Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Příběh opravdové lásky a tvrdé pomsty

Výběr: Vespa, jt
16. 04. 2004
26
2
18176
Autor
Empty

  "Hurá ráno!" řeknu si okolo čtvrté hodiny ranní. Vyjdu před dům, posadím se na práh a čekám, až si budu moci vychutnat východ slunce a první kohoutí zakokrhání. Užívám si tuhle idylku, když mě náhle někdo střelí do ramene. Ohlédnu se, abych zjistil, kdo to byl, ale nikoho nespatřím. Když se podívám zpět k východu, zjistím, že slunce je už nad obzorem a já to dnes propásl. "To je podraz," řeknu si a znechuceně jdu zpět do domu. Něco tady nehraje. Mám kulku v rameni a kohout vůbec nekokrhal, ačkoliv to doposud dělával pravidelně. Jdu se podívat na dvůr a spatřím kohouta, jak se tam jen tak nečinně prochází a bezstarostně hledí okolo sebe. "Dneska si nekokrhal Tony..." procedím skrz zuby, ve kterých žmoulám párátko. "Co s tim hodláš dělat Frede?" zeptá se mě drze. Touto otázkou mě dost zaskočí, protože jsem ještě nestačil uvažovat o tom, co bych s tím měl dělat. "Hele Tony, tohle ráno za moc nestálo. Někdo mi to našil do ramene, já propásl východ slunce a tys vůbec nekokrhal. Nečekal jsem, že mě podrazíš i ty. Víš přece, jak strašně mám rád východ slunce a tvý kokrhání, že jo?" uvedu Tonyho do situace. "Já vím, je mi to líto. Zapomněl jsem na to, protože jsem sledoval toho chlápka, co tě chtěl oddělat. Kdybych ho neklovl do zápěstí, našil by ti to přímo do hlavy," řekne Tony rozrušeně. "Kdo to udělal Tony?" zeptám se tvrdě. "Byl to soused Kamil. Jsem si jistej," řekne mi kohout a já jdu hned navštívit svého souseda Kamila. Zazvoním na zvonek a za chvíli se dočkám. Ukážu Kamilovi svoje prostřelené rameno a zeptám se ho, zda-li o tom něco neví. Kamil tvrdí, že neví o ničem. "Ukaž mi zápěstí!" poručím mu. Soused si vyhrne rukáv a já spatřím na jeho zápěstí klovanec. "Co je tohle?" zeptám se nekompromisně. "To mi udělal Tony. Když jsem včera ryl záhonek, tak..." řekne Kamil a padá k zemi. Schytal to přímo mezi oči. Zasunu svojí bouchačku zpět do pouzdra a jdu domů. Významně pohlédnu na Tonyho a prohodím: "Je po něm. Zakokrháš mi aspoň při západu, že jo Tony?" Kohout souhlasně kývne a já se jdu natáhnout na své kanape.   Před soumrakem se zvednu, vyjdu za dům, sednu si do záhonu a čekám, až si budu moci vychutnat západ slunce a Tonyho zakokrhání. Užívám si tuhle idylku, když mě náhle někdo střelí do druhého ramene. Ohlédnu se, abych zjistil, kdo to byl, ale nikoho nespatřím. Když se podívám zpět na západ, zjistím, že slunce už je za kopcem a já to dnes opět propásl. Něco tu nehraje. Mám kulku i v druhém rameni a kohout vůbec nekokrhal, ačkoliv to slíbil. Vyjdu na dvůr. Tony se tam jen tak nečinně prochází a bezstarostně hledí okolo sebe. "Tenhle večír za moc nestál. Někdo mi našil do druhýho ramene, já propásl západ slunce a tys vůbec nekokrhal...." uvedu Tonyho do situace. "Nemohl jsem. Sledoval jsem toho chlápka, co tě chtěl oddělat. Kdybych ho neklovl do zápěstí, našil by ti to přímo do hlavy," řekne Tony rozrušeně. "Kdo to byl Tony?" zeptám se tvrdě. "Byl to soused Robert. Jsem si jistej," řekne kohout a já jdu hned navštívit svého souseda Roberta. Zaťukám na dveře a za chvíli se dočkám. Ukážu Robertovi svoje prostřelené rameno a zeptám se, zda-li o tom něco neví. Robert tvrdí, že neví o ničem. "Ukaž mi zápěstí!" poručím mu. Soused si vyhrne rukáv a já spatřím na jeho zápěstí klovanec. "Co je tohle?" zeptám se nekompromisně. "To mi udělal Tony. Když jsem včera vezl kolečko hnoje na Kamilův záhon, tak..." řekne Robert a padá k zemi. Schytal to přímo mezi oči. Zasunu svojí bouchačku zpět do pouzdra a vracím se domů.   Když však otevřu branku do dvora, čeká mě nemilé překvapení. Tony stojí uprostřed dvorku a míří mi bouchačkou přímo na hlavu. Urychleně tasím a zmáčknu spoušť. Nic se však neděje. Kohout se začne hlasitě smát a prohodí: "Myslíš, že jsem blbej Frede? Vyprázdnil jsem ti zásobník. Nechal jsem tan jenom dvě kulky - pro Kamila a pro Roberta..." Překvapeně na Tonyho hledím a nechápu. "Tys věděl, že mě oba postřelí, Tony?" zeptám se udiveně. "Nebuď blázen Frede. Do ramen jsem ti to našil já," řekne Tony a uchechtne se. "Ale proč?! Proč Tony?!" vykřiknu zoufale. "Pamatuješ si, jak, jak jsi včera s Kamilem a Robertem jedl tu slepici na paprice?" zeptá se přísně Tony. "Ano, byla moc dobrá..." přiznám se. "Jo, to byla. Moc dobrá! Byla to totiž moje holka!" řekne Tony a vystřelí.

2 názory

želvík
13. 09. 2007
Dát tip
Moc pěkné

jt
03. 08. 2007
Dát tip
vracim se po letech - je pořád výborná V

sidonia
13. 10. 2005
Dát tip
výborný *t

sk8ergirl
28. 07. 2005
Dát tip
dobře, při čtení jsem se bavila...to jo, ale stejnak sem věděla, jak to skončí :o)

Aweril
23. 04. 2005
Dát tip
rozpracovaný vtip

Pekne, ale dost hnusny ze se nechal Fred obalamutit kohoutem:( Podle me jednal moc unahlene - mel vic premyslet - Proc by ho cheli Robert s Kamilem zastrelit? - Kazdopadne hodnej koout i kdyz vlastne hloupej:( Pomsta vsechno jen zhorsi - jen pritizil svemu svedomi - a nejspis se pak táky zastrelil...:) Napis knihu! Perfektne se to cte! Otviras mi nove obzory:)!

Empty
28. 01. 2005
Dát tip
Je fajn, že to domýšlíš dál:-) Fred byl pitomej balík, inteligenci mu bůh rozhodně nenadělil, na rozdíl od Tonyho. Díky za poklonu:-)

ziby
08. 01. 2005
Dát tip
Taky na povídky moc nejsem, ale u téhle jsem vůbec nelitoval, že jsem ji četl !!! A určitě *T*

Vadil mi schematismus. Ačkoli pointa ten příběh zvedla ze země, pořád jsem měla pocit, že jde o vtip. O jeho realizaci. (jedno rameno, druhé rameno, pak mohl být rozkrok ...) a nakonec něco, co bouchne do očí. Přesto se mi to četlo dost dobře. A ten humor je taktéž fajn.

Empty
31. 12. 2004
Dát tip
já myslím, že dílka kategoriím v pohodě odpovídaly. Nedovolil bych si dávat něco úplně mimo...

Petr_Pan
31. 12. 2004
Dát tip
Ale - jestli v tom neni zmínka o dětství ;-)) Ono jsou některý kategorie zavádějící - to se musí nechat .. Ono - já si ty povídky stejně rád přečtu, tak to nebudem zbytečně hrotit .. :-) Balím to - brou noc *

Empty
31. 12. 2004
Dát tip
Do kategorie s tim dětstvim sem dal myslim Vánoční a to je z dětství, i když né z mého... :-)

Petr_Pan
31. 12. 2004
Dát tip
Tak fajn :-)

andromeda
31. 12. 2004
Dát tip
tak to je senzační a velký TIP

Petr_Pan
30. 12. 2004
Dát tip
Taky na výtisk :-)

Markel
30. 12. 2004
Dát tip
Dost dobrýýý - T :-))))

Empty
30. 12. 2004
Dát tip
Péťo, jako nečtenáře prózy tě teď zahltím svými nejdelšími díly. A jestli je nepřečteš, budeš se muset vyhodit:-))) Však já už tě ty povídky naučim číst! :-)))) Čekej ve svém klubu rozsáhlou prózu i jiných autorů.-))))

Petr_Pan
30. 12. 2004
Dát tip
Pokud to nebude k tematu - třebas jen jedno, tak to všechno vyházím ;-)) Musíš se chovat slušně, nebo Tě zadupu jak Dr_Cr, kterej začal do klubu ( o hnusu .. ), jen co jsem mu jako důkaz důvěry & přátelství povolil odkazy a on naházel do klubu skoro celou svojí úchylnou tvorbu .. grr - opatrně s tim. Pokud budeš mít zájem, můžem se dohodnout na jednom dílku měsíčně, který bude tak trošku mimo - ale - víc určitě ne

Nejde jinak nez si tipnout :o)) Tahle je moc dobrá :o)) ***

Empty
13. 11. 2004
Dát tip
Katerina: mám rád absurditu, proto se o takové věci nestarám:-)

Katerina
12. 11. 2004
Dát tip
jak takový kohout vlastně drží bouchačku a míří s ní a jak tiskne spoušť? mentální osvěženíčko :-)) a tip!

Lancelott
01. 11. 2004
Dát tip
Dodatečně...Tip

ondrech
31. 10. 2004
Dát tip
to se mi líbí.***TIP

wazzup
03. 10. 2004
Dát tip
jéé.. naprosto super! ten kohout je fakt hustej! tip

noeran
22. 09. 2004
Dát tip
... aneb vegetariánstvím ku zdraví... :)) Ttt

Arien
26. 08. 2004
Dát tip
První věta je divná,a by někoho neodradila Zasunu SVOJI bouchačku zpět do pouzdra a jdu domů. (4. pád, píše se krátké i) jinak jako taková bizardní poháka to je dobré, čtivé, vtipné, a i když je pointa jasná někde od půlky, určo tip

Fame
25. 07. 2004
Dát tip
Tak tohle má fakt říz! supr

pointa ;))))) krasa

Empty
19. 05. 2004
Dát tip
díky!!! všechny vás miluju!!!!

C_ensinka
02. 05. 2004
Dát tip
Dostala jsem se sem přes klubík (Povídkáři) a musim pochválit, moc jsem se nasmála;o) Takže taky tip

siiiilaaa.... hm, radsi uz nebudu chodit kolem rybnika, co kdyz kapri taky? a samozrejme tip :-)

j_i_r_i_k
21. 04. 2004
Dát tip
Tak ju, tady máš jednoho tipa... Že to je Tony z toho kouká od začátku, ale ten motiv... hmmm, fakt dobrý :)...

sicco
21. 04. 2004
Dát tip
do pytle, tak to abych si kryl záda, až pojedu k babičce na venkov

Seregil
20. 04. 2004
Dát tip
Hustý..... Klub...y

Empty
18. 04. 2004
Dát tip
Avi for cmuki...

cmukina
18. 04. 2004
Dát tip
no ty koki! tak to som necakala.....je to pekne....a take.....no zaujimave.... :-))*

JiKo
18. 04. 2004
Dát tip
:-))) tu chybu z kopírování už ti někdo psal, jinak je to čtivý. Z pulky jsem tusil ze vrah je zahradnik ale jeho motiv byl odhalen vtipne az v pointe a ja to neprokoukl byt je kure na paprice moje oblibene jidlo :-)

Empty
18. 04. 2004
Dát tip
hmmmmm....... :(((

Aleya
18. 04. 2004
Dát tip
máš tam chybu: Tony tam podruhé říká zase: Byl to soused Kamil místo Robert, docela mě to zmátlo:)) Ale jinak je to PEKLO!!!docela hodně se ti to povedlo:)))Neumím si sice představit kohouta s bouchačkou v pařátu, ale proč ne:)))

JiKo
18. 04. 2004
Dát tip
co se šklebíš?

Empty
18. 04. 2004
Dát tip
Díky za upozornění. Tak už je mi jasné, proč mám tak málo tipů :)))))

Skvělostná záležitost !!!!! Nemeškám, a běžím tvého kohouta seznámit s mým Vosákem. Mají si co vyprávět ! P.S. Tip!

Dero
18. 04. 2004
Dát tip
Hahá, Empty, tak tohle je Tvá zatím nejlepčí ... ! :o)) **** + klub, esli nevadí. ;o)))

Empty
18. 04. 2004
Dát tip
nevadí:))) Díky! Taky si to myslím....

Nails
17. 04. 2004
Dát tip
jo tak tohle je moc pekny :) sem malem spad ze zidle ..."Jo, to byla. Moc dobrá! Byla to totiž moje holka!" řekne Tony a vystřelí. fakt to nema chybu :)

Empty
17. 04. 2004
Dát tip
Díky moc! Já teda na tipech nelpím, ale nezapoměl jste někdo?

Empty
17. 04. 2004
Dát tip
Díky moc! Já teda na tipech nelpím, ale nezapoměl jste někdo?

JiKo
17. 04. 2004
Dát tip
hele teď to fack není na čtení já si pošklu sám sobje zfíso

Hip_Zdenda
16. 04. 2004
Dát tip
Míra zase krásný úlet :o) Líbí se mi jak se tak nějak vůbec nepozastavuje nad tím, že je vlastně postřelený a jde zmrdat souseda :o))) To nejde jinak než ti dát tip :o)

Empty
16. 04. 2004
Dát tip
Díky, jsem polichocen:)

Přesně tak - prostě úlet :-) Akorát tam máš: Byl to Kamil, jsem si jistej i u Roberta, tak mě to na chvilku zmátlo :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru