Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A voda volala a křičela

12. 04. 2004
15
0
5243
Autor
Aleya

Konečně byla na místě. Zastavila se a rozhlédla se kolem sebe. Nikdo tady nebyl, i když byl krásný, jasný pozdně letní den, jako stvořený ke koupání. Břehy lomu byly úplně pusté. V zahnědlé trávě házelo odlesky pár starých rozbitých plechovek, které ještě úplně nezrezivěly.

            Ano, občas sem někdo chodil, ale to bylo jen výjimečné. A nikdo se tu nekoupal, od té doby co se to stalo. Vzpomněla si na to, co jí o tom vyprávěli. Příští léto to bude třicet let. Oba sousedovic kluci se sem šli koupat, večer, když už tu nikdo nebyl. A nikdy už se nevrátili domů.

            Poslali tu potápěče, i když to bylo trochu rizikové, devadesát metrů není zrovna málo. Nenašli nic. Po několika dnech se to uzavřelo, kluci prý asi utekli z domu. Proboha, v plavkách? křičela paní Vorlíčková, jejich matka. Vyšetřovatel krčil rameny. Malí kluci mívají bůhvíjaké nápady. Ti, kdo je ale tehdy viděli k tomu lomu jít, to viděli jinak...

             Otřásla se, ale ne strachem, ale zimou. Už ze sebe totiž shodila šaty a teď tu stála v jednodílných jedovatě zelených plavkách. Neslušely jí, ošklivě v nich vynikla nepřirozená bledost její kůže.

Stoupla si na hrbolatý kámen a s odporem shlížela na svůj obraz v šedozelené vodní hladině. Zkřivené hubené nohy porostlé tmavými chloupky (pro koho bych si je holila?), propadlý hrudník, zplihlé řídké hnědé vlasy...rysy obličeje nebyly ve zkalené vodě moc vidět. Naštěstí...

Odvrátila oči. Vždyť na tohle si přece už zvykla...ne. Jenom si to namlouvala. Omočila si chodidla ve vodě a znovu se otřásla. Byl už pomalu večer, voda, ve dne ohřátá zářijovým sluncem pomalu vychládala.

Někde vysoko nad ní zazněl křik poštolky.

A voda volala a křičela...blesklo jí hlavou. Jak absurdní myšlenka, poetická...má tvor jako já právo na poetické myšlenky? pomyslela si hořce.

Nakonec se odhodlala a sklouzla do vody. Ta ji v tom okamžiku sevřela v ledovém objetí, až málem vykřikla. Ale no tak, ty přece nikdy nekřičíš. A nepláčeš...

Po několika tempech si zvykla, hebký, chladivý dotek vody jí začal být příjemný. Konečně někdo, kdo se mě neštítí obejmout. Vodě je jedno, kdo v ní plave...

Náhle se jí něco otřelo o chodidlo. Vylekala se, ale pak se trochu uklidnila. Asi list, kousek větve...pak si ale uvědomila, že je skoro uprostřed lomu a těch pár ubohých, stářím zkroucených stromů roste jenom na okrajích...pane bože...

Znovu ji rozechvěla zima, objetí vody už nebylo tak příjemné, bylo jako...jako...ledový hrob.

Něco ji začalo táhnout dolů. Bránila se, plácala rukama kolem sebe, ale nohama nemohla hnout. Jako by ji za každou držely dvě ruce...

Naposledy se zoufale nadechla. Proč, proboha proč jsem sem šla?!

 

A voda volala a křičela.


moony
13. 03. 2006
Dát tip
*

Rabb
17. 08. 2005
Dát tip
Tleskám a když nemám volné ruce, tak nosem kliknu na T!P...

Nicollette
03. 05. 2004
Dát tip
No tak to je vyloženě dobrý.... přijde mi to jako balada. Vnější charakteristika mě trochu ...no...vyděsila.... velice dobře se to čte, já k tomu snad ani nemam výtky.... ***!

vesuvanka
02. 05. 2004
Dát tip
Nazev je poutavy, namet velice chmurny, ale je to dobre zpracovane - tip

SilverArrow
22. 04. 2004
Dát tip
Doufam ze ti neni o tobe, of course ten zaver to vylucuje ze?

guy
18. 04. 2004
Dát tip
Čtu to před polednem, tak se snad do večera zbavím pocitu, z kterého bývají těžké sny ... opravdu je to takový trochu jako od E.A.P. ... *

Empty
18. 04. 2004
Dát tip
je to super! Máš takový pěkný čtivý styl:))*

machal
15. 04. 2004
Dát tip
Kytiii: myslím si, že kdyby to bylo další ztratilo by to to kouzlo čtení jedním dechem, které to teď má. Aleya: můj problém je, že mě sice taky napadá spousta věcí,ale nějak je nemohu skloubit dohromady a zkrátka se nevyhnu nudným pasážím a tak většina mých děl končí ve fázi rozpracování. Jinak tohle se mi moc líbí. Má to spád. Dávam Tip

machal
15. 04. 2004
Dát tip
sem to blbě zmačknul tak to Tipnu teď :)

Rowenna
15. 04. 2004
Dát tip
Velice mě zaujal název - a myslím si, že jsi se v povídce s tím názvem vypořádala dobře.

Aleya
14. 04. 2004
Dát tip
ale já sem to už párkrát zkusila - třeba Mé zlo je celkem dlouhé (5 nebo 6 stránek desítkou). Jenže zatímco tady tohle jsem napsala za půl hodiny, tamto za půl roku:)))).

gabio
14. 04. 2004
Dát tip
teda... běhá mi z toho mráz po zádech, tohle přesně nesnášim...teda je to skvěle napsaný, ale já jsem strašnej strašpytel...jenom Jámu a kyvadlo jsem četla asi 3měsíce, protože jsem to strkala na noc do mrazáku:)a přes den do lednice...a o úplňku dokonce do garáže...:) t

sicco
13. 04. 2004
Dát tip
nad topolem nad jezerem jezdi vodník s buldozerem je to všechno na **** vyschla voda v chladiču no konec blbých pindů povídka je to dobrá, vzácný to úkaz, kdy temný příběh pohladí na duši

Kytiii
13. 04. 2004
Dát tip
pěkné, strašidelné... určitě na tip... jsem však ze čtenářů, kteří se rádi bojí déle a rádi se dobírají konců a rozuzlení... tento zdařilý námět, zasloužil by delšího zpracování...

Aleya
13. 04. 2004
Dát tip
Já vím, to je můj věčný problém - napdá mě vždycky plno věcí, ale nikdy se mi to moc nechce rozepisovat, přijde mi to zbytečné...

Kytiii
13. 04. 2004
Dát tip
Tak to jednou jedinkrát zkus... třeba i u téhle povídky, ráda uvítám její jiné a delší zpracování...

Isilme
12. 04. 2004
Dát tip
........* něco mi to připomíná.....

A voda volala a křičela...blesklo jí hlavou. Jak absurdní myšlenka, poetická...má tvor jako já právo na poetické myšlenky,? pomyslela si hořce. Pěkný útržek.

Palladáh
12. 04. 2004
Dát tip
...živá voda bude spíš asi mrtvou vodou... tip

Arien
12. 04. 2004
Dát tip
ten začátek je takový nudný, nic moc, ty poetické myšlenky a tak jsou fajn, závěr dobrý povídka je kratinká, ale napětí tam máš, nemusíš se bát jenom gramatické chyby tam jsou jo a kritizuješ tím společnost:) tipnu si

Cubeec
12. 04. 2004
Dát tip
celkem fajn:))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru