyzikální zákony vyprázdní nádrž červeného kamionu a donutí řidiče k zastávce. Ten, z čirého zoufalství, zastaví a bez zájmu o doplnění pohonných hmot zamíří přímo k baru na čerpací stanici v naději, že najde někoho, kdo by převzal jeho náklad.

 

Stejný vítr, který splétal a rozplétal copánky z trávy, si nyní pohrává se zbytkem obilných plev na dně návěsu.

 

,,Dobrý den. Co si dáte?‘‘ zdvořile se zeptá barman, sloužící to odpoledne na čerpací stanici na severu Moravy.

Řidič sedící na baru s hlavou v dlaních přece jen zvedne hlavu a odpoví: ,,Já…jo, díky,  dám si rybízovej džus.‘‘

,,Dvě, nebo tři deci?‘‘

,,Úplně nejlepší bude, když mi se sklenicí dáte rovnou celou krabici.‘‘

Barman se usměje a za malou chvíli pokládá před řidiče čistou sklenici z tenkého čirého skla a vedle ní ještě neotevřené balení chladného nápoje.

,,Díky.‘‘ zašeptá řidič s nepřítomným výrazem na tváři.

,,Špatný den?‘‘ ptá se barman. Přitom leští čerstvě umyté poháry na víno.

,,Tomu byste nevěřil…‘‘ zakroutí hlavou řidič a s úlevou na tváři si vychutná několik hltů ze sklenice.

,,Myslíte?‘‘

,,Nevěřím tomu sám, pane. Každou chvíli doufám, že se probudím a uvědomím si, že tohle všechno je jenom sen. Ale já se neprobudím. Nezdála se mi ani jediná vteřina.‘‘

Barman se na řidiče dlouze zadívá. Ale místo toho, aby pokračoval v práci, přitáhne si židli a posadí se naproti řidiči.

,,Myslíte si, že mi uvěříte? Asi ne, ale…co na tom záleží. Na tom, co se stalo, to už stejně nic nezmění.‘‘


noeran
13. 07. 2004
Dát tip

johanne
06. 06. 2004
Dát tip
stále zajímavé... natahuješ, co :))?

Nedlloyd
01. 05. 2004
Dát tip
Anni, já to nesekám... ...jen...víš jak dlouho trvá, než se ti otevře šedesátistránkovej dokument? mimochodem...tohle jsou původní kapitoly...nesouvisí s dělením na písmákovi...

Anni
20. 04. 2004
Dát tip
Ty to teda sekáš jak v masokombinátě...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru