Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak se jmenuje váš počítač?

15. 04. 2004
1
0
12501
Autor
drfaust

Takže, aby řeč nestála:) měl bych na vás na všechny jednu maličkou průzkumovou otázku...

 

Nedávno se mne jedna má kamarádka ptala, jak u nás říkáme počítáčům (byl to asi průzkum do bohatosti našeho jazyka). Odpověděl jsem, že různě - například: kompy, komply, bedny, stroje, mašiny...

Při té příležitosti jsem jí řekl jména svých počítačů. Ona na to opáčila, že je to typická mužská vlastnost - věci pojmenovávat. To mě trochu zarazilo... takže by mě zajímalo:

 

Jak se jmenuje váš počítač?

 

A jakého jste pohlaví?

 

Takže  jmenují  se:

 

Pascal a Poincare

 

sex: M


Milly
26. 01. 2005
Dát tip
Týjo, mužská vlastnost? Já mám přítele počítačovýho programátora a (pokud je mi známo), svýmu počítači říká "počítač".. :-)

drfaust
26. 01. 2005
Dát tip
:))

Perchta
06. 08. 2004
Dát tip
Black, ale uz ho nemam, byl cerny :)

Bebitka
19. 04. 2004
Dát tip
Elyn: žvejk...žvejk...žvejk... toho myslíš? :-))) ten je dokonalej :)

John_Ceder
19. 04. 2004
Dát tip
můj počítač se jmenuje kretén, občas mu říkám i debile atd. A někdy mu dám i ránu do monitoru!!

Elyanne
19. 04. 2004
Dát tip
Waldemar sex: M (Dříve náš počítač pojmenoval dříve můj muž.)

Danny
19. 04. 2004
Dát tip
no... vzhledem k tomu, že jsem chudý student používám stále Pentium 120 z roku 1996. Dost dlouho nijaké zvláštní jméno neměl ale vzhledem z jeho pro počítač vysokého věku mu poslední dobou říkám Staroušek. Ovšem: jsou na něm tři operační systémy (Linux, Dos a Wokna) takže je to Staroušek trojjedinej, což může vysvětlit fakt, že ho používám k tvorbě světů...

Tynic
19. 04. 2004
Dát tip
Danny :o))))))))

ja svoje pocitadla zasadne oslovuji: "delej!" ;-) a notas se jmenuje milášek :-)

alina
18. 04. 2004
Dát tip
Elyn, alternative4: ... jasně, taky jsem si na Pratchettova TYMRCHU hned vzpomněla!! ;)

Radost
17. 04. 2004
Dát tip
Albert. Tak ho pojmenovala moje žena. Já mu v soukromí říkám většinou "Debil". On mě většinou oslovuje: Program provedl neplatnou operaci a bude ukoncen.

lenty2
17. 04. 2004
Dát tip
tak ja po staru jmena mych kompiku: Robik a Rimmer sex: Female jinak nechapu, proc by to mela byt typicky muzska vlastnost, ja taky pojmenovavam veci, jen ne tak prisernymi jmeny jako muj kamos: Vivian, bes

Tynic
17. 04. 2004
Dát tip
Můj počítač se jmenuje POČITAČ a je BEZPOHLAVNÍ. Asi to znamená, že jsem ženská :o/

Marthin
17. 04. 2004
Dát tip
Taky dobrý jméno..a jak to zkracuješ?

Tynic
17. 04. 2004
Dát tip
Obligátně : Kompik (všimni si prosím krátkého i). ;o)

Marthin
17. 04. 2004
Dát tip
To je přímo vrcholové..;-)

alina
17. 04. 2004
Dát tip
Jééé, dochtoree, tak touhle debatou jsi mě fakt potěšil!! Můj počítač má totiž jmen hned několik. A váže se k tomu i veselé historka. Tak jsi mě teďka inspiroval, že sem tu svojí povídánku dokonce mrsknu jako dílko, páč k ní mám hluboký citový vztah ;) Takže... moje obecné, až důvěrné označení pro jakýkoliv počítač je MOLOCH /to jsem pochytila od kamaráda/ A ten můj domácí mazlíček co mám doma, má dvě jména. To první, moje a láskyplné označení je PÍSMÁCKÉ PUZZLE /viz historka, kterou za chvíli vložím mezi svá dílka/ .... Někteří troufalí jedinci jej však nazívají PŘEDPOTOPNÍ OBLUDA!. Což fakt nechápu proč!! - jak může někoho znervózňovat, že něco, co se normálně stahuje 3,5 minuty, já stahuji třičtvrtě hodiny? ;)))

alina
17. 04. 2004
Dát tip
SORRY, NA TY AVÍ JSEM KLIKLA OMYLEM! )


Elyn
17. 04. 2004
Dát tip
Jehé, Marthine, ty máš doma největšího matematika na světě?:) To je hezký :)

drfaust
17. 04. 2004
Dát tip
Tynic: se mi normálně zdá, že v poslední době chtěj bejt všichni ženský:) Elyn: jakýho největšího matematika?:) Isyk_kul: díval jsem se a v biosu o tom není ani zmínka:(( Aerotik: tý jo... docela blízko Bart, Lisa, Homer byly stroje na Janáčkově náměstí... math.muni.cz:) akorát, že moje účty tam už dávno přepsali:(( alina: to mě moc těší:) děkuji. já měl strach, že vám teda debata bude připadat uplně debilní... jakože to může vymyslet jen... za inspiraci můžeš poděkovat rivce, která se ptala (viz úvod) a za nápad ulitě, která se zmínila o jedné mé diskuzi, a tak mě napadlo přijít s další...

Elyn
17. 04. 2004
Dát tip
ty mrcha... je největší matematik na světě a taky velbloud..:) To chce znát Pratchetta..;)

drfaust
17. 04. 2004
Dát tip
:)

drfaust
17. 04. 2004
Dát tip
El: já znám tolik matematiků, až z toho blbnu: například ten Jules Henri Poincare (1854-1912)... tak se jemnuje můj počítač v práci... fenomenální francouský matematik zabývající se především autonomnímy systémy, problémeme tří těles, Lorentzovou transformací, algebraickou topoloií... promiň asi ti to nic neřekne... ale můj počítač se jmenuje po něm právě kvůli té topologii... to je nejúžasnější mat. disciplína... taky studoval relativitu... zabýval se fyzikou a astronomií..

Elyn
17. 04. 2004
Dát tip
:) děkuju, něco málo mi to říká a zbytek si může někde najít, asi by tě písmáci neměli moc rádi, kdyby z toho tady byl klub matematiky...;) Ale tohle zní dost zajímavě.. popídím se.;) Neznala jsem ho...

drfaust
17. 04. 2004
Dát tip
Patří k největším matematikům všech dob... princip relativity vlastně objevili s Einsteinem nezávisle na sobě... je sporné, zda by došel, ke správnému výsledku i on... zemřel totiž... necháš li si googlem vyhledat odkaz Poincare history mathematics, tak první co najde bude stránka o historii matematiky na st. Andrews University v Edinburghu (teď nevím, jestli jsem to napsal spávně...) a tam se o něm dočteš víc... tenhle odkaz tam obsahuje životopisy asi 200 největších matematuků a byl při zkoušce z historie matematiky základním zdrojem... já tehdy dělal větší seminární práci na historii topologie... mohl bych ti ji poslat, ale obávám se, že opravdu předpokládá zanlost matematického jazyka... ale něco pro tebe najdu... Jednoduše řečeno se topologie zabývá věcmi, které se zachovávají při určitých způsobech deformování prostoru:)))

Marthin
17. 04. 2004
Dát tip
No jo, občas jsem z něj hrbatej..;-)

Elyn
17. 04. 2004
Dát tip
:) děkuju... Marthin: ;)

sicco
16. 04. 2004
Dát tip
síťov název je jaksi prozajický, jelikož máme z klukama z paneláku inter síť, tak se jmenuje jak já, aby v tom nebyl burdel

maia
16. 04. 2004
Dát tip
Moj pocitac sa vola Vyskereny, lebo sa tak tvari. ;-) A v praci mam pocitac, ktoreho nezne oslovujem Kokotko. ;o)

ulita
16. 04. 2004
Dát tip
Ebatis Uznávám, bez fantazie... pohlaví nevim, ale kouknu se.

Bebitka
16. 04. 2004
Dát tip
holka pro všechny sex: ef :-)))

ulita
16. 04. 2004
Dát tip
no, taky bych preferovala ef :)

Bebitka
16. 04. 2004
Dát tip
Uli: "to je skvělý!" :-ppp

aramis
16. 04. 2004
Dát tip
ospala diera a sex moze byt; ale nie pri pocitaci, nemam rad, ked sa niekto diva... maia: dakujem za avi :o)))

To je dobrý téma - no, řek bych, že v mym případě pojmenování počítače dost záleží na vokolostojičnostech.....vod "pokladu" a "drobečku" až po, s vodpuštěnim, "železo rezavý" a "zasranej křáp". Takže to pohlaví je taky tak nějak diskutabilní......:-)*

JiKo
16. 04. 2004
Dát tip
beb + uli: ale holky víte že dvě eFka k sobě dou tak maximálně ze 4%? :-)))

ulita
16. 04. 2004
Dát tip
Jiko: nevíš co mluvíš, ona mytická 4% jsou dávno překonanou teorií :))

Elyn
16. 04. 2004
Dát tip
.)) děkuji za avízo..:))) zasmála jsem se...:) Bess je samozřejmě síťový jméno, je to holka, já taky a jinak jí říkám obludo.

Isyk_kul
16. 04. 2004
Dát tip
můj počítač se jmenuje koala chce se mu spát o pohlaví jsme spolu ještě nemluvili ...mám se podívat do BIOSu?

Elyn
16. 04. 2004
Dát tip
:)) tak to nevím, Bess je noťák a "holka" je podle vzhledu...:) Tak nějak má oblý hrany a tak..;))

Bebitka
16. 04. 2004
Dát tip
JiKo: tsss, 4%? Dneska by ses nedopočítal. :-)

Aerotik
16. 04. 2004
Dát tip
_JiKo_: Ještěže ne Křečopažout. drfaust: brněnská informatika Kamarád mne kdysi požádal, jestli bych mu doporučil jméno pro ajnboňácký server. Navrhl jsem Zababa, ale bál se, že u šéfstva by to neprošlo. Pro latiníky je sex půlka z dvanácti. Škoda, že hesla se neprozrazují, to bychom se teprve něco dozvěděli. Jak ten otec, který volal na hotline, jaké heslo dal synátor jejich připojení a po hláskované odpovědi a*s*s*h*o*l*e bylo slyšet jen "Počkej těch facek, holomku". Přece jen snad mohu prozradil hesla správce k dávno neexistujícímu sálovému počítači: protože správce je pámbu, postupně se vystřídali snad všichni nejvyšší bohové: God, Zeus, Perun, Oden, Buddha, Ivpiter, Jahve... Tehdy ještě nebylo všeobecně známo, že heslo nemá být smysluplné slovo.

Litochowitz
16. 04. 2004
Dát tip
...můj počítač se jmenuje Milanův počítač:)..a jsem to vlastně druhej já:)

Miroslawek
16. 04. 2004
Dát tip
V bývalé práci dával admin taková hesla jako: "polamalsemravenecekvitocelaoboraopulnocizavolalimravenciho doktora" a podobné jiné... Vio jistě doplní ;o)

drfaust
16. 04. 2004
Dát tip
:))) no a já používám hesla typu: Jk4l7P2cu ale vzpomínám si, že jednou jsem do jednoho ibankovnictví zvolil heslo z pomocné věty: Černá Madona byla namalována neznámým mistrem ve 14. století ale debata o heslech je spíš na jindy...

Marthin
16. 04. 2004
Dát tip
Jedině Mrcha..nebo též "Ty Mrcha!"

Lasy
15. 04. 2004
Dát tip
můj počítač má různá jména, ale většinou je to poč sex: Ne, s počítačem ne, děkuji . . . Lasy

Aerotik
15. 04. 2004
Dát tip
Na fakultě jména předělují systémáci, zásadně z antické mytologie. Můj je Dafne. Celouniverzitní Ústav výpočetní techniky zase exploatuje Tolkiena, takže třeba poštu dostávám přes Aragorna. Počítač doma jsem nepojmenoval, takže podle nálady to může být Mašinka nebo třeba Tenkrám. M

papouch
15. 04. 2004
Dát tip
já mu říkám "Ty hajzle zasranej pomalej!" sex? děkuji, dám si říct, ale záleží na tom s kým :-)

Rowenna
15. 04. 2004
Dát tip
Můj se jmenuje "debil" - ale říkám mu tak jenom potichu, aby to nezaslechl - a neprovedl další poťouchlost. A je to mužskej, jak jinak. :-)

Miroslawek
15. 04. 2004
Dát tip
Můj domácí počál se nijak nejmenuje, nepočítáme-li síťové označení "Taťka".... ale nepřemýšlím tak o něm ;o)))) Na VŠB jsme kdysi měli sálové počítače pod jmény "Hraboš", "Rejsek"... a ten třetí jsem už zapomněl.

drfaust
15. 04. 2004
Dát tip
Aerotik: Na jaké fakultě? můj kolega ho pojmenoval ropucha:) Kdysi na Přírodovědě v Brně se servry jmenovaly podle Simpsnů:) to jest měli jsme tam Lisu, Barta, Homera:) No a když se teď dívám na místa v síti, tak vidím: Hell, hvězda2, Buran... ale vidím taky pc-016-1 a tak podobně:(

papouch
15. 04. 2004
Dát tip
... za dáávných časů obrovitánských sálových počítačů jsem pracoval na sovětském výpočetním stroji typu Minsk a ten se jmenoval (jak jinak!) MARFUŠA :-)

Vio
15. 04. 2004
Dát tip
Můj comp se jmenuje Norma a je to ženská... taky se podle toho chová ;-) Jméno jí ovšem bylo přiděleno v rámci firmy adminem ;-) Pak ještě pracuju s jinými stroji.... většinou servery... a ty se jmenují dost ohavně ;-)

Paranoicus
15. 04. 2004
Dát tip
V doméně "nostromo" je stroj jménem "alien". Pohlaví blíže neurčeno.

drfaust
15. 04. 2004
Dát tip
jeden náš servr se jmenuje Sputnik a druhý celkem nezajímavě: biomed:(

Dero
15. 04. 2004
Dát tip
Naše školní servry se jmenují bohužel naprosto nenápaditě zkratkovitě ... EXUS, ESUC, ENIAC :o) ... tak schválně, kdopak teď poznáte, na jakým gymplu studuju? ;o))

Dero
15. 04. 2004
Dát tip
Jinak osobně svýmu PC říkám "kráme" ... ;o) sex: O tom jsem slyšel, máš nějaké detaily? ;o)

papouch
15. 04. 2004
Dát tip
To je jak v tom vtipu: Povídá jeden linuxář.: Všichni mi říkají, abych si nedával do roota heslo jméno svýho kocoura, ale když já toho svýho Txn59u/qe03 mám tak rád... Nebo.: Baví se dva programaátoři a ten jeden povídá "Moje máti včera oslavila 64 let" a ten druhý "Takové kulaté narozeniny!" Anebo Zkuste přesvědčit řidiče, že jeden kilobajt má 1024 bajtů a programátora, že jeden kilometr má 1000 metrů! :-)))

drfaust
15. 04. 2004
Dát tip
ENIAC tak to asi v Princetonu:))

child
15. 04. 2004
Dát tip
náš počítač se jmenuje Kevin III. Kevin protože se tak jmenoval náš dávno zesnulý kocour a třetí protože už je po třetí obměně hardwaru od roku 1997:)

WiruZ
15. 04. 2004
Dát tip
muj komp se jmenuje Kram a obcas taky tykef....a je oboupohlavni

Dero
15. 04. 2004
Dát tip
Ale rád bych, fauste, rád bych ... ;o)))

Bacil
15. 04. 2004
Dát tip
Můj komp se nijak nejmenuje a co se jeho pohlaví nevím... co se mého týče, tak M...

JiKo
15. 04. 2004
Dát tip
Můj má síťový název Pažout a kdo koukal na Macha a Šebestovou ví jakej pohlavní orgán má v rozkroku :-) Notebook v síti má objevné jméno Notebook. V práci mám cosi jako 635426464-esty

sicco
15. 04. 2004
Dát tip
já mu říkám šmejde drahej, ale už dva týdny poslouchá, takže musím vymyslet něco jemnějšího

Elyn
15. 04. 2004
Dát tip
jmenuje se Bess a pokud jde o mě...tak ... :)) :) a není to typicky mužská vlastnost...:))

clovrdik
15. 04. 2004
Dát tip
mýmu počítači říkám pekáč :-); a moje skoro 87 letá babička z Trutnova (který jsem dal moji stařičkou 486 a na který si hraje karty a hledá si v IDOSu odjezdy vlaků) mu říká Časožrout :-)

drfaust
15. 04. 2004
Dát tip
no pro mě je to pracovní nástroj... mimo jiné mé pracovní nástroje, jako jsou například pazourky, oštěpy a tak... že jo, že to nepojmenovávají je chlapi:) no a sex je běžná kolonka na občance:)

Elyn
15. 04. 2004
Dát tip
:) samo, že není..;) a nebo jsem chlap :)))

JiKo
15. 04. 2004
Dát tip
Neodpovídáta na Hamletovskou otázku: <> či .I. ?

Yossarian
15. 04. 2004
Dát tip
já mu řikám počítač, a když se někdy windows vzbouřej, tak je to sráč zkurvenej a cedim to mezi zuby :o)

redscorpion
15. 04. 2004
Dát tip
zajímavá anketka, neníliž pravda :) ...v životě bych se nesnížil k tomu, oslovovat požírač, už když jsem jej zkoušel ovládat hlasem, připadal jsem si jak totální idiot (rozuměj kapitánka Džemvejová:). Ovšem síťový název je nezbytný, tudíž: HOLLY a HAL9000

drfaust
15. 04. 2004
Dát tip
tak já mám namsli spíš síťový název... samozřejmě, že nijak neoslovuju... leda občas nadávám...

zolli
15. 04. 2004
Dát tip
Za sebe musím říci, že u mě se jmenuje kde co vlastním jménem. Pojmenovávám vysavač, auto, své dva syny a připadá mi to více než přirozené. Jsem žena a co se mého sexu týče? Co je Vám bando do toho...Ke compíkům. Doma máme dva. První stařičký se asi den jmenoval „Chytrýsek“, ovšem pouze do momentu, kdy můj manžel zasedl a napsal dokument ve Wordu plný hrubek. Navrhla jsem mu, aby použil kontrolu pravopisu. On s despektem odmítl. Na truc jsem mu ji udělala na onom dokumentu já. Hrubek bylo na tisíce. Můj bývalý drahý se na PC rozhněval a nazval ho pitomcem. Od té doby se náš compík nazývá „Pitrýsek“ (Od pitomce, nikoliv od skřítka z večerníčků) Druhý počítač má bedýnku, která vzhledem připomíná trilobita - no dobrá máme s dětmi bujnou fantasii - nicméně se tedy jmenuje TRILOBIT. V práci mám firemní. Já mu říkám doktorskej (dělám ve zdravotnictví). Pánové z CISu ho nazvali síťovým jménem objevně - KACHNA - bůh ví proč.

Romy
15. 04. 2004
Dát tip
Mému počítači říkám počítači. Anebo - eštěžetěmámbedno - dneskasismáknul - tydebilevysmažtocédo - tojeděvkavonsitoneuložil - pudešdopopelnicehajzle - zatomůžeštyaDeBillGates - bezpočítačeaniránu Takže je skoro vlastně bezpohlavní.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru