Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Probuzení

26. 04. 2004
4
0
3568
Autor
toyenka

Probuzení

 

S jarem rozkvetly narcisy i sasanky
kdosi se zastavil na chvíli  u branky..
Déšť crčí mu za krk z krempy klobouku,
duha se barví v rozplizlém oblouku..

 

Závoj probouzejícího se modřínu
v myšlenkách vzpomínky z loňského podzimu.
Mezi kapkami jarního deště zmoklý drozd
zpívá po slunečním objetí zloby prost..

 

V ohništi praskají hořící polena
pojď, uschne ti ve chvíli lněná halena..
Vyprávěj mi o dalekých tvých světech
kde lidská radost i zloba pučí v květech..

 

Do zmačkanic papíru balíš svá slova
v šustotu ztrácí se, v lese houká sova
sleduji ten srostlý modřín za oknem
a najednou vím, že dnes již nezmoknem..

 

Nebudu více sušit tvé šaty nad ohněm
sleduji tě, jak od branky kráčíš rozhodně..
Tvá cesta blátivá vede do neznáma,
zůstávám u lesa opuštěná, sama..

 

Srna vyšla z lesa na pastvu v odpoledni
za ní koloušek kluše, na to se spolehni..
Za chvíli vyjde blýskavá hvězda Večernice
ta jediná mně zlíbá obě horké líce..


Narvah
28. 04. 2004
Dát tip
vy co končíte na "ek" a "ka" si fakt můžete všichni potřást rukou. vám nejde o poezii, ale o to, aby se vám vyjádřením pocitů zahřála srdíčka, aby jste se mohli šťastně usmívat, jak je na světě krásně a jak je bezva, že najdete někoho, kdo dokáže myslet podobně emočně jak vy... ... a to je nakonec dobře, viďte koloušci!

toyenka
28. 04. 2004
Dát tip
Narvah: víš, toyenka.. to je ta, co maluje písmenka.. prostě maluje.. písmenky.. :-) Já píšu prozu.. tyhle basnicky jsou jenom takovy neco navic.. moje poznamky o pocitech z chvile.. tak me za ně nekřižuj :-) Ale stejně dík.. Zatím nemám chuť se pouštět do poezie.. do té, jak ji jako poezii vnímáš ty.. já žiju tou prozou.. vlastně i ty moje veršíky jsou prozou.. jen se to nahodou rymuje.. :-) tedy někdy.. a taky proto v tom neni rytmus.. tedy většinou..

Líbí se mi atmosféra......vážně; nic jinýho nejsem kompetentní hodnotit.....*T

toyenka
26. 04. 2004
Dát tip
Dík.. :-) Ono to je o atmosféře.. jen pocit ze včerejška.. :-)

Pocity sou, podle mýho, pro psaní rozhodijící....aspoň u mý maličkosti...:-)))

Narvah
26. 04. 2004
Dát tip
to je přírodní poezie či co? modříni srnky sasanky? pryskyřníci blatouši? romantika? rými jak ze slabikáře. mě to příjde uhozený. ale zasmál jsem se :)

toyenka
26. 04. 2004
Dát tip
Tak hlavně že ses nenudil.. :-) Jinak, to neni romantika pro romantiku.. tam ja žiju.. je to obrazek od nas.. jo, je to jednoduchy.. k prirode se totiz nic slozityho nehodi.. je to jen obrazek..

synáček
26. 04. 2004
Dát tip
".. tam ja žiju.. je to obrazek od nas.. " Básnička je hezká...ale tahleta Tvoje věta mě dostala ze všeho nejvíc...závidím Ti...!!! TIP...a díky!

toyenka
26. 04. 2004
Dát tip
Synáček: díky, ono to je vážně napsaný moc jednoduše.. pokud z písmen nesložíš text v dokonalosti krystalu bez kazu, jednoduchý, krásný a neopakovatelný, tak většinou mnozí ohrnují nos.. Já jen posílám dál ty moje pocity.... k dokonalosti to má daleko, vím.. ale ten pocit tam je.. :-) docela čitelnej.. :-) Jo, srnky ještě nemají koloušky, ty jsem si jenom zatím představovala.. ale budou.. dám vědět, až začnou pískat ve vysoké trávě... :-)

synáček
26. 04. 2004
Dát tip
Tam, kde je báseň psaná srdcem, tam nepotřebuji dokonalou formu... Až jednou budou poezii psát dokonalé stroje (a nebude to možná dlouho trvat) pak všichni tihle kritikové budou stojům závidět...já však budu plakat...

vesuvanka
26. 04. 2004
Dát tip
Synacek to moc hezky vyjadril.Ty nadherne obrazky z prirody jsi psala srdcem a moc seTi to povedlo.- Diky a davam velky TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru