Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z NASICH POUTI - TROJHORA

13. 04. 2004
12
2
10421
Autor
vesuvanka

Prvni setkani Poutniku Ceskeho stredohori bylo 8. dubna 2000, kdy se spolecne vydali na jeden z mene znamych, ale zajimavych kopecku Ceskeho stredohori.

TROJHORA

Cilem naseho prvniho vyletu byla Trojhora a jeji okoli. Vydali jsme se ze Stankovic po zelene znacce vychodnim smerem. Stredohori k nam promlouva nejen svoji jedinecnou krasou, ale i uzasnym klidem, ktery by nam neposkytla zadna rekreacni oblast. Naslouchame zpevu ptaku, pozorujeme kvetenu - podbel, jaternik podlesku, plicnik lekarsky, prvosenku jarni, sasanku hajni a orsej. Objevujeme protez lesni a vzdy zelene listy brcalu (barvinku), ktery pokvete pozdeji. Obdivujeme nezne barvy korun listnatych stromu, ktere jiz zanedlouho za?nou rasit. V dohledu mame malebne kopce Pannu, Kalich a Trojhoru. Na vrcholu Trojhory nas zaujme obrovsky skalni masiv, k nemuz smeruje nase cesta.

Po chvili jiz mirne stoupame lesem do kopce, na jehoz vrcholu strmi mohutne cedicove teleso, tvorene tremi skalami usporadanymi do varhan. Jeste nez k nemu prijdeme, potesime se pohledem na koberec jaterniku, ktere nas udivuji ruzne odstinovanymi barvami kvetu od modre po ruzovou. A pak nasleduje mensi kamenna sut a na ni navazuji skaly. Jsme okouzleni, pripadame si jako ve velebnem chramu prirody a vrchol Trojhory je jednim z mnohych oltaru, symbolizujicich zrozeni Stredohori. Zelena znacka prochazi vrcholem. V prvnim sedle mezi skalami roste nadherna osamela borovice. Vystupujeme po kamenne suti. Cesta je velmi prikra, kameny nam ujizdeji pod nohama, takze nakonec vystup vzdavame a skaly obejdeme. Predstavujeme si, jak zanedlouho budou zarit cedicove varhany zlatymi barvami rozkvetle tarice skalni. Cele odpoledne se kochame pohledem na les a krajinu. Nespechame. Pozorujeme krouzici kane a muflony, kteri se pasou na louce. Zaujal nas mohutny, mozna 400 let stary dub letni lu cesty. Porad je co obdivovat, kazdy usek cesty nam nabizi neco noveho a zajimaveho, jednou ze zajimavosti je fialovy devetsil lekarsky.

Slunicko se pomalu chyli k zapadu a my se vracime zpet do Stankovic a jeste se ohlizime za Trojhorou. Varhany z cerneho kameni na jejim vrcholu dnes zahraly Odu na radost tem, kteri si zamilovali Stredohori.

2 názory

vesuvanka
03. 03. 2017
Dát tip

Irčo, děkuji za přečtení a milá slova :-))). Tařice kvete i na okraji Prahy (v Podbabě) na skalách, orientovaných na jih.


Gora
03. 03. 2017
Dát tip

Tařice kvete i za Krumlovem na skalách...díky za hezké povídání:-) a dobrou noc


pacajda
23. 08. 2005
Dát tip
Když byly Kačce dva roky, cestovali jsme podél Vltavy. Šokovala paní v kupé, když hkedíc z okna konstatovala, že na skalách "kvete tažice". Tařice skalní a janovec mají barvy, nad kterými oko i srdce zaplesá. Také plesám! *

vesuvanka
23. 08. 2005
Dát tip
Pacajda to věřím, že paní byla šokovaná znalostmi tvé dcerky, to je opravdu vzácné - asi bych také zajásala a navázala bych hned rozhovor..... tařice a janovce jsou nádherné... děkuji za milé zastavení u tohoto staršího dílka i za tip

Joen_B
30. 12. 2004
Dát tip
Ty jsi ke mě vkročila první, takže bych měla děkovat já :o)

Joen_B
29. 12. 2004
Dát tip
Také hezké... TIP

vesuvanka
29. 12. 2004
Dát tip
Joen_B - díky moc.... Tvoje návštěva mě potěšila

JazROY37
16. 08. 2004
Dát tip
Víš, jak jsem na tom s "krajinkama", ale tohle...krása! Jako bych tam byl a cítil a viděl... Velký TIP

vesuvanka
16. 08. 2004
Dát tip
Já moc děkuji za přečtení a milá slova. Mám radost a díky i za Velký TIP

andromeda
07. 05. 2004
Dát tip
A ještě můj tip

vesuvanka
07. 05. 2004
Dát tip
A ja moc dekuji za tip

Zase trochu z jiného soudku, ale hodně čtivé a poučné...t.

vesuvanka
01. 05. 2004
Dát tip
Cannisha: Dekuji za klub a tip

vesuvanka
01. 05. 2004
Dát tip
Milan D Nejedly: mam radost a diky za tip Cannisha: Dekuji za klub a tip

vesuvanka
16. 04. 2004
Dát tip
Ceska klavesnice mi bohuzel nejde nainstalovat. Pismena s carkami a hacky se promeni v preskrtnuta ocka, osmicky, pomlcky a podobne, coz text podle me znehodnoti mnohem vice nez psani bez diakritiky.

Česká klávesnice ti asi nejde nainstalovat, že? Nobo je pes zakopaný v něčem jiném? :)

vesuvanka
14. 04. 2004
Dát tip
Dekuji

synáček
13. 04. 2004
Dát tip
Slyším tu hudbu taky... TIP...a díky!

Robinia
13. 04. 2004
Dát tip
To je něco pro mě ;-) Tip

Simona
13. 04. 2004
Dát tip
Krásné, a Strakonice znám ;o)*t

vesuvanka
13. 04. 2004
Dát tip
Mam radost, ze se Vam moje vypraveni libilo a moc dekuji za vsechny tipy.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru